Lijf & Lijn alle pijlers

geschrokken!!!

19-09-2014 20:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze keer verloopt mijn menstruatie een beetje gek.... Het duurde al heel lang, paar dagen, voordat de boel op gang kwam. Het was steeds heel weinig.....helemaal geen PMS klachten, normaal wel. Nu is het vandaag echt losgebarsten. Ik verlies megaveel en hele grote stolsels. Daardoor vloei ik ook enorm!!! Ik weer niet wat me overkomt en ik ben gewend aan zware menstruaties met hevig bloedverlies. Hoe kan dit? Is het gevaarlijk?? Wie heeft dit ook wel eens gehad? Deze week hele week maar 5 uur of minder geslapen omdat ik voor mijn werk een groepje moest begeleiden. Zouhet daardoor kunnen komen?

Ben bijna 40 en gebruik geen anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
is er een mogelijkheid dat je zwanger was?



zo niet, ik heb het ook wel eens gehad. Ik menstrueerde ook heel zwaar en met veel stolsels ed. soms was het drie keer zo erg. Gevaarlijk is het niet maar je moet niet binnen een half uur je maandverband supervolgezogen hebben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het kan. Het lichaam is geen atoomklok.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nee mogelijkheid op zwangerschap is er niet. Maansverband houdt het een uurtje of 2 vol. Het is meer dat als ik naar het toilet ga of onder de douche ga staan, alles eruit stroomt.
Alle reacties Link kopieren
Even naar de HA, misschien kun je ook op overgang laten testen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als het vaker gebeurt zou je eens een inwendige echo kunnen laten doen, het zou dan een vleesboom kunnen zijn. Dat is niet gevaarlijk of zo, maar kan wel hinderlijk zijn.

Maar ik zou de volgende menstruatie gewoon afwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op vrijdag 19 september 2014 20:24 Even naar de HA, misschien kun je ook op overgang laten testen.Na 1x afwijkend vloeien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja heb ik ook wel eens gehad een enkele keer. Het is vervelend maar niet ongewoon, heel onsmakelijke uitleg, maar net of het stukken lever zijn zeker? Heel raar gevoel als dat er uit komt, iewww.
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Ik voel het er zo uit ploffen, heel onsmakelijk, maar zo is het wel. Pffff, heel vervelend. Heb van jongs af aan al stolsels dus ben op zich wel wat gewend......
Alle reacties Link kopieren
Start van de overgang?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik niet een beetje jong voor de overgang?
Alle reacties Link kopieren
Heb er wel eens eerder aan gedacht omdat ik 's nachts zweet voor de menstruatie, een pijnlijke eisprong heb en mijn emoties niet altijd even goed onder controle heb.... Maar ben nog maar 39....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Het is mooi balen. Kan een eenmalige gebeurtenis zijn, kan zijn dat je lichaam zich voorbereidt op de overgang. Dat weet je nu nog niet.

Kijk het aan, hou het in de gaten en als het zo blijft, ga naar je huisarts.

Ik had zeer goede ervaringen met tranexaminezuur om het bloeden te verminderen. Meeste artsen kennen het niet en willen je de pil aansmeren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
kan een keer gebeuren, volgende maand weer?, dan naar je huisarts
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ook weleens gehad, en ben 29. Vroeger had ik een ontzettende heftige menstruatie..nu een stuk minder.. zo nu en dan komt het nog weleens voor dat ik het zo heftig is als je beschrijft. Al wordt het wel steeds minder vaak.
Heb ik ook een paar keer gehad rond mijn 41ste....kan toch wel een begin van de overgang zijn, of in elk geval een verandering ter voorbereiding daarop. Je komt natuurlijk niet ineens in de overgang maar het gaat langzaam aan. Ik ben me toen ook rot geschrokken (was bij mij een week na mijn menstruatie) van e hoeveelheid bloed en stolsels. Heb toen iets van de huisarts gehad om de bloedingen te stoppen en doorgestuurd naar de gynaecoloog, die heeft een inwendige echo gemaakt en bloed getest of ik al in de overgang was, dit was niet het geval en verder was er niks geks te zien. Is vanzelf over gegaan na nog een paar keer zo heftig. Ben nu 44 en ben nog maar 2 dagen ongesteld, wel veel bloedverlies dan maar lang niet meer zo veel als toen.

Een collega had dit ook en zij had een vleesboom. Dus ik zou wel even langs de huisarts gaan.
quote:jacky74 schreef op 19 september 2014 @ 20:34:

Klopt! Ik voel het er zo uit ploffen, heel onsmakelijk, maar zo is het wel. Pffff, heel vervelend. Heb van jongs af aan al stolsels dus ben op zich wel wat gewend......Als je in de buurt van je apotheek of huisarts bent, kun je de assistente even vragen voor het controleren van het HB gehalte. Want zo´n bloedverlies kan natuurlijk wel zorgen voor een ijzertekort en daar kun je dan weer flink vermoeid van raken.
quote:jacky74 schreef op 19 september 2014 @ 20:38:

Ben ik niet een beetje jong voor de overgang?



Nee, zo werkt dat niet.



Ooit ga je je laatste menstruatie hebben. Bij de meeste vrouwen is dat rond de 50 jaar. Maar de eerste verschijnselen beginnen ongeveer tien jaar daarvoor al. Dus de kans is groot dat dit gewoon het begin van het einde is.



Toen je voor het eerst ongesteld werd, is je lijf ook al een jaar of twee eerder begonnen met veranderingen, je was niet van de ene op de andere dag .. poef.. een puber.



Hier, een flinke hoeveelheid informatie; http://www.vrouwenovergang.nl/overig/zelftest.php
Alle reacties Link kopieren
Exces, spreek je uit ervaring? Zo ja, wat waren jouw eerste overgangsklachten?
quote:jacky74 schreef op 20 september 2014 @ 09:44:

Exces, spreek je uit ervaring? Zo ja, wat waren jouw eerste overgangsklachten?



Nou, ik ben nu 42 maar ja, het is volgens mij wel begonnen. Mijn menstruatie begint onregelmatig te worden, maar ik heb een mirena dus die klonters blijven mij (vooralsnog) bespaard. Voor mijn menstruatie heb ik echt pijn in mijn borsten, dat is pas sinds een jaar. Soms word ik ´s nachts wakker en dan loopt het zweet over mijn rug, terwijl ik eigenlijk een interne airco heb, ik heb het altijd koud.



Dat is overigens best een rare gewaarwording hoor, om het heel warm te hebben en dan toch koude voeten.
Alle reacties Link kopieren
Yep bij begon het ook zo op mijn veertigste: de overgang!

Ik word in november 48 en heb sinds 2 jaar een mirena laten plaatsten want ik werd gek van die onvoorspelbare menstruaties en die waren ook in ene heel heftig!
Alle reacties Link kopieren
Heb je toen middels een bloedtest aan laten tonen dat het om de overgang ging?
Alle reacties Link kopieren
Ik ging naar de huisarts en die zei dat dit de Pré overgangsfase was. Mijn cyclus voorheen stipt op de 28 dagen begon te variëren van 22 dagen tot 56 dagen. Geen peil op te trekken.

Last van heftige mood swings, ik was niet prettig voor mijn omgeving. Daar waar ik voorheen het leven en laten leven type was. Werd ik nu in ene een "Ik kom op voor wat ik wil"...hahahaha.

Oh het moest ook allemaal zoals ik het wilde natuurlijk.

Hub dacht dat ik er een heel ander persoon in mij zat!



Overigens werkt de mirena bij mij niet zoals hij bij anderen doet, waar de hele menstruatie weg blijft. Ik kan maar zo weer overvallen worden. Gelukkig is wat ik vloei minimaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven