Lijf & Lijn alle pijlers

gezond of calorieen?

22-08-2014 20:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer.Eigenlijk moet ik 10 tot15 kilo afvallen.75 kilo bij een lengte van 157 is echt te veel. Allerlei dieeten heb al een keer doorgelezen,maar als je nu op de gezonde toer gaat,roomboter ipv margarine ,noten eten,havermout enz.krijg je toch veel te veel calorieen binnen?Als je weinig calorieen eet,zoals bij bv Sonja Bakker wat ik dus afgelopen week geprobeerd heb,dan rammel ik de halve dag van de honger en ga ik dus ook niet volhouden .Snoepen doe ik bijna niet en ook koek en chips kan ik wel afblijven maar wat is nu beter gezond eten maar dus ook(denk ik)meer calorieen of echt calorieen gaan tellen?
c'est le ton qui fait la musique
Het is heel simpel, als je minder calorieën inneemt dan je verbruikt val je af.



Het advies om normaal te gaan eten ipv allemaal dieetvarianten zorgt er voor dat de energie beter over de dag word verspreid en je dus niet steeds tussendoor honger hebt. Liever tussen de middag 2 volkorenboterhammen dan twee crackers met light smeerkaas. Dat lijkt heel mager, maar zorgt er ook voor dat je na een uur weer honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, eten blijft lastig he? Op internet vind je zoveel dieten, daar word ik ook geen wijs uit.



Ik weet van mezelf dat ik aankom van koolhydraten, en zodra ik die een tijdje minder eet val ik af.



Al eens bij een goede diëtist geweest?
Erger je niet, maar verbaas je!
Veel bewegen. Fietsen naar je werk, traplopen op je werk, half uur lopen in je pauze. Niet snoepen van het gebak en de taart, niet de pepernoten aanpakken straks.



Thuis normale porties eten, ontbijten, lunchen en diner, geen sausjes bij je avondeten, geen frisdrank. Fruit eten en 2 liter vocht per dag. Geen geprepareerd eten uit de supermarkt, geen pakjes en potjes, maar zelf je eten maken.



Niets tellen, gewoon je gezonde verstand gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Gezondere keuzes zijn vaak automatisch ook minder calorierijk. Daarbij is het vaak ook voedingsrijker dan ongezondere keuzes. De kans is dus heel groot dat je er niet meer zo veel van nodig hebt.



In de praktijk is het gewoon heel plat, er moeten meer calorieën verbruikt worden dan er in gaan om af te vallen. Hoe je dat doet zorgt ervoor of je het vol houdt en of je gezond afvalt.
Helaas; slanker worden is minder eten. Maar het helpt als je ook meer beweegt.



Het alternatief is steeds dikker worden totdat ze je uit je huis moeten zagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Doreia zegt, dat werkt gewoon het beste.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Door te kiezen voor de vettere "calorie rijkere" producten krijg je voldoende binnen waardoor je minder gaat eten en minder snaaitrek hebt. Van twee witte boterhammen met chocopasta zit je nu eenmaal minder lang vol dan van een (echte) volkoren boterham met kaas en roomboter. Ga dus geen calorieeen tellen maar let er gewoon een beetje op maar ga voor de beter keuze.
Absoluut gezond eten. Ga écht eten, in plaats van al het nep-voedsel wat in de supermarkt te koop is. Ga voor een gezonde leefstijl i.p.v. een dieet. En de sleutel van afvallen: Laat alle suikers staan. Oók de suikers die in voeding zitten (frisdrank, toast, potjes, pakjes, etc.) Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind diëten ook niks.. Het gevolg is dat je je hele leven moet blijven diëten, want anders kom je weer aan (daar heb ik helaas ervaring mee). Gebruik inderdaad je gezonde verstand en pas je levensstijl aan: gezond eten, af en toe wat lekker moet kunnen en vooral beweging in je dag aanbrengen (fietsen, wandelen, rennen, sporten).

Bij mij persoonlijk werkt het ook wel om wat minder koolhydraten te eten (meer groenten-minder pasta, koolhydraatarm brood, minder aardappelen), maar dat zal bij ieder mens verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Het lastige is dat veel mensen niet meer zo goed weten wat echt gezond eten is. En van de gezonde dingen zichzelf helemaal overeten. Zag toevallig gisteren op TLC een programma over een vrouw die alleen maar gezonde dingen at, en zich verbaasde over dat ze alleen maar aan kwam.

Uiteindelijk bleek dat ze zoveel gezonde dingen at dat ze erg veel calorieën at. Bijv noten (=gezond maar niet een hele zak per dag).

Let dus als je je gezonde verstand gaat gebruiken ook goed op de voedingswaardes van gezonde producten! Sommigen heel gezond maar bijv ook heel vet of calorierijk!

Verdiep jezelf dus goed in wat je eet.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Volkoren producten gebruiken, minderen met snoep, taart en dergelijke, geen suikerrijke dranken en vooral, meer bewegen.



Niet krampachtig calorieën gaan tellen, maar gewoon normaal eten. Dus als ontbijt volkoren brood of muesli of havermout. Als lunch volkoren brood met normaal beleg zoals kipfilet, kaas, confituur, salade... Als avondeten een normale portie (bv een paar aardappelen, stuk vlees/vis en veel groenten). Tussendoor fruit, yoghurt of een boterham. Veel water drinken en bewegen.



Jezelf af en toe iets lekkers gunnen. Suiker is trouwens geen vergif en met mate kan het absoluut geen kwaad. Zeker geen gekke diëten volgen of leven van 1200 of 1500 kcal.
Life is short. Eat dessert first.
quote:nieuwsbrief schreef op 22 augustus 2014 @ 21:11:

Het lastige is dat veel mensen niet meer zo goed weten wat echt gezond eten is. En van de gezonde dingen zichzelf helemaal overeten. Zag toevallig gisteren op TLC een programma over een vrouw die alleen maar gezonde dingen at, en zich verbaasde over dat ze alleen maar aan kwam.

Uiteindelijk bleek dat ze zoveel gezonde dingen at dat ze erg veel calorieën at. Bijv noten (=gezond maar niet een hele zak per dag).

Let dus als je je gezonde verstand gaat gebruiken ook goed op de voedingswaardes van gezonde producten! Sommigen heel gezond maar bijv ook heel vet of calorierijk!

Verdiep jezelf dus goed in wat je eet.



Succes!

Helemaal eens. Matigheid, selectiviteit, zelfdiscipline.



Je zal zien dat je blokje kaas dan veel beter smaakt.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een hele fijne app, die gebruik ik. Sinds januari 10 kilo kwijt, rustig aan. Normaal eten en invoeren wat je eet en drinkt. Je kunt een doel stellen en als je aan je taks zit per dag dan zie je dat.



Je gaat vanzelf aanpassen. Het ding heet myfitnesspal.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook een tijdje zon app gebruikt, fatsecret heette die volgens mij... Kon je ook alles invullen.



Vond het ook wel sneu voor die vrouw van dat programma. Ze at echt heel gezond maar gewoon heel erg veel.

Toen ik net wat gezonder ging eten (student af). Dacht ik ook even dat je van gezond eten onbeperkt kon blijven eten maar helaas

Oke en ik hield ook veel van pizza en chips maar dat terzijde haha
Gezond eten en calorien tellen. Maar niet te extreem.



Sonja Bakker vind ik best een prima manier om af te vallen.

Maar je moet wel rekening houden met je activiteiten. Als jij erg actief bent moet je gewoon wat meer nemen.



Mijn moeder is succesvol via Sonja Bakker afgevallen. Ze was wel erg actief en nam sowieso het eetschema voor de man en daarnaast at ze gewoon een extra boterham of sultana ofzo als ze merkte dat ze te weinig energie had.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 augustus 2014 @ 21:13:

Zeker geen gekke diëten volgen of leven van 1200 of 1500 kcal.

Nou ja, dat zeg je nu... Maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ik ben niet zo groot en verbrand op een normale dag (dus geen sport, maar ook niet de hele dag op mijn kont), gemiddeld zo'n 1500 calorieën. Een dieet van gemiddeld 1500 calorieën zou voor mij dus voldoende zijn. Wil ik afvallen? Dan moet ik iets daaronder gaan zitten. Wil ik af en toe een uitspatting (feestje, uit eten, keertje lekker snaaien), dan zal ik ter compensatie dus ook dagen moeten hebben van minder dan 1500 calorieën.



Ik lees dat TO ook aan de kleine kant is. De standaard 2000 calorieën per dag die altijd aangeraden worden, zouden er bij TO dus voor zorgen dat ze aankomt (als ze niet dagelijks erbij sport).
Alle reacties Link kopieren
Kijk!Suggesties en ideeën waar ik wat aan heb ! Eerlijk gezegd ben ik niet zo van het sporten ,soms ga ik op de fiets naar mijn werk,36 km heen en terug,maar door tijdgebrek blijft dit er vaak bij.En eerlijk is eerlijk ik weet ook wel waar het fout gaat.......In het weekend een biertje en wat lekkers ....Dan mis ik de discipline om nee te zeggen....
c'est le ton qui fait la musique
quote:Zarah schreef op 22 augustus 2014 @ 23:10:

[...]



Nou ja, dat zeg je nu... Maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ik ben niet zo groot en verbrand op een normale dag (dus geen sport, maar ook niet de hele dag op mijn kont), gemiddeld zo'n 1500 calorieën. Een dieet van gemiddeld 1500 calorieën zou voor mij dus voldoende zijn. Wil ik afvallen? Dan moet ik iets daaronder gaan zitten. Wil ik af en toe een uitspatting (feestje, uit eten, keertje lekker snaaien), dan zal ik ter compensatie dus ook dagen moeten hebben van minder dan 1500 calorieën.



Ik lees dat TO ook aan de kleine kant is. De standaard 2000 calorieën per dag die altijd aangeraden worden, zouden er bij TO dus voor zorgen dat ze aankomt (als ze niet dagelijks erbij sport).



Ja, inderdaad niet iedereen heeft ene gelijk aantal calorieen nodig. Dat heeft met diverse factoren te maken.

Voor mij geldt ook dat ik minder nodig heb dan gemiddeld.
quote:snert schreef op 22 augustus 2014 @ 23:18:

Kijk!Suggesties en ideeën waar ik wat aan heb ! Eerlijk gezegd ben ik niet zo van het sporten ,soms ga ik op de fiets naar mijn werk,36 km heen en terug,maar door tijdgebrek blijft dit er vaak bij.En eerlijk is eerlijk ik weet ook wel waar het fout gaat.......In het weekend een biertje en wat lekkers ....Dan mis ik de discipline om nee te zeggen....



Een dagje een uitspatter hoeft opzich geen probleem te zijn.



Maar wil je echt wat kilo's kwijt zal je een paar maanden even echt flink er tegen aan moeten gaan.

Kies qua eten voor dingen die vullen zodat je minder nodig hebt. Kies wel voor genoeg voedingsstoffen.



Zelf kan ik met minder eten als ik extreem actief ben geweest. Dat heeft mij geholpen, maar dat zal niet voor iedereen zo werken/zijn.



Ik heb in de tijd dat ik echt moest afvallen mijzelf gewoon wijsgemaakt dat ik friet echt vies vond en dat ik van veel zoetigheid en vet eten ziek werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik sportte 3 X per week en behalve dat mijn armen en benen misschien gespierder werden viel ik niks af en bleef die buik maar te dik.

Afvallen deed ik pas toen ik callorieen ging tellen met de hier al genoemde fatsecretapp.

Ik at al best gezond maar wel teveel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 22 augustus 2014 @ 23:10:

[...]



Nou ja, dat zeg je nu... Maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ik ben niet zo groot en verbrand op een normale dag (dus geen sport, maar ook niet de hele dag op mijn kont), gemiddeld zo'n 1500 calorieën. Een dieet van gemiddeld 1500 calorieën zou voor mij dus voldoende zijn. Wil ik afvallen? Dan moet ik iets daaronder gaan zitten. Wil ik af en toe een uitspatting (feestje, uit eten, keertje lekker snaaien), dan zal ik ter compensatie dus ook dagen moeten hebben van minder dan 1500 calorieën.



Ik lees dat TO ook aan de kleine kant is. De standaard 2000 calorieën per dag die altijd aangeraden worden, zouden er bij TO dus voor zorgen dat ze aankomt (als ze niet dagelijks erbij sport).Ik ben 1m60, dus ook klein. Maar ik sport wel.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven