Lijf & Lijn alle pijlers

hoelahoep

30-08-2014 08:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft hier iemand ervaring met de hoelahoep, ik zou hem willen gaan gebruiken als oefening/training tijdens het afvallen. Waar moet ik op letten als ik er een wil aanschaffen? Alvast bedankt!
Ik lees even mee. We zijn nu op de terugweg van familiebezoek in Polen, de 85 (!) jarige oma van m' n vriend hoept mij eruit. Ga er ook eentje aanschaffen, het is best intensief!
Alle reacties Link kopieren
http://www.fitnesshoelahoep.com/tutorial/
Zodra je het onder de knie hebt is hoelahoepen niet meer intensief. Ik beweeg nauwelijks als ik hoelahoep.

Tijdens het leren kan je nog weleens wat calorietjes verbranden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij helpt touwtjespringen beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volgens mij verbetert het wel je buikspieren maar verbrand je nauwelijks calorieën.
Alle reacties Link kopieren
De fitnesshoop is hard werken. En de dancehoop vooral voor de blije gevoelens.



Love my hoop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van internet , fitnesshoelahoep, goede site overigens. Maar het gekke is, hoe zwaarer de hoelahoep, hoe minder intensief. Die van mij is 2, 3 kg en het is echt heel simpel, ik heb ook nooit spierpijn oid. Maar juist zo een lichte van de speelgoedwinkel is megalastig om in de lucht te houden.

k doe het regelmatig een kwartiertje en niet het idee dat ik er cal mee verbrand, Maar het zal best iets voor je buikspieren doen.
Wat is dan het verschil fame? Want opzich lijkt het me wel leuk, vooral als ik er een wat strakkere buik van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op YouTube naar hoopdance. Dat is een lichte hoop.



En de link hieronder over de fitnesshoop is ook duidelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Okay
Alle reacties Link kopieren
Geen lichte in de speelgoedwinkel kopen trouwens. Die zijn te klein.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ah, een topic voor mij! Ik hoepel zo'n twee jaar fanatiek. En ja, je valt ervan af als je het genoeg doet. Zelf ben ik begonnen omdat ik geen geld en tijd had om naar de sportschool te gaan en het me leuk leek. En ik raakte binnen de kortste keren verslaafd. Ik doe het meestal in de tuin of woonkamer met leuke muziek. En hoepelen om je middel is een goede workout, in het begin zul je er echt van gaan zweten. Maar al snel begon ik trucs te leren, via YouTube heb je heel veel videos met uitleg. Afvallen was niet zo belangrijk, maar ik ben wel een kilo of vijf kwijt en heb ontzettende buikspieren gekregen. Plus spierballen van hoepelen met he armen.



Koop niet zo'n massagehoepel, daarmee kun je maar iets van tien minuten hoepelen voordat het pijn gaat doen en krijg je grote blauwe plekken. Koop een hoepel voor volwassenen. Er is in leiden een hoepelwinkel (Google even voor de openingstijden) en er zijn zeker in de randstad veel hoepelaars die online verkopen of waar je heen kan gaan. Waar woon je?

Er zijn ook cursussen of losse workshops die je kunt doen. Kun je heel veel leren. Uiteindelijk kun je de trucs die je leert met je ogen dicht en kun je alles combineren als een dans. En dansen met een hoepel als partner is veel leuker en makkelijker om los te zijn dan zonder voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Ik wil graag hoepelen om mijn buikspieren te verstevigen, om een beetje in shape te blijven zeg maar. Het afvallen doe ik door een speciaal voedingsprogramma te gaan volgen, de crosstrainer te gebruiken en te wandelen. Ik woon in Utrecht, ik zal eens kijken of ik in de buurt iets kan vinden. Maar wrs zal het dan een fitness hoepel worden, alhoewel ik dansen ook heel leuk vind!
Alle reacties Link kopieren
dubbelsma. hoe zwaar is jouw hoep dan? ik heb die van fitnesshoelahoep online, 2, 3 kg en dat is echt niet inspannend.. heb jij een lichtere?
Alle reacties Link kopieren
En ik word er altijd zo vrolijk van!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee een kinderhoepel lukt niet begreep ik al. Ik had al wat rondgekeken en zat te dubben over een gewone of massagehoepel. Die laatste niet doen dus.
Ik heb zo'n 20 hoepels in heel veel maten inmiddels. Maar ik ben een beetje doorgeschoten. ik ben klein en vrij slank van stuk. Ik heb bij sportbay.nl de hoopnotica travelhoop gekocht, verstelbaar van 95 naar 104 cm. Daarna bij hoepelmakers altijd gekocht en heb een paar zelf gemaakt. De hoepels die je bij mensen die ze zelf maken zijn ietsjes zwaarder dan die van hoopnotica en van dikke rubber buis met tape. Van het gewicht heb ik niet echt een idee, gokje is rond een kilo.
Ik heb het even opgezocht: afhankelijk van de grootte weegt zo'n handgemaakte hoepel tussen de 600 en 800 gram. En geloof me: dat is echt zat. Je kunt de intensiteit van waisthoopen verhogen door je tempo te versnellen of de hoepel boven je hoofd te hoepelen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2014 17:23
Reden: Spam
% gewijzigd
Dance is active meditation, Happy Hooping O=)
Ik hoepel! Heb daardoor een taille van slechts 68 centimeter :Imao: . Daarvoor was die zo'n 6 centimeter groter dus het werkt wel degelijk. Vroeger deed ik het echt minimaal een halfuur per dag. Nu red ik dat bij lange na niet. Moet het toch maar weer fanatieker doen!



Verder een handige link:



http://www.dieetvandaag.n ... hoepelen-de-ideale-sport/
Lekker mosterd maar ik kwam nog een leuk hoelahoep-filmpje tegen waarvan degenen die het al doen vast enthousiast worden en diegenen die het nog niet doen, gelijk een hoelahoep willen aanschaffen



hoelawhoop whoop
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier iets aan?



http://www.30daychallenge ... jump-rope-hoop-challenge/



en:



http://www.30daychallenge ... -moet-ik-me-zorgen-maken/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven