Lijf & Lijn alle pijlers

iemand ervaring met het eerste pers. dieet van dr. Cohen?

31-05-2008 13:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met 'het eerste persoonlijke dieet van dr. Cohen' ? Ben vooral benieuwd naar ervaringen op langere termijn. Dat je er mee afvalt is duidelijk maar het lijkt me toch weer een crashdieet.

Wat gebeurt er als je weer gewoon, minder maar gezond, gaat eten daarna? Je kunt je niet je hele leven aan een dieet houden lijkt mij. (weet ik wel zeker!)

Ben benieuwd......



Lois
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel ervaring met een leven lang lijnen :-)



Ik heb er zelf naar gekeken maar ik vind het erg prijzig en net als met de meeste dieeten kom je erna veel aan.



Zelf ben ik tot 2x toe 25 kg afgevallen door gezonder te eten.

Dat gewicht kon ik het beste behouden van alle afvalraces.



Nu ben ik weer bezig met gezond eten en elke dag 40 minuten op de hometrainer en ben nu in 8 weken 4 kg kwijt.

Oke het schiet voor geen meter op maar het effect is makkelijker te behouden (zoals ik nu leef kan ik mijn hele leven als ik wil wel volhouden, wat toch weer moeilijker is met een crash dieet).



Verder heb ik ooit gehoord (maar goed of het waar is is een tweede) dat je als vrouw maar 0,4 kg per week aan echt vet blijvend kunt verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo MMP,



Hier hetzelfde....8 weken bezig en 3 kilo eraf.. Om moedeloos van te worden! Maar ik wéét ook dat dit de enige manier is om een beetje blijvend resultaat te hebben. Soms de verleiding zo groot om aan een crashdieet te beginnen. Iemand in mijn omgeving, die nauwelijks drie weken langer met Sonja B. aan de gang is, is al 17 kilo kwijt!! Natuurlijk kan dat niet goed zijn en ik wéét ook wel dat dat er weer net zo hard aankomt..maar toch, ik wilde er juist in de zomer weer wat af hebben..

Stom dat je toch de hoop blijft houden op een wonderdieet.Een dieet waarna je op hetzelfde gewicht blijft. Bull shit natuurlijk...zucht!!!

Heb jij ergens gelezen dat het er na het dieet weer aankomt? Misschien dat ik dan weer genezen ben!
Alle reacties Link kopieren
lois 1967 schreef op 31 mei 2008 @ 15:36:

Stom dat je toch de hoop blijft houden op een wonderdieet.Een dieet waarna je op hetzelfde gewicht blijft. Bull shit natuurlijk...zucht!!!




en meteen daarna zeg je:



Heb jij ergens gelezen dat het er na het dieet weer aankomt? Misschien dat ik dan weer genezen ben!
Dat wekt bij mij de indruk dat je zelf ook wel weet hoe het zit... Over het algemeen is het zo dat de meeste mensen die afvallen door middel van een dieet weer aankomen, of dat nu dit dieet is, Sonja Bakker of South Beach. Je kunt beter proberen lekker en gezond te eten op een manier die je je hele leven vol kunt houden en daar regelmatig bij bewegen. Dan val je misschien wat minder drastisch af, maar dat is echt beter voor je dan dat gejo-jo.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk heb je helemaal gelijk in.... en de meesten weten dat ook wel...

maar als je moeite doet om af te vallen, dan wil je gewoon zo snel mogelijk resultaat zien en het liefst volgende week alweer in maatje 38 passen... *zucht*





maargoed, wat er geleidelijk erbij is gekomen, krijg je er helaas niet in no-time af (niet op een gezonde manier in elk geval...)



ik probeer me te focussen op de andere voordelen tijdens het lijnen... door meer te bewegen en gezonder te eten voel ik me energieker, meer voldaan, minder schuldig...

niet dat het altijd helpt, vooral als je weer iets superleuks aan het passen bent en alle vetrandjes puilen overal onder en boven uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk zijn er 2 met Dr Cohen bezig. Ze vallen enorm af, hebben vaak moeilijke periodes maar vinden het het waard. Ik hou mijn hart vast voor de tijd wanneer ze weer gewoon "mogen" eten..... Ik weet bijna zeker dat ze dan enorm gaan jojo-en.
Alle reacties Link kopieren
Nee heb nergens gelezen dat je daarna snel aankomt, maar het zal vast wel zo zijn.



Ik zou zeggen ga gewoon zo door! Goed werk heeft tijd nodig zeggen ze altijd!



Maar inderdaad het is soms wel moeilijk als het zo langzaam gaat.
Alle reacties Link kopieren
Cajean, Ik vrees ook het ergste...Als het zo'n wonderdieet was geweest, zou het nu al veel bekender moeten zijn dan Sonja. Dus ook hier kom je gewoon weer aan (Ik weet het wel!!)

Ik ga dan ook maar weer gewoon verder met minder, gezond en bewegen... Ik weet dat het zo wel lukt, alleen hééél langzaam. ben drie jaar geleden op deze manier 20 kilo afgevallen. Ik had mijn manier van eten volledig aangepast (zonder veel moeite) maar het laatste half jaar toch net ietsje meer gegeten van alles. Nu zit er weer een kilo of 7 aan en die wil ik er weer af hebben.

Ik ga verder op mijn manier maar blijf toch benieuwd....



Lois
Alle reacties Link kopieren
Jij ook volhouden hoor MMP!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ben vorig jaar 20 kilo kwijt geraakt in 3 maanden met Cohen. Zolang het duurde was het enerzijds ontzettend zwaar en eentonig en anderzijds voelde ik me met de dag geweldiger, fitter en energieker. Totdat ik een 'pauze' in lastte wegens een vakantie van 5 weken. Tijdens die vakantie ging het trouwens prima; slechts 2 kilo aangekomen ofzo. Niets schokkend. Wel bleek in die vakantie dat ik een enorm vitamine B tekort had waar geen vitaminepil tegen op kon. Mijn haar viel uit, was futloos en mijn nagels leken wel schuurpapier. En al was ik 20 kilo lichter; ik vond mezelf nog steeds lelijk, dik en afstotelijk.



Na de vakantie kon ik niet meer 'in' het dieet komen. Ik ben wel duizend keer 'herstart'. Vervolgens is mijn gewicht enorm gaan jo-jo-en. Dat had ik nog nóóit meegemaakt. En iedere keer kwam er binnen een mum van tijd weer een klap gewicht bij. Terwijl ik voor het dieet niet taalde naar zoetigheid of calorierijk voedsel; nu kan ik blíjven eten; ik raak nooit vol.



Mijn haar heeft zich godzijdank inmiddels herstelt; mijn nagels zijn nog steeds slecht, maar daar maak ik me minder druk om. Ik zit weer dubbel en dwars op mijn startgewicht en heb daar ontzettend veel moeite mee. Mijn lijf zit me in de weg.



Wat het dieet verder an-sich betreft; nadat het 1,5 jaar geleden opeens erg populair werd zijn de kosten in 1 jaar enorm gestegen (laatste verhoging was van 580,- naar 670 euro). Het dieet geeft je ook een 'persoonlijk diëet'. Net zo persoonlijk twijfel ik over dit 'persoonlijke' karakter. We hebben het onderling vergeleken en ik kan zelf gewoon maar moeilijk geloven dat 5 gram philedelphia light per dag bij de één wel werkt en bij de ander niet. Ik heb dus zo mijn twijfels... Meneer Cohen zal er verder wel bij varen maar hij blijft onbereikbaar en wordt afgeschermd door veel Amerikaans geleuter. Mijn 'consulente' heb ik 1 keer gezien, daarna nog 2 keer gesproken en verder nóóit meer wat van gehoord. Dit vond ik ontzettend tegenvallen. Voor dat geld had ik wat meer betrokkenheid verwacht. Maargoed; zelf heb ik het ook maar gelaten voor wat het was; ik had meer aan de meiden op het forum; een enorm leuke kliek!



Ik heb gedeeltelijk spijt dat ik het dieet gevolg heb. Ik weet nu wel dat ik kan afvallen en ik heb grenzen leren kennen. Ik ben gewoon een dikkerd en ik wéét wat ik wel of niet moet laten. Aan mijn probleem kan geen dieet wat doen; mijn probleem heet discipline en onzekerheid. Ik heb geleerd dat ik slecht tegen suiker kan, zo ook tegen toegevoegde suikers. Ik weet nu ook zeker dat ik daar verslaafd aan ben.



Het Cohen dieet helpt alleen als je ná het dieet het op kan brengen om je eetpatroon geheel te wijzigen met minimaal pasta, aardappelen en brood. Minimaal vet, minimaal zuivel, minimaal zoet. Bepaalde fruit en bepaalde groente vervallen ook uit je dieet. Zoals ik zei; drastisch omgooien... Dat moet je wel willen en kunnen...



Anderen adviseer ik toch; houd je geld in je zak en waag je NIET aan een crashdieet (want dat blijft het). Volg de algemene regeltjes van een normaal dieet en heb geduld. Beweeg meer dan je gewend bent en gebruik je kop.



En nu ga ik dit uitprinten en voor mezelf ophangen. Misschien helpt het mij ook... ;)



Linda
Alle reacties Link kopieren
Tjee, Linda. Ik ga dit verhaal aan mijn collega's laten lezen denk ik.

Zelf ben ik ook bezig met afvallen maar met behulp van een dieetiste. Het gaat langzaam maar is wel de beste manier.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt mijn persoonlijke verhaal Cajean. Niet iedereen die er mee bezig was had ook problemen met haar en nagels. Toen ik er mee bezig was, was ik ook echt superenthousiast en aangezien je collega's ook al actief en succesvol zijn... Ik zou ze alleen aanraden echt na het dieet niet los te slaan. Ook niet een heel klein beetje. Je verliest heel snel veel kilo's maar voor mijn gevoel duurt het afbouwen des te langer... En tjsa, het blijft een hoop geld en ik vond die prijsstijging echt een beetje bizar. (Inflatie, oké, maar 90 euro in 1 jaar?)



Wens ze in ieder geval veel succes van mij!



Linda
Alle reacties Link kopieren
Digilin,

Dank je voor je reactie. Ik ben meteen genezen!! Ik schrik er gewoon van wat dit dieet met jou gedaan heeft. natuurlijk wil het niet zeggen dat iedereen er hetzelfde op reageert...maar toch...

Feit blijft dat maar een heel klein percentage het kan volhouden, om levenslang!!, dit eetpatroon vast te houden.(of een ieder geval een vreemd, minimalistisch eetpatroon, zoals hier de bedoeling is..)

Ik hoop echt dat het jou ooit lukt om op een goede manier kilo's af te vallen!



Lois
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam 'cohen' ook tegen toen ik aan het googlen

was op 'tlc'. Een goede kennis van mij is met TLC

heel veel afgevallen en ze wilde me niet vertellen

van hoe en wat omdat het zgn een persoonlijk dieet

zou zijn omdat je je bloed moet laten onderzoeken op bepaalde dingen bij een laboratorium. Totale kosten van tlc waren 750 eur. Gaandeweg kwam ik er dus achter dan men per dag niet meer eet dan 700 kcal.

JA dus, een crashdieet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben er nu zelf mee bezig, morgen 2 weer en er al 5 kilo af.

Ik heb niet veel overgewicht.

Mijn man is er vorig jaar 25 kilo mee afgevallen en is nog steeds op gewicht. Hij eet nu alles weer normaal maar natuurlijk moet je opletten, je hebt er aanleg voor of niet om dikker te worden.

Als het even te gek gaat doet hij weer een dagje cohen en het is er weer af.

Wij hebben trouwens niets betaald, ik ben vorig jaar gaan googlen en heb veel info van internet kunnen halen zelfs recepten.

Ik was namelijk ook al van mening dat het gewoon niet kan zitten in het aantal gram groente of vlees wat je neemt.

Dus persoonlijk is het echt niet daar is mijn man het bewijs van en bij mij gaat het ook super.

De eerste drie dagen vond ik zwaar omdat je dan s avonds wel echt honger hebt , daarna geen honger meer gehad en het eten a la cohen is erg lekker. Nu ben ik gek op gebakken champions met ui en r. gehakt, knoflookje erbij en dat op 2 speciale crackers echt zalig.

Veel water drinken is een must.

Ik ben tot nu erg positief, alleen dat ze er zooo veel geld voor durven te vragen is schandalig!!

Groetjes Astrid
Alle reacties Link kopieren
hier hetzelde als digilin,35 kilo eraf,alles er weer aan,ik ben ook wel een slappeling hoor.

Maar zonde van je geld,ga maar gewoon eten bewegen,veel beter en goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook wel, dat je graag snel wilt. Maar dat het niet verstandig is, weten we allemaal wel. Ik loop nu ook bij een dietist. En zij wil graag, dat ik 2 kilo per maand afvalt en heb dus een gewoon dieet meegekregen.Ik heb uitgerekend dat, wil ik mijn streefgewicht bereiken, ik daar 9 maanden overdoe. Dus 1 maart heb ik bereikt, wat ik wil bereiken. Nouja, dan maar zomer 2009 in bikini ;)
Alle reacties Link kopieren
Nolet, Op jouw manier waarschijnlijk in zomer 2010 ook nog in bikini!! Succes!!



Astrid, Twee weken en dan 5 kilo kwijt zijn...Dat kan toch niet gezond zijn? Het is in ieder geval geen vet wat je kwijt bent. Waarschijnlijk vocht en spiermassa. Het klinkt aanlokkelijk hoor, zeker als je op mijn langzame manier, maar wel gezond, nu pas 3,5 kilo kwijt bent na 3,5 maand! Ik hoop voor jou dat het werkt. Jij ook succes!



Mormeltje, ik vind je geen slappeling! Je hebt het toch maar mooi gedaan. Als je maar wanhopig bent grijp je toch naar alles...We hebben vaak 'levenslang' als het om lijnen gaat. Jij ziet nu ook in dat er maar één manier is...de goede! (denk ik nog steeds.)



Liefs, lois
Alle reacties Link kopieren
ja lois,doe het maar niet,op korte termijn werkt het echt maar op lange termijn.............pfffffffffff en het is ook nog eens een gruweldieet,je mag echt niks hoor.

Niet gek dat je daarvan afvalt,maar goed,een kat in het nauw............hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ervaring met het Dr. Cohen Dieet. Ik ben op 27 juni 2008 begonnen en ben nu 20 kilo afgevallen. Het kost 750,- euro en dat is ongeacht hoe lang je er over doet. In mijn omgeving zijn er meerdere mensen die momenteel dit dieet volgen en ook mensen die dit dieet al achter de rug hebben en nog steeds niet zijn aangekomen.

Ik hou jullie op de hoogste over hoe het verloopt. Ik wil er nu nog 20 af hebben.



groetjes Sandra
Alle reacties Link kopieren
hoi sandra,



vind jij het ook zo moeilijk om opnieuw te starten?

ik wil het steeds maar op de een of andere manier krijg ik het knopje niet echt meer om,



ben benieuwd hoe jij dat ervaart!



wel fantastisch dat je al 20 kilo kwijt bent hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hallo zo persoonlijk is het dieet niet hoor ik heb het zelf vorig jaar gedaan en het wekt zeer goed ja,afvallen gaat in in een sneltreinvaart,maar wij hebben het dieet vergeleken en drie dieeten vergeleken en het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer alleen mag je als man zijnde een crackertje meer..betaal in ieder geval geen 700 euro of meer voor dit dieet,bij mij kan je het tegen een kleine vergoeding krijgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:marjanneke39 schreef op 04 februari 2009 @ 21:36:

..betaal in ieder geval geen 700 euro of meer voor dit dieet,bij mij kan je het tegen een kleine vergoeding krijgen!



HEEL graag!!! 700 euro kan ik echt niet opbrengen, wat een bedrag ook!! is het mogelijk dat ik het van jou kan krijgen dan?



groetjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel ik tegen dit dieet ben...... ik kan ook niet tegen geldklopperij.



Ik las vanmorgen ergens;

Meld je aan bij de weegclub en dan krijg je alle info GRATIS!!!!
anoniem_18317 wijzigde dit bericht op 09-03-2009 12:01
Reden: GRATIS
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb op marktplaats gezien dat ze het dieet verkopen voor 50 euro voor de geinterreseerden http://link.marktplaats.nl/239144065

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven