Lijf & Lijn alle pijlers

ik vindt mezelf te dik.

02-08-2013 11:00 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey.

Ik ben 17 jaar. 1,70 lang en weeg 65 kilo.

als ik in de spiegel kijk loopt het kippenvel over m'n rug omdat ik mezelf erg dik vindt.

ik ben een tijd terug begonnen met insanity. Heb het een maand volgehouden maar zag geen resultaat. dan verlies ik motivatie en stop ik.



Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik wil ook een ander eet patroon aannemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan combineren?

Wandelen + het eten.

Er wordt zoveel over geschreven, maar wat is nou echt effectief?

Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg sochtends ook niets weg behalve pap of yoghurt met fruit en muesli. Daarmee kan ik vooruit tot zeg half 11. Dan eet ik bikv. een boterham met beleg.

Tegen 13.00 nog 2 boterhammen, wat rauwkost en melk oid.

In de middag iets van fruit en noten of een creaker met iets of een boterham.

Savonds een normaal portie eten. Als ik meer honger heb extra groente. En n toetje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:juudt schreef op 02 augustus 2013 @ 12:03:



Toen Jo ging praten met 1 van die ouders kwam het er op neer dat het gewoon kopieer gedrag was. Een van de moeders vond zichzelf te dikke bovenbenen hebben, het meisje 'kopieerde' dit gedrag.

Maar zelfs kinderen van 6 (die zich daar helemaal niet druk over horen te maken) vinden 'dikke' mensen lelijk en kunnen zichzelf als 'dik' bestempelen. Ja wat dacht je van die tv-programma's voor kinderen, wat een stereotypes komen daar in voor wat betreft hoe je als jongen of als meisje moet zijn, en hoe je eruit moet zien.
Overigens wil ik nog wel wat kwijt over gewicht, bouw en te dik zijn, want ook dunne mensen kunnen ongezond bezig zijn doordat ze veel inwendig vet hebben en daarnaast zie je ook genoeg slanke mensen met een flinke zwembad om, hetgeen zoals iedereen weet echt niet gezond is.
Alle reacties Link kopieren
Lara, je eet te weinig. Daardoor gaat je lichaam in de spaarstand en kom je bij wijze aan spreken van iedere extraatje aan.



Maak een afspraak met een diëtiste om een normaal eetpatroon te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe word je in zo'n korte tijd een paar jaar jonger? (loepje)

Zijn het Noorse crackers die je eet?
Iris ik ben het met je eens, zo raar was jouw reactie niet.

Volkomen, compleet offtopic: mag ik je wat vragen? ik heb een klein probleempje. Als je akkoord gaat geef even een gil, dan zet ik hier mn emailadres wel even neer...



TO: lekker zo doorgaan, dan help je je lijf lekker naar de vernieling.
quote:Daydream schreef op 02 augustus 2013 @ 12:13:

Hoe word je in zo'n korte tijd een paar jaar jonger? (loepje)

Zijn het Noorse crackers die je eet?

Het zijn de sesamzaadjes, daar ga je van trippen



quote:missmonroe schreef op 02 augustus 2013 @ 12:15:

Iris ik ben het met je eens, zo raar was jouw reactie niet.

Volkomen, compleet offtopic: mag ik je wat vragen? ik heb een klein probleempje. Als je akkoord gaat geef even een gil, dan zet ik hier mn emailadres wel even neer...



TO: lekker zo doorgaan, dan help je je lijf lekker naar de vernieling.

Tuurlijk. Je mag mij ook mailen hoor.



* ik ben nu weer de lucht uit *
Alle reacties Link kopieren
quote:medunkt schreef op 02 augustus 2013 @ 12:02:

Ik heb op mijn billen geen "randje vet" maar een mooie speklaag. Die laag had ik al toen ik 10 was. En toen ik 20 was ging er ge-wel-dig mee vrijen, en dat is zo gebleven tot de dag van vandaag.



Dat had de natuur toch maar mooi & goed bedacht, dus.Dikke billen en heupen zijn prima, dat vet biedt zelfs bescherming aan je lichaam. Maar buikvet is echt heel ongezond.
quote:De Westerse maatschappij is fucked up, want toen ik voor het eerst hoorde in Azie dat ik zo'n mooie stevige kont had voelde ik me beledigd..(het is wel wáár van die dikke reet, daar niet van, maar ik hoef het niet te horen haha). Na bijna een jaar in Azie doorgebracht te hebben en vaak genoeg een opmerking te hebben gekregen over mijn mooie dikke kont ben ik ineens veel trotser en blijer met mijn naarmijnmening uitdekluitengewassen-reetIk was pasgeleden op St. Maarten en daar in de Antillen is 'n dikke reet en volle vormen ook 'n schoonheidsideaal. Moet zeggen dat ik het fijn vond om te merken dat we hier gewoon geindoctrineerd zijn op slank-slanker-slankst, maar dat dat niet persé de norm is. 's Lands wijs, 's lands eer. En daar houdt men van flink wat vlees op de botten ipv dat ze je ribben kunnen tellen. Leuk om het 'ns uit 'n ander perspectief te zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:medunkt schreef op 02 augustus 2013 @ 11:31:

Hardlopen. daar heb je héél veel zelfdiscipline voor nodig en dat moet je héél langzaam opbouwen, anders krijg je gegarandeerd blessures.



Heb je daar zin in? Misschien hou je wel van dansen, of van teamsport, denk eerst eens na over waar je lol in hebt in plaats van: waar word ik zo dun mogelijk van.Je kunt ook gaan hardlopen in een groep, dan heb je al veel minder zelfdiscipline nodig. Bovendien zijn de groepshardlopers zo ongeveer de sociaalste mensen die ik ken.
quote:maitje136 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:45:

[...]



Ik weet niet hoe jij je meisjes van 17 voor je ziet. Maar mijn zusje van 15 heeft net zoveel rondingen als een volwassen vrouw. En dat is echt niet omdat ze te dik is. En ieder figuur is anders he, dat jij zo licht was betekent niet dat dat de norm is voor een meisje van 17.



Maitje, ik bedoel het niet zo kwaad. Ik vraag ook hoe ziet je lichaam eruit. Heb je vrouwelijke vormen, want inderdaad. Dan past het gewicht heel goed bij je. Ik ben alleen pas veel later op dat gewicht gekomen en wilde daarom ook van TO weten hoe het zat.



Maar het lijkt er op dat TO niet 'your ordinary' onzekere puber is...
quote:marthe16 schreef op 02 augustus 2013 @ 12:21:

[...]



Dikke billen en heupen zijn prima, dat vet biedt zelfs bescherming aan je lichaam. Maar buikvet is echt heel ongezond.



O, dat is ook zó relatief. Ik weet wel dat dat buikvet onderwerp nr 1 in de vrouwenbladen is... maar ook dat is in hoge mate gelul.



Zo heb ik dan weer vriendinnen die juist prachtige lange dunne benen en een heel mooi klein kontje hebben. Maar wel, ook al weer van nature, een ronde buik.



Tsja, ze eten gewoon, sporten al vanaf jongs af aan, die buik hoort er bij. En als je naar de sauna gaat zul je zien dat dat voor zoveel vrouwen geldt.

En overigens hebben ook die vriendinnen een écht leuk leven. Daar hebben we het namelijk wel eens over als we witbier drinken en bitterballen eten.
quote:lara111 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:45:

ik ben zeker blij met de reactie's die hier geplaatst worden.

over mijn eetpatroon valt veel te zeggen.

s ochtends eet ik niet veel. Omdat ik echt geen ochtend eter ben.

S ochtends dus 2 crackers

S middags een appel

S avonds avond eten

Dit hou ik 2/3 weken vol en dan val ik terug.

Eet ik teveel. Zoetigheid. Chips,

totdat ik me weer rot voel.Lara, ga alsjeblieft gezond eten. Het schema van Onipaa kan je daarbij helpen. Google ook eens op overnight oats. Superlekker en gezond! Ontbijten zorgt er ook voor dat je stofwisseling weer op gang komt. Je huidige dieet is absoluut ongezond!
quote:Mevrouw75 schreef op 02 augustus 2013 @ 12:26:

[...]





Je kunt ook gaan hardlopen in een groep, dan heb je al veel minder zelfdiscipline nodig. Bovendien zijn de groepshardlopers zo ongeveer de sociaalste mensen die ik ken.Dát is waar! Goeie tip dus.
Het is inmiddels achterhaald dat veel buikvet slechter is dan veel vet op de heupen, want ook dat schijnt slecht voor een mens te zijn.



Een vrouwenlijf heeft van nature altijd wel wat meer kans op wat vet op de buik dan een man, maar dat is wat anders dan een dikke buik hebben.
Een bmi van 22,5 is niet dik, niet te dik, niet mollig, maar gewoon een gezond gewicht. Elke diëtist en elke huisarts zal dit beamen. En daar zou ik toch heel wat meer vertrouwen in hebben dan ene iris van een forum die een onzekere tiener een eetstoornis probeert aan te praten.
quote:Trotter schreef op 02 augustus 2013 @ 12:37:

Een bmi van 22,5 is niet dik, niet te dik, niet mollig, maar gewoon een gezond gewicht. Elke diëtist en elke huisarts zal dit beamen. En daar zou ik toch heel wat meer vertrouwen in hebben dan ene iris van een forum die een onzekere tiener een eetstoornis probeert aan te praten.

Welja een eetstoornis nog wel .



Overdrijven is ook een vak natuurlijk, want ik geef aan dat ze wat mollig is door haar verkeerde eetpatroon. Iets wat ze zelf ook weet, dus van iets aanpraten aan een onzeker iemand is hier geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
quote:medunkt schreef op 02 augustus 2013 @ 12:31:

[...]





O, dat is ook zó relatief. Ik weet wel dat dat buikvet onderwerp nr 1 in de vrouwenbladen is... maar ook dat is in hoge mate gelul.



Zo heb ik dan weer vriendinnen die juist prachtige lange dunne benen en een heel mooi klein kontje hebben. Maar wel, ook al weer van nature, een ronde buik.



Tsja, ze eten gewoon, sporten al vanaf jongs af aan, die buik hoort er bij. En als je naar de sauna gaat zul je zien dat dat voor zoveel vrouwen geldt.

En overigens hebben ook die vriendinnen een écht leuk leven. Daar hebben we het namelijk wel eens over als we witbier drinken en bitterballen eten.

Ik zeg toch niet dat ze geen leuk leven hebben?



@Iris: Buikvet slecht is achterhaald? Dan loop ik zeker achter. Ik heb het zondag nog op tv gehoord uit de mond van een wetenschapper. En zie bijv. Buikvet vs heupvet



@elninjoo: Leuk en gezellig al die dikke mensen op de Antillen, maar diabetes is daar ook zo ongeveer een epidemie. Gezond is het dus zeker niet.
Onzin iris, je riep al dat je haar te dik vond toen ze nog geen letter over haar eetpatroon had geschreven. Juist bij onzekere tienermeiden kan dat heel makkelijk in een eetstoornis uitmonden. En nogmaals: een bmi van 22,5 is NIET mollig, maar gewoon een netjes, gezond gewicht.
Met "leuk" bedoel ik: gezond, nooit ziek, nooit klachten, actief en sterk.



Maar wie weet, dat we over een jaar of wat plotsklaps allemaal kreunend op de bank liggen vanwege een speklaag hier of daar.
Alle reacties Link kopieren
idd naar een dietiste, want jij hebt geen idee wat gezond eten is. Jezelf zo uithongeren (want dat is het) maakt je op den duur alleen maar dikker. Je lijf heeft brandstof nodig. je zegt zelf al dat je het niet volhoud. Nee natuurlijk niet, het is namelijk helemaal niet gezond of goed voor je.



En daarna ook nog extra snaaien omdat je het niet volhoud. Tja, dat eet je het er dubbel weer aan. Dus ga eerst aub een goed inlezen, bezoek een diëtiste en leer de basisprincipes voordat je je lijf zoveel geweld aan doet. Als je er anders uit wilt zien, zul je eerst moeten snappen hoe het werkt.



Hiermee laat ik dus in het midden of je wel/niet te dik bent. Ik kan je figuur niet zien en de getallen zeggen niet genoeg. Je bent nog jong, dus juist nu het moment te leren hoe jouw lijf werkt en wat je ermee kunt.



krachttraining/fitness is trouwens een geweldige manier om er gestroomlijnder uit te zien, maar daarvan wordt je op de weegschaal wel zwaarder. echter lukt dat alleen als je genoeg eet, zodat je lijf spieren kan aanmaken. anders heeft het geen zin (zoals je nu met insanity als merkt).
Alle reacties Link kopieren
Dat je je zelf te dik vindt wil niet zeggen dat je dat ook bent. Er is eerder iets mis met je zelfbeeld want volgens "de norm" heb je een gezond gewicht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ze is geen tiener, als je loept zie je dat ze de vorige keer beweerde dat ze 20 jaar was.

Naar een diëtiste lijkt me nou echt zo'n onzinnig advies. Ten eerste: dat zal ze zelf moeten betalen dus dat gaat ze toch niet doen. Ten tweede: ze kan zelf met een béétje moeite informatie vergaren op internet of in de bibliotheek en daar eerst eens naar gaan leven. Daar heeft ze toch niet direct een diëtiste voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het is 'ik vind' en niet 'ik vindT'



Leer eerst maar normaal Nederlands!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven