Lijf & Lijn alle pijlers

ik vindt mezelf te dik.

02-08-2013 11:00 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey.

Ik ben 17 jaar. 1,70 lang en weeg 65 kilo.

als ik in de spiegel kijk loopt het kippenvel over m'n rug omdat ik mezelf erg dik vindt.

ik ben een tijd terug begonnen met insanity. Heb het een maand volgehouden maar zag geen resultaat. dan verlies ik motivatie en stop ik.



Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik wil ook een ander eet patroon aannemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan combineren?

Wandelen + het eten.

Er wordt zoveel over geschreven, maar wat is nou echt effectief?

Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet eens met de post van iris1969, omdat we niet kunnen zien hoe slank TS is. Maar gewicht en lengte zeggen niet altijd alles. Zelf ben ik rond 1.65 en 55 kilo, je zou dan ook kunnen zeggen dat ik een gezond gewicht heb. Toch ben ik niet slank. Ook niet dik hoor, maar wel een beetje vol
Alle reacties Link kopieren
En TS, gezond eten en lekker bewegen kan nooit kwaad. Maar ga niet overdrijven...eet gewoon zoals het hoort en wat gezond is.
Alle reacties Link kopieren
quote:marthe16 schreef op 02 augustus 2013 @ 14:45:

@tyche: Als ze de richtlijnen van het voedingscentrum zou volgen, is ze al een eind op de goede weg. En die kan ze op internet vinden. Als je de aanbevolen hoeveelheid groente, fruit, volkoren brood, aardappels/pasta/rijst, eiwitten en de juiste vetten eet, dan blijft er al niet zoveel ruimte meer over voor iets anders. Qua drinken alle suiker en light producten vermijden. Verder is een goede regel: alles met mate. Ze kan ook een cursus bij de WeightWatchers gaan volgen, dat kan ook on-line, van die kennis heb je je hele leven plezier.

Het Voedingscentrum is één van de autoriteiten op het gebied van voedsel en gezondheid, maar ze is niet de enige en er is ook kritiek op (te conservatief, te veel zuivel, te veel belanghebbende sponsors). Het gaat er niet om of ze gelijk hebben of niet, het gaat erom dat een rondje google niet bepaald zorgt voor een eenduidig advies.

Je houden aan de regels van het voedingscentrum is een keuze (net zoals de methode van Amber Albarda, of de voedselzandloper, of Sonja Bakker, of dr. Frank, etc.). Het is beduidend beter dan leven op fast food en suiker, maar het is geen onfeilbare bron. En dat zorgt voor verwarring als je mensen adviseert om 'gewoon even te googlen'.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Het ging mij erom dat ze hier een vraag stelt waar inderdaad geen eenduidig antwoord op is te geven, maar waar ze zelf wel een heel eind zou kunnen komen met wat onderzoek. Ze zal er zelf moeite voor moeten doen. En het ging er mij om dat iemand niet direct naar een diëtiste hoeft te worden verwezen, tenzij die persoon met een groot overgewicht zit en geen idee heeft wat ze daar aan zou kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is dan denk ik: waar zou TO uitkomen als ze zelf onderzoek zou doen? Want het feit dat ze de vraag hier stelt suggereert voor mij dat ze dat misschien erg moeilijk vindt.
What a nuanced anxiety
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2013 18:42
Reden: Trollhunten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:13:

In tegenstelling tot de anderen vind ik je wel te dik, al is dik hier een wat te groot woord en zou ik je mollig willen noemen.



Ook vind ik het onzin om te zeggen dat je lichaam in de groei is en dat afvallen dus geen goed idee is, want ik zie onzettend veel dikke en mollige pubermeisjes om me heen en die zijn echt niet in de groei hoor.



Het kan dus geen kwaad om wat op je eetpatroon te gaan letten en wat te gaan bewegen. Echt lijnen lijkt me niet nodig en werkt vaak maar tijdelijk.

Serieus?

Ze is 1.70 lang en 65 kilo, dat is toch hartstikke goed?! Hoe moddervet ben ik dan wel niet volgens jou met m'n 1.68 en 67 kilo?





TopicStarter: Laat je niks aanpraten meid! Je hebt een gezond gewicht. Als je gezonder wilt eten vervang je je (ongezondere) tussendoortjes gewoon door een stuk fruit Eet veel groente tijdens het avondeten, en laat 1 aardappeltje weg ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo raar dat iedereen weet of ze wel of niet dik,mollig is enz.

Je kan wat afgaan van het gewicht en lengte maar toch kan het zo veel verschillen per persoon.



Misschien is ze niet dik, misschien valt net al het vet op 1 verkeerde plek,bijv buik en heeft ze daardoor een dikke buik terwijl de rest van het lichaam wel slank is.



Ik ben 1.60 weeg 53. Ben slank en heb vrijwel geen vet, toch word ik zwaarder,door mijn opleiding...defensie,veel sport, en krijg ik veel spiermassa erbij,waardoor ik dus zwaarder word, maar niet dikker.



Mijn zus heeft mijn lengte maar weegt zo'n 15 kilo meer...dik zal je denken, maar nee dat valt mee. Ja zij is stevig, maar haar vet zit overal waardoor ze niet echt dik lijkt,ookal weegt ze 15 kilo meer.



Kortom, je kan niet zoveel met deze info naar mijn mening.

Enige wat ik als advies kan geven is goed eten en sporten, maar goed dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Qua gewicht is ze in elk geval zeker niet te zwaar.



Eigenlijk zou ze 'n foto hier moeten plaatsen in bikini (zonder hoofd om het onherkenbaar te houden).



Regelmatig sporten kan overigens op geen enkele leeftijd kwaad en ook als je niet af moet vallen heeft het toch 'n verstevigende werking.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 11:13 In tegenstelling tot de anderen vind ik je wel te dik, al is dik hier een wat te groot woord en zou ik je mollig willen noemen.



Ook vind ik het onzin om te zeggen dat je lichaam in de groei is en dat afvallen dus geen goed idee is, want ik zie onzettend veel dikke en mollige pubermeisjes om me heen en die zijn echt niet in de groei hoor.



Het kan dus geen kwaad om wat op je eetpatroon te gaan letten en wat te gaan bewegen. Echt lijnen lijkt me niet nodig en werkt vaak maar tijdelijk.



Whaaaaat...??????

Dan ben ik dus ook te zwaar, terwijl ik dacht altijd wel netjes te zijn met m'n 25 jaar, 1.76 en 70kg..! En bedankt..!!!!

Slaat gewoon echt nergens op, TO, ik vind dat je een keurig gewicht hebt!!!!!!
Life is good!
Uuuuhhmm jij ook hoor Ravi...

(al heb ik het vermoeden dat je dat zelf ook vindt en het dus meer sarcastisch bedoelt )

In mijn geval zou 70 net een beetje te veel zijn,

maar ik ben dan ook 10 cm korter dan jij.....



He ik ben denken-drukmaken-en-praten-over-lijnen-moe

(ligt niet aan jullie hoor, ik zeg wel tegen een ander dat ze zich om een goed gewicht niet druk moet maken maar doe het ook nu ik 64/64 weeg ipv 60...)
Alle reacties Link kopieren
Ik bent niet te zwaar.Je bent wellicht niet tevreden over de samenstelling van je lichaam. Buikje, drilbenen, of zo?



Ik ben 1.60 en weeg 59 kilo. De samenstelling van mijn lichaam was vroeger ook niet goed, hoog vet% en veel vet op de buik.

De samenstelling of vorm van je lichaam verander je niet met cardio en minder eten, Je verandert je lichaam het meest door aan krachtraining te doen (en/of kettlebells) in combi met 1 of 2x per week een intensieve korte intervaltraining.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent niet te zwaar!
Alle reacties Link kopieren
TO, gooi ten eerste je weegschaal uit het raam. Zet Iris en Marthe op negeer, alsof zij kunnen zien wat voor postuur jij hebt aan de hand van een paar cijfertjes, je BMI is in ieder geval prima.



Ga naar een diëtist, je eet veel te weinig en je moet leren wat een normaal eetpatroon is, op deze manier sloop je je metabolisme en je gezondheid. Kijk eens op www.girlsgonestrong.com voor wat gezonde inspiratie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 02 augustus 2013 @ 18:13:

TO, gooi ten eerste je weegschaal uit het raam. Zet Iris en Marthe op negeer, alsof zij kunnen zien wat voor postuur jij hebt aan de hand van een paar cijfertjes, je BMI is in ieder geval prima.



Ga naar een diëtist, je eet veel te weinig en je moet leren wat een normaal eetpatroon is, op deze manier sloop je je metabolisme en je gezondheid. Kijk eens op www.girlsgonestrong.com voor wat gezonde inspiratie.



Idd dat kunnen zij niet, zelfde geldt voor de rest die beweert dat ze er prima uit ziet.



Qua gewicht zou je zeggen,valt mee, dat is niet verkeerd.

Maar zoals jij zelf zegt, wij zien haar postuur niet dus misschien is het logisch dat ze er ontevreden over is.



Enige wat we wel weten is dat ze een beter voedingspatroon nodig heeft, wat haar goed zal doen.
Alle reacties Link kopieren
Meissie toch, je bent niet te zwaar.

Echt niet.



Als je over je figuur ontevreden bent, moet je lekker gaan sporten. Niet alleen goed voor je humeur, want je wordt er happpy van, maar je krijgt ook nog eens een mooi gespierd en sterk lchaam.

Dik of dun is niet interessant, een gezond en sportief lichaam, dat is pas mooi!



Richt je dus daarop; ga kickboksen, hardlopen, zwemmen, dansen, zumba, squashen, waar je maar zin in hebt. Eet gezond, met af en toe een lekkere uitspatting want dat hoort er ook bij, en kijk eens hoe jij er binnenkort uitziet.



Succes!
Your luck's about to change, cher.
Mijn dochter van 17 is op het moment ook zwaarder dan ooit. Ik denk dat het een periode is en het er wel weer af gaat.



Goed van je dat je er nu al op let, beter voorkomen dan genezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de OP gelezen en vind 65 kg bij 170cm ook te zwaar. Helemaal op je 17e, je bent nog in de groei dus je zult op je voeding moeten gaan letten als je niet nog zwaarder wilt worden. En daarnaast voldoende bewegen natuurlijk.

Je zou meer groente, noten en fruit kunnen gaan eten en minder brood, pasta en/of aardappels.
Alle reacties Link kopieren




Wat zegt gewicht nou? het gaat om je vetpercentage.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goed plaatje bgb, maakt een hoop duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
En nu wil je zeggen dat de dame op de linkerfoto veel vet heeft? Die dame is heel anders gebouwd en waarschijnlijk ook veel kleiner dan de andere 2...quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2013 @ 20:26:

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1506_n.jpg[/img]



Wat zegt gewicht nou? het gaat om je vetpercentage.
Alle reacties Link kopieren
quote:neversurrender schreef op 02 augustus 2013 @ 20:29:

En nu wil je zeggen dat de dame op de linkerfoto veel vet heeft? Die dame is heel anders gebouwd en waarschijnlijk ook veel kleiner dan de andere 2...





[...]

Die linker dame heeft behoorlijk wat vet, ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die linker is dit stadium voor bij :









waarschijnlijker ;











En buikvet is het meest gevaarlijke vet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De meneer op deze link zal niemand als dik bestempelen.



http://www.charlespoliqui ... _en_septembe.aspx?lang=NL



10 kilo zwaarder, wel zijn lichaamsvet met 10 % verminderd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


















Google maar eens plaatjes van " skinny fat " .

Een kledingmaat zegt dus ook niets over een ongezonde hoeveelheid vet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven