Lijf & Lijn alle pijlers

ik vindt mezelf te dik.

02-08-2013 11:00 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey.

Ik ben 17 jaar. 1,70 lang en weeg 65 kilo.

als ik in de spiegel kijk loopt het kippenvel over m'n rug omdat ik mezelf erg dik vindt.

ik ben een tijd terug begonnen met insanity. Heb het een maand volgehouden maar zag geen resultaat. dan verlies ik motivatie en stop ik.



Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik wil ook een ander eet patroon aannemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan combineren?

Wandelen + het eten.

Er wordt zoveel over geschreven, maar wat is nou echt effectief?

Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:medunkt schreef op 03 augustus 2013 @ 11:05:

[...]





momodoe: bijna alle kinderen zijn tenger en dun. Dat is nogal kenmerkend voor een kinderlichaam.



Jouw dochter krijgt nu haar eigen vrouwenlichaam en dat kan zomaar eens helemaal niet tenger zijn. .



Sorry maar ik krijgt echt de kriebels hiervan. Zoals ik het lees (en ja dat is mijn interpretatie) je bent gewoon jouw schoonheidsideaal op je dochter aan het projecteren.





Iemand die tenger is ( die drie lichaamstypes ) , zal vaak aankomen op haar buik.

Dan krijg je van die prachtige rolletjes boven je broek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ikje86 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 10:26 @momodoe, mijn reactie heeft niks met jarloersie te maken, dit kind moet gewoon niet zo zeiken! En als je niet tevreden bent met je lichaam ga je maar lekker naar de sportschool!





Ben al flink aan het shredden om weer gespierd te worden.



En ik zeg niet dat ik niet tevreden ben, ik zeg dat ik ondanks een kleine maat 38 toch echt teveel vet heb dus ongezond met een goed BMI.



Lengte/ gewicht zegt dus niks.
Alle reacties Link kopieren




Allemaal 70 kilo
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 11:05:

[...]





Ik zeg toch nergens dat wie dan ook aan welk schoonheidsideaal moet voldoen?

Daar gáát het wat mij betreft ook helemaal niet over; ik zeg - nogmaals - lengte en gewicht is niet voldoende om iets te zeggen over de TO. Misschien zit al het vet op haar buik ( ongezond ) , misschien is het prachtig verdeeld ( beter ) , misschien heeft ze 15 kilo tiet. Dat is toch niet te hopen voor TO!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 11:09:

In onze tienerjaren bouwen de actieve kinderen spiermassa op door veel te rennen, springen en spelen. Daardoor hebben de meeste twintgers minder problemen met overgewicht, door het hogere metabolisme als gevolg van de in hun jeugd opgebouwde spieren.



butts



Gaan we echter het kantoorleven in en zitten we de hele dag achter een bureau, om vervolgens zittend in de auto naar huis te rijden en daar te gaan zitten TV kijken, dan mag het geen wonder heten dat deze spiermassa langzamerhand wordt ingeruild voor vet. Met als gevolg een neerwaartse spiraal van steeds minder spieren en meer vet, door het verlaagde metabolismeDit is interessant. Zeker als je ziet dat kinderen soms helemaal niet zo veel rennen en spelen als vroegah. Ook door computerspelletjes, tv etc. Etc. Tieners zijn ook niet per definitie actief. Waar wij vroegah 35 km per dag fietsten om naar school te fietsen en terug, zie je nu toch vaker een ov kaart. Daarnaast is het eetpatroon veranderd, kijk alleen maar naar de schoolkantines. In mijn tijd waren bijna alle tieners van die sprieten, en zeker niet fors.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 03 augustus 2013 @ 11:45:

[...]





Dit is interessant. Zeker als je ziet dat kinderen soms helemaal niet zo veel rennen en spelen als vroegah. .In onze tienerjaren bouwen de actieve kinderen spiermassa op door veel te rennen



Kinderen zijn tegenwoordig toch ook veel zwaarder?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies. En in dat licht bezien is het toch wat anders wanneer je met 17 jaar 65 kilo bent bij 1.70, dan wanneer je 35 bent. Of 50, na de overgang, om maar wat te noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikviva schreef op 03 augustus 2013 @ 08:17:

Stel je eens niet aan. Ik ben 1.70 en 96 kilo.En dus? Omdat jij 96 kilo weegt mag iemand die wel wat wil doen of zaken wil voorkomen niet 'zeiken'? Bijzonder hoor.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 11:11:

[...]





Iemand die tenger is ( die drie lichaamstypes ) , zal vaak aankomen op haar buik.

Dan krijg je van die prachtige rolletjes boven je broek.



Tsja, het gaat dus wel degelijk óók om wat mooi / afstotend gevonden wordt. Vaak wordt onder het mom van gezondheid het schoonheidsideaal aangeprezen.



Het topic begint nota bene met "ik krijg kippevel als ik mezelf in de spiegel zie": kortom, ik vind mezelf lelijk. het gaat erom wat ze ziet, niet hoe ze zich voelt.



TO zegt niet: ik sport al een jaar niet meer en krijg hartkloppingen als ik de trap oploop.

Omodoe zegt niet: mijn dochter zit al een jaar op de bank en dat baart me zorgen.



Nee, het gaat om de "speklaag" (van het woord alleen al word ik nogal treurig). En die focus op het uiterlijk in plaats van levensstijl heeft natuurlijk álles te maken met schoonheidsideaal.



En verder snap ik je punt en ben ik het eens: lengte / gewicht zegt niet zoveel.

Behalve dan dat ik stel dat je best een vetlaag kan hebben her of der, zelfs op buik, en prima gezond kan zijn.



Vet wordt niet mooi gevonden en daarom moet het weg. Maar voordat een vrouw echt een laag vetpercentage overal heeft, moet ze gaan "shredden" en dat is heel intensief. En voor de meeste helemaal niet vol te houden.



Ik zeg het nog maar een keer: gewoon actief leven en normaal eten levert voor de meeste vrouwen een gezond lijf met her en der vet. Dan kán je 1.70 en 65 kilo wegen. Niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
http://mollygalbraith.com ... out-here-for-a-fit-chick/



http://mollygalbraith.com ... for-a-fit-chick-part-2-2/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
I love Molly, zij heeft oa pcos en hasimoto en is nog steeds stoer en sterk. Zie ook> http://www.sparkpeople.co ... ally_lean_really_worth_it
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd maar ik heb je BMI berekend:

Je BMI is 22,5

Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!
quote:aaquamarine schreef op zaterdag 03 augustus 2013 11:00 Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik ben het eens met Iris.Ik ook
quote:medunkt schreef op zaterdag 03 augustus 2013 11:05 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "ik vindt mezelf te dik."" class="messagelink">momodoe schreef op 02 augustus 2013 @ 21:51</a>:</b>

[...]





Dit bedoel ik dus ook, dochter heel tenger, was lang en dun. Nu begint ze echt skinnyfat te worden.



Trouwens ik ben zelf voor mijn bouw ook te dik, ben al bezig om het weer terug naar spier te trainen. Ik ben absoluut niet te zwaar, 64 kilo bij 1,74 maar toch echt te dik voor mijn bouw. Ook al is het een goed BMI, mijn vetpercentage is toch echt te hoog.</div></blockquote>



momodoe: bijna alle kinderen zijn tenger en dun. Dat is nogal kenmerkend voor een kinderlichaam.



Jouw dochter krijgt nu haar eigen vrouwenlichaam en dat kan zomaar eens helemaal niet tenger zijn. .



Sorry maar ik krijgt echt de kriebels hiervan. Zoals ik het lees (en ja dat is mijn interpretatie) je bent gewoon jouw schoonheidsideaal op je dochter aan het projecteren, en trekt jouw eigen zorgen over jouw lichaam meteen door naar haar lichaam. Haar lichaam is helemaal van haarzelf. Zij gaat nu zelf ontdekken wie ze is. En misschien ontdekt ze wel dat zij ronde vrouwen mooier vindt en niet van een gespierd lijf houdt. Dan zul je als moeder toch maar met haar "speklaag" moeten leren leven.





Als ouder ben ik verplicht om overgewicht te voorkomen. En ze is zeker tenger, de rondingen die ze heeft gekregen zijn rondingen van snoepen en niet van nature.

Je kan aan kinderen al zien wie er tenger is en wie er grof gebouwd is. Ze is zeker niet grof gebouwd.



Gelukkig dat ik me om haar gewicht bekommer, als er meer ouders waren die dat zouden doen waren er niet zoveel te zware kinderen.



Ik blijf het zeggen, beter voorkomen dan genezen.
Je tegen het gewicht van je kind aan bemoeien kan ook een averechts effect hebben momodoe. Zeker op deze leeftijd. Hou je daar ook rekening mee?
Alle reacties Link kopieren
Momodoe. Naar mijn mening is het slechtste wat je kan doen is je bemoeien met haar gewicht omdat dit idd in de meeste gevallen een averechts effect heeft. Mijn moeder deed dit ook en ik werd daar erg ongelukkig van en ging toen meer snoepen.

Wat je wel zou kunnen doen is haar zonder iets over haar lichaam te zeggen meenemen om lekker samen te wandelen of te sporten.

Maar zeg er ajb nieys over. Ze ziet het zelf ook wel. En wat ik vaak om me heen zie is dat pubermeisjes rond hun 18/20 ste wat dikker zijn en dat ze een paar jaar later weer slanker zijn. Was bij mij en veel meisjes om me heen het geval.
Sporten ligt het niet aan, ze danst 5 uur in de week. Het is echt het snoepen.



Maar is het niet zo als ik er niks van zeg, ze almaar dikker gaat worden?

Ik heb juist het idee dat ik haar er op moet wijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 03 augustus 2013 @ 14:47:

Sporten ligt het niet aan, ze danst 5 uur in de week. Het is echt het snoepen.



Maar is het niet zo als ik er niks van zeg, ze almaar dikker gaat worden?

Ik heb juist het idee dat ik haar er op moet wijzen.



De één neemt kritiek ter harte, de ander zal juist daar door nóg een koek nemen.

Ik weet niet hoe dat met jouw dochter zit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Probeer haar gezonde eetgewoontes mee te geven. Om de haverklap zeggen dat ze dik wordt (terwijl het qua kilo's echt meevalt) is geen goed idee. Zeker als je het met de hele omgeving bespreekt (dit zeg ik n.a.v de kennissen die jij hier aanhaalde).



Wil je dat ze lekker in haar vel zit en gezond is of wil je dat ze dun is?
Alle reacties Link kopieren
@ momodoe. Ze ziet het zelf ook echt wel. Gezien haar leeftijd zal ze zich er eerder tegen afzetten en dus ( stiekem) meer gaan snoepen. Misschien zijn er ook meiden die het advies ter harte nemen zoals bianca zegt maar dan moet ze erg tevreden zijn en goed in haar vel zitten lijkt mij.

De kans is groot dat het vanzelg goed komt.

En idd ook niet met anderen over praten. Deed mn moeder ook haha. Die zei ook van oo die en die zeiden dat je een dikke buik hebt gekregen.

Probeer idd op een subtiele leuke manier haar goede eetgewoontes bij te brengen en verder is de kans groot dat het vanzelf goed komt met de jaren. Het is voor nu belangrijk dat ze lekker in haar vel zit en zelfverzekerd wordt.

Maar dit is mijn mening en ervaring. Ik ben hier nogal gevoelig voor haha. Ik zou het met mijn eigen kinderen anders aanpakken.

Ps ik was ook niet te dik. Wel een stevige lichaamsbouw dan mn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Quote medunkt :

En natuurlijk is overgewicht (of dun zijn maar heel ongezond leven) soms écht een probleem. Maar alle vrouwen die ik ken die hun hele leven al een zeer stabiel gewicht hebben, hebben nog nooit een dag in hun leven gelijnd. En die geven ook nooit commentaar op het lichaam van andere vrouwen in de trant van: oei, die wordt wel wat molliger.



Nogmaals, wat is het probleem als het benoemd wordt? Waarom een taboe?

En ja, mss dat jouw vriendinnen dat niet doen ( of niet waar jij bij bent, want ze weten hoe jij daar op reageert), maar ook altijd slanke mensen mogen dat gewoon zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk dat anno 2013 vrouwen hun eigen valse schoonheidsideaal en gewichtsobsessie nog steeds aan de volgende generatie doorgeven.



Kinderen met een gezond BMI herhaaldelijk op hun gewicht aanspreken, is net zo misdadig als je kind dagelijk hamburgers en patat voeren. Hoe kan iemand in dit topic het nou met droge ogen met Iris eens zijn, zonder TO IRL te kennen, en in de wetenschap dat ze in objectieve termen een gezonde BMI heeft? Dan ben je stapelcrazy, dan ben je je eigen obsessie op je kind aan het botvieren en opleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 03 augustus 2013 @ 15:39:

Ongelooflijk dat anno 2013 vrouwen hun eigen valse schoonheidsideaal en gewichtsobsessie nog steeds aan de volgende generatie doorgeven.



Kinderen met een gezond BMI herhaaldelijk op hun gewicht aanspreken, is net zo misdadig als je kind dagelijk hamburgers en patat voeren. Hoe kan iemand in dit topic het nou met droge ogen met Iris eens zijn, zonder TO IRL te kennen, en in de wetenschap dat ze in objectieve termen een gezonde BMI heeft? Dan ben je stapelcrazy, dan ben je je eigen obsessie op je kind aan het botvieren en opleggen.





Nogmaals; BMI zegt geen ene reet.



Een bodybuilder zal een extreem hoog BMI hebben maar geen vet.

Wat zegt dat BMI dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 15:44:

[...]





Nogmaals; BMI zegt geen ene reet.



Een bodybuilder zal een extreem hoog BMI hebben maar geen vet.

Wat zegt dat BMI dan?



Niks. Net zoals uit de OP met geen mogelijkheid valt te achterhalen dat TO ook maar een grammetje ongezond dik is. Had ze nou nog een beroerde BMI gehad, dan was er nog een quasi-objectief argument voor een gewichtsprobleem bij TO te vinden. Maar zelfs dat is er niet, en toch praten enkele vrouwelijke misdadigers meisjes als TO hier een gewichtsprobleem aan.



Grappig dat je een discussie over BMI aangaat naar aanleiding van mijn post. De slechtheid om een gezond iemand een gewichtsprobleem aan te praten, een 17-jarig meisje nota bene, maakt me woedend. En voor alle duidelijkheid, ik ben al meer dan 40 jaar een magere spriet, voordat de gewichtspolitie mij een eigen frustratie probeert aan te praten. Maar het stuit me zo tegen de borst om iemand met een gewichtsprobleem in haar hoofd en niet in haar lijf te gaan voeden in hun psychische probleem, zoals sommigen in dit topic doen.
Een puber die de discipline heeft om 5 keer in de week te gaan dansen, pfoei, dat lijk me inderaad obesitas waiting to happen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven