Lijf & Lijn alle pijlers

jouw lekkerste recept met zo min mogelijk koolhydraten

02-07-2012 17:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Vandaag min of meer begonnen met mijn dieet.

Het is de bedoeling gezond af te vallen en ik heb dus besloten op de koolhydraten te letten aangezien ik die te veel binnenkrijg ( minimaal 4 boterhammen , en veel pasta en fruit).

Omdat ik nog een bertje inspiratieloos ben en de eerdte dag al mega honger heb wil ik julie vragen jou lekkerste recept met mij te delen...



Ik heb trouwens vandaag gegeten:

O 1 knackerbrood met kaas en ther

T 2 wortels

L 1 snee brood met vleesslade

T 1 kopje dunne groentesoep en 1 snee brood met pindakaas ( ik hield de honger echt niet meer!)



Nu dus diner en juist die rescrpten zoek ik! :-)
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is echt veeeeeeeel te weinig
Alle reacties Link kopieren
Sugarsnaps met zalm, garnalen en knoflook dille.



Tilapiafilet met courgette, tomaat, knoflook



Maar... je eet nog steeds veel kh zie ik. Als je nou eens begint met te ontbijten met yoghurt met fruit en een gekookt ei, luncht met een salade met bijv. kip en dan een lichte avondmaaltijd kom je een stuk verder/
Alle reacties Link kopieren
link
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je scheurt van de honger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op het forum van eenkiloperweek.nl, daar haal ik nog wel eens recepten vandaan.



Wat wij eten voor diner (vrijwel altijd kh-arm, niet kh-loos):

- amandelcrackers (ei met amandelmeel in de oven) met verse guacemole, tzaziki en melintzanosalata

- allerlei soorten soep: groente koken in bouillon, pureren en kokosmelk toevoegen.

- maaltijdsalade met bijv. gerookte kip/geitenkaas/noten om te vullen

- biologisch vlees met portie gewokte groenten

- curry: wokgroenten, vlees/vis/tofu, currypasta en kokosmelk

- gehaktbrood

- gehaktschotel: sperzieboontjes met gehakt, ijsbergsla en fetablokjes

- quiche: men neme een groente, flikkere hier wat eieren door en brengt het op smaak met kruiden. Spinaziequiche met spekjes, champignon, slagroom en eieren maak ik regelmatig.



Ben je zo even op weg geholpen? Ik vond het in het begin ook erg lastig dus heb een documentje aangelegd met alle lekkere kh-arme recepten die ik tegenkom.

Eet trouwens zelf 1 snee brood per dag nu, maar wel met dik beleg (pindakaas/vleeswaren/groente) en een gekookt ei.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Spareribs met sla.



Gewoon een stukje vlees met groente of sla er bij.



Wil je perse aardappelen, dan is zoete aardappel beter.

Kun je friet van snijden, omscheppen met olie en zout en in de oven bakken.



Meer proteine eten, dan heb je minder honger.

's Ochtends dus een eitje eten.



Nogal wiedes dat je honger hebt. Je hebt bijna niet gegeten.



Eet s ochtends twee gebakken eieren met ham of spek.



Tussen de middag een salade met kip, tomaten, komkommer en dressing.



En 's avonds een flink stuk vlees met groente.



tussen door een plak ham of kaas. En je hebt echt geen honger meer.
Alle reacties Link kopieren
Een blik sardines?
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
En in vleessalade zit ook mayonaise en andere ongein. Verdiep je anders eens in gezonder eten. Bijvoorbeeld:



Mager beleg: rosbief, 30+ kaas, filet américain, kipfilet, halvajam



Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver: een goed ontbijt is belangrijk om de rest van de dag goed door te komen. En qua diner gewoon 200-300 gram groenten, 100 gr. mager vlees (bief, kip) of witvis. en geen of weinig aardappelen, daarnaast volkoren pasta en zilvervliesrijst.



Zoek uit welk fruit de meeste suikers en kh. bevat en vervang die door soorten die dat niet hebben.



En waar is je zuivel?
Alle reacties Link kopieren
Je eet idd nog heel veel koolhydraten zo.

Dit is nu vast reclame maar kijk eens op www.eenkiloperweek.nl

Op het forum daar staan heel veel recepten van leden die koolhydraat-arm zijn (en heel erg lekker!)



En ik ben mosterd zie ik
Doei
Waarom zou je je lichaam in godsnaam op die manier mishandelen - je eet VEEL te weinig. Ik ga niet eens meer in op de hele wel/geen kh discussie want dat is volkomen nutteloos heb ik gemerkt maar stop toch eens met dat idiote crashen- je hebt misschien maar 800 kcal binnen met dat eetlijstje van je.



Je lichaam heeft een minimaal aantal kcal nodig om normaal te kunnen functioneren en alle organen etc aan de gang te houden. Voor een vrouw is dat ECHT minimaal 12-1300 kcal alles wat je daaronder gaat zitten levert SCHADE op aan je lijf.



Het enige wat je gaat bereiken met dit gedrag is dat je gaat jojo'en en uiteindelijk nog dikker bent dan dat je begon. Maar goed. Be my guest.
Alle reacties Link kopieren
Om 1 kilo af te vallen moet je 7000 kcal minder eten c.q. meer verbranden. Om een pond per week te verliezen moet je dus zorgen voor een totale vermindering van 500 kcal per dag. De makkelijkste manier om dat te bereiken is 250 kcal minder eten en tegelijkertijd 250 kcal meer verbranden. Maar hoe kun je dat nu het beste aanpakken?

Om 250 kcal minder te eten kun je bijvoorbeeld bezuinigen op tussendoortjes, broodbeleg, sausjes, energierijke drankjes etc. Probeer wel voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen, dus eet voldoende fruit, groente en brood.

Hoeveel calorieën je verbrandt bij beweging is mede afhankelijk van je gewicht. Hoe hoger je gewicht hoe meer je verbrandt. In dit voorbeeld ga ik uit van een gewicht van 80 kilo. Om 250 kcal meer te verbranden moet je 45 minuten wandelen of 25 minuten fietsen, 25 minuten roeien of 15 minuten hardlopen. Maar ook met dagelijkse activiteiten, zoals huishouden of koken, verlies je al 125 kcal per half uur. Omgerekend verbrand je dus 250 kcal extra als je bijvorbeeld naast de beweging die je altijd al hebt, elke dag 30 minuten wandelt en 15 minuten tuiniert.





http://www.onlineafvallen.net/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 10 kilo afgevallen door koolhydraten te minderen. Ik at vooral veel zelfgemaakte soep. Broccoli, wortel, spinazie, tomaat, courgette. Je kan van heel veel dingen simpel soep maken met een staafmixer. Groenten eerst even aanfruiten met evt ui, knoflook, rode peper, maar net wat je smaak is. Dan met een bouillonblokje koken tot het gaar is, blenderen maar en je hebt een lekkere lunch!



Ik ontbijt vaak met vers fruit en yoghurt en voor het avondeten voeg ik gewoon meer groenten toe.
Alle reacties Link kopieren
.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Weetjes

Wanneer je trek hebt is dat je lichaam wat om voedingsstoffen vraagt. Wanneer je er nu iets zoets of vets in stopt dat wel energie bevat maar geen voedingsstoffen, dan blijft het lichaam om voedingsstoffen vragen en je hebt dus nog steeds trek. Behalve dat wordt je dik van die overtollige zoete en vette dingen. Dus: geef het eerst de voedingsstoffen in de vorm van voedzaam eten, als je een half uur later nog trek hebt dan neem je weer iets voedzaams.

Hoe herken je voedzaam eten?: groente, fruit, volkoren producten, peulvruchten, volle melkproducten (met mate), noten (weinig), een ei. In het algemeen zo weinig mogelijk bewerkt voedsel.

5 kilo afvallen = 1 kledingmaat kleiner.

Gebruik kleine borden en klein bestek: het is aangetoond dat je dan eerder vol zit.

Beweging zorgt voor vetverbranding tijdens en ná (22 uur lang) de beweging.

Bij een lege maag "willen" je hersens calorierijke voeding. Daar kun je niets aan doen (bron: Ilse Nijs Attentional Mechanisms in Food Craving and Overeating. Promotie 12 maart 2010 Erasmus Universiteit Rotterdam). Zorg dus dat je regelmatig iets voedzaams eet, anders sla je aan het snaaien.

Beweging zorgt niet alleen voor vetverbranding het verbetert ook het geheugen.

Vet en suiker in je mond bevorderen de aanmaak van dopamine in je hersenen. Dopamine is één van de stofjes die zorgen voor een gelukzalig gevoel. Dopamine wordt meer aangemaakt bij dikke mensen zodat vet en zoet voedsel echt verslavend is. Net als drugs en alcohol dat zijn.

Langzaam eten, kleine hapjes nemen en goed kauwen zorgen ervoor dat je vaker slikt. Vaker slikken zorgt voor meer aroma en dit zorgt voor meer verzadiging van het genotcentrum in de hersenen.

Eenmaal aangemaakte vetcellen door overgewicht, streven naar vulling. Ook als je weer afgevallen bent. Het is dus zaak om te voorkómen dat je zwaarder wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voorbeeldlijstje, gezond, lekker en verstandig:



O: 250 ml. magere kwark met bosvruchten en biologische muesli, volkoren cracker met mager vleeswaar

T: handje noten

L: groene salade van sla, komkommer, tomaat, pijnboompitten en kipfilet/gerookte zalm/tonijn op water, eventueel + volkoren cracker met magere kaas/vleeswaar

T: stuk fruit

D: 200-250 gr. groenten, 100 gr. witte vis, rundvlees of kip/kalkoen

T: bakje magere kwark met vers fruit.
@BGB ik bewonder je stamina - maar ik denk dat niemand hier naar je luistert
Alle reacties Link kopieren
http://www.wegmetdeweegsc ... task=view&id=5&Itemid=139
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 02 juli 2012 @ 17:32:

@BGB ik bewonder je stamina - maar ik denk dat niemand hier naar je luistert Denk het ook niet, maar heb ik mijn best gedaan, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juli 2012 @ 17:34:

[...]





Denk het ook niet, maar heb ik mijn best gedaan, toch?Kun je niks van zeggen
quote:ster89 schreef op 02 juli 2012 @ 17:32:

Voorbeeldlijstje, gezond, lekker en verstandig:



O: 250 ml. magere kwark met bosvruchten en biologische muesli, volkoren cracker met mager vleeswaar

T: handje noten

L: groene salade van sla, komkommer, tomaat, pijnboompitten en kipfilet/gerookte zalm/tonijn op water, eventueel + volkoren cracker met magere kaas/vleeswaar

T: stuk fruit

D: 200-250 gr. groenten, 100 gr. witte vis, rundvlees of kip/kalkoen

T: bakje magere kwark met vers fruit.Eens. Ik eet zelf inmiddels wel weer koolhydraten, maar toen ik minderde deed ik het ook zo . Nu eet ik gewoon schijf van 5. Gaat langzaam maar gestaag
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juli 2012 @ 17:22:

Ik kan me voorstellen dat je scheurt van de honger.

Ik ook. Echt niet oké dit.
Alle reacties Link kopieren
http://dagmenu.punt.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar (blijvend) afgevallen met de methode van Yvonne Lemmers. Daar eet je koolhydraten slechts op 1 vast moment van de dag, tijdens je kh-uurtje.

Waar het voornamelijk op neerkomt volgens mij (ik eet nu anderhalf jaar kh-arm) is: groenten, noten, eieren, vis/vlees.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondarius schreef op 02 juli 2012 @ 17:17:

Vandaag min of meer begonnen met mijn dieet.Dat klinkt niet als een overtuigde start. Jammer, want met goede informatie en motivatie lukt het vast om af te vallen. Ik zou zeggen: lees je eerst 's in op het gebied van een gezond eetpatroon (en daarmee doel ik niet op een dieet waarmee je snel afvalt en even gauw weer aankomt) en probeer eens te bedenken hoe je dit op langere termijn gaat doen. Wat motiveert je, wat zijn je valkuilen en hoe tackel je die.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven