Lijf & Lijn alle pijlers

last van schouders met slapen

23-09-2014 13:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal



Vandaag maar weer eens naar de dokter geweest vanwege last van m'n schouders door het slapen.



Helaas wederom alleen pijnstillers meegekregen en de opmerking dat het vanzelf overmoet gaan



Nu lijkt mij dat erg sterk omdat ik er al meer dan een jaar last van heb



Ik wissel momenteel iedere dag m'n kussen en heb pas een nieuw matras gekocht helaas gaat het dan nog niet over



Heeft iemand misschien tips of dit ook meegemaakt en weet hoe ik van deze pijn af kan komen?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als ik op een te hard matras moet slapen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook dus ik volg met interesse. Heel de dag heb ik er ook last van. Op bepaalde manier mn armen omhoog doen is ook vreselijk. En soms is het ook even weg maar het komt altijd weer terug.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad je matras waarschijnlijk te hars gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor matras heb je? Want het kan goed daaraan liggen. Bij mij was het over toen ik van mijn ook nog nieuwe standaard middelhard matras (was volgens mij latex of schuim) overstapte op een binnenveringsmatras.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Ik heb dat ook gehad omdat ik altijd op mijn zij slaap. Doe jij dat ook? Sinds ik gewoon op mijn rug en buik slaap heb ik nergens last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik een slijmbeursontsteking gehad in 1 schouder, 10 jaar geleden, kan nog maar 5 minuten op die kant liggen.

Misschien dokter eens verder laten onderzoeken.

Ik heb aangewend om op mijn rug te slapen, gaat wel.

Verder geen tips.

Spiergel smeren om te ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb last gehad van de spieren die van mijn nek naar mijn schouders lopen .Daar voor heb ik wat houdingstips gekregen van een haptonoom wat enorm geholpen heeft ik trok bij spanning snel mijn schouders omhoog toen ik daar bewust van werd is de pijn snel minder geworden.Heel dom maar ik deed ook mijn bh bandje strak wat de toch al gevoelige spier irriteerde.Je houding bijvoorbeeld op de fiets of achter de computer kan ook van invloed zijn.En inderdaad je slaaphouding .Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je ongemak.
Alle reacties Link kopieren
Fysiotherapie!
Je kan je schouders masseren als je erbij kan.
Het is gewoon een heel gevoelige spiergroep.



Heb je al een platter kussen geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien te koud? Een vriendin van me heeft ook vaak pijn in haar schouders als ze half boven het dekbed heeft gelegen, dan is ze bovendien zo stijf als een plank.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Naar de fysio! Het kan bijvoorbeeld peesontsteking zijn in beide schouders, slijmbeursontsteking maar ook een verkeerde houding en verkramping etc. Een fysiotherapeut kan dit beter bepalen dan wij van het viva forum :)! Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel een plat kussen als een hoog kussen die gebruik ik beide afwisselend



Maar het zou wel aan m'n bh bandjes kunnen liggen tijdens sporten ik ga morgen proberen om ze losser te zetten misschien dat dat helpt...



Ik heb een auping bed gekocht, en advies van de verkoper gehad, ik heb een redelijk zacht matras
Alle reacties Link kopieren
Vogelkip ik slaap idd op m'n zij, hoe heb jij het jezelf aangeleerd om op je rug te slapen? Wat voor kussen gebruik je daarbij ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak een slijmbeursontsteking in beiden schouders gehad en heb daarvoor steeds fysiotherapie gehad met oefeningen erbij. Later is geconstateerd dat ik artrose heb in beiden schouders. Door te lette op mijn houding en dagelijkse oefeningen doen is het wel uit te houden. Ik moet echt elke dag de oefeningen doen anders gaat het mis. De pijn trekt ook door naar mijn achterhoofd en armen - maar ook daar zijn weer oefeningen voor.

Nu ben ik zover dat ik weer op mijn zij in bed kan liggen en dat ligt een stuk beter dan op buik of rug - maar daar is veel tijd overheen gegaan.

Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een Tempur kussen kopen? Het is in het begin wennen, want je hebt gewoon een harde 'bobbel' in je nek, maar daarna wil je nooit meer anders! Als ik 2 nachten niet op mijn Tempur kussen slaap, krijg ik last van mijn nek. Misschien dat het voor jouw schouders ook wel helpt.
Alle reacties Link kopieren
Heb net even zitten kijken en er zit een tempur dealer bij mij in de buurt haha denk dat ik daar van het weekend eens ga kijken baad het niet dan schaad het niet
quote:samanta87 schreef op 23 september 2014 @ 14:43:

Ik heb zowel een plat kussen als een hoog kussen die gebruik ik beide afwisselend



Maar het zou wel aan m'n bh bandjes kunnen liggen tijdens sporten ik ga morgen proberen om ze losser te zetten misschien dat dat helpt...



Ik heb een auping bed gekocht, en advies van de verkoper gehad, ik heb een redelijk zacht matrasGeen idee wat de fysiotherapeut zegt, maar heel veel klachten in schouders en nek hebben te maken met de spieren. En dat gaat dan alleen beter door beweging. Op een harder matras beweeg je meer/vaker. Dus uiteindelijk is al te zacht ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Een paar keer al een acute fase van een frozen shoulder gehad. Zit nu weer in een redelijk rustige fase maar moet me 's nachts wel elke keer omdraaien omdat ik niet lang op dezelfde zijde kan liggen. Ik heb nu een hard hoog kussen en daardoor wordt de schouder wel iets ontzien.



Maar ik hoop voor jouw dat het iets anders is. Want zo'n acute pijnfase is echt verschrikkelijk. Dan doet het zelfs zeer als je op de 'goede' zijde ligt door het gewicht van de arm op het gewrichtskapsel.
Alle reacties Link kopieren
Idd naar de fysio en laten bekijken wat je hebt.

Hier al meer dan 10 jaar een slijmbeursontsteking en nu pezen versleten niks meer aan te doen.

Beetje jammer gezien mijn jonge leeftijd maar afijn.
Eventuele oefeningen moeten altijd pijnvrij zijn.



Ik heb ook weleens brandende schouders/hals en dat komt eigenlijk omdat ik veel aan de computer werk en die staat wegens plaatsgebrek altijd heel ver weg dus ik zit met gestrekte armen te muizen en te tikken.



Meestal weet ik niet eens dat mijn schouders branden ook omdat het altijd weer weggaat. Alleen als ik iets heel ongebruikelijks heb gedaan krijg ik zwaardere pijnen maar die zit ik ook uit. Het valt me maar zelden op.



Voorzichtig bewegen indien mogelijk en een beetje wrijven en rekken met hoofd en nek en schouders draaien, dat helpt altijd wel tenslotte.



Maar als het een jaar duurde dan zou ik toch wel naar de fysio gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tempurkussens en heb toch last van mn schouder. Vooral die waar ik niet op lig
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven