Lijf & Lijn alle pijlers

mijn dochter van 13 weet niet hoe ze met menstruatie moet om

22-07-2014 19:46 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt al genoeg..



Maar mijn dochter weet niet hoe ze ermee om moet gaan. Elke maand heb ik meerdere doorgelekte broeken en onderbroeken, beddengoed besmeurd. Haar handen zitten s morgens onder het bloed. Op school gaat ze niet naar de wc s morgens om 7 uur maandverband in en pas om 4 uur s middags verschonen.



Thuis moet ik haar naar de wc sturen anders gaat ze niet. Douchen wil ze niet daar moet ik haar voor dwingen.



Ik heb voorlichting gegeven over maandverband, haar laten zien hoe het moet. Groot maandverband voor de nacht gehaald andere merken, het maakt niks uit. Ook nieuwe onderbroeken voor haar gekocht zodat het beter blijft zitten, het maakt niks uit. Vandaag haar lievelings pyama broek laten zien met vlekken erin die ik er niet meer uit krijg zegt ze boeiend!



Wij zitten met onze handen in het haar. Op school is ze ook voor gelicht wij hebben het er thuis ook over maar niks helpt. Wie heeft de tip?
Alle reacties Link kopieren
Tampons?
Spul niet meer wassen voor haar. Tough lovin'
Vraag haar Hoe je haar kunt helpen? Ik vind het zo extreem klinken; handen vol bloed...
Alle reacties Link kopieren
Als ze een keer flink doorlekt op school en ze wordt uitgelachen, lijkt het me wel dat het de laatste keer is geweest dat ze zich te weinig verschoond.



Vindt ze het zelf heel vies?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gatver. Sorry hoor, maar dan mocht ze het van mij lekker zelf gaan wassen.



En maak haar duidelijk dat ze enorm meurt als ze de hele dag dat verband laat zitten, lekker voor je omgeving
Alle reacties Link kopieren
Is je dochter verder zonder handicap oid? Ik zou aan haar vragen of ze het wel snapt en anders gewoon maar laten gebeuren. Lijkt me dat ze niet graag steeds met doorgelekte broeken op school wil lopen? Ik heb dat één keer gehad en wist niet hoe snel ik naar huis moest fietsen..
Wat raar. Toen ik 13 was, was ik panisch om door te lekken op school, dat was zo genant.



Ik vind haar gedrag niet normaal eigenlijk, herken het ook totaal niet van mijn puberdochters. Inmiddels wel wat ouder dan 13.
Alle reacties Link kopieren
Tja, lekker laten gaan.

Als ik het zo lees heb jij haar voldoende voorgelicht en voorzie je haar van voldoende middelen. Verder is het aan haar.

Wat een viespeukje trouwens, maar goed, dat valt jou zo te horen niet te verwijten hoor.



En wat StoraHunter zegt, ik zou haar spullen gewoon niet meer wassen. Zeg maar dat ze mag kiezen: of zich wat hygienischer gaan gedragen, of dan zelf haar eigen viezigheid maar opruimen/wassen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Is ze ook niet voor rede vatbaar als je verteld dat de vlekken uit haar nieuwe kleding er niet uit gaan?



Best goor dat ze zich niet vaker wil wassen/verschonen. Is dit van de laatste tijd, sinds het menstrueren of was ze nooit fris op zichzelf? Is ze er geestelijk nog niet aan toe? Beetje kinderlijk oid of is ze gewoon lui?

Het lijkt me dat je haar moet voorlichten over hygiëne en bacteriën en wat dat kan doen met je lichaamsgeur.
Hoe lang is ze al ongesteld?



Toepasselijke nick trouwens
Alle reacties Link kopieren
Lekker fris, ze zal behoorlijk gaan stinken.
verba volant, scripta manent.
Desnoods nog een keer met haar naar de huisarts-assistente, dat zij het allemaal nog eens uitlegt? Omdat het van jou komt, verzet ze zich er tegen? Dat kan toch ook?

Zijn haar vriendinnen al ongesteld? Ze zal wel vakantie hebben, maar hoe ver is ze op school? Groep 8? Brugpieper to be?
Wacht even, je hebt de school getipt op haar persoonlijke hygiëne, en of ze haar naar het toilet willen sturen en in de gaten willen houden? Op wat voor school zit ze?



Wat ik bedoel is: is er soms iets met haar aan de hand? Als in: heeft ze een verstandelijke beperking of een stoornis oid?



Zo ja, zoek eens op voorlichting speciaal voor haar niveau of stoornis. Zo niet, abonnement op een meidenblad, dan ziet ze dat ze niet meer de enige is.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 22 juli 2014 @ 19:55:

Hoe lang is ze al ongesteld?



Toepasselijke nick trouwens







Misschien beetje een stomme vraag, maar is ze geestelijk ook 13?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 22 juli 2014 @ 19:49:

Spul niet meer wassen voor haar. Tough lovin'

Ik vind je stom, maar



Praten met haar. Ze blijft dus aangeven dat het haar niet kan interesseren?
Alle reacties Link kopieren
Heeft zij een zware menstruatie?



Ik had zelf een hele zware menstruatie vanaf mijn 11de en kreeg daar zelfs ijzer te kort van en migraine. Soms dubbele uren les. Ik vond het altijd een heel gedoe op die leeftijd schaamde en voelde mij niet lekker. Ik lekte ook vaak door vooral in de nacht en bij gym.



Ik ben op mijn 14de mede op advies van een schoolarts al de pil gaaan slikken en toen is mijn menstruatie een stuk minder geworden en was ook mbt hygiene beter te hanteren.



Ik kon ook niets met tampons op mijn elfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 22 juli 2014 @ 19:53:

Is je dochter verder zonder handicap oid? Ik zou aan haar vragen of ze het wel snapt en anders gewoon maar laten gebeuren. Lijkt me dat ze niet graag steeds met doorgelekte broeken op school wil lopen? Ik heb dat één keer gehad en wist niet hoe snel ik naar huis moest fietsen..Ik vind het ook een beetje vreemd. Jij vraagt of ze geen handicap of iets dergelijks heeft. Daar zal TO straks misschien nog wel op antwoorden. Maar ik moet zeggen dat ik een dergelijk verhaal ken waarbij een tiener de verzorging rond de menstruatie niet aankon. Dat meisje was zwaar autistisch (als gevolg van epilepsie). Voor de rest is de menstruatie toch iets waar meiden van die leeftijd meestal juist netjes, zelfstandig en opvallend mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Praten met haar idd. Vlekken kun je er goed uit krijgen door ondergoed etc een nacht te weken in koud water met zout. Heeft mijn moeder uitgelegd en ik deed dat vaak zelf voordat de spullen de was in gingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Storahunter. Als ze het zo ''boeiend'' vindt dan word er niet meer gewassen voor haar.



Heb je wel een serieus gesprek met haar gehad over waarom ze dit zo doet?
Alle reacties Link kopieren
Op je 13de vind je alles boeiend terwijl er een heel gevoelsleven achter zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:mandylion schreef op 22 juli 2014 @ 20:00:

[...]









Misschien beetje een stomme vraag, maar is ze geestelijk ook 13?Los van het ongesteldheidsverhaal, toen ik 11/12 was en met een vriendinnetje op vakantie was, wilden we ook niet douchen. Waarom weet ik niet, maar we waren opeens tegen douchen ofzo. Allebei een week niet gedoucht, ouders alles geprobeerd, maar nee. En er was niets 'mis' met ons
Alle reacties Link kopieren
Is dit dezelfde dochter als uit het "puber zoekt vader" topic?

Daarin schrijf je dat ze last heeft van depressieve klachten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Nee ze heeft geen handicap. Wel is ze gigantisch aan het puberen. Ook hebben wij het idee dat ze niet van haar lichaam houdt. Douchen is altijd al een probleem geweest, maar nu zet ze zich er nog meer tegen af.



Vies vindt ze haar menstruatie wel maar ze heeft dan niet zoiets van ik controleer zo veel mogelijk, wat ik vroeger wel deed.



Ze is al 10 keer ongesteld geworden. Ze is erg jong in haar gedrag, want niemand mag weten dat ze ongesteld is. Maar als je door vraagt zijn heel veel meiden het al.. maar ze kiest vooral de makkelijke weg als ik niet respecteer dat ik ongesteld ben dan is het er ook niet zeg maar.



Laatst had ik haar haar hoeslaken zelf laten wassen dat interesseerde haar niet datvde vlek er niet meer uit ging. Ze wascwel boos dat ze het met de hand moest wassen maar verder haalde ze haar schouders op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 22 juli 2014 @ 20:09:

Is dit dezelfde dochter als uit het "puber zoekt vader" topic?

Daarin schrijf je dat ze last heeft van depressieve klachten.Ja klopt dezelfde dochter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven