Lijf & Lijn alle pijlers

personal trainer

16-04-2014 15:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me wel handig want dan hoef je alleen maar te doen wat hij zegt en niet meer te piekeren of je het goed doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zou niets voor mij zijn. Als ik niet wil dan wil ik niet, ook al staat iemand aan me te trekken en te motiveren en als ik echt wil dan doe ik 't ook, zonder dat er iemand 'n schop onder m'n hol geeft.
Mijn persoonlijke personal trainer is momenteel runkeeper op mijn telefoon die me zegt hoeveel km ik gelopen heb, m'n tempo en m'n kcal verbruik. Dat vind ik veel boeiender.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een half jaar 3x per week getraind met een PT, voor mij was de reden dat ik al langer dan 10 jaar 0,niks aan sport had gedaan en simpelweg niet wist waar ik moest beginnen.

Had nog wel zelf geprobeerd om buiten een beetje te hardlopen enzo, maar ik wilde juist heel gericht in conditie komen en afvallen.



Mijn ervaring is dat je echt heel duidelijk je doelen moet communiceren en dat je die doelen ook meten met je PT.

Ik had er eerst een die naar mijn mening gewoon een beetje uit de losse pols oefeningen verzon zonder een duidelijk doel.

Ik had na maanden trainen dus ook niet echt het idee ergens naar toe te werken, ik werd wel sterker en viel een beetje af, maar nu ik met een ander werk en wekenlijks van alles meet is het gewoon heel motiverend om die getallen te zien.

Meten is weten



En naar mijn mening meet een goede PT en zal hij/zij ook altijd je doel meetbaar maken, let daarop als je op zoek gaat naar een PT.



Als je voor afvallen gaat denk dan aan vetpercentage, spiermassa, omtrek nek, borst, taille, heup, bovenbeen en onderbeen.



Gaat het meer om je conditie dan harstlag in rust en harstlag in beweging en hoe snel die weer normaal is.



Hoelang je met een PT traint hangt naar mijn mening enorm van je doel en van de huidige stand van zaken af.



Een vriendin van me ging 1x per week voor 2 maanden met PT en 2x per week zonder om wat 'beter' in haar trouwjurk te passen. In totaal dus 8x en dat was voor haar gewoon een goede motivatie met een duidelijk doel, hij liet haar doelgerichte oefeningen doen, die zij dan zelf nog 2x herhaalde en dan de week erop deden ze die oefeningen wat harder etc.



Wat is je doel?
Maar om die zaken op te meten heb je toch geen dure PT nodig? Je kunt ook jezelf wekelijks opmeten met 'n meetlint en je gewicht noteren. En voor de conditie heb je 'n hartslaghorloge die je hartslag in rust en tijdens training aangeeft. En natuurlijk diverse ondersteunende appjes op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Doel is afvallen en betere conditie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vooral onbetaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 april 2014 @ 16:38:

Maar om die zaken op te meten heb je toch geen dure PT nodig? Je kunt ook jezelf wekelijks opmeten met 'n meetlint en je gewicht noteren. En voor de conditie heb je 'n hartslaghorloge die je hartslag in rust en tijdens training aangeeft. En natuurlijk diverse ondersteunende appjes op je telefoon.



Ja dat kan, maar dat is toch TO haar vraag niet? Ik zou ook zelf mijn haar kunnen knippen of s'ochtends koffie zetten ipv Starbucks etc. Heb dan ook geen dure kapper of dure starbucks nodig



Dus mijn redenen waren dat ik niet wist waar ik moest beginnen, ik iemand nodig had om me daarin te begeleiden, ik het risico op blessures wilde verkleinen en als extra motivatie.

Ik merkte namelijk dat het voor mij veel beter werkte als ik vaste dagen en tijden had ipv dat ik zelf maar moest zien waneer ik ging joggen etc.
Waar haal jij dan goede oefeningen/trainingen vandaan EN?
Ik ga stevig wandelen, dus op 'n tempo dat ik er moe van word en bezweet raak en dan rondjes van ongeveer 7 km. Dan blesseer je je knieen niet (wat je met joggen wel doet als je te zwaar weegt)

Verder doe ik op dit moment niet veel oefeningen (alleen opdrukken voor armen/schouders). Heb jaren in de sportschool gezeten en daar 4-5 keer per week m'n rondje armen/benen/buik gedaan, maar zolang ik niet drastisch aan de lijn doe, val ik daar niet mee af en ben ook al op 'n leeftijd dat ik er de kipfiletjes op m'n bovenarmen ook niet mee strak getrokken krijg.
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 16 april 2014 @ 16:46:

Lijkt me vooral onbetaalbaar.



Tja, dat ligt er maar aan, voor mij was het geld een no-brainer, ja ik had het met liefde aan een paar leuke tassen uitgegeven, maar werken aan je conditie en lichaam was voor mij een betere keuze.



Die vriendin van me die 2 maanden 1x per week met PT ging heeft voor die 2 maanden 350 euro betaald, dat is dus 8 lessen en onbeperkt toegang tot fitness en sauna.

En ze voelde zich topfit op haar trouwdag Voor haar was dat 350 euro wellspend.
Personal training hoeft zeker niet exorbitant duur te zijn. Bovendien is er niks mis mee om in je eigen gezondheid te investeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:loes88 schreef op 16 april 2014 @ 16:40:

Bedankt voor je reactie! Doel is afvallen en betere conditie krijgen.



Maar wat is de huidige stand van zaken? Kan je een half uurtje joggen of heb je in geen jaren gesport?



Ben je bang voor blessures of wil je iemand die je op de goede weg zet dan zou ik (als je het geld kan missen) gewoon eens een keer met een PT gaan trainen.

Die pusht je gewoon even wat harder zodat je goed weet waar je huidige grenzen zitten.

Overigens doet een beetje sportschool dat al bij de intake, die willen natuurlijk ook niet dat je je blesseert en je abbo opzegt.



Overigens voor afvallen zweert mijn huidige PT bij interval training, bv 1 minuut lopen 1 minuut rennen en dan het ren gedeelte steeds sneller, en dat dan voor 20 minuten. En dan de week erop 22 minuten etc.



Dat schijnt meer zoden aan de dijk te zetten voor afvallen dan bv 45 minuten op de crosstrainer.



Ook schijnt de vetverbranding pas na 30 minuten op gang te komen, dus ik doe tegenwoordig eerst krachtraining en dan pas cardio.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nu twee jaar af en aan (veel reizen, verhuizing en ziekte zorgen soms dat ik een paar weken niet kan).

Begonnen om overall sterker te worden, conditie te krijgen en af te vallen. Trainster heeft in 1e instantie erg gefocust op het versterken van mijn knieën, enkels en rug zodat ik oefeningen veilig kon doen. Daarna op techniek en conditie gericht. Toen ik net voor het eerst in 20 jaar weer hard kon lopen, ben ik verhuist en ik heb nu een mannelijke trainer.

Dis is wat fysieker (meer krachttraining en ook boxen) en dat blijkt beter bij me te passen nu ik fitter ben. Hij geeft aan dat ik bij haar wel echt goede technieken heb aangeleerd gekregen.

Voor mij is een PT een stok achter de deur, die ook met ideeën/ oefeningen komt waar ik zelf niet op kom en die me wat verder pusht dan ik zelf zou gaan.

Mijn gezondheid is me het geld waard.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
ik wilde graag afvallen en strakker worden. Maar loop in de sportschool vaak doelloos rond. Wat kan ik het beste doen en hoe. Heb een hele fijne pt'er. Ze is zelfs een keer mee boodschappen gaan doen. Ja het is niet goedkoop.. Maar krijg ik thuis maar 5 buikspieroefeningen voor elkaar bij haar de eerste keer al 30 puur door haar motivatie. dus vind het het zeker waared
Alle reacties Link kopieren
De huidige stand van zaken is dat ik ca 18 kg overgewicht heb en ik mezelf er niet toe kan zetten. Heb echt iemand nodig die mij pusht. Heb helaas geen (sportieve) vriendinnen in de buurt wonen die met mij mee willen gaan sporten. Vandaar mijn vraag naar een PT.
Mijn man heeft een tijd in de PT - wereld gewerkt en ik heb dan ook een tijd met hem getraind. Wat ik er zelf fijn aan vond ik dat een personal trainer ook kijkt naar wat je versterken kunt, in mijn geval is het mijn rug en zijn mijn kuitspieren erg kort.



Waar ik zelf maar wat aanknoei met schema's en mij niet richt op de juiste spiergroepen, weet een personal trainer juist wat je wel nodig hebt en traint met jou de goede spiergroepen. Althans, dat is mijn ervaring. Na mijn bevalling heb ik man dan ook gevraagd weer met mij aan de slag te gaan.



Normaal is het prijzig, maar als je het geld er voor over hebt, krijg je er echt meer voor terug. Ik viel destijds sneller af dan dat ik afgelopen zomer deed (toen ik het in mijn eentje deed).
Alle reacties Link kopieren
zorg wel dat je de juiste pt'er hebt.. Ik had meteen een klik met mijne met een andere die er rondloopt heb ik weer helemaal niks

zet je doelen duidelijk neer. Ik heb nu wat minder pt omdat ik meer cardio dioe maar van haar wel heel duidelijk heb gekregen wat ik moet doen. Ze controleert me nog steeds meten wegen en tips
Ik sport op een sportschool waar een PT ook groepstrainingen geeft. Als je bij hem PT doet mag je gratis aan de groepstrainingen meedoen.



Ik heb mijn vechtsport in 1-op-1-sessies opgebouwd, omdat ik doodsbang was. Nu train ik zonder (al te veel) problemen in de groep mee.
quote:zwelgje82 schreef op 16 april 2014 @ 16:53:

[...]





Tja, dat ligt er maar aan, voor mij was het geld een no-brainer, ja ik had het met liefde aan een paar leuke tassen uitgegeven, maar werken aan je conditie en lichaam was voor mij een betere keuze.



Die vriendin van me die 2 maanden 1x per week met PT ging heeft voor die 2 maanden 350 euro betaald, dat is dus 8 lessen en onbeperkt toegang tot fitness en sauna.

En ze voelde zich topfit op haar trouwdag Voor haar was dat 350 euro wellspend.spent
Alle reacties Link kopieren
quote:loes88 schreef op 16 april 2014 @ 17:22:

De huidige stand van zaken is dat ik ca 18 kg overgewicht heb en ik mezelf er niet toe kan zetten. Heb echt iemand nodig die mij pusht. Heb helaas geen (sportieve) vriendinnen in de buurt wonen die met mij mee willen gaan sporten. Vandaar mijn vraag naar een PT.



Dan zou ik met een PT gaan zoeken naar een lange termijn oplossing, dus leren hoe je moet meten en hoe je je doelen kan vergroten en heel belangrijk, gewoon veel uitproberen en dingen vinden die je ook nog een beetje leuk vindt.



Zo vind ik free-weights veel leuker dan machines, maar moet je wel leren hoe je dat goed doet, een machine is "veiliger" maar ook veel "geisoleerder", en boksen vind ik ook heel leuk terwijl ik dat nooit had verwacht.



En iets wat ik als niet-sporter ook helemaal vergat was goed stretchen en dat heb ik ook moeten leren.
Alle reacties Link kopieren
Vriend is sinds november 20 kg afgevallen met een personal trainer (van 110 naar 90). Hij krijgt ook voedingsadviezen en kan ook appen/bellen als hij het zwaar heeft e.d. Is nu niet meer nodig maar in het begin was dat wel handig. Hij traint nu nog even door voor wat meer spieropbouw en dan stopt hij ermee. Wel blijven we bootcampen.
quote:elninjoo schreef op 16 april 2014 @ 15:56:

Mijn persoonlijke personal trainer is momenteel runkeeper op mijn telefoon die me zegt hoeveel km ik gelopen heb, m'n tempo en m'n kcal verbruik. Dat vind ik veel boeiender.



Haha runkeeper is absoluut niet te vergelijken met trainen met een personal trainer. Runkeeper geeft aan hoeveel kcal je hebt verbrand tijdens lopen, maar daar wordt je dus niet strakker van. Een PT zorgt ervoor dat je afvalt en daarnaast strakker wordt en dat binnen een kortere traingsperiode. Bijv. Jij loopt een uur (ongeveer 5-6 km) en hebt daarmee +/- 300/400 kcal verbrand, een PT gaat voor het dubbele aan verbranding maar een half uur met je aan de slag en gebruikt daarnaast meer spiergroepen.



Toch écht een heel groot verschil hoor!
quote:loisnvt schreef op 16 april 2014 @ 19:33:

[...]





Haha runkeeper is absoluut niet te vergelijken met trainen met een personal trainer. Runkeeper geeft aan hoeveel kcal je hebt verbrand tijdens lopen, maar daar wordt je dus niet strakker van. Een PT zorgt ervoor dat je afvalt en daarnaast strakker wordt en dat binnen een kortere traingsperiode. Bijv. Jij loopt een uur (ongeveer 5-6 km) en hebt daarmee +/- 300/400 kcal verbrand, een PT gaat voor het dubbele aan verbranding maar een half uur met je aan de slag en gebruikt daarnaast meer spiergroepen.



Toch écht een heel groot verschil hoor!

Het moet wel vol te houden zijn en als je het zwaar aanpakt kun je wellicht wel de juiste resultaten behalen, maar ben je bereid je hele verdere leven in training te blijven? Ik niet. Wandelen vind ik echter wél leuk dus is zowel leuk als nuttig. Voor mij hoeft 't ook niet sneller te gaan dan 1 kilo per week trouwens.

Mijn jaren sportschool (inclusief begeleiding) hebben uiteindelijk nergens toe geleid, alleen dat ik 'n enorme weerstand tegen de sportschool heb gekregen. En sommige onvolkomenheden krijg je er toch nooit meer uitgetraind al zou je 10 uur per dag trainen (kipfiletarmen en overtollig huid op de buik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven