Lijf & Lijn alle pijlers

ziekenhuisdieet gegarandeerd 10 kg kwijt in 3 weken.

13-09-2012 16:02 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,



Aangezien er veel mensen willen blijven afvallen deel ik dit dieet met jullie. Of het gezond is is een tweede , maar ik heb het van mijn diëtiste in het ziekenhuis gekregen in overleg met de internist. Je gebruikt het in eerste instantie 3 weken en in die 3 weken moet er 10 kg af zijn.

Ik doe het nu 1 week en ben 4 kg kwijt.



De meningen zijn vast verdeeld over gezond of niet / jojo effect of niet , maar ik heb het als dieet meegekregen , omdat ik nu echt MOET afvallen voor mijn gezondheid.



Maandag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A. 2 tomaten, 2 eieren, 1/2 krop sla, 1 beker yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.



Dinsdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A.1 biefstuk tartaar, 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit, 1 geroosterd brood of beschuit en 1 yoghurt.



Woensdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A. 125 gram biefstuk of rosbief , 1 sinaasappel, 1 geroosterd broodof beschuit , 1 beker yoghurt.



Donderdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 125 gram kwark , 1 tomaat, 1 zure augurk, 1 beschuit of geroosterd brood.

A. 1 biefstuk tartaar, 2 tomaat, 1 appel, 1 beschuit of geroosterd brood.



Vrijdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 200 gram vis naar keuze, 1 tomaat, 1 beschuit of geroosterd brood.

A. 1/2 krop sla, 1 ei, 1 tomaat.



In het weekend eet je je oude eten , maar je merkt dat je veel minder zal eten. Ik doe het nu vanaf vorige week woensdag en zelfs met een weekend vol verjaardagen en lekker eten is die 4 kg er af. Ook had ik in het begin minder energie , maar dat bouwt zich al weer op.



Na die 3 weken bouw je het af , maar hier over krijg ik over ruim 1 week nadere instructies's.
Alle reacties Link kopieren
Wel erg eenzijdig. En wat smeer je op je brood/beschuit?



Geheid dat je hiervan afvalt denk ik zo. Maar als het door ziekenhuis aangeraden wordt....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hoeveel komt er weer bij als je stopt met dit dieet?
Alle reacties Link kopieren
O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 125 gram kwark , 1 tomaat, 1 zure augurk, 1 beschuit of geroosterd brood.

A. 1 biefstuk tartaar, 2 tomaat, 1 appel, 1 beschuit of geroosterd brood.





Ik zou van mijn graat gaan.



Veeeeel te weinig.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lijkt een beetje op de stabilisatiefase van het dukandieet alleen daar mag je dan weer geen brood bij

Alleen bij het dukandieet mag je onbeperkt snaaien van de benoemde 'goede dingen' = mager vlees (rund/kalf/kip/etc), magere zuivelproducten (kwark, yoghurt, eieren, melk..) en groenten (100 groenten die je onbeperkt mag eten in die fase).



Honger heb je dus niet
Op die boterham of beschuit mag niks. Heel saai, mijn moeder heeft het gedaan en ik ook maar was niet vol te houden en je gaat er ontzettend door jojoën. Geen enkel dieet is goed, je moet erbij sporten, op je voeding letten en echt je levensstijl veranderen. Alleen dit een paar weken volgen werkt voor even, maar daarna kom je het dubbel weer aan,
Op zich niet eens zo veel minder dan ik eet, behalve bij het avondeten. Maar ik denk dat na een dag of 2 de sinaasappels en grapefruits je neus uit komen! Beetje eenzijdig ook wat betreft fruit.

Mag je die ook vervangen door iets anders?
Geen normaal avondeten dus? En ook geen tussendoortjes?

Vind het een beetje een eenzijdig dieet en zou hier zelf niet snel voor kiezen eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet vol te houden! Voor je het weet lukt het niet meer en vliegen de kilo's er weer aan. En idd heel eenzijdig, dat lijkt me niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het dieet gedaan. Vond het prima vol te houden, alleen ik zat stamp en de stampvol, echt een verschrikkelijk gevoel de hele dag. Ik ben trouwens geen gram afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuizen doen dit allang niet meer zo hoor... Maar ik geloof best dat je er van afvalt. Gezond kan het niet zijn. Maar ja, dat is heel dik zijn ook niet. Als je het kunt volhouden, verdien je het zeker die 10 kilo te verliezen
Alle reacties Link kopieren
quote:cellista schreef op 13 september 2012 @ 16:09:

Op zich niet eens zo veel minder dan ik eet, behalve bij het avondeten. Maar ik denk dat na een dag of 2 de sinaasappels en grapefruits je neus uit komen! Beetje eenzijdig ook wat betreft fruit.

Mag je die ook vervangen door iets anders?Waarschijnlijk niet, want sinaasappels en grapefruits zijn vrij zuur. Als je die gaat vervangen door ander zoeter fruit, krijg je meer suiker binnen en val je dus niet genoeg af. Misschien dat Granny Smith's nog zouden kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch zweren niet lang geleden precies dezelfde OP te hebben gelezen. Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
De diëtiste die met zo'n dieet komt mogen ze wat mij betreft haar bevoegdheid intrekken.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 schreef op 13 september 2012 @ 16:18:

De diëtiste die met zo'n dieet komt mogen ze wat mij betreft haar bevoegdheid intrekken.Eens! Ben zelf diëtist maar zou dit nóóit voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor mensen die moeten afvallen voor een operatie, niet voor mensen die willen afvallen voor de mooi. Dan is het er zo weer aan.
Die 4 kg van je is voornamelijk vocht. Maar sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ook eens! Ben zelf bijna diëtist. Ben echt verbaasd dat dit nog wordt voorgeschreven.

Je hebt er niets aan om zo snel af te vallen, want ooit moet je weer 'normaal' gaan eten.

Ook zie ik te weinig eiwitten in het lijstje waardoor je dus ook spiermassa kwijt zult raken.
Alle reacties Link kopieren
Door mijn bindweefsel aandoening loop ik nu al 8 jaar bij de internist en 3 jaar bij de diëtist. niks hielp , maar door de prednison e.d. bleef ik wel aankomen en afvallen ho maar. Ik sport ook heus 2 keer per week fitness en dagelijks step ik een half uur tot een uur.



Ik drink heel veel water tussendoor en na die 3 weken ga je dingen vervangen zodat je niet in je oude gedrag terugvalt. Daarbij heb ik nu al veel minder hongen en is het doorbijten. ik vergat dat je ook onbeperkt koffie en thee mag , maar dan liever niet met 4 suiker er in.



@ Jarek waarom stelt mijn arts dit dan voor? volgens mij staat het radboud toch best goed bekend...



En mensen het is voor mij niet iets waar ik voor kies ik doe dit voor mijn gezondheid...



Ik wou het enkel delen trouwens voor belangstellenden...
Alle reacties Link kopieren
Werk je hierbij? Ik heb redelijk zwaar werk en zou het echt niet vol houden. Lijkt me echt een noodplan voor als je 200 kilo weegt ofzo. En dan nog is het slecht!
Alle reacties Link kopieren
@ ster over een aantal weken word ik ook geopereerd, maar volgens mij staat dat er los van
quote:ster_ schreef op 13 september 2012 @ 16:20:

Dit is voor mensen die moeten afvallen voor een operatie, niet voor mensen die willen afvallen voor de mooi. Dan is het er zo weer aan.



Dit dus.

Het heet niet voor niks ziekenhuisdieet. Ik ken heel veel mensen die dit hebben gedaan voor 'de mooie lijn', maar die zijn allemaal nog dikker geworden daarna, tja....
Alle reacties Link kopieren
@ yavanna ik studeer (Dus niet echt zwaar werk ;-P) en daarnaast sport ik nog... de eerste dagen was ik futloos en ja ook ik heb nu 2 keer gezondigd met zo'n bio mueslireep , maar over het algemeen voel ik me goed...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik, tegen alle verwachtingen in, toch een gevuld gevoel had met dit dieet. En een klein beetje variëren met de ingrediënten (salade maken met geroosterd brood croutons en yoghurt als dressing, hamburgers met tomaat etc.).



Je valt er de eerste week ook flink wat kilo's van af dus handig als je snel een paar kilo's kwijt wil voor een vakantie of bruiloft ofzo.



Maar de eenzijdigheid gaat je op een gegeven moment wel de nek uithangen. En je vervalt ook weer zo in je oude patroon omdat je toch af en toe wel eens wat lekkers wil tussendoor (en dan komen de kilo's er weer heel snel bij an).
Alle reacties Link kopieren
Artsen weten vaak verbazingwekkend weinig af van gezonde voeding is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven