Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:51.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Mode & Beauty
  4. Actigener shampoo tegen haaruitval, ervaringen?

Dit onderwerp heeft 68 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 12-07-2009 13:38.

[ Actigener shampoo tegen haaruitval, ervaringen? - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Hoi allemaal, ik heb last van haaruitval en ik vroeg me af of de shampoo van Actigener er misschien voor kan zorgen dat mijn hoofdhuid gezonder wordt en het haarverlies vermindert. Heeft iemand ervaring met deze shampoo en hoe bevalt het?

http://www.actigener.nl/page2/files/page2_2.jpg

1. Weelassie met deze shampoo heb ik geen ervaring maar ik heb ooit haaruitval gehad en de dokter heeft mij denorex rx gegeven en dat werkte heel goed voor mij. Volgens heb ik die shampoo hierboven bij de tuinen gezien? er zitten toch van die etherische olieen in? Ik gebruik omdat ik vet haar heb ook weleens een paar druppels lavedelolie door mijn shampoo heen. of rozemarijn. succes in elk geval.

2. Hoi headenshoulders, bedankt voor je berichtje. Actigener is inderdaad bij De Tuinen te koop. Door bepaalde ingredienten stimuleert het de hoofdhuid en gaat daardoor jeuk, roos en haaruitval tegen. Waarschijnlijk werkt die Denorex een beetje op dezelfde manier aangezien er menthol in zit.

Verder nog meiden die ervaring hebben met Actigener?

3. Ben gestart met een multivitamine van De Tuinen (Super haar) en voor zover ik kan oordelen is het goed spul

wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

4. Hoi Arrasje, ik slik sinds een tijdje iets soortgelijks: "Mooi Haar" tabletten van de Hema.

5. Weelassie, komt allemaal op hetzelfede neer denk ik. Hoe is het met je huid?

6. gsagl3593wjla
    Afbeelding van gsagl3593wjla
    24-11-2008, 09:03

Ik heb van deze Shampoo eens een proefje flesje gehad, zat in de mazzeltas toen. Ik vond dat mijn haar er droog van werd, maar eigenlijk heb ik het ook niet nodig, dus mischien heb je aan mijn ervaring dus niets. Mischien kun je een proefje vragen ?

7. Ik wacht sowieso even totdat ik bij de dermatoloog ben geweest voordat ik de shampoo ga uitproberen. Anders krijgt zij misschien geen realistisch beeld van de conditie van mijn haar en hoofdhuid. Ik vind het van tevoren altijd wel fijn om van anderen te horen hoe een product bevalt. Stel dat het product vervelende bijwerkingen heeft, dan weet ik dat ik het niet moet gaan gebruiken.

Arrasje, mijn huid is over het algemeen wel rustig. Nog wel rode vlekken natuurlijk maar waarschijnlijk zijn die blijvend (helaas).

8. Ik gebruik het product nu jaren tegen roos, jeuk en haaruitval en het helpt erg goed! Geeft ook een fijn gevoel op je hoofdhuid.

9. Oke wat fijn Muis! Welke gebruik jij precies?

10. Ik gebruik de lichtgroene, maar gebruik ook weleens de rode. De lichtgroene is het beste voor droog haar, maar stimuleert de doorbloeding het minst. De rode (ice) voelt erg lekker aan op je hoofdhuid en de donkergroene stimuleert de doorbloeding het sterkst maar is het meest geschikt voor vet haar. Het is een beetje uitproberen welke bij je past en het echte resultaat duurt wel een paar weken (staat ook in de bijsluiter). Wel is het bij mij echt beter ervan geworden want ik had er voordat ik het ging gebruiken al een paar maanden last van.

11. Heb je het idee dat de milde variant ook minder goed helpt tegen haaruitval e.d.? Ik was van plan met die variant te beginnen omdat ik nogal een gevoelige gezichtshuid heb (heb geen zin in rode vlekken...). Ik hoop dat het ook helpt tegen langdurige haaruitval!

12. Ik heb die Actigener shampoo een poosje gebruikt, maar was er niet enthousiast over. Het zou pas na een paar weken gaan werken, maar dat heb ik niet volgehouden.
    Er zit een ingredient in dat de bloedsomloop stimuleert en daar werd mijn gezicht heel vlekkerig van. Nog minstens een uur bleef mijn gezicht aan de randen knalrood en branderig.
    Bovendien werd mijn haar erg droog van die shampoo.

13. Weelassie waarom gebruik je niet de shampoo van Vichy met de ampullen (= getest voorde gevoelige huid)

14. Heb geen ervaring met het shampoo merk.
    Wat ik wel gebruik is van Weleda, de Rozemarijn haarlotion. Na iedere wasbeurt de nog vochtige hoofdhuid inmasseren.
    Haar wordt er niet droog of onhandelbaar door en haaruitval is nu minimaal. Doucheputje stroomt weer lekker door.
    Daarnaast heb ik mijn eetpatroon aangepast. Weinig vlees, elke dag verse groente en als toet roeryoghurt. (Bi-garde)

Is het schrikbarend wat je aan haar verliest even langs ha gaan om bepaalde dingen uit te sluiten.

15. quote:
    amarna schreef op 25 november 2008 @ 08:59:

Er zit een ingredient in dat de bloedsomloop stimuleert en daar werd mijn gezicht heel vlekkerig van. Nog minstens een uur bleef mijn gezicht aan de randen knalrood en branderig.
    Kijk dát zijn de dingen die ik liever vooraf weet dan achteraf ;-] . Welke sterkte gebruikte jij? En liet je de shampoo ook echt over je gezicht stromen bij het uitspoelen?

16. Hoi Arrasje, die shampoo heb ik inderdaad ook overwogen om te proberen maar na een beetje googlen kwam ik erachter dat gebruikers er over het algemeen niet tevreden over zijn. Het schijnt niet echt te werken.

Hoi Geerte, die Rozemarijn lotion klinkt ook goed. Ik zal het onthouden. Ik ben trouwens al naar de huisarts geweest en ik heb een doorverwijzing gekregen voor de dermatoloog. Over twee weken heb ik een afspraak.

17. Weellassie, een shampoo is te kort op je hoofdhuid om echt "werk te doen". Zonder toegevoegde ampullen zal en kan het ook niet veel doen. De allerbeste vond ik van Rene Furterer de Triphasic met Complex 5 of Astera. Daar krijg je echt (na een aantal weken) een glanzende "vacht" van. Van dat merk is ook eeen capsule kuur voor haaruitval.Is echt top.Maar het is wel prijzig, helaas maar dat komt door de etherische olie. Persoonlijk vind ik in het algemeen dat dermatologen weinig tegen haaruitval kunnen doen dan alleen wat onderzoek naar ziektes die er de oorzaak van kunnen zijn.Vaak adviseren ze een vit B complex preparaat.Stel er niet te veel van voor dan valt het je ook niet tegen. Vaak hebben goede kappers meer verstand van haaruitval.

18. Hoi!

De milde helpt ook goed tegen haaruitval; ik laat hem altijd een tijdje inwerken. Het klopt wel wat mijn voorganger zei, dat je huid inderdaad ook even rood is (half uurtje bij mij). De ampullen werkten niet bij mij en zijn erg duur!

Ik las in een ander topic dat je ook een vitamine B12 tekort hebt; ik zou dan ook zeker samen met het gebruik van de shampoo dit tekort aanpakken. Als er nl. te weinig voedingsstoffen in je bloed zitten denk ik dat een verbeterde doorbloeding minder effect zal hebben.

19. Hoi Muis, hier ben ik ook hard mee bezig :-). Ik slik elke dag een hoge dosis B12. Daarnaast heb ik een ijzertekort, wat ook weer voor haaruitval kan zorgen...

Wordt bij jou als je Actigener gebruikt alleen je hoofdhuid rood of ook je gezicht?

20. Mijn gezicht als er wat langs druppelt. Dan zie je zeg maar waar de druppel heeft gezeten. Ik vind het niet zo erg, ben meestal zo snel niet de deur uit ha, ha!

21. Weelassie,
    Ik weet niet meer welke sterkte het was. Als ik het me goed herinner was de verpakking wit met groene letters.
    Ik was mijn haar onder de douche, kan dan moeilijk verhinderen dat de shampoo langs mijn gezicht stroomt. Bovendien moet het goed in de hoofdhuid worden gemasseerd, dan wordt je huid langs je haarlijn (en je oren !) er behoorlijk rood van.

22. Ja dat klinkt niet fijn inderdaad, mn huid wordt sowieso al snel rood (couperose enzo).

Meer ervaringen?

23. Een hele nare shampoo..... werkt voor geen meter! Je masseert hem niet goed in, schuimt niet en stinkt ontzettend! Het zorgt eerder voor meer haaruitval. Ik heb hem 3 maanden gebruikt en was zeer teleurgesteld!
    Niet kopen dus!!!!

24. Hm shit...