Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij blij met je lichaam?

28-03-2013 11:00 72 berichten
In de nieuwe VIVA en in deze zojuist verschenen blog wordt geschreven over het prettig voelen in je eigen lijf.



Want wat is een 'normaal' lichaam en hoe ga je om met imperfecties?



We zijn erg benieuwd hoe jullie hier over denken. Er wordt alleen meegelezen hoe de meningen verdeeld zijn, reacties worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Daarom plaatsen we vanuit de redactie op het forum de volgende vraag:



Ben jij blij met je lichaam, of vind je het lastig dat je lijf afwijkt van wat 'normaal' is? En bestaat er eigenlijk wel zoiets als een 'normaal lichaam'?





PS: er zijn eerder discussies geopend naar aanleiding van een blog of artikel in het tijdschrift VIVA. Deze werden toen door een moderator geopend, wat soms tot verwarring of onduidelijkheid leidde. Omdat wij als redactie bij dit soort onderwerpen erg benieuwd zijn naar jullie mening, openen wij vanaf nu topics via onze eigen account om naar meningen te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn benieuwd naar onze mening, maar doen er verder niets mee? Met welk doel lezen jullie mee dan?
Alle reacties Link kopieren
Ah, weer een "lezers naar het forum trekken" topic. Eens kijken hoe het deze keer verloopt....
Alle reacties Link kopieren
En beste Internetredactie, ben jij (of zijn jullie) blij met jullie lichaam?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinnige vraag, natuurlijk bestaat er geen normaal lichaam.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 28 maart 2013 @ 11:02:

Ah, weer een "lezers naar het forum trekken" topic. Eens kijken hoe het deze keer verloopt....Maar waarom dan? Het forum heeft toch genoeg bezoekers? Of loopt het de laatste tijd een beetje terug? Zou natuurlijk zomaar kunnen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 28 maart 2013 @ 11:04:

Wat een onzinnige vraag, natuurlijk bestaat er geen normaal lichaam.



Ah jawel joh!



Zo klaar, slotje!
Ik ben te zwaar, erger me soms aan mijn rolletjes en gekke tietjes. Maar al met al wel blij hoor met mijn lichaam. Alles doet het (voor zover ik weet) en ik vind mezelf er meestal ook leuk uitzien. Dus ja, leuk lichaam wel.
Alle reacties Link kopieren
Euhhh, er mogen toch geen oproepjes, enquêtes, onderzoeken enz op het forum geplaatst worden?
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv_1 schreef op 28 maart 2013 @ 11:07:

[...]





Maar waarom dan? Het forum heeft toch genoeg bezoekers? Of loopt het de laatste tijd een beetje terug? Zou natuurlijk zomaar kunnen....



Ik quote Dubiootje even uit een ander topic:



http://socialcustomer.heliview.nl/progr ... ekers.aspx



Leonard Bukenya is business unit manager social bij Online Vrouwen. Hij is vooral verantwoordelijk voor de titels die een sterke dialoog met de bezoeker hebben, zoals Viva.nl en Goeievraag.nl. Vanuit zijn commerciële achtergrond kijkt hij welke waarde de dialoog met de klant voor Sanoma Media kan hebben. En die waarde zit niet alleen maar in geld, maar bijvoorbeeld ook in het verhogen van de klanttevredenheid. Zijn grootste uitdagingen voor het komende jaar zijn het lanceren van twee nieuwe initiatieven - het bloggersnetwerk en een testpanel platform - en het verbeteren van de commerciële mogelijkheden van de fora.

Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen normaal lichaam, ofwel iedereen is normaal. Of iemand tevreden is met zijn/haar lichaam heeft niks te maken met wat men een normaal lichaam vindt.
quote:aaquamarine schreef op 28 maart 2013 @ 11:11:

Er bestaat geen normaal lichaam, ofwel iedereen is normaal. Of iemand tevreden is met zijn/haar lichaam heeft niks te maken met wat men een normaal lichaam vindt.



Welles, mijn lichaam is normaal

Ik ben de standaard!
Alle reacties Link kopieren
Ah, die Leonard toch!
Alle reacties Link kopieren
Leonard laat me je dan eens een tip geven: ga eens lezen op een site als xojane. Daar worden goede columns geschreven die vanzelf uitgebreide discussies uitlokken. De columns op viva zijn altijd van een kwaliteit die absoluut om te janken is. Open deuren worden keer op keer ingetrapt en soms zit er kop nog staart aan. Ook dit keer weer het geval.

Schrijf een prikkelende, grappige, goedgeschreven blog vanuit eventueel een verrassende (maar niet vergezochte) invalshoek en de discussie volgt automatisch.
Zeg maar Spijker.
Ik ben blij met mijn lichaam maar dat heeft niks te maken met hoe mijn lichaam er uit ziet. Ik ben sowieso blij met mijn lichaam, het is het enige lichaam dat ik heb dus ik kan niet anders dan er dolgelukkig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv_1 schreef op 28 maart 2013 @ 11:12:

Ah, die Leonard toch!Boefje..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op mijn goddelijke lijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove2punt0 schreef op 28 maart 2013 @ 11:12:

[...]



Welles, mijn lichaam is normaal

Ik ben de standaard!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat wel een algemeen beeld van hoe een lichaam eruit hoort te zien. Dat zijn de lichamen die we dagelijks op tv, in de bladen e.d. zien. Dat is de norm dus dat zouden mensen kunnen zien als een "normaal" lichaam. Het lichaam dat ze zouden willen hebben.

Ik ben heel tevreden over mijn lichaam omdat het gezond, sterk en slank is. Ik doe er ook veel aan om het zo te houden. De verhoudingen zijn misschien niet zoals bij een fotomodel maar dat maakt me niet uit. Ik vind het zelf mooi.
Alle reacties Link kopieren
ik ben gewoon een verschrikkelijk lekker wijf... kan ik ook niets aan doen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet blij met mijn lichaam. Maar moet er maar mee door hè.



Ik heb een ontzettend dikke buik, maar loop 's zomers gewoon in bikini. Als iemand dat walgelijk vindt kijkt ie maar de andere kant op.



Daarnaast heb ik zwarte haren op een blank lichaam. En niet altijd zin om alles te scheren (= een paar uur onder de douche).



En ik ben niet blij met mijn bobbels.
Dat moet wel Lollypopje, met zo'n lekkere naam ;)



Zal Leonard trouwens tevreden zijn met zijn lichaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 28 maart 2013 @ 11:13:

Leonard laat me je dan eens een tip geven: ga eens lezen op een site als xojane. Daar worden goede columns geschreven die vanzelf uitgebreide discussies uitlokken. De columns op viva zijn altijd van een kwaliteit die absoluut om te janken is. Open deuren worden keer op keer ingetrapt en soms zit er kop nog staart aan. Ook dit keer weer het geval.

Schrijf een prikkelende, grappige, goedgeschreven blog vanuit eventueel een verrassende (maar niet vergezochte) invalshoek en de discussie volgt automatisch.



Hear Hear!



Ik word zo flauw van iedere keer die pseudo discussies die hier op het forum opgestart worden door Viva zelf. En inderdaad die open deuren die iedere keer ingetrapt worden, onder het mom van "kijk ons vernieuwend zijn".



Ik heb het abonnement op Viva van mijn schoonmoeder gekregen. Leuk wc-leesvoer. Maar ik word dood moe van de zogenaamde "taboe-doorbrekende"onderwerpen, waar Viva over schrijft. Het is seks-seks-seks, waar het blad mee vol staat. En als het geen seks is, dan is het naakte lichamen. Of iets anders in de trant van "kijk ons eens gek doen".
Alle reacties Link kopieren
Who the ... is Leonard?
Alle reacties Link kopieren
ik denk trouwens dat viva vooral meer viva lezeressen op het forum wil hebben... Want het is algemeen bekend dat de vivaforumsters nu niet bepaald een reclame zijn voor het blad
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven