Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen

21-10-2009 08:30 3051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn we er nu allemaal?

Overzichtje!



Yamuna:

30 Jaar, start 2004, slotjes beugel boven en onder

28 Mei 2010 onderkaakverlengende operatie.



Panda:

28 jaar, start boven 14 dec 2007 start onder 28 juli 2008 metalen slotjes. Plan was 12 tot 36 maanden! >>> INMIDDELS KLAAR!!!



Marcaro:

25 jaar, start: febr. 2008 boven keramische slotjes, onder metalen slotjes, 26 nov 2009 kaakoperatie.



Hann:

44 jaar, Start 22 mei 2008 boven uitneembare beugel en 21 oktober onder en boven slotjes. Plan: 2 jaar.



Lotte35:

35 jaar, Start boven 19 aug. 2008, onder 20 mei 2009. Witte kunststof slotjes. Plan: nog 2 maanden boven, 4 maanden onder.



Yetje:

22 Jaar, half sept. 2008 onder keramische slotjes, eind juni 2009 boven witte slotjes, onderkaak operatie op 29 dec. 2009. Plan: 1,5 jaar. >>>> INMIDDELS KLAAR!!!



Cheese:

44 jaar Start 7 September 2009 Keramische slotjes boven en onder. Plan 2,5 jaar.



Shoppen:

33 Jaar, boven en onder keramische slotjes, zilveren elastiekjes, Start: 14 September 2009, Plan: 1 jaar.



Corine:

38 jaar, Start:17 september. Boven keramische met zilveren elastiekjes, onder zilverkleurige slotjes. Bandjes om 2 kiezen boven. Elastiekjes tussen boven- en ondergebit. Plan: 2 - 2,5 jaar.



Visje1969:

40 jaar, start 7 okt. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: anderhalf jaar.



Snoepie:

31 Jaar, start: 29 Okt 2009, boven en onder slotjes.Plan: 2,5 jaar.



BoBeep:

40 jaar, start: 30 okt. 2009, onder en boven slotjes. Plan: 19 maanden.



Babette1968:

41 Jaar, start 17 Nov. 2009 met eerst onder metalen slotjes, 20 april 2010 ook boven slotjes. Plan: ca. anderhalf jaar.



Jolin:

41 Jaar, start 17 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes. Plan: 8-12 maanden.



Suzanne70:

39 Jaar, start: 18 Nov. 2009, boven en onder slotjes, Plan: ca. 2 jaar.



Meikert:

20 Jaar, start: 30 Nov. 2009, boven en onder metalen slotjes, Plan: 2,5 jaar.



Chelle8:

22 jaar, start: 10 dec. 2009, boven en onder keramische slotjes. Plan: ca. 1 jaar.



Aapjeopeenstokje:

29 jaar, start 11 dec. 2009 Plan: eerst half jaar alleen boven, daarna beneden ook slotjes, Plan: ca. 2 jaar.



Katrien910:

29 Jaar, start: 18 dec. 2009, een plaatje voor alleen boven. Ca. april 2010 slotjes onder, ca. aug. 2010 slotjes boven. Plan: ca. 2 jaar.



Isira:

36 Jaar, Start: 4 Jan. 2010, onder en boven slotjes en onderkaakoperatie. Plan: totaal beugelen incl. operatie: 2 jaar.



Bijntje:

26 Jaar, Start: 5 Jan.2010, onder en boven keramische slotjes. Plan: ca. 1,5 jaar.



Lady Phoxy:

27 jaar, Start: 21 Januari 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca. 2 jaar.



Dzjanneke:

28 jaar, start: 21 Jan. 2010, onder en boven metalen slotjes. Plan: 1,5 jaar.



Social:

20 jaar, start: 24 febr. 2010, eerst boven metalen slotjes, later onder. Plan: 2-2,5 jaar.



Shay:

43 jaar, start: 24 febr. 2010, boven en onder keramische slotjes. Plan: 2 jaar.



Lowï:

31 jaar, start: 12 maart 2010, onder en boven witte slotjes.

Plan: 1,5 tot 2 jaar.



Lien90:

19 Jaar, start 26 maart 2010 boven slotjes, eind april 2010 ook onder. Plan: ca. 2 jaar.



Isapisa:

38 Jaar, start 31 maart 2010, onder en boven slotjes.

Plan: = nog niet duidelijk



Mozart:

40 jaar, start 17 april 2010, metalen brackets boven en onder, stoppers achter voortanden. Plan: 9 maanden.



Tinka23:

23 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: ca.1,5 jaar.



Leeuw37:

37 jaar, start 27 april 2010, boven en onder slotjes. Plan: 2 jaar.



Suusziej:

20 jaar, start 10 mei 2010, boven en onder slotjes. Plan: 1,5 jaar.



Bostonbeertje:

30 Jaar, start 18 mei 2010, onder en boven slotjes.

Plan: 2-2,5 jaar.



Sophie:

40 jaar, 20 mei 2010 happen en foto's maken.

Uiteindelijk boven en beneden slotjes. Plan: 2 jaar.





Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je klikt de foto aan die je wilt plaatsen

2. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

3. Kopiëer de hele regel die achter 'Adres' staat

4. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij (4e van links)

5. Plak de gekopiëerde regel in het schermpje dat verschijnt

6. En daar is je foto!
Alle reacties Link kopieren
Zijn we er?
Alle reacties Link kopieren
mag ik er ook bij ? ik lees vaak mee.

ik heb 5 jaar een slotjes beugel boven en onder

en ik sta nu op de wachtlijst voor een onderkaakverlengende operatie die eind dit jaar of begin volgend jaar gaat plaatsvinden.
Hey, grappig. Ik start viva op en de beugelbekkies verschijnen bij de nieuw geopenende topics. Ik stem op deze nieuwe!



Op latere leeftijd klinkt zo, klinkt zo...

Ik vind volwassen nog niet zo bejaard klinken als op lateren leeftijd, hihi.



Hann, kom je straks vertellen hoe het gegaan is?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook in de openingspost?

27 jaar, 12 november afspraak om defenitieve behandelplan door te spreken. Waarschijnlijk 2 jaar slotjes beugel zowel onder als boven.
Al vijf jaar Yamuna, wat lang zeg! Wat is het plan verder dan, moeten eerst de slotjes er uit en wordt je dan geopereerd? En moet je dan na de operatie verder met beugelen?

Ik vuur meteen maar een hoop vragen op je af, want na 5 jaar kunnen we jou ook wel deskundig noemen, niet waar



Wel leuk dat er zoveel actieve volwassen beugeldraagsters zijn! Gisteren zag ik op mijn werk trouwens een man van een jaar of 50 met zilveren slotjes onder en boven, het stond best goed. Zo van, in eerste instantie denk je er klopt iets niet en pas later valt het je op dat hij een beugel draagt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik er ook bij? Ik heb volgende week pas mijn eerste afspraak maar weet dat als er wat gedaan kan worden met een beugel dat ik het dan doe.

Zodra het behandelplan bekend is zal ik het hier neerzetten.

Ik ben trouwens 28 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb me ook in het nieuwe topic genesteld. Gezellig!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me al heel oud voor een beugel met mijn 27 jaar, maar tot nu toe ben ik hier de jongste...grappig .
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapjeopeenstokje schreef op 21 oktober 2009 @ 09:12:

Al vijf jaar Yamuna, wat lang zeg! Wat is het plan verder dan, moeten eerst de slotjes er uit en wordt je dan geopereerd? En moet je dan na de operatie verder met beugelen?

Ik vuur meteen maar een hoop vragen op je af, want na 5 jaar kunnen we jou ook wel deskundig noemen, niet waar



Wel leuk dat er zoveel actieve volwassen beugeldraagsters zijn! Gisteren zag ik op mijn werk trouwens een man van een jaar of 50 met zilveren slotjes onder en boven, het stond best goed. Zo van, in eerste instantie denk je er klopt iets niet en pas later valt het je op dat hij een beugel draagt.



mn beugel moet er in blijven zitten tijdens en na de operatie daarna nog een jaar doorbeugelen, na de operatie kunnen ze de haakjes op mn beugel gebruiken om mn kaak dicht te zetten

vloeibaar voer voor 6 weken dat in combiantie met de borstvoeding oh oh wat zullen we slank de zomer van 2010 in



ik heb twee jaar geleden een "plaatje" gekregen voor mn onderkaak alhoewel ik noemde het eenordinaire slisbak. wat echt vreselijk was want ik deed voornamelijk telefonisch werk.

uiteindelijk droeg ik mn slisbak te weinig en heeft mn ortho mn eerste kiezen verhoogd met een soort goedje waardoor ik mn kiezen twee jaar niet op elkaar kon zetten vorige week heeft hij eindelijk die verhogers er afgeslepen..... en het is heel raar om nu mn kiezen weer op elkaar te kunnen zetten.



ik zat te twijfelen over de operatie , wel laten doorgaan of niet ...

ik zag er heel erg tegenop.

onlangs heeft mn moeder zulke problemen met haar gebit gekregen dat nu alles er in een keer uit moet

aangezien ik erfelijk belast ben met haar kaakvorm, heb ik besloten toch maar die operatie te laten doen.

Al zie ik er heel erg tegenop om drie dagen van huis te zin , drie dagen zonder mn kleine meisje ...
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 21 oktober 2009 @ 10:28:

Ik voel me al heel oud voor een beugel met mijn 27 jaar, maar tot nu toe ben ik hier de jongste...grappig .



ghe ghe ghe lig je tussen alle puistende tienertjes bij de ortho...

hahaha zeker dat ik hoog zwanger was voelde ik me er zachtst gezegd niet op mn plek .
Alle reacties Link kopieren
@Yamuna: Ik heb vorige week in een medisch programma zo'n operatie gezien! Ging allemaal heel goed, was heel interessant zeg. Heb je het zelf toevallig ook gezien?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Yamuna een kennis van mij heeft een kaakoperatie gehad en dat ziet er nu heel mooi uit. Het viel haar uiteindelijk alles mee en is erg blij dat ze het gedaan heeft. Het schijnt ook dat je handig wordt met vloeibaar voedsel.



In het andere topic echt al veel dingen gelezen wat heeft geholpen om de beugel te willen (en dat terwijl ik die ortho nog nooit gezien heb ).



Kunnen en mogen jullie alles eten en drinken? Ik heb al gelezen over marsjes, pindarotsjes en dus denk ik dat er weinig tot geen beperkingen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Kijk deze heb ik ook gevonden. Ik had eerst beugel en volwassenen ingetypt dan krijg je dus een bestaand topic. Maar beugel en volwassen ging beter.

Beugel deel 2 gaan we dus niet gebruiken??
Alle reacties Link kopieren
Yamuna en Dzjannke welkom!



Dzjannke, e.e.a. wordt wel afgeraden om te eten, maar je vind voor jezelf wel uit wat wel en niet lukt.



Yamuna, ik heb dat ook hoor, dat ik daar met mijn maxi-cosi binnen kom tussen al die pubers met hun moeder. Zo stom!!

Vorige keer waren er werklui bezig die opmerkingen maakte van...zooo die is er vroeg bij....doelende op mijn zoontje.

Mijn buurvrouw van 44 heeft ook een beugel. Die mag er binnenkort uit.



Ladyphoxy, jij behoort wat ons betreft nog tot de tieners net als Dzjannke en die andere tieners. (heerlijk he, om nog eens de jongste te zijn)

Ik ben dit jaar weer begonnen aan een studie, en dat met een beugel op mijn 40e....ik pas er weer helemaal tussen daar op school
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, Jeetje wat weer veel om te lezen terwijl ik nu net eens de zolder aan het opruimen ben!

Yamuna ik ga ook een kaakoperatie laten doen , heel lang over na gedacht en het lijkt mij nog steeds eng, maar je hoort het nu best veel dus ik ga er voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 21 oktober 2009 @ 10:33:

@Yamuna: Ik heb vorige week in een medisch programma zo'n operatie gezien! Ging allemaal heel goed, was heel interessant zeg. Heb je het zelf toevallig ook gezien?



nee niet gezien

ga me alstje blieft vertellen dat je de naam van het programma nog weet , dan kan ik het misschien nog kijken op uitzending gemist !
Alle reacties Link kopieren
Yamuna, ik ga het NU voor je uitzoeken!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!

Klik
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
thanx!
Alle reacties Link kopieren
4.even dezelfde tekst die ook in de topic beugel 2 zette



hoi hoi



ik heb het overleeft! onder en boven allemaal ijzer!! Het duurde wel lang, degene die hem zette moest het nog leren. De orthodondist kwam wel steeds kijken enzo. maar ja dat heb ik weer dacht ik nog...

Net een boterham proberen te eten, maar er zijn al wat kiezen gevoelig en m'n onderlip/wang begint al te vervelen. Boven nog weinig last, die was al een beetje gewend aan de uitneembare beugel denk ik. Heb wel was meegekregen, ragertjes en mondspoeling.

Vraagje; kun je die ragertjes vaker gebruiken? en gebruiken jullie ook nog tandenstokers? Ik ben wel bang dat die slotjes los laten enzo. Nou, ja het zal nog wel flink wennen zijn de komende dagen.....

Nog bedankt voor jullie medeleven...



trouwens, hoe zette jullie die emoticons erin??
Alle reacties Link kopieren
quote:Visje1969 schreef op 21 oktober 2009 @ 10:59:

Kijk deze heb ik ook gevonden. Ik had eerst beugel en volwassenen ingetypt dan krijg je dus een bestaand topic. Maar beugel en volwassen ging beter.

Beugel deel 2 gaan we dus niet gebruiken??Nee, ik heb 'm "gesloten" en doorverwezen naar deze topic.
Alle reacties Link kopieren
Han, heb jij witte slotjes of de metalen?

Fijn dat je het overleeft hebt!

In het tekstveld waarin je je berichtje typt zie je rechts boven in de hoek een smiley. Als je die aanklikt/of de tekst eronder kopieert en in het veld plakt, kun je een emotiocon kiezen.



Yamuna, hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
We moeten nog een beetje wennen aan het nieuwe topic, geloof ik. We zwerven nu overal en nergens .

Maar Han, je hebt het overleefd! Ik kan me voorstellen dat je het lang vond duren, onder en boven tegelijk. En dan ook nog een soortement van stagiaire, zoiets verzin je toch niet?! Kreeg je ook zo'n klem in je mond, om de boel open te houden? Toen ik dat ding zag, dacht ik: dat past nóóit!! Nou, het paste natuurlijk heus wel, toch een grotere mond dan ik dacht .



De gevoeligheid zal morgen wel een stuk erger zijn. Kan best effe zeer doen hoor, maar onthoud dat het ook héél snel weer afzakt. Ik heb vorige week onder een nieuwe draad gekregen, en die zat echt strak. Op vrijdag leek het wel alsof ik zwaar op m'n mond was getimmerd, maar de zondag daarna was het vrijwel weg. Ook eventuele blaartjes van de slotjes trekken snel weer weg. Gewoon af en toe de was erop, zodat het wat rust krijgt.



En over de smiley's. Dat is op het moment een heel gedoe. Als je een bericht aan 't typen bent, klik je eerst op 'bekijk bericht'. Dan krijg de bij de opties bovenaan het smiley-icoontje. Dat klik je aan, en dan verschijnen de smiley's. Die kun je dan niet gewoon aanklikken, want dat werkt dus momenteel niet. Je selecteert de code van de smiley die je wilt, kopieert deze, en plakt 'm in je bericht. Wel zorgen dat er een spatie zit tussen je tekst en de smiley, anders krijg je alleen de code, en niet het plaatje (ik heb deze tekst letterlijk gekopiëerd uit een andere posting, want het werd al eens eerder gevraagd).
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Haha Babette, jij kunt korter en bondiger uitleggen dan ik!
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven