Mode & Beauty alle pijlers

Die ellendige blaren

16-04-2014 13:10 17 berichten
Hallo,



Als ik hakken aan heb of platte ballerina's dan krijg ik heel erg snel last van blaren. Niet aan het eind van de dag, nee gelijk aan het begin, naar een half uurtje er op lopen.

En dan moet ik de hele dag nog. Ik had eerst simpele pleisters er op gedaan, maar dat helpt niet. Toen had ik van die blaren pleisters gekocht van Hansaplast foot expert. (5 euro!!) Die helpen wel, alleen als ik die er op doe, mijn hak weer aan doe en ga lopen dan gaan ze opkrullen en zitten ze er uiteindelijk niet meer op.

Ik heb er nu gewoon nog maar 1, van de 6 ofzo.

Dat was dus een duur grapje......



Wie heeft de tip?

Moet je een blaar trouwens kapot maken of laten zitten?
Alle reacties Link kopieren
Compeed blijft veel beter zitten, vind ik. Ik heb het in het voorjaar ook last van als ik schoenen aantrek die ik maanden niet aan heb gehad, zoals ballerina's.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Compeed idd! Kan je laten zitten tot ze er vanzelf af vallen. Ik gebruik echt alleen dat merk blarenpleisters, de rest is 3 keer niks. Die van scholl zijn nog de ergste
Vorig jaar zo'n vreselijke last van gehad. Heb bijna de hele winter op zachte Ugg's gelopen. Ik heb aan het begin van de lente tot einde zomer blaren gehad. Ik kon er niet aan wennen. Ook blarenpleisters gehaald en somige merken krullen inderdaad heel erg. Waar je weer blaren van krijgt...



Wat ik wel vaak gelijk doe is van die antislipstickers van de Scapino in mijn (nieuwe) schoenen plakken. Dat helpt nog wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.

Krijg vooral last bij mijn hak en bij mijn tenen.

En soms ook nog een bobbel bij m'n grote teen.



Zou ook zo graag mooie leuke schoenen een avond lang aan willen, zonder dat mijn voeten branden...
Alle reacties Link kopieren
Ik weiger om ze aan te doen! Maar vroegah idd. Toen dacht ik nog dat iedereen onmiddellijk naar mijn voeten keek als ik binnenkwam, en dat elke dag weer opnieuw. Wat zielig toch voor hun oogjes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik pleit ook voor Compeed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n beblaarde zielepiet. Wat bij mij nog het beste werkt us voorzorgsmaatregelen nemen. Dus wanneer ik inschat dat ik mss blaren ga ontwikkelen dan tape ik de plekken op mijn voeten in die daar gevoelig voor zijn. Ik gebruik de sensitive tape van de Kruidvat. Die blijft goed zitten en het aantal blaren is een stuk minder geworden.



Ik prik ze trouwens altijd door, dat haalt de druk er af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stick van compeed. Groen met daarin een soort labello achtige smeurie. Die smeer ik op de plekken waar nodig om blaren te voorkomen. Dat maakt de huid lekker zacht.

Van Hansaplast heb je iets soortgelijks in een tubetje.



Als ik voel dat nieuwe schoenen niet helemaal lekker zitten of bij het wisselen van de seizoenen dan zweer ik hierbij en geen last van blaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Finette72 schreef op woensdag 16 april 2014 14:27 Ik heb een stick van compeed. Groen met daarin een soort labello achtige smeurie. Die smeer ik op de plekken waar nodig om blaren te voorkomen. Dat maakt de huid lekker zacht.

Van Hansaplast heb je iets soortgelijks in een tubetje.



Als ik voel dat nieuwe schoenen niet helemaal lekker zitten of bij het wisselen van de seizoenen dan zweer ik hierbij en geen last van blaren.



Dat spul glijd toch?

Dan krijg je alsnog blaren bij wrijving..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit iets gevonden wat helpt. En blarenpleisters zijn kut, die laten altijd los.
Alle reacties Link kopieren
Silky comfort van bama of bomo. Is een spuitbus, je spuit je voeten ermee in voordat je ze aan trekt. Helpt echt en gaat wrijving id schoen tegen.
quote:mrsnem schreef op 16 april 2014 @ 14:37:

[...]





Dat spul glijd toch?

Dan krijg je alsnog blaren bij wrijving..Nee hoor geen blaren met dat spul. Maar je schoenen kunnen er wel wit van uitslaan omdat het een beetje vlekt. Ik gebruik dat ook altijd. Of intapen met sporttape, is in alle kleuren verkrijgbaar.
Ratteke : ik heb ballerina's van ugg dat is het enige paar waar ik rustig de hele dag op kan rondlopen, heerlijke dingen!
Ik krijg zelfs blaren op mijn voetzool bij bepaalde Birkenstocks..



En idd, veel merken blarenpleisters rollen op. En op plekken als de voetzool blijft geen enkele pleister goed zitten bij mij.



Die anti blaren stick heb ik gebruikt voor mijn birkenstocks, maar omdat die schoenen natuurlijk open zijn komt er wel eens wat in je schoenen (steentje, aarde) en dat blijft door dat spul aan je voetzool plakken.
Alle reacties Link kopieren
Compeed en dan de randen vast plakken met sport tape.

Of helemaal met tape afplakken, dakpansgewijs.
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 april 2014 @ 19:08:

Ratteke : ik heb ballerina's van ugg dat is het enige paar waar ik rustig de hele dag op kan rondlopen, heerlijke dingen!Lekker he? Ik moet er toch ook maar eens naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven