Mode & Beauty alle pijlers

Eerbied voor jou grijze haren????

17-03-2009 17:08 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kennen de ouderen onder ons het liedje nog wel van bij oma en opa, Ik heb eerbied voor jou grijze haren? Nou ik niet ik baal ervan. Maar wil mijn haren gezond houden. Henna werkt te kort en dekt het grijze niet. Ik wil eigenlijk gewoon niet verven. Heb nu juist de high lights eruit laten groeien, omdat ze mijn haren kapot hebben gemaakt. Maar ik zie nu ook weer waarom ik die high-lights nam. De uitgroei mag dan weer gezond zijn maar allemachtig wat een grijze haren. Vier jaar geleden kon ik ze nog wel met een picet eruit halen maar nu niet meer. Heb donkerbruin haar overigens.Dus ik vroeg me af kan ik het af met een kleurspoeling zonder ammonia en troep? Kan me niet schelen dat het om de vijf weken ofzo moet maar alles liever dan verf. Help!!!!
Alle reacties Link kopieren
Scheer het kaal of zet een pruik op. Meer smaken zijn er niet als je geen grijs haar hebt en toch niet wil verven.



Laat het bij de kapper verven, die heeft betere producten die beter zijn voor het haar.
Ja, dat is balen he?

Ik heb er een aantal weken geleden ook een topic over geopend.

Mijn haar wordt om de 6 weken geverfd en is nog steeds hartstikke gezond. Waarom wil je het niet verven?
Alle reacties Link kopieren
Ben pas 34 en heb ook al wat (lees: stuk of 20) grijze haren. Mijn ouders waren beiden ook al jong grijs. Verf het nu zo om de 2 maanden met synthetische troep, maar wil graag overstappen op iets natuurlijks. Ga je topic volgen. Heb helaas geen tips.



Dacht bij het lezen van je topictitel dat het zou gaan over respect voor ouderen: heb je dat sowieso of hangt dat af van...
Alle reacties Link kopieren
Laat het regelmatig verven bij de kapper en mijn haar is nog hartstikke gezond hoor.



Bij de kapper laten verven is denk ik beter voor je haar dan zelf verven.
Alle reacties Link kopieren
Hey Elle jij ook grijs?

Ik ben ook vreselijk grijs, en verf dus regelmatig. En ik heb mooi glanzend haar hoor.

Ohja, verf al een jaar of 10.

Laat het inderdaad wel door de kapper doen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Meh. Ik ben 23 en ook al mijn eerste grijze haren gevonden.

(Pas 2, maar toch..)



Mijn moeder werd trouwens al grijs op haar 19e!
Alle reacties Link kopieren
Kreeg ook mijn eerste grijze haren al rond mijn 25ste.

Eerst begonnen met thuis kleurspoelingen en toen ik ongeveer 35 was bij de kapper overgegaan op verven. Nu (ik ben nu 50) laat ik mijn uitgroei elke 4 weken bijwerken. Ben wel overgegaan op een lichtere kleur. Ik heb nog steeds een glanzende dikke bos haar. Het is nog steeds heel gezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:lapin schreef op 17 maart 2009 @ 17:11:

Ja, dat is balen he?

Ik heb er een aantal weken geleden ook een topic over geopend.

Mijn haar wordt om de 6 weken geverfd en is nog steeds hartstikke gezond. Waarom wil je het niet verven?Ben gewoon erg voorzichtig. De high-lights hebben het al gort droog gemaakt, heb droog krullend haar en wil niet als een schaap door het leven wat uit de droger komt, vandaar die voorzichtigheid. Maar dat jou haar nog heel gezond is biedt weer perspectieven.
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsje schreef op 17 maart 2009 @ 19:45:

Kreeg ook mijn eerste grijze haren al rond mijn 25ste.

Eerst begonnen met thuis kleurspoelingen en toen ik ongeveer 35 was bij de kapper overgegaan op verven. Nu (ik ben nu 50) laat ik mijn uitgroei elke 4 weken bijwerken. Ben wel overgegaan op een lichtere kleur. Ik heb nog steeds een glanzende dikke bos haar. Het is nog steeds heel gezond.Prinsje, gebruiken ze voor jou lichtere kleur dan weer waterstofperoxide? Heb zelf donkerbruin haar maar mijn ervaring met alleen al een kleurspoeling in het verleden is dat het meestal wel 10 tinten donkerder lijkt en mijn gezicht dus als een vaatdoek ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola68 schreef op 17 maart 2009 @ 18:44:

Hey Elle jij ook grijs?

Ik ben ook vreselijk grijs, en verf dus regelmatig. En ik heb mooi glanzend haar hoor.

Ohja, verf al een jaar of 10.

Laat het inderdaad wel door de kapper doen.Hai Elle, welk product gebruikt jou kapper?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al vanaf m'n 27 langzaamaan flink grijs geworden, nu een flink aantal jaren verder bijna helemaal grijs.

Laat het al jaren om de 7 weken verven bij de kapper en dat gaat hartstikke goed hoor. Ik merk totaal niet dat m'n haar er van achteruit gaat en het glanst mooi. Ik wil echt nog niet grijs door het leven dus je moet toch wat! Zelf heb ik het blond met heel lichtbruine "highlights". Blond omdat de uitgroei dan niet zo opvalt. Niet zo'n Mary Borsato kleurtje blond hoor, haha

Ik heb het ook een tijdje een soort van mahoniekleurachtig gehad en daar viel de uitgroei (mijn grijs is bijna wit) me teveel op. En elke twee weken een bezoek aan de kapper gaat me te ver

Geen idee wat voor product mijn kapper gebruikt trouwens maar ik ben er blij mee. De producten zijn volgens mij al lang niet meer zo slecht als jaren geleden.

Zou inderdaad wel kiezen het te laten verven bij de kapper. Zelf verven is als je behoorlijk grijs bent best lastig denk ik, ik heb dat zelf nooit aangedurft in ieder geval.

Mijn haar is overigens wel stugger, maar dat komt volgens mij niet van het verven maar omdat het grijs is onder de verf
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 50 en verf sinds een maand of acht mijn haar niet meer, na 15 jaar iedere zes weken verven. Verf dekte slecht, het was te grijs.

Het is behoorlijk grijs, maar ik vind het heel ontspannend dat het niet meer hoeft.

Ik heb het in een andere coupe laten knippen en ik krijg regelmatig complimentjes dat het me goed staat.
Alle reacties Link kopieren




Grijs kán prachtig zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren












( l'oreal heeft speciale verf )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsje schreef op 17 maart 2009 @ 19:45:

Kreeg ook mijn eerste grijze haren al rond mijn 25ste.

Eerst begonnen met thuis kleurspoelingen en toen ik ongeveer 35 was bij de kapper overgegaan op verven. Nu (ik ben nu 50) laat ik mijn uitgroei elke 4 weken bijwerken. Ben wel overgegaan op een lichtere kleur. Ik heb nog steeds een glanzende dikke bos haar. Het is nog steeds heel gezond.Hai prinsje, waarom toch verven na de kleurspoeling, pakte de kleurspoeling niet meer en hoe beviel in eerste instantie die spoeling??
Alle reacties Link kopieren
L'oreal heeft een kleurspoeling waar geen waterstofperoxide in zit. Deze houdt 28 wasbeurten en is 95% grijsdekkend. Ik gebruikte 'm toen ik zwanger was en niet mocht verven. Prima spul.



Overigens wordt mijn haar van gewoon verven (door de kapper) niet lelijk of slecht. De eerste keer verft ze het helemaal, de keren daarna alleen de uitgroei (en dan de rest van het haar alleen de laatste 5 of 10 minuten met een verdunde verfoplossing meeverven).



Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
De Loreal Casting Creme Gloss is een verzorgende kleuring zonder ammoniak.

Deze gebruik ik ook en dekt grijze haren.

Mijn haar krijgt er een super mooie glans van, het ziet er ook niet zo geverfd uit zeg maar! Alleen pas op met het kiezen van een kleur, want bijv donkerbuin wordt bijna zwart. Hij wordt donkerder dan op het pakje staat.

Zelf neem ik altijd middenbruin. Dat wordt bij mij donkerbruin met een mooie warme bruine gloed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, toen ik te veel grijze haren kreeg pakte een spoeling niet meer. De kapper is toen eerst overgegaan naar het zetten van een heleboel plukjes highlights om mijn haar lichter te krijgen. Hierdoor zag je de uitgroei minder (ikm ben lichtbruin van mezelf) en het staat ook wat zachter bij je gezicht als je wat ouder wordt. Nu heb ik allerlei natuurkleuren in mijn haar. De uitgroei wordt elke 4 weken in een natuurtint blond geverfd en ca. 1 of 2 x per jaar worden er lowlights en highlights gezet om al die verschillende kleuren in mijn haar te houden. De kwaliteit van mijn haar is zeker niet minder geworden. Het glanst en is een hele bos die regelmatig zelfs uitgedund moet worden. Wel waarschuwt de kapster dat nu ik bijna 90% grijs ben bij de uitgroei de verf wel eens minder goed zou kunnen pakken omdat grijs haar nu een maal moeilijker te verven is.

Mijn kapper gebruikt Goldwell.





quote:toots schreef op 18 maart 2009 @ 10:27:

[...]



Hai prinsje, waarom toch verven na de kleurspoeling, pakte de kleurspoeling niet meer en hoe beviel in eerste instantie die spoeling??
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb t ook.......

niet verder vertellen.......het is bij mij hierboven ook Pieter Postduif! ROE KOE!!



voorheen deed ik de ene keer zelf thuis een spoeling. en de keer erop naar de kapper voor kleuren en knippen. maar helaas spoeling denkt geen grijs......

Duzzz...1x per 6 weken naar t' kappertje.

Uitgroei bij kleuren en de rest wordt gespoelt. (ik heb lang haar)



De verf die tegenwoordig bij kapper wordt gebruikt is lang niet meer zo slecht als vroeger en vaak milder dan de verf die je in de winkel koopt.



Als je je haar lichter laat maken dan je oorsprokelijke haar kleur, moet je haar eerst ontkleurt of opgelicht worden.

Dit is niet goed voor je haar en hier wordt je haar super droog van.

Misschien is dit bij jou gebeurt met je highlights, Toots.



Wat ook uitmaakt is of je lang of kort haar hebt.

Bij lang haar is het haar al oud en heeft het al veel meer te lijden gehad dan het verse stukje uitgroei.



Je kunt bijvoorbeeld de uitgroei laten verven en de lengte laten spoelen.

Das niet zo slecht voor je bossie....want een spoeling gaat om het haar heen zitten en niet in de haar schubben.



o'ja"

Een haarmasker kan ook helpen bij droog haar.

En niet teveel stylen/ föhnen enzo.

niet borstellen als t nat is, dan trek je de elastisiteit uit je haar.

en als je wel een product in de winkel koopt en je moet het mengen, dan is het altijd verf!!! en geen spoeling.....

nou good luck!





wel 1 nadeel: het kost bakken met geld die poppenkast.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te weten Helicia, dank voor de tips. Ja dat High Lighten is echt een afrader, of laten we zeggen het bleken. Het eerste nieuwe stuk haar is, oke met grijs erdoor, zoveel stukken gezonder en dikker. Kan niet wachten tot de high Lights eruit zijn, maar ja kort haar staat me niet dus even doorzetten maar.

Wist niet dat als je moest mengen bij een klerspoeling het dus toch verf is. Weet je toevallig welke merken dat zijn?

Bijvb de Casting creme gloss van Loreal die Cherry Pie hierboven beschrijft, kan dat kwaad denk je?
Alle reacties Link kopieren
Mengen bij een kleurspoeling bedoelde ik.
Alle reacties Link kopieren
Toots, je hebt al een topic voor me geopend! Precies wat ik wilde vragen hier. Was vandaag bij de drogist en heb een paar merken opgeschreven, waaronder de Casting Creme Gloss.

Heb jij al een idee wat je gaat doen?

Ik ben zover dat al het blond er uit is gegroeid, geknipt. Het heeft wel een poos geduurd, maar eindelijk heb ik weer gezond haar.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk voor je Compu. Hoe was de structuur van je haren eerst tijdens de blondeerperiode? En heb je ook veel grijze haren? Bedoel er piepen er hier en daar wat tussenuit. Het meeste zit onder de bovenlaag zeg maar. Ik las dus hierboven dat als je dingen moet mengen het altijd verf is. Dus ik ben er nog niet uit eigenlijk. O ja en dat de Casting Creme altijd donkerder uitvalt dan op het pakje staat las ik ook hierboven dus hou daar rekening mee hoor. Weet jij het al? Wat voor kleur haar heb je van jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven