Mode & Beauty alle pijlers

Eerst geverfd dan permanent?

20-10-2014 19:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan morgen model staan bij een kappers opleiding voor een permanent met papillotten. Dit heb ik één keer eerder gedaan (2 jaar geleden) en dat beviel mij heel goed. De slag heeft er echt zeker een jaar ingezeten.

Nu bedenk ik me dat ik vorige week mijn haar heb geverfd. Op google vind ik overal dat je het beter een week of 2 na het permanent kan verven omdat het de kleur afzwakt. Is dit het enige nadeel? En met afzwakken neem ik aan dat het lichter wordt?
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur heb je geverfd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een week nadat ik het had geverfd mijn haar laten permanenten, het heeft bijna twee jaar geduurd voordat mijn dode haar er uit was gegroeid.



Niet doen dus..
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Donkerbruin. Mijn eigen kleur. Ik heb al een paar grijze haren namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Doe maar niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nog steeds model staan, tenzij het voor examen is, dan moet er echt resultaat te zien zijn.



En ja, het is funest voor de kleur, die wordt er absoluut uit getrokken door de permanent vloeistof.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Zitten er veel roodtinten in de kleur? Bij het permanenten kan de kleur ook veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Donkerbruin bijna zwart.



Saskia: hoe bedoel je dood? Futloos of stro?
Alle reacties Link kopieren
Zucht, nu neig ik meer en meer naar afzeggen. Het is niet voor een examen, het is om te oefenen. Ik betaal er ook voor, maar heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
De kleur zal een stuk lichter gaan worden dat zeker en als je je haar wel laat permanenten daarna goed verzorgen met maskers.
Ai, persoonlijk vind ik én kleuren én permanent funest voor je haar. Ik zou neigen naar afzeggen.
Los van de kleur en kleurbehoud zal je behoorlijk sterk haar moeten hebben wil het er niet uitgaan zien als een bos stro
Alle reacties Link kopieren
Neuh, zo'n vaart loopt dat niet. Mits je een goede, zure, permanentvloeistof laat gebruiken. Maar voor je kleur blijft het gewoon slecht.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wil je gezond haar op je hoofd houden dan idd afzeggen, mij is altijd verteld (door eigen kapper, meer dan 40 jaar ervaring) dat te snel na elkaar verven/permanenten of andersom beter niet te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Saaaaaar: jouw reactie is op Claudia?

Gaat de kleur er uit (hello back grijze haren) of wordt hij anders?



En als ik zekerheid wil hebben dat het geen kwaad kan, hoe lang wachten?
Volgensmij krijg je niet ineens grijze haren, eerder een doffe kleur
Wat is ´vorige week´? Was dat op maandag? Of op vrijdag?



Als je alleen model bent, kun je ook vragen om geen vloeistof te gebruiken, maar bijvoorbeeld een verstevigingsspray. Dan blijven de krullen er in totdat je het wast. Je hebt er dan niet veel plezier van (en ik zou het dan ook niet betalen) maar dat is verder niet zo´n probleem voor je haar.



Helemaal afbellen is nogal onhandig, want modellen zijn moeilijk te krijgen.
Overigens; Twee jaar is ongeveer 24 cm haar. Alles wat je haar langer is, is dus al eens gepermanent. Daar zou ik me meer zorgen over maken eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Exces: woensdag

En mijn haar is niet zo lang. Achter net op de schouder en dan ook nog in laagjes. Ik denk dat het oude permanent er allang uit is.

Hoe erg is dat dan want ik ken mensen die 2 keer per jaar laten permanenten. Met lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Is je haar verder gezond ?

Als ze zachte vloeistof gebruiken kan het dan heus geen kwaad . Gewoon ook even laten knippen , goede verzorgings producten gebruiken en een spoeling om de kleur op te halen.
quote:apestaartje30 schreef op 20 oktober 2014 @ 21:08:

Exces: woensdag

En mijn haar is niet zo lang. Achter net op de schouder en dan ook nog in laagjes. Ik denk dat het oude permanent er allang uit is.

Hoe erg is dat dan want ik ken mensen die 2 keer per jaar laten permanenten. Met lang haar.



Tja, ik hield er een dor bosje stro aan over, dat alleen in toom te houden was met een flinke hoeveelheid wax. Stomtoevallig een restje over, rampzalig. Mijn schoonmoeder laat haar haar regelmatig permanenten en ze verft en dat gaat wel al jaren goed (kort haar, dat dan weer wel). Het ligt ook erg aan de kapper, als de elastiek veel te strak getrokken wordt, teveel vloeistof gebruikt wordt of niet goed uitgespoeld, kan je haar ´verbranden´. Dat is bij mijn moeder eens gebeurd. Vlak bij de hoofdhuid, en zelfs ik, als niet-kapster, kon het zien.



Puur even mijn ervaring he; verf legt een laagje om je haar. Hoewel de ammonia niet super goed is, is het lang zo erg niet als blonderen. Blonderen en permanent is gewoon een garantie voor groen stro.



Als je verf vervaagt, gooi je er gewoon een nieuw flesje overheen. Neem dan wel voor een keertje een uitwasbare versie. Dat dekt niet geweldig, maar dan is de glans terug en met krullen vallen die grijze haren toch veel minder op.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik zou het niet laten doen. Het klinkt misschien even leuk.. Dat dacht ik ook bij mijn ombre (onderkant blond endan naar boven toe steeds donkerder). Had haren tot onder mn ribben. En opeens moest alles eraf tot aan mn schouders. Ik ga niks geks meer doen met mn haar. Ik vind de lengte veel belangrijker. Ik denk dat je er spijt van krijgt, mocht het dood gaan en er veel vanaf moet. Ik raad het je sterk af
Alle reacties Link kopieren
Ik geef als advies aan mijn klanten het niet te doen. Maar wij kunnen nu niet je haar beoordelen. Overleg met de kapper zelf. Even bellen of heen gaan er zal vast een deskundige bij zijn die het kan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Oh het is morgen al.... Gewoon heen gaan, als het niet verstandig is kan ze oefenen met indraaien zonder vloeistof. ?.
quote:nonaimee schreef op 20 oktober 2014 @ 21:31:

Hmm ik zou het niet laten doen. Het klinkt misschien even leuk.. Dat dacht ik ook bij mijn ombre (onderkant blond endan naar boven toe steeds donkerder). Had haren tot onder mn ribben. En opeens moest alles eraf tot aan mn schouders. Ik ga niks geks meer doen met mn haar. Ik vind de lengte veel belangrijker. Ik denk dat je er spijt van krijgt, mocht het dood gaan en er veel vanaf moet. Ik raad het je sterk afLogisch. Ombre is blonderen. Blonderen + Permanent = Stro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven