Mode & Beauty alle pijlers

Grote cupmaat / lastig figuur, jurkjesadvies ?

14-02-2013 20:00 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

zoals de titel al aangeeft slaag ik moeilijk met jurkjes vinden. Het probleem : ik heb kledingmaat M (38, soms 40), en Bh-maat 85C- 85D. Daarbij een klein buikje en ben 1.68 lang.



Vaak zitten jurkjes bij de borsten niet goed (deelnaden erover i.p.v. eronder). Ik heb op de site van Pepperberry gekeken, maar daar vallen de meeste jurkjes over de knieen, wat ik minder flatterend vind.



Wie heeft er goede tips of advies voor me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf maat 46-48 (meestal XL) en cupmaat E. Voor basic jurkjes is Hema een prima adres, voor kleurrijk ga ik naar Miss Etam en Desigual.
Alle reacties Link kopieren
Wikkeljurkjes? Ik heb een kleinere maat maar wel een D-cup. Ik slaag nog wel eens bij de Esprit en Sting.
Alle reacties Link kopieren
Miss Etam!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat jij juist een ideaal figuur hebt

voor jurkjes, echter niet te strak en het moet de juiste dingen accentueren.

Ik schat dat je een zandloperachtig figuur hebt, dus ook flinke heupen? Zo'n figuur heb ik ook, is juist ideaal en supervrouwelijk! (watvoor maat je ook hebt)



Dan moet je jurkjes hebben die vooral de taille accentueren (zodat je boezem niet zo opvalt...) en daarna een beetje uitlopen. (niet a la sisi jurken, das ook weer te overdreven...)

Tot de knieeen is ok, langer maakt ons niet-erg-grote-mensjes (ik ben 1 cm korter dan jij) nog kleiner...

en Pumps eronder doen het altijd goed (al loop ik daar ook niet erg vaak op)
Alle reacties Link kopieren
bravissimo.com bh's en kleding, geniale site, mooie mode.
Wikkeljurkjes zijn ideaal en jurkjes die ietsje uitlopen bij je taille, want dan zie je je buikje niet meer.



En wat betreft de lengte: de schaar erin. Dat doe ik ook bij alle jurkjes die ik koop, want anders lijk ik lijzig.
Ik slaag altijd goed bij Riverwoods en Steppin' Out.
Hi Snoopy!

Maten lijken op de jouwe, alleen dan met een grotere cupmaat (75/80G/FF)

Ik koop echt overal. Van bekende merken zoals h&m, sissy boy, esprit en mexx, maar ook in kleinere boutiques kan ik slagen met duurdere merken kan ik slagen.



Wel draag ik jasjes eigenlijk altijd los, ik draag praktisch nooit bloesjes en stretch is een toverwoord. Getailleerde jurkjes en shirtjes werken voor mij perfect. Websites met fiftieskleding, ook heel fijn!

Mocht je nog vragen hebben, let me know!
Wikkeltops en -jurkjes zijn ook favoriet bij mij
Alle reacties Link kopieren
Jurkjes zitten me goed zolang ze niet belijnd zijn bij de borsten...had er vandaag 1 gekocht in M en dan loopt de band zeg maar gewoon te hoog. Heb het liefst dat ze wat losser zitten bij de buik. dus buikje wat camoufleren, maar wel op de rug mooi zitten.

Het fijnste is als ze te strikken zijn.



Miss etam had vorige winter leukere jurkjes dan nu helaas. Waar vind ik wat uitlopende wikkeljurkjes ?



@ Iris, knip je je jurkjes dan gewoon af? Ben niet zo handig met een naaimachine of naald en draad.
Ja de fifties-look (de New Look) kan ook heel goed werken, maar daar moet je natuurlijk wel van houden.



De grootste fout vind ik altijd de A-lijn jurk of de Empire jurk, want met grote borsten lijk je daar net zwanger in.
C/D is toch geen grote cup meer tegenwoordig?



www.topvintage.nl
quote:Snoopy80 schreef op 14 februari 2013 @ 20:18:



@ Iris, knip je je jurkjes dan gewoon af? Ben niet zo handig met een naaimachine of naald en draad.Ik laat het doen door zo'n kleermaker en ik zou willen dat ik dat jaren eerder had geweten, want er gaat nu een wereld aan jurkjes voor me open.
Alle reacties Link kopieren
River woods heeft 1 jurkje in de webshop voor 115 euro..autsj..en Steppin' Out helemaal geen?
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer is C/D een grote cupmaat ?

(Sprak zij met haar 1.63 meter, en cup G)



Koop een goede beha, en ga dan jurkjes passen met een mooie halslijn. Dus niet wijd en rond, maar meer eh..... spade-vormig ?



Niet deze halslijn doen.







Deze halslijn wil vaak wel.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Pimpelmees, C / D hoort kennelijk volgens kledingmakers niet bij een maat 38 /40.
Alle reacties Link kopieren
Steps! Dit model is ideaal voor wat jij beschrijft alleen vind ik persoonlijk de uitvoering wat minder

http://www.proud2bme.nl/imgl/hsfile_16099.jpg
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar weet je zeker dat je de goeie bh maat hebt? Ik ben even lang als jij en heb exact dezelfde maat (ook 38, soms nog 40), maar ik vind 85 een hele flinke omtrek bij die maat, ik heb zelf een kleine 75. Heb je je al eens laten opmeten bij een lingeriezaak?
Alle reacties Link kopieren
http://www.marktplaza.nl/ ... -jurkje-mt-M-12994888.jpg
Ja Snoopy dat wat Saphira zegt zou wel eens heel goed kunnen kloppen, want D is niet zó groot en qua overige maten lijk je op mij, denk ik zo.



En hier staat ook veel: http://www.fashionchick.nl/c/wikkeljurken/122/
Wat betreft de naad van het jurkje: dat herken ik zeker en dat kan liggen aan de positie van je borsten (wat lager ingeplant) of de verkeerde BH.
Alle reacties Link kopieren
http://img204.imageshack.us/img204/7277/jurkje2.png
Alle reacties Link kopieren
@nina, beide mooie jurkjes maar nog wat koud nu ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zeker mijn bh-maat eens laten opmeten bij een goede lingeriezaak, dankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven