Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven met L'oreal casting creme gloss (andijvie)

19-09-2014 22:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Andijvie; zo noemen jullie het hier toch als je een 'domme' vraag wilt stellen?



Ik ga morgen zelf mijn haar verven met L'oreal creme gloss. Nou zegt de kapper telkens als ik het zelf geverfd hebt: "Je hebt kleurverschil...de bovenkant is lichter dan de onderkant.." En dat is wel zo, want ik zie het zelf ook als ik daar in de spiegel kijk. Nou is het niet zo extreem dat je het in het dagelijks leven ziet.. maar toch.



Hij gaf ooit als tip om eerst de bovenkant te verven en na 5 minuten de onderkant erbij te pakken; daardoor kan de bovenkant wat meer intrekken en donkerder worden.



Mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? Wat moet ik doen om dat kleurverschil op te heffen (of dat te proberen).



Of moet ik dit gewoon helemaal niet doen en is dat kleurverschil 'natuurlijk'...?



Alle reacties Link kopieren
quote:indezonneschijn schreef op 19 september 2014 @ 22:08:

Andijvie; zo noemen jullie het hier toch als je een 'domme' vraag wilt stellen?



Ik ga morgen zelf mijn haar verven met L'oreal creme gloss. Nou zegt de kapper telkens als ik het zelf geverfd hebt: "Je hebt kleurverschil...de bovenkant is lichter dan de onderkant.." En dat is wel zo, want ik zie het zelf ook als ik daar in de spiegel kijk. Nou is het niet zo extreem dat je het in het dagelijks leven ziet.. maar toch.



Hij gaf ooit als tip om eerst de bovenkant te verven en na 5 minuten de onderkant erbij te pakken; daardoor kan de bovenkant wat meer intrekken en donkerder worden.



Mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? Wat moet ik doen om dat kleurverschil op te heffen (of dat te proberen).



Of moet ik dit gewoon helemaal niet doen en is dat kleurverschil 'natuurlijk'...?



PS: mijn haarkleur is nu grotendeels uitgegroeid en opgelicht (ik gebruik al heel lang deze haarverf, maar heb het nu een half jaar niet meer geverfd) en de kleur is lichtbruin/middenbruin. En de kleur die ik nu ga doen is Iced Cacao (en volgens mij valt die vrij donker uit..)
Ik ga morgen ook mijn haar verven, aan de bovenkant (zeker bijna 10 cm) is mijn haar heel donkerbruin en de rest van mijn haar is hazelnoot/kastanjebruin met nog een klein beetje highlights.



Ik begin altijd bij mijn kruin met verven en zo werk ik naar beneden. Dus ik zou de tip van je kapper opvolgen
Alle reacties Link kopieren
Als de einden van je haar de juiste kleur hebben dan hoef je ze niet mee te verven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je je haar in andijviekleur wou verven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mooie kleur. Ik heb twee weken geleden mijn haar met precies dezelfde verf geverfd en hij valt inderdaad erg donker. Ik had hetzelfde probleem als jou en heb de beschrijving aangehouden om uitgroei te behandelen. De uitgroei 20 minuten in laten trekken, daarna pas de rest verven en 10 minuten laten intrekken. Is perfect geworden zonder kleurverschil. Succes met verven :Imao:
Alle reacties Link kopieren
@Miss marvellous, jij bedoelt het nu toch juist andersom als bijvoorbeeld misschananandlerbong (oef wat een lastige naam :-) )

Toch zegt mijn kapper dat de onderkant door al zijn poreusheid de kleur juist heftiger oppakt dan de bovenkant. Waar doe je dan goed aan?
Volgens mij bedoel ik hetzelfde als misschanandlerbong. Alleen ik had donker haar aan de bovenkant en mijn lokken waren lichter. Bij TO was het net andersom. Het verven is vandaag bij mij goed gelukt. Het donkere stuk heb ik als eerste geverfd en 15-20 min laten intrekken en toen heb ik de rest geverfd en nog eens 20 min gewacht.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, het is bij mij ook gelukt!! Ik ben heel erg blij met deze kleur! Hij is minder donker dan ik had verwacht (ik was voorbereid op 'zwart' als resultaat)



Ik heb de bovenkant eerst geverfd, en daarna langzaam de punten. Maar ik heb de tijd aangehouden vanaf het moment dat de bovenkant klaar was. 20 minuten daarna ben ik aan uitspoelen, waardoor de onderkant dus net 5 minuten getrokken heeft.



Voor alsnog lijkt het een mooie, egale kleur :-) Echt heel mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:indezonneschijn schreef op 19 september 2014 @ 22:08:



Hij gaf ooit als tip om eerst de bovenkant te verven en na 5 minuten de onderkant erbij te pakken; daardoor kan de bovenkant wat meer intrekken en donkerder worden.







Ik verf al ruim 20 jaar mijn lange haar en ik doe het andersom.

Ik doe eerst de onderkant en dan pas de bovenkant. Mij is namelijk ooit verteld dat het op je hoofd warmer is en dus sneller intrekt.



Omdat ik lang haar heb, heb ik minimaal twee pakjes nodig.

Om mijn haar een beetje te sparen doe ik de ene keer alleen de uitgroei op mijn hoofd met één pakje en de volgende keer doe ik het weer helemaal met twee (of meer) pakjes (afhankelijk van hoe lang het is)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Zo verf ik het als ik alleen mijn uitgroei bijwerk. Als je alles even lang laat intrekken worden je punten donkerder door stapelkleuring.



Ik zet mn uitgroei helemaal in, als ik daarmee klaar ben wacht ik 10 minuten en dan doe ik de rest. Dan wacht ik nog 5 min en spoel ik het uit. Zodat de onderkant wel opgefrist is met de juiste toon, maar niet totaal wordt ingekleurd.



Werkt tot nu toe altijd goed en 1 keer in de zoveel tijd ga ik naar de kapper en laat ik het daar goed doen.
Wat goed Indezonneschijn dat het zo mooi geworden is. De kleur is echt mooi diep bruin zonder rood erin. Het blijft ook mooi vind ik. Geniet van je nieuwe haarkleur :Imao:
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-09-2014 10:19
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven