Mode & Beauty alle pijlers

High lights mislukt

22-09-2014 17:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, ik ben me er bewust van dat naar de kapper gaan handiger is maar heb even niet zoveel budget en wilde graag mijn (bruine) haar wat opleuken met high lights. Nou kleurde ik het altijd zelf maar dit leek me wat lastig met zo'n kammetje en een vriendin van me bood aan om me te helpen. Nou ben ik eerlijk gezegd best tuttig met mijn haar, het is al een paar keer verknipt door een kapper en kan sowieso mijn draai daarin echt niet vinden. Allemaal kleine rampen, ik weet.





Maar.. alsof de duivel ermee speelt: het is nogal mislukt.. Ze begon wat te panieken en heeft het aan de ene kant helemaal ingemasseerd, terwijl er natuurlijk ontkleuringsvloeistof in zat het was op het moment best hilarisch maar bij daglicht is het resultaat nogal sneu. Vooral aan de linkerkant van mijn hoofd zit een enorme streep witblond haar en is het een stuk lichter. Rechts is het aardig gelukt maar toen was het pakje op. Aan de aanzet lijkt het alsof ik drie maanden uitgroei heb. Vraag is nu: heeft het zin om het bij de haargrens nog een beetje losjes aan te zetten met dunne streken, zodat het iets minder opvalt? En hoe werkt een bruintint zonder rood op geblondeerd haar, mocht ik het iets willen bijkleuren? Heb van beide nog een pakje in huis namelijk. Zijn er thuiskleurders die raad weten?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het wel bij de haargrens aanzetten, maar dan moet je het wel heel erg precies doen. Als je over het blonde heen blondeert, wordt dat wit. Daarnaast kan 30 seconden korter/langer laten zitten al zorgen voor een kleurverschil met blondering, en je kunt je vast indenken dat dat ook lelijk kan worden: de haargrens kleur x, de overlap spierwit, de haarlengte kleur y.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 22 september 2014 @ 17:47:

Je kunt het wel bij de haargrens aanzetten, maar dan moet je het wel heel erg precies doen. Als je over het blonde heen blondeert, wordt dat wit. Daarnaast kan 30 seconden korter/langer laten zitten al zorgen voor een kleurverschil met blondering, en je kunt je vast indenken dat dat ook lelijk kan worden: de haargrens kleur x, de overlap spierwit, de haarlengte kleur y.Oeh, dat is waar ja. Als ik het aandurf probeer ik het op die manier. Kan altijd nog eerst de aanzet doen en dan eventueel de rechter kant na het uitspoelen en drogen iets bijwerken. Misschien beter met een kwastje dan zo'n kammetje? En anders toch maar even doorsparen voor de kapper.
Ik zou mijn haar in een vlecht doen en voorlopig een hippe muts opzetten. Anders toch even overleggen met een kapper. Ik heb het met thuiskleuringen heel vaak mis zien gaan bij mensen die over elkaar heen kleurden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou het door een goede kapper recht laten breien... Echt vervelend!
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 22 september 2014 @ 18:54:

Ik zou mijn haar in een vlecht doen en voorlopig een hippe muts opzetten. Anders toch even overleggen met een kapper. Ik heb het met thuiskleuringen heel vaak mis zien gaan bij mensen die over elkaar heen kleurden.het suffe is dat het juist erg goed te zien is als ik het omhoog doe, voor mijn werk draag ik het vaak vast. Gelukkig wordt het wat kouder, dan is die muts een optie Ik zal er niet teveel aan klooien voorlopig en even kijken of er een kappersbezoek vanaf kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 22 september 2014 @ 19:53:

Nou, ik zou het door een goede kapper recht laten breien... Echt vervelend!Dankje. Ja, ik lach er wel om maar vind het wel erg jammer dat het zo is misgegaan. Moet echt eens een goede kapper vinden die daarnaast ook leuk knipt. Iemand nog een goede tip voor Assen of Groningen?
Alle reacties Link kopieren
Die bruintint, zonder roodpigment, zal waarschijnlijk groen/grauw uitvallen op je geblondeerde lokken.

Spreek uit ervaring helaas
Een belangrijke les die ik heb geleerd over highlights is: nooit zelf doen. Maar dat is nu te laat voor jou helaas. Zou naar de kapper gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen zeg!

Met highlights in ieder geval voortaan altijd symmetrisch werken, niet alleen om te voorkomen dat het product halverwege op is, maar ook omdat het mooier is als rechts en links even licht zijn geworden (en vooraan rondom je gezicht beginnen dan, dit wordt dan het lichtst),



Wat Diana Banana zegt kopt helemaal, dus zeker niet dat pakje nu gebruiken



Kan je niet je scheiding in je haar een beetje omgooien? Dus iets meer naar de ene kant kammen/dragen, zodat het wat meer in balans is bovenop? Ook met een staart kan je een scheiding in je haar dragen.



Ik heb een paar weken terug de Highlight-kit van de Action gebruikt en dit werkte prima. Als je het wil proberen te herstellen alvorens veel geld aan de kapper uit te geven, kan je dit misschien nog proberen. In het ergste geval wordt het nog steeds niet wat je had gehoopt, maar dan ben je 1 euro en 30 cent kwijt. (Kan je altijd nog naar de dure kapper gaan daarna).



Succes ermee in ieder geval! Niet leuk als het niet uitpakt hoe je het had gewild.
Is het spamzondag, Sandy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven