Mode & Beauty alle pijlers

Hoe draag je een korset?

03-12-2011 10:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik lekker een avondje stappen, en ik wil eigenlijk eens dat korset aan. Die ligt namelijk al een jaar ongedragen in m'n kast. Ik heb hem van een vriendin gehad die hem slechts een keer heeft gedragen.



Het is een zwart, strapless ding met baleinen er in. Vrij simpel maar erg leuk! Het is een mooi, glanzend stofje. Maar waar draag je dit op? Hij is net even te kort om op een spijkerbroek te dragen, en je kunt er ook moeilijk een langer topje onder doen denk. Heeft iemand nog een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Nogal een gebrek aan spaties zie ik, sorry. Ik forum mobiel nu.
Alle reacties Link kopieren
Een blouse (wit) eronder en korset erover of een mooi colbertje erover..
quote:Dove schreef op 03 december 2011 @ 10:39:

Nogal een gebrek aan spaties zie ik, sorry. Ik forum mobiel nu.Ik zie genoeg spaties...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een mooie zwarte pantalon van soepele stof en torenhoge hakken bij dragen. classy maar toch supersexy.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_67 schreef op 03 december 2011 @ 10:52:

[...]



Ik zie genoeg spaties...Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Of een kokerrok!
Alle reacties Link kopieren
Of je zou er een mooi vestje/ truitje overheen kunnen doen die je met een knoopje kan sluiten in het midden zodat je de (te korte) onderkant van het korset niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alle bovengenoemde opties sexy en haalbaar



Inderdaad hoge hakken, maar dan de rest wat ingetogener: pantalon = super! en dan een vestje erover en wat mooie sieraden, haar opgestoken of juist los (wat mooier staat) en subtiel opmaken. Schitterend, denk ik!
Alle reacties Link kopieren
bolero in de kast?
Alle reacties Link kopieren
Is het een underbust of bedekt hij ook je borsten? Een dun, simpel hemdje kan vaak wel onder een korset. Je kunt natuurlijk helemaal losgaan en je innerlijke goth/burlesque queen/Marie Antoinette de vrije loop laten, maar ik vind korsetten zeker zo mooi met een eenvoudige pantalon en een jasje/vestje/bolero. En hoge hakken! Liefst pumps of open schoenen. Verder is een korset op zich al een blikvanger, dus ik zou niet te wild doen met sieraden en make-up.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat voor korset je hebt, maar hier zomaar wat voorbeeldjes:











Alle reacties Link kopieren
Is het een corset met een rits van voor en touwen op je rug? Dat is namelijk een echt corset.







Is maar een voorbeeld he
Alle reacties Link kopieren
Baby ernie (leuke nick trouwens): die middelste foto vind ik echt prachtig. Ik heb ook ergens een korset liggen wat ik bijna nooit draag maar als je het zo combineert ziet het er niet zo extreem uit. Bedankt voor de inspiratie.
Alle reacties Link kopieren




Deze heb ik zelf. Meestal heb ik er een zwart half doorschijnend bloesje met franjes aan de mouwen onder, leuke rok, zwarte pantys en hoge laarzen...
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat veel reacties al, bedankt! Ik zit nu op m'n laptop; ik zie inderdaad genoeg spaties



Ik wist niet dat een echt korset een rits van voren heeft en touwen achter. Dan is mijn geval geen echt korset. Hij bedekt mijn borsten, heeft een ritsje van achter. Denk dat hij idd wel mooi staat op een pantalon! Ik heb ook nog een zwarte kokerrok, maar denk dat die net even te strak zit. Zal hem straks even passen. Een hoop ideeën iig, top meiden bedankt!
Alle reacties Link kopieren
veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Een "echt" corset heeft haakjes van voren, geen rits. (En stalen baleinen, geen plastic.) En is geschikt voor een reductie van de omtrek van je middel van 5 tot 10 cm. Bij corsetten met een rits is dat meestal 2 tot 5 cm. Een rits kan niet al te veel spanning hebben.



Maar dat ter info. Ik vind ze nou eenmaal leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Harlette schreef op 03 december 2011 @ 13:03:

Een "echt" corset heeft haakjes van voren, geen rits. (En stalen baleinen, geen plastic.) En is geschikt voor een reductie van de omtrek van je middel van 5 tot 10 cm.

Zo eentje heb ik. Prachtig, maar erg oncomfortabel en voor overdag iets te heftig omdat ik er een heel smalle taille in krijg (en dat vinden mensen een beetje eng om te zien).

Overigens niets mis met wat minder heftige korsetten, daarbij kan je tenminste gewoon eten als je ze aanhebt .

Een kokerrok kan ook heel mooi zijn bij een korset (mits je je er lekker in voelt). Veel plezier vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven