Mode & Beauty alle pijlers

Hoe krijg ik de transpiratiegeur uit mijn kleding

26-10-2008 11:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe je de transpiratiegeur uit je kleding kan krijgen.

Ik weet dat ik meer dan gemiddeld transpireer en draag kleding 1 of 2 keer en dan was ik het. Nu krijg ik bij een aantal kledingstukken de zweetlucht er niet uit! Zit ik met mijn pas gewassen shirt op mijn werk en begin ik na een uurtje of twee al weer te ´ruiken´. Lekker genant...Maar dat zit dus echt in de kleding. Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik het er uit krijg, want om nu alles weg te gooien...
Alle reacties Link kopieren
Langer was programma?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloem,



Ik herken je probleem, heb het zelf ook.



Ik behandel de betreffende plekken op net gewassen kleding met Refresh van Robijn. Het lijkt een beetje dubbelop op net gewassen kleding. Maar bij mij is hiermee het probleem verholpen en het ruikt weer lekker fris.



En natuurlijk 100% katoen dragen, hoewel ik begrijp dat niet elk leuk kledingstuk hiervan gemaakt is.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Hi Missbee



Bedankt, ik zal het eens proberen. Ben benieuwd!

Ik heb het trouwens ook bij katoenen kleding..
Alle reacties Link kopieren
Een tip die ik volgens mij hier op het forum heb opgedaan: dettol. Beetje van dat desinfectant oplossen in water (zie gebruiksaanwijzing), daarmee de oksels indeppen en dan doodt dat de bacteriën. Vervolgens gewoon in de wasmachine.

Ik heb er ook wel eens last van, met name id met niet helemaal katoenen bloezen en dit werkt bij mij wel goed!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens gelezen dat je je kleding in (schoonmaak)azijn moet weken. Ik moet het nog uit proberen. Ik heb er last van met mijn sportshirts. Trek je ze schoon aan en ruik je toch die zweetlucht erdoor. De shirts zijn van katoen maar het garen waarmee ze genaaid zijn waarschijnlijk niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Hey Bloem, ik herken het probleem, erg vervelend! Dettol helpt inderdaad goed! Succes!
Alle reacties Link kopieren
wat ook helpt is om de oksels te deppen of te weken in de spiritus... daarna gewoon wassen en als het goed is moet de geur ( en eventuele vlek) er dan uit zijn
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miryana schreef op 26 oktober 2008 @ 12:11:

Een tip die ik volgens mij hier op het forum heb opgedaan: dettol. Beetje van dat desinfectant oplossen in water (zie gebruiksaanwijzing), daarmee de oksels indeppen en dan doodt dat de bacteriën. Vervolgens gewoon in de wasmachine.

Ik heb er ook wel eens last van, met name id met niet helemaal katoenen bloezen en dit werkt bij mij wel goed!

Succes!Heeft dettol nog invloed op de kleur van de kleding? Of kun je het ook gewoon gebruiken voor fellere kleuren?
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloem,



beetje schoonmaakazijn op de betreffende plekken, heel even in laten trekken en zo mee wassen... Doet niks met de kleur, wel met de geur...



Ben overigens niet zo wijs van mezelf... is al eerder een topic geweest over dit onderwerp.



Suc6,

Sonja
Alle reacties Link kopieren
quote:zusje78 schreef op 26 oktober 2008 @ 13:03:

[...]





Heeft dettol nog invloed op de kleur van de kleding? Of kun je het ook gewoon gebruiken voor fellere kleuren?Heeft geen invloed op de kleur, dus je kunt het overal op gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt is wat soda op de desbetreffende plek strooien, in laten trekken, en daarna wassen.
Alle reacties Link kopieren
Soda oplossen in een emmer lauwwater, kleding onderdompellen en paar uurtjes laten staan, daarna even uitspoelen en de wasmachine in met gewoon beetje waspoeder.
Alle reacties Link kopieren
Met soda ga ik ook proberen! Zal minder ruiken dan Dettol lijkt me en minder prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de azijn uit de supermarkt, hoeft niet eens schoonmaak azijn te zijn.

Scheurtje bij de wasmachine in en de geur is gegarandeerd weg.

Zelfs de geur van kattenpies krijg je ermee weg, dat zegt genoeg lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Let wel op dat soda je kleren kunnen verkleuren !
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips! ik ga het allemaal maar gewoon een keer proberen, en kijken wat helpt! schoonmaakazijn heb ik in huis, dus die eerst maar eens proberen...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij doet biotex blauw wonderen. Ik was tegenwoordig al mijn bezwete kleren (als mens met veel buitenactiviteiten zweet ik vaker dan de meeste anderen denk ik) met voorwasprogramma en als voorwasmiddel biotex blauw. Echt wonderbaarlijk hoe alle vlekken en geurtjes verdwijnen!!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Nanoe2 schreef op 26 oktober 2008 @ 16:36:

Gewoon de azijn uit de supermarkt, hoeft niet eens schoonmaak azijn te zijn.

Scheurtje bij de wasmachine in en de geur is gegarandeerd weg.[quote]



Ik doe hetzelfde. Zweet zelf ook redelijk en gooi elk (t-)shirt na 1 keer dragen in de wasmachine. Altijd een scheut normale natuurazijn in het spoelbakje en ik heb er geen last van dat het shirtje nadien weer ruikt.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook dat na een paar maanden er van die geel/witte deo(?)vlekken in komen die er niet meer uit te wassen zijn? Heb oude t-shirts waarbij de oksels helemaal hard zijn geworden van dat spul.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem.. Erg vervelend! Zal ook eens wat van de tips hier uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit Shout op zweetplekken
Alle reacties Link kopieren
Tegen gele deo vlekken heeft bij mij alleen vlekkentovenaar geholpen. Maar dat kan wel je was verkleuren volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde pas iets over asperine, maar ik weet er het fijne niet van. Was op Hoe schoon is jou huis oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven