Mode & Beauty alle pijlers

Hoe lang gaat een spijkerbroek mee?

01-09-2014 22:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit lekker op de bank voor de tv.. Zie ik opeens dat ik een gat in m'n broek heb, aan de binnenkant van m'n been net boven m'n knie. De broek gaat niet veel in de was, dus zag er nog uit als nieuw totdat het gat kwam. Krijg regelmatig complimenten over m'n mooie broek, dus ik baal wel een beetje... Tot ik bedacht dat ik hem ook al een jaar heb. En veel gedragen heb, bijna iedere week wel een of 2x omdat ie zo lekker zit. Nu dus maar op zoek naar een nieuwe lievelingsbroek.



Hoe lang blijft een spijkerbroek bij jullie mooi? En blijft een dure langer mooi dan een goedkopere?



*ik vroeg het me gewoon even af*
Alle reacties Link kopieren
Mijn stretchjeans slijten veel sneller dan mijn normale jeans. Ik doe er gemiddeld 1-2 jaar mee. Vind ik wel netjes voor ¤40
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn niet stuk te krijgen (Levi's).
verba volant, scripta manent.
Veel gedragen maar niet veel gewassen ?

Strech slijt idd veel sneller een gewone gaat echt jaren mee .
Alle reacties Link kopieren
Is heel erg kwaliteits afhankelijk.



De gemiddelde stretch broek in mijn kast denk ik anderhalf tot twee jaar. Gewone spijkerbroeken 2 tot 3 jaar met regelmatig dragen. Sommige broeken veel langer.

Maar sommige broeken heb ik echt al drie en een half jaar en worden regelmatig gedragen.



Stretch gaat minder lang mee. Dat flubbert toch sneller en wordt snel lelijker.
Stretch slijt idd sneller. Ik heb een broek van 5 jaar oud die nog prima is, maar ook broeken die na 1 seizoen weg kunnen. Hangt ook af of het een voorgesleten stof is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat lang zeg bij iedereen.

Ik denk bij mij ongeveer half jaar tot een jaar. En een goedkope broek (bijv h&m van 20 euro) gaat maar paar maanden mee.

Ik loop met bovenbenen langs elkaar dus heb snel daar een gat...



Ik koop spijkerbroeken tot zo'n 60 euro ps.
Een jaartje of vijf? Ik heb vooral Indian Rose en Tommy Hilfiger. En die worden ook geregeld gedragen. Maar ik ben soms ook lui om naar een andere broek op zoek te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een jaar of drie met een spijkerbroek. Meestal draag ik ze dan niet meer omdat ik het model niet mooi meer vind, niet omdat ze slijten. Ik heb meestal broeken van gSUS of Diesel, omdat die beter zitten. Wel duur, maar ik moet ong. 100 broeken passen voordat er eentje goed zit, dus die koop ik dan ook en dan maakt de prijs niet zoveel uit. Broeken met stretch kunnen dan wel weer goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Er hangen golden Oldies van 10 jaar en ouder in mijn kast, sommige jeans gaan maar een half jaar mee. Ik draag geen van allen intensief (1x in de drie weken oid). Mijn oudste jeans is een Levi's, de jeans die het snelst aan gort was, was ook een Levi's. Dus qua merk zou ik je niet kunnen helpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk ook maar 2 broeken die ik dagelijks draag, afgewisseld met 1 of 2 dagen per week een jurkje, rokje of wat heel ouds voor schoonmaak. Dus ik draag ze ook wel intensief denk ik



Ik zal volgende week eens op zoek naar een paar nieuwe! Ik heb nu 3 gstar broeken waarvan er 2 nu versleten zijn en eentje te klein gekocht. Ik ga kijken naar Levi's en Tommy broeken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijkerbroeken van de Primark en die gaan al twee jaar mee. En dat voor 8 euro! ik draag eigenlijk altijd spijkerbroeken en je ziet natuurlijk wel verschil met wat duurdere broeken. Ik heb een duurdere blauwe spijkerbroek die mooi van kleur blijft. Sommige zwarte spijkerbroeken gaan er zo verwassen uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Als het helpt in de zoektocht: de golden oldies hebben allen niet meer dan 2% stretch, voor 98% katoen (zeg maar de dikste soort jeans).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tommy en Diesel hebben mooie pasvormen. Ik heb een paar broeken die ik ook al tien jaar heb maar die draag ik niet wekelijks of zelfs maandelijks.



Ben ook wel eens uitgekeken op een model . Vroegah vond ik flares erg leuk. Nu vind ik bootcut de max.
Draag bijna nooit spijkerbroeken (vind ze vreselijk zitten), maar laatst toch weer twee aangeschaft bij de h&m en primark.



Van laatste merk gaan ze bij mij ongeveer jaar mee en h&m wel twee jaar (draag ongeveer 1 keer per week spijkerbroek. In de winter 2 keer per week, wegens kou).
Alle reacties Link kopieren
Die van diesel, g-star en replay gaan wel 2-3 jaar mee. Van goedkopere winkels met veel stretch gaan ze bij mij na één seizoen de deur uit.
Gaten in een spijkerbroek? Nooit last van. Draag broeken vaak jarenlang, kan zomaar 6, 7 jaar zijn en ik koop goedkope broeken. Geen merkspul ofzo. Dus ben benieuwd wat er met jullie broeken aan de hand is.
Half jaar. Maar ik draag broeken van 10 euro dus ik klaag niet.
Stretch broeken die wat dunner zijn, gaan een jaar of 2 mee. Mijn bovenbenen schuren ook langs elkaar, daar slijten ze vooral door. Heb ook een broek van H en M, wat dikkere stof en niet stretch. Die is nu na 6 jaar echt overleden helaas. Gewone spijkerbroeken gaan bij mij echt heel lang mee en dan draag en was ik ze regelmatig. Heb er 1 van EDC en die is ook al een jaar of 7 oud.
Bij mij totdat ik er niet meer in pas (dan gaan ze weg) of als ik weet wat afval, tot ze te groot zijn (dan gaan ze weg). Ja, de kledingbranche heeft een goede aan mij.

Mijn fijnste spijkerbroek momenteel is van mexx. Ik draag trouwens vaker panties of leggings met een jurkje, dan dat ik een broek draag. Die zijn wat minder vatbaar voor mijn jojo gewicht
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld een jaar. Sommige korter, sommige langer. Prijs tussen de ¤10 en ¤20. Dus klaag niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaan ze niet zo heel lang mee, ik heb dikke bovenbenen, dus ze schuren kapot. Ik denk dat ik er ongeveer een jaar mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar vind ik nog lang! Ik doe er max een half jaar mee, dan zitten er van die irritante slijtplekken aan de binnenkant van je bovenbenen. Ik draag nu na mijn zwangerschap nog steeds positiespijkerbroeken en het lijkt net of dat van betere stof gemaakt is, want die zijn tot nu toe kapot te krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Claudine, ik heb 4 spijkerbroeken en draag ook vaak rokjes/jurkjes met legging. Vandaar dat ze alsnog een jaar meegaan. Als ik ze wekelijks aan zou hebben, dan zou het vast minder zijn!
Ik krijg nu wel zin om nieuwe spijkerbroeken te gaan kopen. Hier is dus geen spijkerbroek nieuwer dan 4 jaar dus ik vind dat ik er wel een paar mag vervangen voor mooiere, leukere, nieuwere.



Bij mij slijt de stof bij de bovenbenen nooit, eerder de knieën en dat het model er gewoon uit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven