Mode & Beauty alle pijlers

Hoeden

20-02-2012 09:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door het meisje op de achtergrond.

Ik ben dol op hoeden maar ik durf ze (in nederland) eigenlijk niet te dragen. Verder dan in de zomer in de tuin kom ik niet.

Wie is er nog meer dol op hoeden en durft ze wel te dragen?

Wanneer zet je ze op, waar koop je ze en hoe combineer je ze?

Zijn er ongeschreven regels van wanneer wel en wanneer niet?

En kunnen wij het tot een rage maken dit voorjaar / deze zomer?
Ik ben dol op hoeden, helaas is het alleen niet zo praktisch. Zowel in de auto (kan niet goed over m'n schouder kijken en hij 'botst' met de hoofdsteun) als op de fiets (waait weg). Dus ik draag ze meestal als ik lopend ergens naartoe ga, soms zet ik m'n hoed op als ik uit de auto stap, maar ik voel me meestal dan zo'n overdreven 'hip'/ bekende Nederlander (wat ik dus niet ben) dat ik hem dan toch maar in de auto laat liggen.

Ben een beetje een schijtebroek wat dat betreft.
Ik vind hoeden erg leuk maar durf ook niet zo goed een te dragen. Wat voor soort hoed kun je op een broek dragen, behalve die hippe kleine hoedjes die uit de rap-scene zijn overgewaaid?
En HOE draag je je hoed? schuin op het hoofd (als een fascinator zeg maar), achter op je hoofd, voor op je hoofd?

Ik vind hoeden geweldig, maar weet er eigenlijk niet zo goed raad mee.

Groet hoed, kleine hoed? Bij welke gelegenheid of wat voor outfit?
Op zalando staat zo'n flaphoed van pepe jeans. Het zou wel gaaf zijn als die van de zomer 'in' zijn.

Voorkomt meteen dat ik mijn hoofdhuid weereens verbrand.
Hier in Zeeland draag je een hoed op zondag naar de kerk....

Om die reden zou ik eigenlijk niet snel een hoed dragen, stom eigenlijk.
Ik vind hoeden geweldig. Ik vind hoofddoeken, mits modieus gedragen, ook prachtig. Het geeft zoiets moois, stijlvol en mysterieus aan een persoon vind ik.

Persoonlijk zou ik hard juichen als de mode uit 1930-1940 weer in komt: Mannen in pak met een prachtige hoed, vrouwen goed verzorgd en elegant en met diverse hoofddeksels.

We hebben net de retro-opleving gehad (circa 1970) en de hippie flodders (1960) dusssss... volgens mij duurt het niet zo lang meer en we komen qua mode weer bij 1940 aan!

De enige keren dat ik een hoed draag is in de winter: een warme wintermuts. Niet zo'n ijspuntmuts met pompoen, maar een fleece muts in hoedmodel.
K geloof niet dat een rode flaphoed geaccepteerd wordt in een kerk

Waar heb je die gevonden Chubby? Lijkt me tof!
I love de 'floppy'. Zo'n grote flaphoed.

Die staat bij bijna alles. Bij een skinny met

hoge hakken, een jurkje, flared jeans etc.

n.a.v. dit topic ga ik vandaag mijn winterfloppy

opzetten! Reis vandaag met de trein dus denk dat

dat wel gaat lukken!!
Heb je een plaatje?
hoeden zijn leuk! Maar wat is dat toch met het niet durven dragen van iets wat je mooi vind? Ik heb er zelf ook last van, met meer dingen dan alleen een hoed, terwijl het juist zo leuk zou zijn als we er allemaal schijt aan zouden hebben en het gewoon zouden doen.
Ik draag gewoon hoeden

Hoe stem jij je jas / hoed / schoenen op elkaar af?
Hoed als laatste, ben niet zo van het matchy-matchy dus pak gewoon een hoedje die kwa kleur bij het totaal past (en kwa model/materiaal)
Ik vind sluiers c.q. hoofddoeken ook zo mooi.

(Ik heb het dus niet over burka's hé!)

Stiekem ben ik wel eens jaloers op Islamitische vrouwen: Sommigen dragen hun sluier zó mooi. Hun gezicht komt dan gewoon zo mooi en "sprekend" uit.

Dit dus:

Deze vind ik ook heel lief:

Stijlvol voor in de zomer:

Ja, en hier gaan mijn hormonen dus van opspelen, hé... zucht

mannen met hoed

Ach ik draai om de brei heen. T is gewoon geil

Heb je een foto van je fleecehoed?
quote:Maja82 schreef op 20 februari 2012 @ 12:08:

mannen met hoed

Ach ik draai om de brei heen. T is gewoon geil

De spijker op de kop!

Sorry, nee geen foto van mijn eigen hoed.

Heb hem jaaaaren geleden gekocht, maar zou niet meer weten waar. Na al die winters is'tie nog altijd mooi en up to date.
O, hoeden! Ik ben er dol op. Heb bovenop mijn kapstof twee hoedendozen vol en de grote hoeden liggen op mijn kledingkast.

Ik ben vooral van de chique dameshoeden en heb een voorliefde voor de kleine, schuine jaren '30 hoedjes. Ik kies de hoed bij mijn outfit van de dag en zorg er wel voor dat de kleur klopt en dat de stijl van de hoed niet uit de toom valt met de jurk of jas.

Herenhoeden zoals de fedora en de trilby vind ik erg leuk, maar die staan me door de hoge bol meestal niet goed. Het is maar wat bij de vorm van je gezicht past...Wel vind ik het bij dat soort hoeden mooier als je ze draagt zoals het hoort, dus recht op je hoofd (zie eerste foto fiftiesdarling) en niet achterop je kruin, zoals tegenwoordig hip is.

Ook een ouderwetse tweed pet is leuk:

]

Kleine dameshoedjes hoef je trouwens binnen in een café, restaurant, bioscoop of op een receptie niet af te zetten. Het hoort immers bij je outfit en je kapsel. Een echt buiten-model zet je wel af. En als de hoed heel groot is, is het natuurlijk wel netjes die in bios of theater of te zetten...

Tijdens het werk draag ik ze niet, want een verkoopster draagt geen hoed. En op de fiets kan ik alleen de kleine hoedjes met elastiek achter of hoeden die heel stevig op mijn hoofd zitten dragen.

Onze bruiloft...met hoeden:

hartelijke groeten van Tante Patent

www.tantepatent.blogspot.com
Life is too short not to be chique!
Hoeden moeten wel absoluut bij je persoonlijkheid en je hoofd passen. De volgende hoeden vind ik missers:

Te geforceerd, te klein, en te "niks" qua kleur voor haar:

Te "zwaar", te groot en te donker:

Te lomp:

Haha of dat mensen de hoeden over hun hoofd trekken i.p.v. er 'op zetten' dat vind ik zo lelijk. Tante heeft echt de mooiste hoedjes! Die uit de header van de blog is ook goddelijk
Ik vind dat hoedje van FD met voile echt leuk.

Ik vind hoedjes leuk, maar ik heb ze vrijwel niet, muv een grote zwarte muts die eigenlijk niet eens de naam hoed mag dragen. Bovendien is een hoed tijdens mijn werk ECHT NIET handig.

Ik vind zelf vooral hoedjes met voile mooi.

Zag gister bij Laura Dols hele mooie.
Ik vind de witten en de zwarte van chubby mooi.

Hoedjes met voile kan ik iegenlijk niet echt wat mee. Het zou me ook niet staan denk ik. (lang hoofd en stijl haar)

Als je korter / voller / krullend haar heb staat dat denk ik leuker.
@Edina, ik vind de derde hoed uit jouw post zo mooi! Waar heb je die gekocht?

Ben zelf een fanatieke hoeden/petten/mutsen draagster! Love it!
Fortis et liber
@fiftiesdarling; de tweede hoed is fan-tas-tisch!!!

Ik vind in de zomer de flaphoed prachtig of een rieten cowboyachtige ook echt superleuk. Maar ja..
quote:thaisweetchili schreef op 20 februari 2012 @ 14:04:

@Edina, ik vind de derde hoed uit jouw post zo mooi! Waar heb je die gekocht?

Ben zelf een fanatieke hoeden/petten/mutsen draagster! Love it!

Dank je! Ik kocht hem bij Giensch in Utrecht. Maar die hoed is vintage, zoals de meeste hoeden die ik draag, dus die vindt je nooit meer...:(

Dit is trouwens mijn favoriet: jaren '30 vilt met voile. Ik kan de foto's niet plakken, dus even twee linkjes:

Tante Patent1

Tante Patent2
Life is too short not to be chique!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven