Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding?

12-04-2012 13:50 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar het antwoord:



Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding? (Onder kleding versta ik letterlijk alles wat daarmee te maken heeft: broeken, rokjes, jurkjes, schoenen, jassen, ondergoed, tassen, sieraden...)



Koop jij dan alleen maar dure merkkleding of alleen maar bij goedkope winkels, of een mengelmoes daarvan?



Oh en nog een leuke vraag: zou jij meer geld aan kleding besteden als je bijvoorbeeld een hoger salaris zou krijgen per maand? Of koop je nu ook alle kleding al die je leuk vindt en kijk je niet naar het prijskaartje?
70 euro per maand voor twee personen, waarbij ik moet aantekenen dat mijn lieftallige wederhelft heel veel meer nodig heeft door een chronische ziekte



Als ik meer geld zou hebben, zou ik wat leukers kopen dan het goedkoopste van het goedkoopste in de uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel het is op jaarbasis.

Ik ben wel veel geld kwijt aan jassen, vesten, broeken,sokken en schoenen, maar ik ga niet vaak winkelen.

Wel altijd de dure outdoor kleding omdat het lekker zit.

En als iets leuk is en perfect past kijk ik niet naar de prijs.

Daarbij zou ik met meer geld niet meer kleding kopen.
ik heb geen idee, heb t nog nooit bijgehouden

Maar ik denk dat het best meevalt, want heb nl geen groot budget voor kleding en schoenen. Als ik meer inkomen zou hebben dan zou ik wss wel meer uitgeven aan kleding en schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Per jaar? De afgelopen 2 jaar nog geen 100 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Is hier niet pas ook al een topic iver geweest?



Veel te veel in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
ps. zo'n topic wordt ongeveer eens per maand geopend zowel hier als op Geld&Recht. Daar zie je dus (veel) meer info.
En hoeveel geef jij uit, kokmeeuw? En hoeveel is dat verhoudingsgewijs van je hele inkomen? En woon je nog bij je ouders of heb je een huishouden te bestieren?



Vragen, vragen, vragen...
Alle reacties Link kopieren
quote:hannajohanna78 schreef op 12 april 2012 @ 13:58:

Is hier niet pas ook al een topic iver geweest?





Niet PAS hoor maar constant dus deze topics met als variant wat je uitgeeft aan g/w/l, boodschappen, zakgeld voor uitjes, geld voor 'je wondertje', geld aan vaste lasten en ga zo maar door.

In pijlers kijken hoeveel topics er al van zijn is blijkbaar een uitzondering. En ja, ik reageer zelf, misschien omdat ik verbaasd ben hoeveel mensen alleen aan kleding al meer dan 100 euro per maand uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 100 euro per maand, gok ik.



Een maand is dat 170 euro ( als ik bv een nieuwe winterjas nodig heb) de andere maand is dat weer 20 euro. Verschilt heel erg.



Ik ben alleen ( heb wel een partner, maar we wonen niet samen) en verdien modaal. Ik woon alleen in een appartement en heb dus een eenpersoonshuidhouden



Ik ben dan ook dol op kleding en aanverwanten Parfum en make-up reken ik dan ook mee. Ik geef dan weer heul weinig geld uit aan andere zaken. Het meeste besteedbare inkomen gaat op aan kleding en aanverwanten en uitjes ( uit eten, bios etc)
quote:thee schreef op 12 april 2012 @ 14:01:

[...]





En ja, ik reageer zelf, misschien omdat ik verbaasd ben hoeveel mensen alleen aan kleding al meer dan 100 euro per maand uitgeven.1 Fatsoenlijk paar schoenen en je bent al makkelijk 100 euro kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 100 euro per maand x 12 is dus 1200 euro per jaar.



Heb nu bv een tas van 110 euro op het oog die ik volgende maand aan ga schaffen
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 12 april 2012 @ 14:05:

[...]





1 Fatsoenlijk paar schoenen en je bent al makkelijk 100 euro kwijt!



Vooral als je mooie laarzen voor de winter ofzo koopt. Trouwens, simpele leren enkellaarsjes kosten al gauw 80 euro.



Goede leren sandaaltjes of ballerina's, al gauw 50 euro.
Heel erg veel. Maar dat had ik ook al in dat andere topic gezegd ... Dat is ook overigens het enige waar ik echt 'geld aan stukgooi' om maar zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Goh Oriane, kom ik je hier ook weer tegen en weer zijn we het eens. Ben jij mijn moeder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 12 april 2012 @ 14:00:

En hoeveel geef jij uit, kokmeeuw? En hoeveel is dat verhoudingsgewijs van je hele inkomen? En woon je nog bij je ouders of heb je een huishouden te bestieren?



Vragen, vragen, vragen...Haha hier komen ze:

En hoeveel geef jij uit, kokmeeuw?

Ik gok zo'n 1700 euro per jaar



En hoeveel is dat verhoudingsgewijs van je hele inkomen?

Ik verdien 15000 euro netto per jaar, dus ongeveer 10-15%



En woon je nog bij je ouders of heb je een huishouden te bestieren?

Ik woon samen met mijn vriend & twee katjes
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 12 april 2012 @ 14:05:

[...]





1 Fatsoenlijk paar schoenen en je bent al makkelijk 100 euro kwijt!Dat klopt helemaal (zeker met mijn niet al te makkelijke voeten) maar daarom doe ik het ook al tijden met wat ik heb. Het is niet anders. Nog wel veel stof liggen en kan daar best leuke kleding van maken maar door de andere zorgen ontbreekt me die energie op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig, ik koop alleen kleding als ik echt iets nodig ben. Ik hou niet zo van shoppen. Ik denk tussen de 200 en 400 euro per jaar? Ik heb het nog nooit bij gehouden. Zal wat meer zijn als ik een keer nieuwe schoenen of een nieuwe jas moet.
Alle reacties Link kopieren
Kokmeeuw, zijn je vaste/andere lasten dan zo laag?
quote:thee schreef op 12 april 2012 @ 14:09:

[...]





Dat klopt helemaal (zeker met mijn niet al te makkelijke voeten) maar daarom doe ik het ook al tijden met wat ik heb. Het is niet anders. Nog wel veel stof liggen en kan daar best leuke kleding van maken maar door de andere zorgen ontbreekt me die energie op dit moment.Heb je een 'lastige' kledingmaat? Krijg je veel doorgeschoven van familie / vrienden / kennissen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik gemiddeld ¤250 per maand uitgeef aan kleding en schoenen, maar dat is dan wel voor 6 personen.

Wij kopen veel vintage, behalve schoenen voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen geef ik toch aardig wat geld uit, vorige week nog 1 paar schoenen en een zomerjas per kind, ik was in totaal 190 euro kwijt. . En dan heb ik ook nog prijsbewust geshopt.



Ik geef veel minder uit aan mijn eigen kleding (dat geldt ook voor mijn man), Sinds december heb ik 1 paar schoenen, 1 broek, een vestje en een t-shirt gekocht. Voor mijn man 2 broeken in de aanbieding. Samen is dat denk ik zo'n 270 euro. Dus zo'n 35 euro per maand, per persoon. Maar we hebben nu echt wel weer nieuwe zomerkleding nodig, dus het maandbedrag zal aan het einde van het jaar hoger uitvallen.
quote:Beukenootje schreef op 12 april 2012 @ 14:11:

Ik denk dat ik gemiddeld ¤250 per maand uitgeef aan kleding en schoenen, maar dat is dan wel voor 6 personen.

Wij kopen veel vintage, behalve schoenen voor de kinderen.



Ik vind vintage dan weer hartstikke duur, echt overdreven.



Tweedehands kleding (kringloop) is een stuk goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee, ik denk ongeveer 50 euro per maand, dus 50x12 = ¤600,- ongeveer. Maar ik heb er genoeg uitschieters tussen zitten. Als ik weer eens een mooi jasje zie wat al minstens 60 euro boven mijn budget is, of een paar onweerstaanbaar mooie schoenen die niet op mijn lijst stonden.. Ahum, hoezo gat in mijn hand?.. haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik héél veel, te veel, m.i.! Volg de mode altijd op de voet en heb op de een of andere manier al snel het idee dat mijn kleding het 'nét niet' is.. (m.a.w. na 3 keer dragen ben ik er al niet meer zo gecharmeerd van).

Vervolgens wordt er dan weer ge(internet)shopt... *Zucht *

Nu bijvoorbeeld weer die 'colorblocking'.. Heb alle kleuren en modellen (felle en pastels) jeans die nu zo'n beetje hip zijn, maar vervolgens zie ik gisteren een meisje in de rij voor mij, voor de kassa staan en zij heeft net een kleur jeans aan die ik mooier vindt. Gevolg; nu op zoek naar die kleur jeans.

Ook verslaafd aan jurkjes/blazers/schattige vestjes, schoenen enz.



Eigenlijk koop ik altijd merkkleding, (METinjeans, Diesel, Replay, Guess, G-starr, Maison Scotch, Dept, Supertrash, Sylvian Heach, enz enz..), maar wil daar nu mee minderen, omdat het onbetaalbaar is en ik ook al zo'n dure make up voorkeur heb. Daarnaast doe ik er maar even mee, dus kijk ik nu vaker (voor topjes en jurkjes) bij de vila en de vero moda e.d.

Ook shop ik via internet graag bij Le Ballon.



Ook zet ik nu eerder dingen op marktplaats, waardoor ik toch nog wat geld terug kan verdienen voor de vele aangeschafte kleding.

Wat ik precies per maand aan kleding kwijt ben, no idea.. (Kijk, daar sla ik de plank al mis )

O, en ik ben nog (heel eventjes) student (weliswaar met bijbaan), maar als ik straks een 'échte' baan heb, is het zeker niet mijn intentie nog meer uit te geven aan kleding..

Hoop de kledingobsessie dan juist wat meer naast me neer te kunnen leggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven