Mode & Beauty alle pijlers

Hulp nodig bij camoufleren

24-04-2014 20:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zeer dunne huid onder mijn ogen waardoor ik altijd zeer donkere kringen in mijn gezicht heb. Ik gebruik al een aantal jaar dezelfde producten om mijn donkere kringen te camoufleren. Helaas loop ik sinds kort tegen het probleem aan dat mijn concealer en foundation na 2 uur dragen al verdwijnen. Dit wil ik natuurlijk niet! Ik heb een primer geprobeerd, maar dit hielp niet. Ook loopt mijn mascara heel snel uit. Ik poeder nu onder mijn ogen, dit helpt iets, maar lost het probleem niet helemaal op. Waterproof mascara van verschillende drogist merken hielp niet. Ik begin te denken dat ik misschien een verkeerde combinatie van producten gebruik of teveel oliën onder mijn ogen heb.

Misschien dat jullie mij enige tips kunnen geven?



Ik gebruik nu de volgende producten:



Camouflage cream van Catrice (002 Light Beige)

Fond de teint serum volume effect van Yves Rocher (Rosé 100)

Yves Rocher Waterproof eye pencil

Maybelline mascara

Poeder van de Hema



Over het algemeen ben ik tevreden over deze producten. De cream concealer van Catrice geeft de dekking die ik graag wil en ziet er niet als koek uit als ik het goed aanbreng. Jammer genoeg is de concealer niet helemaal in de juiste kleur en dus gebruik ik daaroverheen de foundation van Yves Rocher, die wel de goede kleur heeft. Ik moet bekennen dat die foundation wel olie-achtig aanvoelt. Misschien is dat de reden voor het verdwijnen van de camouflage onder mijn ogen en uitloop van mascara?
Dat spul dat ze in het leger hebben, komt in groen en zwart.



http://www.ebay.com/itm/3 ... ain_0&hash=item4d1c0c6b2b
Alle reacties Link kopieren
Je zou je eens kunnen laten adviseren in een winkel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 24 april 2014 @ 20:57:

Je zou je eens kunnen laten adviseren in een winkel?



In de winkel raden ze mij meestal hele dure producten aan die lang niet genoeg dekken en na 2 uur dragen is dat ook weg. Mijn ervaring is dat ze in de winkels je liever dure producten willen aansmeren dan je echt willen helpen.



Ik heb goede berichten gehoord over de concealers van mac. Ik ga van het weekend maar eens kijken of mijn kleur er is.
Ben je misschien te mager? Ik had vroeger ook wallen als kind/puber omdat ik heel mager was, maar vanaf dat ik wat meer vlees op de botten kreeg, kreeg ik ook 'n gezonder gezicht.
Touche Eclat al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik poeder in mijn pauzes ook mijn gezicht lichtjes bij of dep het zweet het even af e.d. Dat het effect na een tijdje weg is wel normaal met makeup. Je schrijft dat je sinds kort dit probleem (weer) hebt. Je hebt primer geprobeerd. Is er iets veranderd in je beauty-routine? Andere fashewash, creme etc? Is het vettiger of juist droger geworden? Misschien juist bij je ogen zo min mogelijk toeters en bellen en alleen water voor een tijd. Dan weer over opbouwen met een licht laagje dagcreme en dan concealer. Even de balans herstellen. En weet je de beste manier om concealer aan te brengen, ga nog eens langs bij een winkel en laat je adviseren. Ik deed het namelijk ook verkeerd, ik wreef teveel en nog wat andere opmerkingen leerde ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor een foundation op waterbasis in plaats van olie. Denk dat je je huid te vet maakt.

Of minerale poedermake-up. Blijft bij mij de hele dag goed zitten.

Als het van je gezicht verdwijnt heb je niet de goede make-up.

En waterproof mascara, bv Max Factor Masterpiece blijft ook echt de hele dag goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is het een optie om uit te vinden waar die wallen vandaan komen en kijken wat je daaraan kunt doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rossee schreef op 24 april 2014 @ 21:04:

[...]





In de winkel raden ze mij meestal hele dure producten aan die lang niet genoeg dekken en na 2 uur dragen is dat ook weg. Mijn ervaring is dat ze in de winkels je liever dure producten willen aansmeren dan je echt willen helpen.



Ik heb goede berichten gehoord over de concealers van mac. Ik ga van het weekend maar eens kijken of mijn kleur er is.



De kunst is dan ook om heel duidelijk je wensen aan te geven en niet zomaar genoegen te nemen met wat ze je in je handen duwen. Ook je budget aangeven kan weleens helpen.



Er zijn budgettoppers op de markt en voor sommige producten moet je nu eenmaal wat meer betalen als je kwaliteit wilt. (Je kan trouwens proberen om samples te scoren van bepaalde producten. Dan ben je niet meteen de volle mep kwijt en kan je het rustig uitproberen.)



Ik begrijp dat het geen makkelijke zoektocht is hoor.



Verder inderdaad kijken waar je donkere kringen vandaan komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven