Mode & Beauty
alle pijlers
Kleding begrafenis
dinsdag 11 februari 2014 om 17:38
Een goede vriendin van me is overleden en haar familie stelt het op prijs als we in het zwart gekleed op de begrafenis komen. Hebben jullie tips/plaatjes voor een mooie outfit? Ook schoenentips zijn welkom. Ik wil graag een rok of jurk aan, maar kan vanwege een (verder niet zichtbare) blessure even geen hakken dragen.
dinsdag 11 februari 2014 om 17:42
Ah wat vervelend voor je, gecondoleerd.
Ik zoek dan meestal op wehkamp, jurkje en zwart, lekker makkelijk. Misschien zoiets, met een zwart vestje? Dat kun je op een ander moment ook nog een keertje aan.
http://www.wehkamp.nl/dam ... =1&F=2&F=19&F=6&F=17&SM=0
Ik zoek dan meestal op wehkamp, jurkje en zwart, lekker makkelijk. Misschien zoiets, met een zwart vestje? Dat kun je op een ander moment ook nog een keertje aan.
http://www.wehkamp.nl/dam ... =1&F=2&F=19&F=6&F=17&SM=0
dinsdag 11 februari 2014 om 17:46
dinsdag 11 februari 2014 om 17:55
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 17:46:
Mijn vaste begravingskleding is een lange zwarte rok, net zwart truitje of zwarte blouse en dan een zwart jasje. Lange kousen en eenvoudige zwarte schoenen (geen echte hak). Eventueel een hoed afhankelijk van het soort begravenis.
Het is niet heel mooi of zo maar het is stemmig en netjes.
Dit vind ik wel heel erg bible-belt.
En, begravingskleding, serieus?
TO, gecondoleerd.
Mijn vaste begravingskleding is een lange zwarte rok, net zwart truitje of zwarte blouse en dan een zwart jasje. Lange kousen en eenvoudige zwarte schoenen (geen echte hak). Eventueel een hoed afhankelijk van het soort begravenis.
TO, gecondoleerd.
dinsdag 11 februari 2014 om 17:57
http://www.peddels.nl/125 ... rkje-zwart-korte-mouw.jpg
http://www.stijlgroepbv.n ... 27136e95/s/g/sg10724z.jpg
http://www.invito.com/ima ... t/343x343/07231042_01.jpg
Gecondoleerd.
dinsdag 11 februari 2014 om 18:02
quote:Ikhierhuh schreef op 11 februari 2014 @ 17:57:
[afbeelding]
Een doorzichtige bloes op een begrafenis?
Ik zou gewoon kijken wat je hebt in het zwart, ik zou het zelf niet te bloot doen. Volgens mij let niemand verder op wat je precies aan hebt, lijkt mij dan. Iedereen heeft wel iets anders aan zijn hoofd.
Gecondoleerd verder.
[afbeelding]
Ik zou gewoon kijken wat je hebt in het zwart, ik zou het zelf niet te bloot doen. Volgens mij let niemand verder op wat je precies aan hebt, lijkt mij dan. Iedereen heeft wel iets anders aan zijn hoofd.
Gecondoleerd verder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 11 februari 2014 om 18:04
quote:StoraHuntur schreef op 11 februari 2014 @ 17:55:
[...]
TO, gecondoleerd.Ja waarom geen begraveniskleding? Ik bezoek gemiddeld toch wel een paar begravenissen per jaar en heb geen zin om voor elke begravenis apart kleding te kopen.
[...]
TO, gecondoleerd.Ja waarom geen begraveniskleding? Ik bezoek gemiddeld toch wel een paar begravenissen per jaar en heb geen zin om voor elke begravenis apart kleding te kopen.
dinsdag 11 februari 2014 om 18:06
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 februari 2014 @ 18:02:
[...]
Gecondoleerd verder.Ging om de idee, zag ook pas later dat die doorzichtig was.
[...]
Gecondoleerd verder.Ging om de idee, zag ook pas later dat die doorzichtig was.
dinsdag 11 februari 2014 om 18:22
dinsdag 11 februari 2014 om 18:31
Wil de familie persé zwart of "gepaste" kleding? Tegenwoordig kan veel, hoor. Ik zou ook niet in hele frisse vrolijke kleuren gaan (tenzij men dat wil natuurlijk), maar kleuren die in mijn ogen ook kunnen als het om gepaste kleuren gaat zijn o.a. grijs, paars, donkerbruin, donkerrood, donkerblauw, taupe.
dinsdag 11 februari 2014 om 18:37
dinsdag 11 februari 2014 om 18:41
quote:felice71 schreef op 11 februari 2014 @ 18:37:
Maar dat betekent niet dat je helemaal zwart moet zijn, zwart rokje, zwarte/naturel kousen of zwarte broek en schoenen, wit of grijs bloesje en zwart jasje lijkt me ook mogelijk
Mag niet van Noushi .
Maar je hebt gelijk, hoor. Volledig zwart, dat zie je toch haast niet meer? Heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat de familie er ook echt om vroeg. Maar goed, het kan natuurlijk....
Maar dat betekent niet dat je helemaal zwart moet zijn, zwart rokje, zwarte/naturel kousen of zwarte broek en schoenen, wit of grijs bloesje en zwart jasje lijkt me ook mogelijk
Mag niet van Noushi .
Maar je hebt gelijk, hoor. Volledig zwart, dat zie je toch haast niet meer? Heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat de familie er ook echt om vroeg. Maar goed, het kan natuurlijk....
dinsdag 11 februari 2014 om 18:47
dinsdag 11 februari 2014 om 18:51
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 17:46:
Mijn hemel, naar welk soort berafenissen ga je dan wel niet
Ik doe meestal gewoon een zwarte broek aan, blouse of vest, en mijn zwarte jas die ik anders ook aan heb
Op een andere begrafenis een rok met een fleurige blouse, omdat ik wist dat die persoon dat altijd zo mooi bij me vond staan
Op de begrafenis van mijn moeder kwamen er ook mensen in spijkerbroek. Prima, mijn moeder had dat namelijk helemaal niks utigemaakt
Mijn hemel, naar welk soort berafenissen ga je dan wel niet
Ik doe meestal gewoon een zwarte broek aan, blouse of vest, en mijn zwarte jas die ik anders ook aan heb
Op een andere begrafenis een rok met een fleurige blouse, omdat ik wist dat die persoon dat altijd zo mooi bij me vond staan
Op de begrafenis van mijn moeder kwamen er ook mensen in spijkerbroek. Prima, mijn moeder had dat namelijk helemaal niks utigemaakt