Mode & Beauty alle pijlers

Kleding begrafenis

11-02-2014 17:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van me is overleden en haar familie stelt het op prijs als we in het zwart gekleed op de begrafenis komen. Hebben jullie tips/plaatjes voor een mooie outfit? Ook schoenentips zijn welkom. Ik wil graag een rok of jurk aan, maar kan vanwege een (verder niet zichtbare) blessure even geen hakken dragen.
Ah wat vervelend voor je, gecondoleerd.

Ik zoek dan meestal op wehkamp, jurkje en zwart, lekker makkelijk. Misschien zoiets, met een zwart vestje? Dat kun je op een ander moment ook nog een keertje aan.

http://www.wehkamp.nl/dam ... =1&F=2&F=19&F=6&F=17&SM=0
Gecondoleerd

Wat heb je aan zwart spul in je kast hangen?
Mijn vaste begravingskleding is een lange zwarte rok, net zwart truitje of zwarte blouse en dan een zwart jasje. Lange kousen en eenvoudige zwarte schoenen (geen echte hak). Eventueel een hoed afhankelijk van het soort begravenis.

Het is niet heel mooi of zo maar het is stemmig en netjes.
Je kan het ook eenvoudig houden als jij je daar fijn bij voelt he. Dus een zwarte broek en zwart shirt. Maar zo niet dan kan je ook gaan voor zwarte rok en zwart colbert.

gecondoleerd.
Gecondoleerd..

Ik had bij de laatste uitvaart een mooie zwarte broek aan en een zwart vestje en nette schoenen. Gewoon simpel.
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 17:46:

Mijn vaste begravingskleding is een lange zwarte rok, net zwart truitje of zwarte blouse en dan een zwart jasje. Lange kousen en eenvoudige zwarte schoenen (geen echte hak). Eventueel een hoed afhankelijk van het soort begravenis.

Dit vind ik wel heel erg bible-belt.

En, begravingskleding, serieus?

TO, gecondoleerd.

http://www.peddels.nl/125 ... rkje-zwart-korte-mouw.jpg

http://www.stijlgroepbv.n ... 27136e95/s/g/sg10724z.jpg

http://www.invito.com/ima ... t/343x343/07231042_01.jpg

Gecondoleerd.
quote:Ikhierhuh schreef op 11 februari 2014 @ 17:57:

[afbeelding]

Een doorzichtige bloes op een begrafenis?

Ik zou gewoon kijken wat je hebt in het zwart, ik zou het zelf niet te bloot doen. Volgens mij let niemand verder op wat je precies aan hebt, lijkt mij dan. Iedereen heeft wel iets anders aan zijn hoofd.

Gecondoleerd verder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:StoraHuntur schreef op 11 februari 2014 @ 17:55:

[...]

Dit vind ik wel heel erg bible-belt.

En, begravingskleding, serieus?

TO, gecondoleerd.Ja waarom geen begraveniskleding? Ik bezoek gemiddeld toch wel een paar begravenissen per jaar en heb geen zin om voor elke begravenis apart kleding te kopen.
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 18:04:

[...]

Ja waarom geen begraveniskleding? Ik bezoek gemiddeld toch wel een paar begravenissen per jaar en heb geen zin om voor elke begravenis apart kleding te kopen.Ik bedoelde meer het woord cq. spelling an sich.
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 februari 2014 @ 18:02:

[...]

Een doorzichtige bloes op een begrafenis?

Ik zou gewoon kijken wat je hebt in het zwart, ik zou het zelf niet te bloot doen. Volgens mij let niemand verder op wat je precies aan hebt, lijkt mij dan. Iedereen heeft wel iets anders aan zijn hoofd.

Gecondoleerd verder.Ging om de idee, zag ook pas later dat die doorzichtig was. :-)
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 18:04:

[...]

Ja waarom geen begraveniskleding? Ik bezoek gemiddeld toch wel een paar begravenissen per jaar en heb geen zin om voor elke begravenis apart kleding te kopen.BegraFenis
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 11 februari 2014 @ 18:22:

[...]

BegraFenisOh sorry, dat had ik echt helemaal niet door, dom inderdaad.
Wil de familie persé zwart of "gepaste" kleding? Tegenwoordig kan veel, hoor. Ik zou ook niet in hele frisse vrolijke kleuren gaan (tenzij men dat wil natuurlijk), maar kleuren die in mijn ogen ook kunnen als het om gepaste kleuren gaat zijn o.a. grijs, paars, donkerbruin, donkerrood, donkerblauw, taupe.
"haar familie stelt het op prijs als we in het zwart gekleed op de begrafenis komen."

Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vraag het toch gewoon?
Maar dat betekent niet dat je helemaal zwart moet zijn, zwart rokje, zwarte/naturel kousen of zwarte broek en schoenen, wit of grijs bloesje en zwart jasje lijkt me ook mogelijk
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Of zijn ze gereformeerd?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Tja, we kunnen ook af en toe doen wat van ons wordt verwacht. Mits kan, natuurlijk.
quote:felice71 schreef op 11 februari 2014 @ 18:37:

Maar dat betekent niet dat je helemaal zwart moet zijn, zwart rokje, zwarte/naturel kousen of zwarte broek en schoenen, wit of grijs bloesje en zwart jasje lijkt me ook mogelijk

Mag niet van Noushi ;).

Maar je hebt gelijk, hoor. Volledig zwart, dat zie je toch haast niet meer? Heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat de familie er ook echt om vroeg. Maar goed, het kan natuurlijk....
Gecondoleerd!

Bij de laatste begrafenis had ik een zwarte broek, wit/zwarte blouse met een zwart colbert aan en zwarte schoenen en tas.

Als het de bedoeling is dat je helemáál in het zwart gaat, dan kan een zwart shirtje of blouse.
Als de fam uitdrukkelijk vraagt om zwart, zou ik niet eigenwijs wat anders aan trekken. Mss was het een wens van de overledene ofzo, weet jij veel
quote:MarianneDavids schreef op 11 februari 2014 @ 18:22:

[...]

BegraFenisJe moet voor de grap eens googlen op `begravenis`, zie je hoeveel bedrijven in die branche het schrijven met een `v`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 17:46:

Mijn hemel, naar welk soort berafenissen ga je dan wel niet

Ik doe meestal gewoon een zwarte broek aan, blouse of vest, en mijn zwarte jas die ik anders ook aan heb

Op een andere begrafenis een rok met een fleurige blouse, omdat ik wist dat die persoon dat altijd zo mooi bij me vond staan

Op de begrafenis van mijn moeder kwamen er ook mensen in spijkerbroek. Prima, mijn moeder had dat namelijk helemaal niks utigemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven