Mode & Beauty alle pijlers

Kleding : duur en goedkoop of middenklasse? Inspiratie!?

20-04-2014 09:41 28 berichten
Ik ben momenteel een beetje inspiratieloos qua kleding kopen.

Heb voor mezelf een budget opgesteld van Max 130 p.m. omdat ik anders echt teveel uitgeef. Wil ook nog leuk op vakantie!

Nu ben ik verzot op het merk odd Molly ( lees: duur!). De kleding die ik hiervan heb draag ik wel veel en blijft heel lang mooi. Mijn hele outfit kan voor mijn budget natuurlijk niet alleen uit dat merk bestaan, dus nu mijn dilemma: koop ik daar wat leuke items van en vul ik aan met bijvoorbeeld h&m (waarvan ik de kwaliteit en pasvorm mwah vind) of koop ik wat meer middenklasse, bijvoorbeeld dept of didi?, iets duurder, ook kwalitatief goed en leuk, maar vind ik weer minder dan odd Mollly. Geen wereldprobleem maar ach, zo op zondagochtend.... Wat zouden jullie doen? En nog tips misschien voor leuke webwinkels?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor tussenklasse gaan. Als t niet mooi zit blijft het toch ongedragen hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop dure merken meestal tweedehands. Wij hebben hier een geweldige tweedehandswinkel waar je dus echt nog goed ziet of het afgedragen is of niet. Liever een tweedehands prachtstuk dan een nieuw Hennesje... Ik vind het meeste dat in de goedkopere modeketens hangt toch niet mooi, maar heb geen geld voor echt dure kleding.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Thanx! Ja je hebt gelijk daarin. Maar bij tussenklasse denk ik altijd, tja is ook niet goedkoop en niet zo leuk als mijn favo merk! Misschien elke maand wat wegzetten van budget (50 euro) en dan 2 x in de sale voor 300 euro leuke items O.M. kopen....Overigens marktplaats liever niet trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Tussenklasse.

Ik draag ook 10x liever een mooi shirt van steps en niet een net niet mooi shirt van de h&m.

Ik heb nog 4 dingen van de h&m in de kast waarvan 3 eigenlijk in de net niet klasse vallen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over het algemeen altijd dure kleding (Ralph Lauren ed), maar zeker ook wat Esprit kleding ertussen. En heel af en toe haal ik weleens een shirtje bij de Didi.

Echt goedkoper ga ik niet, vind de kwaliteit dan echt niet mooi. Dat zal jij ook wel hebben.



Odd Molly is ook erg mooi, heb net even wat op de website zitten snuffelen, misschien mijn volgende aankoop
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/#q=odd+molly+uitv ... id=7214227



Ik zou de Sale in ieder geval in de gaten houden, als dit je favoriete merk is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet nog een hele voorraad kleding? Eerst eens langslopen, zien wat je hebt, en wat daarop een mooie aanvulling zal zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor duur maar alleen uit de uitverkoop. Ben je net zoveel kwijt als voor die tussenklasse maar dan heb je wel veel mooiere en betere spullen. Aanvullen met basics uit de uitverkoop van de tussenklasse. En klaar ben je.
Bah
Ik draag het door elkaar. Wat voor de één tussenklasse is kan voor de ander natuurlijk al duur zijn.



Ik koop voor mijzelf eigenlijk nooit H&M. Het past niet bij mijn lichaam. Ik ben niet dik, maar heb wel een klein buikje. Ik vind H&M vaak alleen mooi staan bij slanke dames.



Ik draag esprit, transfer, il dolce, expresso maar ook wel dingen van de Jensen. Ook draag ik wel eens wat van rozes of avalon of streetone.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga liever ook voor duur. Alleen met mijn broek maat (24/25) ga ik toch naar de h&m het valt super strak dus perfect voor mij
Trots!
Ik ga zelf voor goedkoop, geef gemiddeld maar 30 euro per maand aan kleding uit. (Maar ik ben student en dat zal heus veranderen als ik over een aantal jaar fulltime werk)



Mijn moeder gaat voor kwaliteit boven kwantiteit en daarom krijg ik af en toe wat leuks als ik met haar ga winkelen : )
Ligt aan de items.



Een jeans is een jeans. Als een jeans van 2 tientjes jou toevallig perfect past, dan hoeft die jeans geen 180 euro te kosten. Draag je daar een topje op met een blouse erover, dan mag dat topje best van de hema zijn (4 euro) en de blouse, die het meest opvalt, daarbij kijk ik dan minder naar de prijs.



En voordat iedereen roept dat een jeans niet zomaar een jeans is; hier (Duitsland) is een tv programma (galileo) waarin de mafste dingen worden onderzocht/getest. Vorig jaar zag ik een aflevering over jeans. Die van de Takko kwamen uit exact dezelfde fabriek als die van Calvin K**** . Pasvorm, stof, garen, allemaal precies hetzelfde. Alleen had CK broek een betere rits en een mooiere knoop. En nouja, inkoop 15 euro, verkoop bij Takko 30 euro, bij CK pakweg 170 euro. Het probleem is alleen, er bestaan zoveel verschillende jeans, zoek maar uit welke bij jou het beste past.



En de dure uggs, pure dierenmishandeling. Ik draag ze niet want ik vind ze afschuwelijk, maar zou ik ze willen, zou ik daar dus wel de nepversie van kopen.



Kortom, duur is niet altijd beter.



Komt nog bij; ik heb jarenlang kleren gedragen van H&M, gewoon omdat de stijl-mode-maten toen prima pasten. Inmiddels winkel ik daar niet meer, het past niet meer bij mijn leeftijd, figuur en smaak. Dat is het grootste nadeel van de grote ketens, die kopen in wat mode is, en ik vind de mode niet onaardig maar een skinny broek staat mij voor geen meter, ik ben beter af in een bootcut. Daardoor vallen MissEtam, C&A en H&M gewoon af. Allemaal eenheidsworst en de pasvorm doet niks voor mijn figuur. Ik kies dus per definitie voor kleding die positief is voor MIJ en niet voor kleding die positief is voor de beurs van de winkeleigenaar. En het prijskaartje doet er niet zoveel toe, al heb ik wel mijn grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de eerste optie. Heb je een paar Odd Molly items dat je echt leukt vindt, en dat je makkelijk afwisselend kan dragen met goedkope H&M kleding. Als je tussenklasse niet echt 100% leuk vindt zou ik daar ook niet meer geld aan besteden dan aan H&M prijzen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal voor de tussenweg, maar bijv een jurkje voor een bruiloft is wel weer wat duurder dan een basic van de H en M.

Ik vind overigens de basics van H en M erg goed, ik doe er jaren mee. Ik koop dan liever een dure spijkerbroek die goed zit en een paar zwarte truitjes van de H en M. Voorwaarde is natuurlijk wel dat dat ook lekker zit. Ik heb oom wel eens basics van de only gehad maar die zaten totaal niet lekker.

Ik ben daar nogal een pietlut in. Broeken moeten soepel zitten, truitjes mogen niet trekken of prikken, de labeltjes moeten eruit anders word ik helemaal gek van irritatie. Zoals ik al zei, meestal kies ik voor de tussenweg.daar is genoeg in te krijgen.
Dept en vanilia als basis. Odd Molly is erg leuk, ben ook dol op 2love Tony Cohen deze laatste vind ik echt geweldig, mooi, en vrijwel tijdloos. Ik heb ook enkele stukken van de wehkamp kleding lijn. Niet al te duur en een mooie leren broek en jasjes zijn er goed betaalbaar.



Ik heb best wel een dure smaak, koop regelmatig maar doe ook lang met kleding, sommige stukken zijn na 10 jaar nog mooi en nog goed te dragen.



Ik koop ik in de outlet nts stukken en andere middenklasse merken, er zijn goede websites te vinden tot wel 70% korting :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal voor duur en combineer dat met goedkope(re) items.



'Mode-dingen' die ik leuk vind, koop ik alleen van de wat goedkopere winkels. Vaak zijn dat dingen die maar een jaar leuk zijn.



Aan de meer tijdloze kleding geef ik meer geld uit. Zoals een goede spijkerbroek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor minder items van wat je echt leuk vindt gaan. Die dingen kun je ook in de uitverkoop halen, dus dat is 2 vliegen in 1 klap.



De meeste mensen hebben echt wel veel kleding die dan uiteindelijk weg gaat, dus volgens mij kun je ( gezien je maandelijkse budget) de kleding die je hebt ook opnieuw combineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een half jaartje een nieuwe inkoop strategie. Sowieso heb ik nu een opgeruimde kast met kleding die ik echt aantrek. En verder pas ik de 5 piece french wardrobe strategie toe. Werkt voor mij heel goed.



Dus ik zorg er voor dat ik een goede basis heb. Mocht er daar iets kapot van gaan, koop ik dat nieuw. Dus dit zijn kledingstukken die je altijd wel nodig hebt, voor iedereen anders natuurlijk. Spijkerbroek, 2 zwarte broeken, zwart jurkje enz.



En ieder seizoen kijk ik dus wat ik echt graag wil hebben en dat koop ik dan.



Voorheen kocht ik wel eens iets 'omdat het in de aanbieding was'. Terwijl ik het niet echt nodig had, nu niet meer.
Als je een merk hebt gevonden waar je helemaal weg van bent is dat echt een hoop waard. Beter een superitem dan een paar die je wel aardig vindt, dat draag je ook meer. En daar hoef je natuurlijk niet alles van te kopen, maar dat wat bijzonder/echt heel mooi is. Wat ik zou doen bij een supermerk is wanneer er een nieuwe collectie uitkomt online alvast bekijken wat je het mooist vindt. Als je dan de winkel in gaat (of online bestelt) maak je ook minder snel verkeerde keuzes, dan kun je van tevoren rustig bekijken wat je echt graag wilt hebben en wat waarmee combineert. Tegen de tijd dat de sale begint weet je ondertussen wel wat je erbij wilt hebben want dat pas je natuurlijk wel alvast bij de eerste ronde

Van een nogal duur merk heb ik na wat tobben afgelopen winter een geweldig vest gekocht. Veel gedragen, kleur en model super, staat bij veel van wat ik al heb, super. Daar kunnen geen vijf tussenklasse items tegenop. Overigens vind ik de prijs niet altijd iets zeggen over de kwaliteit en hoe veel je het zult dragen. Ik heb tegenwoordig best wat geld over voor kleding, maar dan alleen als het helemaal is wat ik wil, de kwaliteit goed is, lekker zit en het jaren zal dragen. Helaas weet je dat nooit van tevoren.... Maar dat probeer ik wel na te streven bij nieuwe kleding, bij echt mooie items dan, niet bij basic hemdjes e.d.

Jammer dat je mp geen optie vind, ik heb dat juist wel. Ik weet niet wat je reden is maar als je weet hoe het merk je zit kun je daar voor weinig geld items kopen die je geweldig vindt, of die bij de sale helaas al weg waren.

Ik heb de basic tops wel wat van H&M en ook van andere goedkopere merken. Maar de hemdjes van WE bv worden zo snel vormeloos, koop ik niet meer. En ik koop basic tops ook wel in de sale van duurdere merken, dan kosten ze ongeveer evenveel en hoop ik dat ze langer meegaan. Maar zo had ik een keer een basic wit hemdje van Expresso met 70% korting en dat ging heel snel pillen. Witte basics koop ik sowieso nooit duur want die blijven toch niet mooi wit en vervang ik dan weer.
quote:groenejas schreef op 20 april 2014 @ 12:46:

Ik heb sinds een half jaartje een nieuwe inkoop strategie. Sowieso heb ik nu een opgeruimde kast met kleding die ik echt aantrek. En verder pas ik de 5 piece french wardrobe strategie toe. Werkt voor mij heel goed.



Dus ik zorg er voor dat ik een goede basis heb. Mocht er daar iets kapot van gaan, koop ik dat nieuw. Dus dit zijn kledingstukken die je altijd wel nodig hebt, voor iedereen anders natuurlijk. Spijkerbroek, 2 zwarte broeken, zwart jurkje enz.





En ieder seizoen kijk ik dus wat ik echt graag wil hebben en dat koop ik dan.



Voorheen kocht ik wel eens iets 'omdat het in de aanbieding was'. Terwijl ik het niet echt nodig had, nu niet meer.Ik doe ook zoiets. Ik bezit in totaal 50 kledingstukken (inclusief jassen, tassen en schoenen maar exclusief sportkleding, sokken en onderkleding). Als er iets kapot gaat vervang ik het en een paar keer per jaar koop ik iets moois. Ik let op de sale maar koop altijd kleding van goede kwaliteit.
Ik denk dat ik het maar als volgt ga doen, toch voor mijn favoriete merk en dat afwisselen met wat goedkoper, vooral toch naar de sale kijken! Alleen maar middenklasse vind ik ook zonde want dan kan ik nooit meer de duurdere merken kopen. Van odd Molly weet ik wel rond welke tijd de sale komt, dus ff opsparen en dan wat items aanschaffen, das 2 x per jaar.

Hebben jullie nog tips voor leuke webwinkels of kledingmerken??
Alle reacties Link kopieren
Op orangebagpuntnl koop ik veel online. Ze hebben ook ODD Molly en humanoid.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Jaaaa i love orangebag! Met name in de sale ;)
Alle reacties Link kopieren
Een combi is een mooie tussen oplossing ;)

Ik heb mazzel met een 2e hands winkeltje met goede kleding in de buurt.

@Vlinder: Ja, herkenbaar!

Ik vind zelf moeilijk ook om te weten wanneer middenklasse/duur ook goede kwaliteit is. Bijv bij simpele (effen) truitjes, die draag ik veel. Maar bij welke merken blijven die nou echt mooi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven