Mode & Beauty alle pijlers

Kleuren van kledingstukken combineren

02-10-2014 13:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel slecht in het combineren van kleuren en draag daardoor voornamelijk veel zwart

Ik weet inmiddels wel dat aardetinten goed bij elkaar passen, pastel tinten kunnen ook goed bij elkaar heb ik mij laten vertellen, hoop hier nog meer tips te vinden om het combineren van kleuren onder de knie te krijgen want ik ben echt toe aan een kleurrijkere kledingstijl.

Mag ook door middel van plaatjes met mooie combinaties bv.

Alvast bedankt!
Het dragen van kleuren is niet alleen afhankelijk van de kleuren die wel of niet bij elkaar passen, maar vooral van wat bij jou past.



Dus wat wij hier ook roepen, wat bij mij goed staat hoeft jou nog niet te flatteren.



Wellicht is een advies van een kleurconsulent iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie.

Ik weet wel ongeveer welke kleuren bij mij passen : zwart, blauw, paars, donkergroen en wit staan mij goed vind ik zelf maar toch vind ik het altijd weer lastig om deze kleuren te combinerern, dus vaak word het een heel saai geheel een spijkerbroekje met een shirtje in bovengenoemde kleuren of toch weer zwart eroverheen.
Alle reacties Link kopieren
ik draag meestal en felle kleur of iets met een printje gecombineerd met een rustige kleur die er bij past of waarvan de kleur in de print zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van kleurencombinaties die sommige mensen een beetje gewaagd vinden, een donkergroene broek met een knalrood shirt of het omgekeerde met daarop een jasje met een drukke print. Zwart met knalpaars doet het ook wel aardig. Donkerblauw en donkergroen combineren ook goed maar blauw staat me voor geen meter, de enige blauwe kledingstukken die ik heb zijn spijkerbroeken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed werkt, is om 2 kleuren als basis te nemen. Meer kan soms rommelig of te bont worden, zeker als je er (nog) niet zoveel gevoel voor hebt. Op deze manier hou je het rustig maar ziet het geheel er toch kleuriger uit.



Als zwart en wit je goed staan, kun je bijvoorbeeld 1 van deze kleuren als basis nemen en combineren met 1 andere kleur. Ik noem maar wat: een paars rokje met zwarte panty en zwart truitje en dan ook paarse schoenen (zelfde kleur paars) erbij. En dit ook doorvoeren in je sieraden of accessoires.



Je kunt ook kiezen voor een combinatie van 2 kleuren. Bijvoorbeeld een blauwe broek als basis en dan een paars truitje erbij en deze 2 kleuren ook terug laten komen in bijvoorbeeld een sjaaltje of sieraden. Dan hoef je alleen maar te kijken of de 2 basiskleuren samen combineren (of vraag het aan de verkoopster of iemand uit je omgeving).



Zelf vind ik het mooi als de kleuren die ik draag een duidelijk contrast vormen. Dus niet teveel op elkaar lijken. Geen marineblauw met kobalt dus maar dan eerder limegroen met kobalt (ik noem maar iets).



Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Koop dit boek http://www.amazon.com/Wha ... e-Your-Life/dp/B000F5FR3A

Er staat per kleur in welke kleuren er goed mee combineren. Dus de pagina ROOD heeft 4 verschillende tinten rood en welke tinten daar allemaal mooi bij staan

Ik heb er hele mooie combi's uitgehaald, waar ik zelf nooit aan gedacht had
Als je nog experimenteert met kleur, probeer dan eens het volgende. Kijk eens naar sjaaltjes of bloesje met kleurige prints. Die hoef je niet direct te kopen, maar kijk welke kleuren er in de prints zitten die jij mooi vindt. Als het sjaaltje of de blouse mooi is, combineren die kleuren dus goed met elkaar, en dan kun je dat dus ook toepassen in je outfit.



Of je koopt de print wel, en houdt het verder rustig. Bijv een spijkerbroek, blauwe blazer, blouse met print en dan de kleur van jouw riem/schoenen/tas afstemmen op de kleuren uit de prints.



Een andere tip is om eens wat rond te surfen op stylefruits, daar worden allerlei voorbeeld outfits gepost (soms heel saai, maar ook genoeg met kleur).
quote:lilalinda schreef op 02 oktober 2014 @ 16:41:

Koop dit boek http://www.amazon.com/Wha ... e-Your-Life/dp/B000F5FR3A

Er staat per kleur in welke kleuren er goed mee combineren. Dus de pagina ROOD heeft 4 verschillende tinten rood en welke tinten daar allemaal mooi bij staan

Ik heb er hele mooie combi's uitgehaald, waar ik zelf nooit aan gedacht hadIs dat dezelfde als deze? http://www.bol.com/nl/p/v ... e-leven/1001004002608929/



Zo'n boek kan ik ook nog wel gebruiken nl
Alle reacties Link kopieren
Welke maat heb je? Lang, gemiddeld of klein van stuk? Kan je op hakken lopen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zwart met groen:





Voorbeeld zoals Nummerzoveel al beschreef; het effect van een kleurrijke sjaal een tas bij een zeer degelijke basis.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind twee kleuren vaak saai, basiskleur + accentkleur en dan alles afgestemd is zo opvallend gematcht. Je combinaties worden dan erg herkenbaar. En je moet veel kleding hebben om precies de juiste combinatie te bereiken, vooral als je wilt dat ook je schoenen, tassen, etc bijpassend gekleurd zijn.



Ik doe vaak een donkere basiskleur (donkerblauw, zwart), een neutrale lichtere kleur (grijs, zachtrood, lichtblauw, wit, crème) en nog een kleur. Vandaag bijvoorbeeld zwarte broek, grijs gemêleerd shirt en bordeauxrode blazer. Of ik gebruik een gekleurde ketting op effen bovenkleding.

Lichte kleuren staan mij minder goed vind ik, maar wit of crème kan ook als basis dienen.



Algemeen is dan denk ik: één basisstuk, één onderdeel dat er echt uitspringt, en afmaken met een rustiger kleur. Kledingstukken met patronen in meerdere kleuren zijn ook een slimme manier om dat te doen.

Dit soort regels zijn er natuurlijk om gebroken te worden zodra je dat wilt, maar soms is het fijn om een houvast te hebben als je bang bent dat je er anders ongewild uitziet als een zuurstok.



Dit vind ik mooie voorbeelden.

















What a nuanced anxiety
Okergeel kan met;

- donkerblauw (navy)

- grijs

- paars



Paars kan met;

- zwart/wit/grijs

- okergeel

- perzik

- wijnrood

- aquablauw (niet alle tinten paars!)



Donkergroen kan met;

- zwart/wit/grijs

- donkerblauw (navy)

- bruin



Mintgroen kan met;

- beige

- zwart

- koraalrood/roze

- dieprood

- donkerblauw (navy)



Donkerblauw (navy) kan met;

- wijnrood

- aquablauw

- okergeel

- donkergroen

- oranje

- mintgroen

- roze

- beige



Rood kan met;

- spijkerstof (ook lichte spijkerblouse op rode broek bijv.)

- beige

- zwart/wit/beige/bruin/grijs



Koraalrood kan met;

- mosgroen

- mintgroen

- donkerblauw

- beige

- zwart/wit

- bruin



Oranje kan met;

- bruin

- beige

- zwart/wit

- donkefblauw (navy)

- groenblauw (teal)
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 oktober 2014 @ 19:16:

[...]



Is dat dezelfde als deze? http://www.bol.com/nl/p/v ... e-leven/1001004002608929/



Zo'n boek kan ik ook nog wel gebruiken nl Ja, aanrader!
Alle reacties Link kopieren
En, heb je die plaatjes van een bepaalde site? Ik vind die beige trui leuk en de leren? jasjes
Mag ik meedoen en ook wat vragen? (ik kijk later wel naar eventuele reacties.)



Wat kan je op een mintgroene broek dragen? (De stof is licht glanzend en slijt nauw aan, maar onderaan niet.)

Mosterdgeel (ik geloof dat zo heet) dat zag ik hier al. Dat vind ik heel mooi erbij. Donkerblauw ook.



Maar een totaalplaatje? Ik heb nog andere tinten groen in mijn kast, maar dan wordt het een beetje saai.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven