Mode & Beauty alle pijlers

Kosten retourneren bij Otto

24-04-2014 22:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil misschien iets bestellen bij Otto en zat even hun voorwaarden te bekijken. Bezorgen kost 5,95, maar ik twijfel over de kosten van retourneren. Op de website staat dit:



Moet ik de bezorgkosten betalen als ik een gedeelte van mijn bestelling retourneer?

Bij een ruiling hoeft u de bezorgkosten niet nog eens te betalen. Bij retournering van de hele bestelling vervallen de bezorgkosten en betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van terugzenden. Deze zijn gelijk aan de bezorgkosten.



Betekent dit nou dat terugsturen van een deel van je bestelling gratis is, maar dat je, als je alles retourneert, alleen de retourkosten betaalt, die dus weer gelijk zijn aan de bezorgkosten?

Ik vind het een beetje vaag.. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Als je spullen wilt RUILEN betaal je niet nog eens de bezorgkosten. Je moet de bezorgkosten die op je rekening staan (5,95) dus wel betalen.



Als je de HELE zending terug stuurt, hoef je geen bezorgkosten te betalen, maar wel de terugzend-kosten. Die zijn 5,95.



Maar schrijf je in voor hun nieuwsbrief, grote kans dat er regelmatig 'gratis verzending' acties zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Haha ik begrijp ook weinig van dat verhaal! Succes, ik hoop dat iemand het je duidelijk kan maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, maar bij de naam Otto krijg ik meteen de kriebels. Ik heb slechte ervaringen met hun klantenservice. Ze deden er heel lang over om mijn bestelling te bezorgen, waardoor ik de bestelling geannuleerd heb. Vervolgend mocht ik heel lang wachten voordat mijn geld terug werd gestort. En alle medewerkers die ik aan de lijn heb gehad beloofden me van alles, maar nooit iets van gezien.



Otto? Ik zeg niet doen.
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Alle reacties Link kopieren
Ruilen: alleen bezorgkosten (5,95)

Alles retour: alleen retourkosten (5,95)



Je betaalt hoe dan ook minimaal 5,95.
Alle reacties Link kopieren
Ah, juist. Maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe het zit als ik een deel terugzendt.. betaal ik dan wel of geen verzendkosten daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Ja, zowel bezorg- als retourkosten.
Als je het überhaupt ontvangt...
Alle reacties Link kopieren
Pff.. wat een geldklopperij dan zeg!

Het is dat ze daar een bikini hebben die ik heul graag wil en die ik verder nergens kan vinden. Maar ik wil verschillende maten bestellen en dan dus degene die niet past terugsturen... En om nou 12 euro extra voor een bikini te betalen vind ik ook wel weer wat te gortig. Of gratis ruilen, maar das weer zo'n gedoe.

Ik ga toch maar op zoek naar een andere bikini denk ik
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad best duur. Oa Zalando, Esprit en Wehkamp hebben dit helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Je betaald niet 2x ¤ 5,95. Als je alles retour doet dan betaal je die kosten maar ook als je een gedeelte retourneerd. Het retour zenden is gratis naar een antwoordnummer. Volgens mij krijg je nu ook 25 procent korting op alle kleding dus ook op de bikini's.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging. Het zijn dus verzendkosten die je betaald. Je betaald geen retourkosten.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, dat is namelijk niet wat ze zeggen in de tekst
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 april 2014 @ 23:51:

Grappig, dat is namelijk niet wat ze zeggen in de tekst



Jawel, ze zeggen:

Als je alles houdt, betaal je 5,95 verzendkosten.

Houd je iets, maar niet alles, betaal je 5,95 verzendkosten + 0 retourkosten = 5,95.

Houd je niets, dan betaal je 0 verzendkosten + 5,95 retourkosten = 5,95.



Je betaalt dus altijd (1x) 5,95.
Alle reacties Link kopieren
quote:luca schreef op 24 april 2014 @ 23:49:

Je betaald niet 2x ¤ 5,95. Als je alles retour doet dan betaal je die kosten maar ook als je een gedeelte retourneerd. Het retour zenden is gratis naar een antwoordnummer. Volgens mij krijg je nu ook 25 procent korting op alle kleding dus ook op de bikini's.



25% korting is op alles behalve badkleding. Kwam ik ook pas laat achter..



Maar over die twee keer 5,95:

Weet jij dit uit ervaring?

Ik kan me namelijk ook haast niet voorstellen dat ze echt nog een extra 5,95 zouden rekenen.. maar hun website is zo vaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 april 2014 @ 00:04:

[...]





Jawel, ze zeggen:

Als je alles houdt, betaal je 5,95 verzendkosten.

Houd je iets, maar niet alles, betaal je 5,95 verzendkosten + 0 retourkosten = 5,95.

Houd je niets, dan betaal je 0 verzendkosten + 5,95 retourkosten = 5,95.



Je betaalt dus altijd (1x) 5,95.



O haha, ik had jouw reactie nog niet gezien

Ik hoop dat je gelijk hebt!

Ik denk dat ik die bikini toch maar wel ga bestellen.

Alle slechte recensies ten spijt ga ik er gewoon blind vanuit dat bezorgen etc. bij mij wel goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat een ingewikkelde redenering. Bij Wehkamp betaal je alleen verzendkosten (4,95). Retourneren is gratis, of je nou alles terugstuurt of een deel.

Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar ik vind het wel duidelijker.
Ik heb een keer iets geretourneerd, ik betaaldemaar 1 x verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vorige week een heleboel bikini's besteld bij Otto. Gewoon netjes op tijd ontvangen. Niet zo snel als Wehkamp.

En mijn idee is ook, dat je altijd 5,95 betaald.



Nu heb ik telefonisch een paar dingen geruild. Daar zou je geen verzendkosten over betalen, maar die staan wel op de order. Ik heb dat nog niet binnen, maar daar moet ik nog even over bellen.
Alle reacties Link kopieren
Onlangs kleding besteld bij Otto en de helft retour gezonden naar het antwoord nummer. Je betaald dus iid maar 1x die ¤5,95.
Alle reacties Link kopieren
Een of andere consumentenorganisatie in NL maakte daar ook stennis over maar toen zijn ze het "retourkosten" gaan noemen.



Dat tekent de mentaliteit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tja, zowel het naar jou toe sturen van een pakket als het door jou terugsturen van een pakket doet de pakketdienst nu eenmaal niet gratis. Iemand zal ervoor moeten betalen. En waarom zou de leverancier dat doen? Als jij in de winkel iets koopt, krijg je toch ook je benzinekosten voor het heen en weer rijden niet cadeau?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bij de wehkamp krijg je vaak ook nog de bezorgkosten helemaal retour als je alles terug stuurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 25 april 2014 @ 10:08:

Bij de wehkamp krijg je vaak ook nog de bezorgkosten helemaal retour als je alles terug stuurt.Dat lijkt me wel, want dat is wettelijk verplicht.
Alle reacties Link kopieren
kreeg ook laatst een rekening van 5.50 retourkosten van Bon Prix.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven