Mode & Beauty alle pijlers

Kwaliteit schoenen

23-07-2013 01:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend klaagde over zijn schoenen icm het weer (beetje warm in sneakers die je in de winter ook draagt. Duh.) Dus toen ik vanmiddag bij de H&M was heb ik deze schoenen voor hem meegenomen. Nu vindt hij ze best leuk alleen zijn ze goedkoop en het is het soort schoen dat waarschijnlijk niet langer dan 1 seizoen mee gaat.



En dat is slecht voor zijn voeten denkt hij (hij heeft overigens een zittend beroep dus het is niet zo dat hij er de hele dag op moet lopen).



Nu maakt me dat allemaal niet zo veel uit en als hij duurdere schoenen van betere kwaliteit wil ook prima, maar ik vroeg me toen wel af...in welke mate letten jullie op de kwaliteit van schoenen?



Nu heb ik vrij makkelijke voeten dus ik draag van alles en nog wat. Alleen bij winterlaarzen en hoge hakken waar ik veel op wil kunnen lopen let ik beter op de kwaliteit.



Heeft mijn vriend gelijk?
Als jouw vriend gelijk zou hebben dan moet ik me waarschijnlijk grote zorgen gaan maken. Ik loop vrolijk rond op gympies van 3 en 8 euro van de primark en ik vind het heerlijk lopen. 1 model is een paar nep vans en die vind ik zelfs nog lekkerder lopen dan de echte die ik ook heb staan. Ik en het dus niet met jouw vriend eens
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alleen schoenen met leren binnenzolen, en het liefst de rest ook leer. Soms wil ik iets wat bij een jurkje past en doe ik concessies, maar over het algemeen leg ik graag wat neer voor een mooi/goed paar schoenen.



Ik heb staand beroep en mijn voeten zijn al redelijk 'naar de klote' ik draag dus altijd kwalitatief goede schoenen om mijn voeten een beetje te ontlasten. Desalniettemin ga ik soms voor een mode schoentje omdat het nou eenmaal mooi staat bij mijn outfit.



Of je vriend gelijk heeft? Als ik voeten zou hebben die overal in pasten zou ik elke bristol schoen kopen. En zou ik dus prima H&m schoenen dragen die leuk staan en die ik over een half jaar weer weg mieter. Als je alleen een schoen nodig hebt geen ondersteuning of whatsoever, waarom niet? Je vriend zeurt gewoon een beetje omdat jij iets voor hem gekozen hebt of hij wil graag merk...
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb moeilijke voeten. Brede voeten en steunzolen. Ik heb nooit in allerlei schoenen gepast *snik*. Maar wanneer ik op goedkopere schoenen liep/loop worden m'n voeten echt sneller vermoeid. M'n vriend besteedde ook nooit veel aandacht aan z'n schoenen totdat hij dus wel een keer betere schoenen kocht, nu loopt hij op niets anders meer. Dus het zal gewenning zijn. Daarnaast moet ik zeggen dat mijn echte Vans ook niet super geweldig zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 23 juli 2013 @ 01:37:

Ik draag alleen schoenen met leren binnenzolen, en het liefst de rest ook leer. Soms wil ik iets wat bij een jurkje past en doe ik concessies, maar over het algemeen leg ik graag wat neer voor een mooi/goed paar schoenen.



Ik heb staand beroep en mijn voeten zijn al redelijk 'naar de klote' ik draag dus altijd kwalitatief goede schoenen om mijn voeten een beetje te ontlasten. Desalniettemin ga ik soms voor een mode schoentje omdat het nou eenmaal mooi staat bij mijn outfit.



Of je vriend gelijk heeft? Als ik voeten zou hebben die overal in pasten zou ik elke bristol schoen kopen. En zou ik dus prima H&m schoenen dragen die leuk staan en die ik over een half jaar weer weg mieter. Als je alleen een schoen nodig hebt geen ondersteuning of whatsoever, waarom niet? Je vriend zeurt gewoon een beetje omdat jij iets voor hem gekozen hebt of hij wil graag merk...







Nee, dat is het zeker niet. Merken is hij ook niet gehecht aan, hij heeft ook eigenlijk amper merkkleding (behalve sportkleding en wat Levi jeans). Hij is wel gehecht aan kwaliteit. Maar ik heb een beetje het idee dat het bij die canvas schoenen niet zo veel uitmaakt of ze nou 15 of 95 euro zijn, die gaan gewoon snel kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:salsagirl86 schreef op 23 juli 2013 @ 01:40:

Ik heb moeilijke voeten. Brede voeten en steunzolen. Ik heb nooit in allerlei schoenen gepast *snik*. Maar wanneer ik op goedkopere schoenen liep/loop worden m'n voeten echt sneller vermoeid. M'n vriend besteedde ook nooit veel aandacht aan z'n schoenen totdat hij dus wel een keer betere schoenen kocht, nu loopt hij op niets anders meer. Dus het zal gewenning zijn. Daarnaast moet ik zeggen dat mijn echte Vans ook niet super geweldig zitten.Even beschrijven hoeveel mijn vriend loopt op een werkdag he 's ochtends van het huis naar de auto, tussen de middag van auto naar huis en weer terug naar de auto en misschien tussendoor nog even van auto naar tankstation of kantoor en weer terug. En dat was het wel haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij de stem van zijn moeder in zijn achterhoofd hoort die roept dat je vooral goede schoenen moet hebben.



Maar hoe je je voeten verpest met 400 meter lopen op een dag is mij een raadsel..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen goede en slechte schoenen merk je al meteen, daar hoef je geen kilometers voor te lopen. Ik koop zelf ook wel eens goedkope schoenen hoor, maar als ik een baan zou hebben en voldoende geld dan zou ik dat ook echt niet doen.



En goedkoop ogende schoenen zijn trouwens echt verschrikkelijk.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vaak goedkope schoenen. Voor het comfort gooi ik er een inlegzool in die mijn voetboog steun geeft. Scheelt enorm.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Kwalitatief goede schoenen kunnen fijner lopen dan kwalitatief slechte schoenen. Maar met kwalitatief slechtere schoenen verpest je niet je voeten.



Je verpest je voeten door schoenen te dragen die niet passen.

Ook kwalitatief goede schoenen kunnen te smal of te breed of niet passend zijn. Dan beter een slechte schoen die past dan een goede schoen die niet past.



In goedkope kunststof schoenen krijg je wel eerder zweetvoeten dan in duurdere leren schoenen en dus ook grotere kans op voetschimmel en andere ellende. Wat dat betreft is canvas wel weer lekker luchtig.
Ik koop alleen schoenen van Wolky. Maar ik heb dan ook moeilijke voeten (breed en met een hoge wreef) en voordat ik Wolky's kocht deed ik vaak een miskoop.



Duur is niet per definitie beter. Het hangt inderdaad af van pasvorm. Toen ik 2 jaar geleden vreemd ging met een paar schoenen van Gabor, bleek dat een pijnlijke affaire voor mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar wolky....die zien er niet uit!

Dat kan je niet onder een jurkje aantrekken....

Ik hoor goeie verhalen over wolkys, maar oerlelijke schoenen
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk alleen goede schoenen. Maar qua prijs kan dat verschillen. Liefst in de sale natuurlijk.

(Hoewel ik op deze dagen op slippers of blote voeten loop.)

H&M schoenen heb ik 1x voor mezelf gekocht en zo weer weg gedaan.

Die koop ik dus ook niet voor m'n man. Hij loopt trouwens t liefst op Vans.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een staand beroep en reumatoide artritis, dus is het best belangrijk op goed schoeisel te lopen. Toch koop ik regelmatig goedkoop spul bij bijvoorbeeld Van Haren. Waarom? Omdat ik rete-dure, superfijne inlegzolen heb die elke schoen, als ze erin passen, lekker laten lopen. Maar ook omdat de prijs echt niet altijd wat zegt. Van Haren schoenen vind ik regelmatig beter lopen en meegaan dan zogenaamde kwaliteitsschoenen van bijvoorbeeld Ecco en Manfield.



Oh, en in tegenstelling tot een aantal mensen hier vind ik echte Vans fantastisch. Mijn favoriete schoenen, zonder twijfel.
Alle reacties Link kopieren
Met goede kwaliteit schoenen doe je langer, dat is een feit.

En meestal hebben ze een betere pasvorm en dat voel je goed.

In leren schoenen met leren binnenzolen zweet je minder, ook heel prettig.

Maar het is echt niet slecht voor (gezonde) voeten om af en toe eens op goedkope schoenen te lopen.

Mijn echtgenoot heeft kwetsbare voeten (diabetes) en sinds kort orthopedische schoenen (gewone schoenen met steunzool en extra dikke zool) en zelfs hij mag van de revalidatiearts best in de vakantie sportschoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd goede kwaliteit, of het nou kleding of schoenen betreft. Ik vind goede schoenen fijner zitten en je ziet de kwaliteit er altijd aan af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik koop altijd schoenen van natuurlijke materialen (meestal canvas of leer) omdat ik anders last krijg van zweetvoeten. Maar ik gebruik dure en goedkope schoenen door elkaar, afhankelijk van de gelegenheid. Voor wandelen met de hond bijv goede schoenen en laarzen, vooral om mijn rug te beschermen, en om mijn voeten droog/warm te houden. Maar voor naar het werk of een feestje draag ik ook gerust goedkopere schoenen. Ik geef alleen veel geld uit als ik echt ga voor kwaliteit, of wanneer ik echt helemaal verliefd ben geworden op een paar schoenen. Maar duur betekent niet perse beter.
Alle reacties Link kopieren
Hij klikt als mijn vriend, zo heb ik ook een keer een paar schoenen gekocht voor ¤30. 'Ja, maar die zijn goedkoop'.

'Wil je ze houden of niet?'

'Ja, toch maar wel'. En meneer heeft ze nog nooit aangehad

Ik had het kunnen weten, ik koop niets 'goedkoops' meer voor hem. Geen blousjes, t-shirts, truien. Hij draagt het dan toch niet. Ook als ik eens iets in de uitverkoop koop en het dus goedkoper is. Zit het in eens niet meer lekker. Het zit echt tussen z'n oren.



Voor mezelf koop ik sowieso altijd goed paar mooie goede laarzen voor in de winter.

Maar echt geen dure schoenen voor in de zomer. Ik loop continu op slippers en ga ook geen fortuin aan slippers uitgeven. Bewaar iedere zomer m'n slippers. Maar vind ze meestal het jaar daar op in eens niet meer leuk.

Dus in de winter geef ik wel geld uit voor goede schoenen. Voor m'n vriend altijd haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met je vriend. En verder vind ik het raar dat jij zijn schoenen koopt. Als hij zelf even de winkel induikt kan hij niet alleen z'n eigen prijs en kwaliteit bepalen, z'n eigen smaak model en merk kiezen maar vooral ook eerst de schoenen passen.
Bah
Eens met je vriend. Ik vind het sowieso niet echt leuke sneakers, maar het zijn echt van die goedkope flutdingen. Dat zie je er gewoon aan af. De pasvorm is vaak ruk, geen ondersteuning, om nog maar niet te spreken over de synthetische niet ademende materialen die gebruikt zijn om dit schoentje in elkaar te lijmen.



Kies beter voor leren schoenen ( of beter nog, laat je vriend zelf kiezen) met leren voetbed.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk alleen nog maar leren schoenen, maar dat is ook om een beetje mijn schoenenverslaving in te perken. Ik heb een zittend beroep en draag eigenlijk gros van de tijd oncomfortabele schoenen. Ik heb vaak van die flutschoentjes bij me als back up, mocht ik een lekke band krijgen en naar huis moeten lopen. Liever niet op hakken van 10 cm.



Maar mijn vriend draagt eigenlijk ook alleen maar degelijke (en dichte) schoenen. Goedkope schoenen (zoals die jij hebt gekocht) die zou hij binnen de kortste keren ook kapot hebben gelopen, dus daar zou hij me ook niet dankbaar voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je verpest je voeten niet met slechte schoenen. Maar met een afwijkende voet, kun je dit soort dingen echt niet dragen.

Er zit geen steun in. Maar als je dat niet nodig hebt, dan maakt het echt niet uit.

Draagt hij ook nooit slippers? Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal.



Verder kan ik het begrijpen als hij ze gewoon niet leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit onderwerp en er zijn boel fabels bv goede schoenen hoeven niet duur te zijn en dit is een leuk stukje:)



http://valhallasblog.word ... 013/06/14/kinderschoenen/
quote:peecee schreef op 23 juli 2013 @ 08:06:

Ja maar wolky....die zien er niet uit!

Dat kan je niet onder een jurkje aantrekken....

Ik hoor goeie verhalen over wolkys, maar oerlelijke schoenen

Ze hebben ook gewoon pumps. En die kunnen prima onder een jurkje.

Het kan je smaak niet zijn, maar ze dragen heerlijk. Ik vind comfort als het erop aan komt belangrijker dan mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 23 juli 2013 @ 08:06:

Ja maar wolky....die zien er niet uit!

Dat kan je niet onder een jurkje aantrekken....

Ik hoor goeie verhalen over wolkys, maar oerlelijke schoenen



Dus als al de pech hebt om niet zulke goede voeten te hebben dan mag je dus ook maar nooit meer een rokje of een jurkje aan omdat je die leuke pumps en sandaaltjes met hakjes niet aan kan.



Lekker dan met dit weer als je altijd maar in een lange broek moet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven