Mode & Beauty alle pijlers

Lang haar + Feestje

29-07-2014 20:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het even niet meer. Ik heb haar tot met boven mijn broekrand. Niet dun, gewoon normale dikte. Ik kan het vlechten, invlechten, staart, los, knot, haarlak, krullen....



Maar nu komt het

- krullen duurt een uur en ligt binnen 3 minuten eruit..

- opsteken, zo hoog omhoog, vind ik een beetje kak en meer iets voor de bruid zelf



Ik dacht zelf meer aan iets met een vlecht schuin ingevlochten en dan ergens vast.. Zo lang haar heb je niet zomaar omhoog en dan moet het ook de hele dag zitten. Vlechten kan ik, zoiets moet lukken:





Is dat wat? Kan altijd nog savonds een knot maken ivm de warmte. Iemand andere tips?



Dank
Geniet van elke dag!
Ik zie geen plaatje. Ben wel benieuwd. En opsteken met wat leuke losse lokken, is dat niks?
Alle reacties Link kopieren
Het tweede kapsel van dit linkje?http://www.healthyandhandsome.nl/haar-2/zomers-haar/
Alle reacties Link kopieren
Die vlecht van het plaatje (als erop klikt dan kun je hem wel zien!) vind ik echt dramatisch om zelf te doen, maar als je denkt dat je het kan moet je het zeker doen!



Ik heb ook vrij lang haar, ik maak altijd een visgraatvlecht. Blijft altijd zitten, is echt nog nooit los gegaan. Krijg er wel vaak complimenten over!
Alle reacties Link kopieren
Of een schuine invlecht?

http://vlechten.org
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op dinsdag 29 juli 2014 20:27 Die vlecht van het plaatje (als erop klikt dan kun je hem wel zien!) vind ik echt dramatisch om zelf te doen, maar als je denkt dat je het kan moet je het zeker doen!



Ik heb ook vrij lang haar, ik maak altijd een visgraatvlecht. Blijft altijd zitten, is echt nog nooit los gegaan. Krijg er wel vaak complimenten over!



Ja ik kan dat wel even oefenen en heb er nu twee onder elkaar gemaakt, alleeeeeen hoe nu vast te zetten?



Visgraat kan ik ook nog doen ja, en dan het middenstuk wat hoger...

Jongens vragen wel eens aan mij; "goh, naar de kapper geweest?" Die kunnen moeilijk geloven dat je dat zelf kan
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op dinsdag 29 juli 2014 20:26 Het tweede kapsel van dit linkje?<a href="http://www.healthyandhandsome.nl/haar-2/zomers-haar/" class="link">http://www.healthyandhandsome.nl/haar-2 ... aar/</a>Ja die is leuk! Alleen blijft zon "knot" bijna onmogelijk vast, en heb ik dan zon homp haar in mijn nek. Het meisje op de foto heeft dunner en korter haar :(
Geniet van elke dag!
Super mooi, vlecht 2 van het eerste plaatje. Ik zeg doen !
Als het warm is kun je ook nog schuin invlechten en dan met ál je haar, zodat je een vlecht over je schouder hebt.



Andere opties,



Je haar in een staart en dan draaien draaien draaien, net zolang tot het vanzelf tot een knot in elkaar draait. Daarna vastzetten met allemaal kleine klemmetjes.

Je kunt ook van die staart eerst een pluk eruit halen en die pluk later vlechten en om de knot heen draaien.



Als je krullen wilt, twee dagen vooraf wassen, wachten tot het bijna droog is, lok voor lok behandelen met haarschuim speciaal voor krullen en dan opdraaien op permanent-rollers. Gewoon te koop bij de drogist. Laten zitten totdat je haar helemaal droog is (met jouw lengte waarschijnlijk rond de 30 uur, bij mijn dochter duurde dat de hele nacht maar zij had het haar niet tot op haar billen). Op de dag zelf uitdraaien en voilá, een wilde krullenbos die een hele tijd blijft.

Even uittesten, ik vond het bij mijn dochter op de tweede dag het mooist, omdat de stijfheid er toen uit was en de krullen veel natuurlijker vielen.



Ook leuk; maak een staart, verdeel hem in plukken, vlecht die plukken en draai de vlechten in elkaar.



Ik vind zelf kleine klemmetjes het handigst om lang haar op te steken. Je kunt ze goed verdelen en uiteindelijk het laatste stuk vlecht eroverheen leggen zodat ze niet opvallen. Of juist ervoor zorgen dat ze wél opvallen. Beetje afhankelijk van de gelegenheid en je kleding.
Schuine vlecht is mooi!
Dat krullen werkt overigens ook op droog haar, dan duurt het minder lang. Maar het resultaat is dan ook ietsje minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op dinsdag 29 juli 2014 20:57 Als het warm is kun je ook nog schuin invlechten en dan met ál je haar, zodat je een vlecht over je schouder hebt.



Andere opties,



Je haar in een staart en dan draaien draaien draaien, net zolang tot het vanzelf tot een knot in elkaar draait. Daarna vastzetten met allemaal kleine klemmetjes.

Je kunt ook van die staart eerst een pluk eruit halen en die pluk later vlechten en om de knot heen draaien.



Als je krullen wilt, twee dagen vooraf wassen, wachten tot het bijna droog is, lok voor lok behandelen met haarschuim speciaal voor krullen en dan opdraaien op permanent-rollers. Gewoon te koop bij de drogist. Laten zitten totdat je haar helemaal droog is (met jouw lengte waarschijnlijk rond de 30 uur, bij mijn dochter duurde dat de hele nacht maar zij had het haar niet tot op haar billen). Op de dag zelf uitdraaien en voilá, een wilde krullenbos die een hele tijd blijft.

Even uittesten, ik vond het bij mijn dochter op de tweede dag het mooist, omdat de stijfheid er toen uit was en de krullen veel natuurlijker vielen.



Ook leuk; maak een staart, verdeel hem in plukken, vlecht die plukken en draai de vlechten in elkaar.



Ik vind zelf kleine klemmetjes het handigst om lang haar op te steken. Je kunt ze goed verdelen en uiteindelijk het laatste stuk vlecht eroverheen leggen zodat ze niet opvallen. Of juist ervoor zorgen dat ze wél opvallen. Beetje afhankelijk van de gelegenheid en je kleding.



Ik waardeer je bijdrage



Draaien tot knot en kleine klemmetjes: helemaal naar achter staat niet zo leuk, liever schuin. Die krullen heb ik geen tijd meer voor, het is al vrij snel, en heb nog een sollicitatiegesprek. Daarbij is dat op dag 2 vet... Staart is ook naar achter, valt af.. En 3 vlechten draaien leuk, maar meer voor kinderen. Ik ben niet zo groot, heb nog geen rimpeltje aan de lucht dus ben bang van de achterkant 8 te lijken met m'n jurkje aan..



Toch bedankt hoor, heel lief. Die rollers ga ik bij de Primark kopen voor een volgende keer. Die klemmetjes heeft de kruidvat wel denk ik, die zijn zowiezo handig!
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 29 juli 2014 @ 21:14:

[...]





Ik waardeer je bijdrage



Draaien tot knot en kleine klemmetjes: helemaal naar achter staat niet zo leuk, liever schuin. Die krullen heb ik geen tijd meer voor, het is al vrij snel, en heb nog een sollicitatiegesprek. Daarbij is dat op dag 2 vet... Staart is ook naar achter, valt af.. En 3 vlechten draaien leuk, maar meer voor kinderen. Ik ben niet zo groot, heb nog geen rimpeltje aan de lucht dus ben bang van de achterkant 8 te lijken met m'n jurkje aan..



Toch bedankt hoor, heel lief. Die rollers ga ik bij de Primark kopen voor een volgende keer. Die klemmetjes heeft de kruidvat wel denk ik, die zijn zowiezo handig!



Maak je toch een combi.



Een schuine vlecht, haar dat over is, in een staart over je schouder, daar krullers in met schuim. Dan hoeft niet de hele lengte en door het schuine invlechten heb je je staart al in laagjes, dat scheelt ook.



Probeer maar eens. Afhankelijk van je haar kan het binnen een half uur krullen. Ik weet alleen niet hoe lang het dan houdt, maar dat heb je snel genoeg met 1 krul een keer getest.



Die vlecht van het plaatje, je weet neem ik aan dat je dan steeds één pluk los laat? Vlecht daaronder een tweede vlecht waarbij je die losse plukken dan weer meeneemt. Dan is het dus dubbel ingevlichten. Ziet er prachtig uit.



Ook mooi, maar met jouw lengte misschien moeilijk;

Neem steeds 1 pluk haar en zet hem achter op je hoofd vast in een losse knot. Zo krijg je hele lading losse knotjes over elkaar, om elkaar heen en door elkaar. Ook weer vastzetten met klemmetjes. Dan heb je uiteindelijk een losse knot waarbij je haar niet strak naar achteren vast is. Als je me niet snapt, stuur dan een pb met je mail adres, dan stuur ik je een foto .
Alle reacties Link kopieren
Een schuine vlecht vind ik altijd leuk staan.



Misschien is de watervalvlecht iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op dinsdag 29 juli 2014 22:34 Een schuine vlecht vind ik altijd leuk staan.



Misschien is de watervalvlecht iets voor je? Die staat in m'n OP plaatje ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Exces: thanks



Ga morgen even proberen die vlecht te maken en over m'n schouder te krullen. Met de krultang dan ;) en mousse.



Met die knotjes snap ik hoor! Goed idee, maar de lengte... Dan moet elk plukje er 827372x omheen en dus 9 miljard speldjes nodig.



Waterval ziet er mooi uit, wil het denk ik wel een beetje meer rommelig houden dus eerst m'n haar even insprayen...



De rest ook bedankt voor het stemmen; schuine vlecht = check!
Geniet van elke dag!
Oei. Ik hoop dat je dit nog leest. De krultang brandt de mousse in je haar en daar wordt je haar niet zo blij van. Beter op rollers draaien.
Alle reacties Link kopieren
Mousse daarna?



Roy donders deed t ook
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Door de lengt is je haar zwaar en daarom trekt het de krullen er uit. Ik doe altijd eerst een soort van "grace kelly" en laat het onderste stuk haar er boven uit komen. Dat kan ik dan makkelijk met de krultang doen en blijft omdat het veel minder haar is, prima zitten. Ik draai vanuit de nek het haar om elkaar heen, onderste pluk in de lucht. Die rol zet ik vast met speldjes. De onderste pluk laat ik dan hangen in een staart met of zonder krullen. Met krullen kun je ook de krullen iets tegen kammen (met vingers) en dan met speldje vastzetten. Gaat heel snel.

Nu heb ik wel van mijzelf krullend haar, dat zal schelen. Maar gewoon los zakt het door het gewicht na een paar uurtjes uit. Half opgestoken en dan een krullenknot werkt voor mij prima.

Hier trouwens ook tot iets boven de broekband.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven