Mode & Beauty alle pijlers

Modellen met 'normale' maten (artikel Viva.nl)

23-08-2013 12:01 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op viva.nl last ik net het artikeltje over modellen met normale maten. (zie: www.viva.nl/buzz/lunchbreak-normalematen-buzz.html )



Het is super gaaf dat er nu een modellenbureau voor normale maten is. Maar wat vinden jullie van de foto's van 'normale' modellen? Ik vind het aan de ene kant toch aantrekkelijker als een dun model kleding aanprijst. Maar misschien is het een kwestie van wennen, omdat we over het algemeen geen 'dikkere' vrouwen zien in modeblaadjes.



Ik vind het tegelijkertijd ook een fijne ontwikkeling dat ik straks naar modellen kan kijken die niet maat 34/36 dragen, zodat ik ook weet hoe die spijkerbroek bij een 'normale maat' staat.



(Overigens vind ik de getoonde modellen mooie vrouwen, hoor )



Wat vinden jullie? Een fijne ontwikkeling of kijk je liever naar dunne modellen?
Op zich vind ik magere modellen of modellen met maat 34 niet zo'n probleem. Eerder dat er dan wel een giga borstpartij op zit, dan heb ik zoiets uhu..



Ze moeten gewoon de kleding showen die een maat 34,38 en daarboven laten zien. Zo kan je zelf beoordelen wat jou maat is en hoe het staat.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 13:07:

[...]



Ik denk sinds Twiggy.

Kate Moss was destijds ook een hele sensatie.



Ik ben voor wat realistischere modellen - de meeste mensen zijn nu eenmaal niet 1.80m en 50kg. Maarja of het ooit van de grond komt....?
quote:lislislislis schreef op 23 augustus 2013 @ 13:13:

Ik vind maat 36 of 38 de ideale maat, alles daar onder of daar boven is gewoon ongezondDit is natuurlijk onzin (oh sorry, het was een mening, dan mag ik het zeker geen onzin noemen ) de maat die je draagt is namelijk ook afhankelijk van je bouw en lengte. Ik ben niet zo lang en ook niet zo stevig gebouwd dus draag maat 34 en soms zelfs 32. Te dun ben ik niet en ongezond al helemaal niet, heb een prima gewicht en bmi!
quote:lilalinda schreef op 23 augustus 2013 @ 13:51:

[...]



Doe me even een voorbeeld van een model met maat 50, die een gezond gewicht heeft



Lekker bijdehand, als je mijn hele post leest zie je dat ik heb over mensen die menen te kunnen zeggen dat je bij maar 42 neigt naar overgewicht. Dat soort algemeenheden zijn onzin.



Overigens zeggen gewicht en bmi ook niet alles, veel belangrijker zijn zaken als vetpercentage enz. Je kunt door veel sporten bijvoorbeeld ook heel breed worden (heb ik het wel eerder over mannen dan vrouwen), meer wegen en een grotere kledingmaat nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het gebruiken van 'normale' modellen weinig uitmaakt zolang foto's van modellen zo extreem gefotoshopt blijven worden als nu gebeurt. Ook bij de wat vollere modellen worden nu alle rollen en putjes digitaal weggepoetst, waardoor ze een figuur krijgen dat totaal onrealistisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nucky schreef op 23 augustus 2013 @ 15:55:

[...]





Lekker bijdehand, als je mijn hele post leest zie je dat ik heb over mensen die menen te kunnen zeggen dat je bij maar 42 neigt naar overgewicht. Dat soort algemeenheden zijn onzin.





maar er zit wel degelijk een onder/bovengrens aan.

Ik geloof werkelijk niet dat maatje 50 (zoals VIVA het benoemt) ooit gezond kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Maten maten er is gewoon geen pijl op te trekken.



Schoonzus 182 cm en 62 kg kocht een mooie witte broek van H&M

Ik kocht week later dezelfde broek ( 168 cm 75 kg ) en bleek verdorie dezelfde maat te zijn.



Bij haar is het nu een leuke 7/8 broek die haar iets losjes zat bij de heupen maar die ze anders niet dicht kreeg op de buik

Bij mij een vrij strakke broek bij de benen die ik een keer op moest koppelen aan de onderkant maar bij mijn buik niets eens heel strak zat. Ik bedoel maar..... Ik heb toch echt nog een aantal kilo's teveel en zij is heel slank....



Maar als antwoord op de vraag ik zou liever wat gevarieerde modellen zien ja. Korter, of juist wat voller. Gewoon iets meer afspiegeling van de maatschappij. Maat 50 + hoeft dan natuurlijk ook weer niet gelijk net als graatmager. Gewoon wat gemiddelder.
quote:rila schreef op 23 augustus 2013 @ 15:24:

Gewone modellen gebruiken waar ze nu met maatje 36 werken, lijkt me niet zo'n succes worden. Iemand anders schreef ook al dat op slanke vrouwen alles staat, maar op vollere vrouwen niet. Die zijn een stuk lastiger te kleden. Dat zie ik ook aan mezelf. Ik heb een behoorlijke cupmaat en weet me daar prima op te kleden, maar bepaalde kledingstukken zien er gewoon niet mooi uit als ik ze zou showen.Wat een onzin! De complete collectie van alleen al Topvintage staat toch echt wel het mooiste op echte vrouwen: vrouwen met curves, met heupen en borsten.



Zo'n jurk slaat helemaal dood bij een magere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wanneer vollere modellen meer gangbaar worden, dat de kleding dan ook zal veranderen. Nu zie ik heel veel bovenkleding zonder taille, een vollere vrouw ziet er dan al snel breder uit dan ze werkelijk is. Daar zal de mode-industrie dan toch ook rekening mee houden?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 23 augustus 2013 @ 16:05:

[...]





Wat een onzin! De complete collectie van alleen al Topvintage staat toch echt wel het mooiste op echte vrouwen: vrouwen met curves, met heupen en borsten.



Zo'n jurk slaat helemaal dood bij een magere vrouw.Dit vind ik zulke kulcommentaren. Ik heb dan geen enorme rondingen, ik ben nog steeds een échte vrouw hoor. Een magere vrouw is geen echte vrouw in jouw optiek?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind modellen die steviger zijn een welkome aanvulling op de slanke modellen. Zo kunnen beide typen vrouw zien hoe kleding mogelijk bij hun lichaam past.



Een model dat superslank is en een mooie broek draagt, zegt mij niks over die broek. Ja, dat ik 'm mooi vind staan bij een slank model. Maar zou die het ook bij mij leuk doen?? Dat kan ik pas beter inschatten bij een voller model. Ik denk dat Didi goed bezig is. Zij combineren modellen in hun catalogus.



quote:Cemby schreef op 23 augustus 2013 @ 12:19:

Ik vind maat 36-38-40 normale maten. Vrouwen met maat 42 of hoger hebben last van overgewicht in meer of mindere mate.





Ik heb maat 34, dus ik ben niet normaal? Mijn BMI is 21 en ik vind mijzelf niet anorexia-achtig of te dik.



Het verschilt per persoon wat normale gewichten (of in dit geval maten) zijn. Ik geloof dus ook niet dat je dat kan bestempelen met een bepaalde maat.



Ik vind mensen een 'normaal' gewicht hebben als ze een gezond gewicht hebben, dus een BMI hebben tussen 19 en 25.



Maar dat is mijn mening verder.
quote:anaquirina schreef op 23 augustus 2013 @ 13:55:

Geef zelf ook toe dat mijn buikje en lovehandles niet komen van het harde sporten. Stoor mij er wel aan en werk er ook wel aan, maar niet consequent.



Je hoeft ook niet aan het ideaalbeeld te voldoen.Doe juist waar je, je lekker bij voelt. Maar het promoten van maat 40 en plus, vind ik not done.



Ik zou een vrouw van 1.90 echt niet in maat 42 willen zien. Veel en veel te mager. Je moet het wel even in perspectief zien.

Vergeet niet dat de Nederlandse vrouw lang is
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Marvellous schreef op 23 augustus 2013 @ 15:16:

[...]





Dit dus. Ook lijkt het me erg fijn als er ook kleinere modellen worden gebruikt (1.63 m b.v.) want niet alle vrouwen zijn 1.75 m of langer en vaak staat die kleding anders op een kleiner persoon.

Plus-size modellen vind ik wel ok t/m maat 48, maat 50 vind ik te ver gaan net zoals maat 32.Ik zou het ook leuk vinden als ze kleinere modellen gingen gebruiken, maar dat lijkt minder een probleem te zijn. Eigenlijk best vreemd. Ik ben zelf 1m60 en hoe hard ik het ook probeer, ik zal nooit 1m75 worden. Gewicht en kledingmaat zijn nog een beetje bewerkelijk.
quote:ticodeeekhoorn schreef op 23 augustus 2013 @ 14:28:

Nou ik heb maatje 34, maar er is heel veel kleding wat ik niet kan kopen. Niet alleen omdat ik klein ben, smalle schouders heb en kleine borsten, maar ook dat je et in alle winkels maatje 34 hebt en pas begint bij 36! Voor mij is kleren kopen dus een crime. En een paar kilo erbij dat lukt gewoon niét. Hoeveel of wat ik ook eet.Overal hebben ze tegenwoordig mt 34. Het klopt dat bepaalde merken pas bij 36 beginnen maar echt niet alle.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klein en dus niet Nederlands, Asotut?



Some flies are too awesome for the wall
quote:clemance schreef op 23 augustus 2013 @ 16:05:

[...]





Wat een onzin! De complete collectie van alleen al Topvintage staat toch echt wel het mooiste op echte vrouwen: vrouwen met curves, met heupen en borsten.



Zo'n jurk slaat helemaal dood bij een magere vrouw.Doe niet zo belachelijk. Ik heb dan wel maat 34 maar heb wel rondingen, heupen en al helemaal borsten. Ik ben niet groot maar echt wel een vrouw hoor.
quote:femselien schreef op 23 augustus 2013 @ 16:24:

Ik ben klein en dus niet Nederlands, Asotut?







Sjjjttt, ik ben ook klein



Klein maar fijn toch
quote:AsoTut schreef op 23 augustus 2013 @ 16:26:

[...]





Doe niet zo belachelijk. Ik heb dan wel maat 34 maar heb wel rondingen, heupen en al helemaal borsten. Ik ben niet groot maar echt wel een vrouw hoor.Dan nog staan bepaalde kledingstukken (jurken) jou niet mooi, voor sommige kledingstukken moet je echt wel body (en lengte) hebben.
quote:Anthonius schreef op vrijdag 23 augustus 2013 14:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Cateautje in "Modellen met 'normale' maten (..."" class="messagelink">Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 13:45</a>:</b>

[...]



Je hebt gelijk hoor.

Ik eet maar twee keer per dag. Zou ik drie maal daags een maaltijd nemen en me houden aan alle gemiddelde adviezen, dan kon ik binnen een maand niet meer deur de deur.</div></blockquote>



En dat is dus een Mythe he...

Het is helemaal niet zo dat als je minder vaak eet je afvalt en dat als je vaker eet je niet afvalt..



Sterker nog het is beter om 6, ik herhaal 6 eetmomenten te hebben per dag dan bijvoorbeeld maar 2!



Uiteraard is het ook essentieel wat je dan eet.. "quote: Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 13:45 :

[...]



Je hebt gelijk hoor.

Ik eet maar twee keer per dag. Zou ik drie maal daags een maaltijd nemen en me houden aan alle gemiddelde adviezen, dan kon ik binnen een maand niet meer deur de deur.



En dat is dus een Mythe he...

Het is helemaal niet zo dat als je minder vaak eet je afvalt en dat als je vaker eet je niet afvalt..



Sterker nog het is beter om 6, ik herhaal 6 eetmomenten te hebben per dag dan bijvoorbeeld maar 2!



Uiteraard is het ook essentieel wat je dan eet





Dat geld niet voor iedereen, ik was juist op mijn zwaarst toen ik 6 kleine maaltijden at. Pas toen ik terug ging naar 2 maaltijden per dag ging ik afvallen. En nu is fast5 doe gaat het helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 23 augustus 2013 @ 14:50:

Missprincessa, er is juist bewezen dat met name tieners en jongvolwassenen wél beïnvloed werden door de graatmagere modellen in de media.



Wat hierboven ook al werd gezegd: dat was een ideaal.



Bovendien, welke meisjes kregen anorexia? Niet de meisjes, die zich goed voelden over zichzelf en hun lichaam. Een goed zelfbeeld werkt juist beschermend tegen eet stoornissen. En allerlei maten (van dun tot dik met een gezond ideaal, maar tegelijkertijd geef je wel het sein dat iedereen er bij hoort. Mensen gaan daar echt niet van denken 'oh het is normaal, dus ik kan nog wel dikker worden.
quote:clemance schreef op 23 augustus 2013 @ 16:28:

[...]





Dan nog staan bepaalde kledingstukken (jurken) jou niet mooi, voor sommige kledingstukken moet je echt wel body (en lengte) hebben.Is dat zo? Een E cup geeft geen body? Ken jij mij of zo.
Momodoe, dit is het topic er niet voor maar dacht jij dat ze vroeger, in de oertijd, 6 keer per dag aten?

Het is zo 2012 om te denken dat 6 eetmomenten per dag gezond zijn.

Weet je wat gezond is? Afwisseling en variatie, net als in de oertijd niet weten wanneer de volgende maaltijd is
quote:AsoTut schreef op 23 augustus 2013 @ 16:31:

[...]





Is dat zo? Een E cup geeft geen body? Ken jij mij of zo.Een grote voorgevel en voor de rest klein zijn met maat 34 geeft niet echt body nee. Ook met jouw cup E ben je geen Marilyn Monroe!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens niet dat op slanke vrouwen alles staat, wel vrij (rechte) slanke vrouwen. Een (hele) slanke vrouw met een ultra zandloper figuur kan helemaal niet alles hebben, terwijl de minder gevormde, maar iets dikkere model wel alles kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven