Mode & Beauty alle pijlers

Modellen met 'normale' maten (artikel Viva.nl)

23-08-2013 12:01 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op viva.nl last ik net het artikeltje over modellen met normale maten. (zie: www.viva.nl/buzz/lunchbreak-normalematen-buzz.html )



Het is super gaaf dat er nu een modellenbureau voor normale maten is. Maar wat vinden jullie van de foto's van 'normale' modellen? Ik vind het aan de ene kant toch aantrekkelijker als een dun model kleding aanprijst. Maar misschien is het een kwestie van wennen, omdat we over het algemeen geen 'dikkere' vrouwen zien in modeblaadjes.



Ik vind het tegelijkertijd ook een fijne ontwikkeling dat ik straks naar modellen kan kijken die niet maat 34/36 dragen, zodat ik ook weet hoe die spijkerbroek bij een 'normale maat' staat.



(Overigens vind ik de getoonde modellen mooie vrouwen, hoor )



Wat vinden jullie? Een fijne ontwikkeling of kijk je liever naar dunne modellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 23 augustus 2013 @ 16:35:

[...]





Een grote voorgevel en voor de rest klein zijn met maat 34 geeft niet echt body nee. Ook met jouw cup E ben je geen Marilyn Monroe!Met maat 34 kun je wel body hebben. Het gaat vooral om de verhouding, want een maat 34 en zandloperfiguur ziet er al anders uit dan een maat 34 met een appelfiguur.
Ben er wel een voorstander van om veel diverse soorten vrouwen te laten zien als model. Dun, dik, lang, kort, verschillende fenotypes en rassen. Een meer realistischere afbeelding van de maatschappij ook terug zien in de media.



Als ik zelf naar modellen kijk, kijk ik zelden naar het figuur eigenlijk. Ik kijk altijd naar het gezicht en haar. Hoe staat de kleding bij het type model en zou dat bij mij passen, etc.
Alle reacties Link kopieren
En qua lengte: op een foto zie ik echt niet hoe lang een model is. Het stomme is dat een lange vrouw juist helemaal niet zo positief wordt beoordeeld (nou valt het in nl nog wel, want hier is die modellen lengte niet belachelijk veel langer dan de gem. vrouw, maar in andere landen is 1.75m echt ontzettend lang en niet bepaald iets waar andere vrouwen jaloers op zijn (behalve dan misschien als je model wil zijn).



Als het niet zo algemeen bekend zou zijn, zou ik ook echt niet weten dat die modellen lang zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 23 augustus 2013 @ 16:21:

[...]





Ik zou een vrouw van 1.90 echt niet in maat 42 willen zien. Veel en veel te mager. Je moet het wel even in perspectief zien.

Vergeet niet dat de Nederlandse vrouw lang is



Snap ik maar we hebben het over modellen en het ideaalbeeld toch? Volgens mij houdt het voor modellen op bij 1.80.



Ook omdat ze met anderen moeten poseren of catwalks moeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 23 augustus 2013 @ 13:13:

Ik vind maat 36 of 38 de ideale maat, alles daar onder of daar boven is gewoon ongezond

Zalig zijn de armen van geest.

Toen ik maat 38/40 had bij een lengte van 1.78, verdacht men me van anorexia. Ik kreeg opmerkingen naar mijn hoofd als: je bent een leuke Biafraan, je hebt alleen je kleur niet mee. Etc.

Maar volgens jou neigde ik dus al naar ongezond dik?
quote:AsoTut schreef op vrijdag 23 augustus 2013 16:33 Momodoe, dit is het topic er niet voor maar dacht jij dat ze vroeger, in de oertijd, 6 keer per dag aten?

Het is zo 2012 om te denken dat 6 eetmomenten per dag gezond zijn.

Weet je wat gezond is? Afwisseling en variatie, net als in de oertijd niet weten wanneer de volgende maaltijd is





Eh??? Ja dat bedoel ik, ik eet ook maar 2 z oer dag.



In de periode dat ik 6 kleine maaltijden at, omdat het zo goed was voor de stofwisseling was ik 8 kilo zwaarder dan nu. En ik eet nu in een window van 5 uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:gebruikersnaam22 schreef op 23 augustus 2013 @ 16:57:

[...]



Zalig zijn de armen van geest.

Toen ik maat 38/40 had bij een lengte van 1.78, verdacht men me van anorexia. Ik kreeg opmerkingen naar mijn hoofd als: je bent een leuke Biafraan, je hebt alleen je kleur niet mee. Etc.

Maar volgens jou neigde ik dus al naar ongezond dik? Doutzen is 1.78 en heeft maat 34 en is daarmee voor sommig modellenwerk al 'te dik'.
Alle reacties Link kopieren
En ik snap niet waarom weer een topic over weer de 'juiste' maten van natuurlijk een vrouw opnieuw zoveel los maakt. Wat blijven we toch betrokken op dit onderwerp reageren.



Laat het los en accepteer gewoon hoe je eruit ziet. Waarom laat je je opnieuw verleiden tot het wederom afkammen van het uiterlijk van andere vrouwen?



Dit onderwerp valt wat mij betreft in dezelfde categorie als Sinterklaas en zijn zwarte pieten op dit forum.Succes verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 augustus 2013 @ 17:00:

[...]



Doutzen is 1.78 en heeft maat 34 en is daarmee voor sommig modellenwerk al 'te dik'.

Waarschijnlijk voor het modellenwerk waarbij je vel over been hoort te zijn. Dus dat ze voor 'sommig modellenwerk' al te dik is, wil niet zeggen dat ze dik is.



Waarschijnlijk hebben Doutzen en ik ook nog eens een andere bouw, waardoor ik mager toonde bij maat 38/40. Ik kreeg er haast iedere dag wel een opmerking over, ook van wildvreemden.

Dus ongezond dik... nee, ik geloof het niet.
Alle reacties Link kopieren
twiggy als tiener

[img][NORML]http://fashionmodel.mtx5. ... /2008/09/twiggy-19601.jpg[/NORML][/img]



twiggy als volwassen vrouw



[img][NORML]http://www.pvedesign.com/ ... 10/07/TwiggyL_468x595.jpg[/NORML][/img]



Hoe goed je ook voor jezelf zorg met de leeftijd blijf je echt geen maakt 34 houden. Je lijf weigert dat gewoon.



Als ik nu foto's van doutzen zie denk ik mijn hemel zo'n taille had ik ook ooit..... Maar ik weet zelf waar het aan ligt (bijvoorbeeld geen 40 km per dag fietsen...



Amand heeft wel een punt. Door alle luxe bewegen vrouwen een stuk minder dan dat ze vroeger deden. Ga het beddengoed maar eens met de hand wassen hoef je spontaan niet meer naar de sportschool
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens Jenny Runk en de vrouw in het rode topje/jurk in het artikel waarnaar gelinkt wordt, prachtige vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 23 augustus 2013 @ 16:59:

[...]





Eh??? Ja dat bedoel ik, ik eet ook maar 2 z oer dag.



In de periode dat ik 6 kleine maaltijden at, omdat het zo goed was voor de stofwisseling was ik 8 kilo zwaarder dan nu. En ik eet nu in een window van 5 uur.Het gaat ook niet om hoevaak je eet, maar de hoeveelheid en wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
quote:anaquirina schreef op 23 augustus 2013 @ 13:49:

Waarom cateautje? Bij grotere maten heb je meer vet en dat vet komt er niet omdat je 3x per week een workout doet van 2 uur en gezond eet. Met af en toe genieten. Dan is het eerder af en toe sporten, veel zondigen en af en toe gezond eten.Wat een onzin. Ik sport 3 keer per week (soms 4 keer), eet gezond, zondig soms, maar heb wel maat 42. Dat heeft alles te maken met aanleg en bouw.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 23 augustus 2013 @ 13:13:

Ik vind maat 36 of 38 de ideale maat, alles daar onder of daar boven is gewoon ongezondEn welke lengte had je daarbij in gedachten? Er zijn vrouwen die 1.90 zijn hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren




Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb persoonlijk niet zo'n behoefte om mode te zien bij dikke mensen. Kan me er niet mee indentificeren met mijn maatje 36 (ben 1,65 m lang). Wij zijn hier thuis allemaal slank. Ik heb niets met extreem dunne modellen, maar heb ook niets met dikkere modellen. Wat mij betreft houden we het bij een maatje 36/38, niets meer, niets minder, qua modefotografie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 23 augustus 2013 @ 13:13:

Ik vind maat 36 of 38 de ideale maat, alles daar onder of daar boven is gewoon ongezondGezondheid hangt van veel meer factoren af dan alleen je kledingmaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cemby schreef op 23 augustus 2013 @ 12:19:

Ik vind maat 36-38-40 normale maten. Vrouwen met maat 42 of hoger hebben last van overgewicht in meer of mindere mate.





Nog niet alles gelezen: maar dit geldt echt niet zonder meer. Als je lang bent (boven de 1.80, bijvoorbeeld) kan 42 of 44 echt een heel normale maat zijn, zonder dat je overgewicht hebt.



Verder vind ik de modellen op de foto's aan de zware kant om te zien, en normale maten lopen wat mij betreft van 34 tot 44, wel afhankelijk van of je 1.62 of 1.85 bent en hoe je bouw is.
quote:zoetie schreef op 10 september 2013 @ 11:14:

Tja, ik heb persoonlijk niet zo'n behoefte om mode te zien bij dikke mensen. Kan me er niet mee indentificeren met mijn maatje 36 (ben 1,65 m lang). Wij zijn hier thuis allemaal slank. Ik heb niets met extreem dunne modellen, maar heb ook niets met dikkere modellen. Wat mij betreft houden we het bij een maatje 36/38, niets meer, niets minder, qua modefotografie.

je hebt geen behoefte om mode te zien bij iedereen die een andere maat heeft dan jij?

Bizar.



De foto van Jennie laat allemaal prachtige vrouwen zien, niet te dik, niet te dun maar wel variërend van 8 tot 16. Ze zijn allemaal normaal. Ook een verademing dat ze ouder zijn dan 12.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekker niets gelezen, zelfs de OP maar half, maar ik heb een hekel aan de term 'normale maten'. Wat normaal is, is wat past bij iemands aanleg en bouw, met een flinke marge omdat we nou eenmaal niet onmiddellijk 'abnormaal' zijn bij een paar kilo meer of minder dan het ideaalbeeld.



Gezond leven lijkt me beter dan proberen te voldoen aan het ideaalbeeld van een kledingmaat die kennelijk als 'normaal' wordt bestempeld.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nachttrein schreef op 11 september 2013 @ 00:10:

[...]





Nog niet alles gelezen: maar dit geldt echt niet zonder meer. Als je lang bent (boven de 1.80, bijvoorbeeld) kan 42 of 44 echt een heel normale maat zijn, zonder dat je overgewicht hebt.



Verder vind ik de modellen op de foto's aan de zware kant om te zien, en normale maten lopen wat mij betreft van 34 tot 44, wel afhankelijk van of je 1.62 of 1.85 bent en hoe je bouw is.



Leeftijd doet er ook toe. Ik ben 1.76. Toen ik 18 was, had ik maat 36/38 en was met mijn Hollandse bouw heel slank.

Nu ben 54 en ik zou met maat 36 broodmager zijn. Het staat me niet meer. Zelfs de 7 kilo die ik nu ben afgevallen zie je voornamelijk in mijn gezicht en hals, al blijf ik elders fors.
Dat modellen aan bepaalde afmetingen moeten voldoen heeft toch ook te maken met dat ontwerpers een standaard uitgangspunt nodig hebben voor hun creaties. Ze zouden een grotere maat als standaard kunnen hanteren. Ik denk wel dat een vrouw met meer dan maat 38, minder vaak de juiste verhoudingen heeft om als standaard te kunnen gebruiken. Het betekent niet per se dat iemand te dik is, maar een wisselende of sterk afwijkende heup, taille of borstomtrek is niet geschikt als uitgangspunt. Hetzelfde geldt voor een model dat te lang of te klein is.



Ik kijk het liefst naar slanke modellen zonder ondergewicht met vrouwelijke vormen. Ik ben zelf slank, maar wel een stuk kleiner dan een model, dus kleding ziet er bij mij ook anders uit. Ook hebben veel modellen weinig vrouwelijke vormen. Meestal kan ik wel inschatten hoe iets er op mijn figuur uitziet en anders merk ik het snel genoeg bij het passen.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2013 @ 14:01:

[...]



Ik heb het andersom. Door mijn brede schouders en flinke borsten heb ik daarboven maat 48. Vanaf mijn ribben naar beneden heb ik maat 42/44.

Ik heb wel overgewicht, zeker wel, maar ook overal maling aan. Ik ben prachtig. Toevallig!



Mooi gesproken! Ik heb maat 40/42 van onderen en maat

38/40 van boven bij 1.75 en ik heb er echt maling aan of mensen

me dik vinden of niet.Ik zal er niet om gaan lijnen.Bovendien loop ik niet op de wereld tot andermans genoegen.Ik ben een zelfverzekerde jonge vrouw,sta met beide benen op de grond en ben trots op mezelf.



En over het onderwerp:Ja,ik ben ervoor om alle maten te gaan gebruiken.Waarom?Omdat er nou eenmaal mensen in alle sorten,kleuren,leeftijden,maten en lengtes zijn(mager,slank,dik,gemiddeld,klein,groot etc...),of je het nou wilt of niet,of je het nou gezond,mooi vind of niet en ook omdat alle mensen gewoon kleren nodig hebben en graag willen zien hoe het bij hun eruitziet.Ik vind het dus dan niet okay als een groep mensen wordt buitengesloten en men zo doet alsof zij niet bestaan want ze zijn er wel of je het nou wilt of niet of moeten ze er anders naakt bijlopen? Niet iedereen is hetzelfde.En ff voor de duidelijkheid,ik wil hier ook geen kledingmaten of dun-of dikzijn promoten.En verder:Iedereen zijn voorkeur!Ik ben zelf voor diversiteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind soms juist dat de "dikkere" modellen er onrealistisch goed geproportioneerd en strak uitzien. Als je heel slank bent dan kwabbert er niet zoveel, logisch. Maar vrouwen die dan de normale maat vertegenwoordigen, daar zou je toch ook wel eens een rolletje bij kunnen verwachten (zoals ik die ook heb) maar dat is dan meestal weer niet zo. Totaal goed in verhouding, strak en geen slap vel of rolletje te zien.



Logisch, want het moet wel verkopen. Maar aan de andere kant schiet je dan ook weer een beetje je doel voorbij om de mensen met die maten aan te spreken. Kijk, bij Doutzen kun je nog denken: met mijn maten zal ik er nooit zo uitzien, ik spiegel me er dus ook niet aan. Maar bij iemand met je eigen maat wiens lichaam er 10x beter uitziet kun je opeens hard aan jezelf gaan twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven