Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke verzorgingsproducten: ervaringen?

11-11-2008 22:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in natuurlijke verzorgingsproducten en cosmetica en vind het een interessant onderwerp. Ik wil gewoon af van alle producten die synthetische en niet huideigen stoffen bevatten. Natuurlijk lijkt me toch het allerbeste voor mijn lichaam, en dan met name producten die het BDIH-keurmerk hebben.

Ik ben nog zoekende op dit gebied (gebruik al wel een aantal producten van o.a. Weleda, E-line en Lavera) en zou graag jullie ervaringen horen. Waar zweer je bij, wat zou je niemand aanraden, waar haal je voordelig je producten vandaan etc.?



Groeten Labamboeh
Alle reacties Link kopieren
Check Lush en L'Occitane, Weleda en dr Hauschka!
Alle reacties Link kopieren
Metatron, heb jij zelf ook ervaringen met deze merken? En wat gebruik je dan? Waar ben je enthousiast over?



Groeten Labamboeh
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van zo'n beetje alles van L'Occitane... vooral de honinglijn..Van Lush vind ik de zeep het lekkerste.

Van Weleda gebruik ik veel huidolien (amandel bijv en arnica massageolie). Dr. Hauchka heb ik niet zo veel ervaring mee maar schijnt ook goed te zijn...
Alle reacties Link kopieren
www.iherb.com



bij search invullen...beauty[
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot fan van natuurzeep, oftewel Savon de Marseille. Hier een plaatjes van de originele blokken:





Ook gebruik ik regelmatig producten van Traay Bee Natural (mét BDIH keurmerk) zoals:





De Traay producten koop ik in een natuurwinkel en de blokken savon de marseille koop ik het goedkoopst op www.dezeepkist.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik heel graag de rosa musqueta gezichtscreme van Weleda, ruikt heerlijk en voelt lekker aan op de huid.



Ik heb wel een vraagje aan de dames die misschien meer bekend zijn met dit soort natuurlijke producten. Want wat ik eigenlijk zoek is een creme met een uv-beschermer er in. Mijn gewone potje Dove heeft dat nl wel, hoe zit dat nu bij natuurlijke producten? Ik kan er niets over vinden...
Alle reacties Link kopieren
Eerst even aan drietweeeneen: Aubre organics heeft diverse producten met zonnebescherming. In NL is dit merk wat lastig te krijgen maar via duitse website, ebay of iherb.com kan je hier goed aan komen! Zie www.aubreyorganics.com voor meer info! De meeste (zonne)producten voor je lichaam kan je ook voor je gezicht gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Overdag gebruik ik voor mijn gezicht Living Nature, meegenomen uit Nieuw Zeeland maar ook in NL verkrijgbaar. Eerst gebruikte ik producten van REN, alleen bij Skins cosmetics verkrijgbaar. Beide merken zijn erg prettig. Alleen moet ik wat wennen aan de shampoo van Living Nature, deze schuimt nog minder dan de shampoo van dr. Hauschka.

's Avonds gebruik ik de Iris lijn van Weleda.

Voor mijn lijf gebruik ik doucheproducten en de bodycreams van Boutriba, deze laatste zijn wat dikker maar niet vettig, heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
@Labamboe: belangrijkste als je natuurlijke producten wilt gebruiken is het leren (her)kennen van synthetisch en natuurlijke ingredienten. Op www.heelnatuurlijk.nl staan lijsten die je uit kan printen en waar je een heel eind mee komt!

Want ook merken als Sante, lavera verkopen producten die niet helemaal natuurlijk zijn!

Merken als sante en lavera zijn in duitsland veel goedkoper en via de NL website van lavera kan je via een mailtje een gratis proefsetje aanvragen. Veel producten zijn te verkrijgen bij lavendula.nl



Harmonie / de ambachtelijke is een merk wat ook prettig is en hier nog niet genoemd.



Verder gebruik ik zelf graag de producten van Aubrey organics. Ik bestel dit momenteel in amerika omdat er meer te koop is voor minder geld (iherb.com). Ze verkopen reissetjes/travelkits met gezichtsverzorgingsproducten zodat je deze kan uitproberen. Er zit zowel dagcreme, reinigingsmelk, lotion als een masker in en nog 3 proefzakjes van andere producten en ze zijn echt de moeite waard! De bodylotion is ook fijn en kan ook voor je gezicht gebruikt worden. En ook de producten voor je haar zijn erg fijn!



Tot slot gebruik ik ook graag de zepen en shampoo's van www.chagrinvalleysoapandcraft.com En ook zepen als marseille zeep en aleppo zeep zijn natuurlijk. Via iherb kan je ook zepen van o.a nubian heritage, kiss my face, south of france en one with nature kopen (zoek op soap bar).



Als allerlaatste: Lush is niet 100% natuurlijk!!!! Ze verkopen wel producten die natuurlijk zijn maar dat zijn er echt maar enkele!!! De rest is gebaseerd op natuurlijke ingredienten maar dit wil niet zeggen dat het natuurlijk is!! Daarom ALTIJD de ingredienten lijst controleren!!!! Ook als je via amerikaanse websites koopt want daar gooien ze nog meer met de term "natuurlijk" terwijl dit niet juist is!
Lush is wel superlekkerrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Enne, ipv een bodylotion kan je ook gewoon olie van een reformwinkel gebruiken! Of gewoon biologische koudgeperste olie die je ook voor het koken gebruikt zoals bijv de zonnebloem- of olijfolie van nieuwe band! Eventueel voeg je wat etherische olie toe voor een lekker geurtje of je gebruikt het zo.

Na het douchen op de nog vochtige huid aanbrengen zorgt dat de olie snel intrekt en meer "vocht vasthoudt"



Je kunt olie ook ipv een gezichtscreme gebruiken of mengen met een dagcreme/nachtcreme. Via anthemis.nl en gardenofwisdom.com kan je diverse goede olie soorten aanschaffen! Ligt aan je huid welke voor jou het beste is. Zelf gebruik ik graag rozenbottel olie.



Ben de make up nog vergeten, mineral make up is de oplossing!! In NL nog lastig te verkrijgen, voornamelijk alleen op minerale gebaseerde make up! Maar in amerika is er van alles te koop!!! everydayminerals.com heeft goede foundation voor een leuke prijs en je kunt een sample setje voor vrij weinig aanschaffen! Koop wel alles in custom kits omdat dit véél voordeliger is!

Minerale foundation met zinc oxide en titanium dioxide bevat ook een spf van ongeveer 15. Het testen hiervan kost veel geld en daarom mogen de bedrijfjes het niet vermelden op hun website maar het is wel zo! EDM heeft ook producten natural reflections met een hoger percentage zinc oxide en geeft daarom een betere bescherming tegen de zon (zonder al teveel kleur/dekking).

Wat oogschaduw betreft kan je bij pureluxecosmetics.com voor weinig ($1) samples kopen waar je behoorlijk lang mee kan doen! De foundation vind ik waardeloos maar de oogschaduw samples zijn een aanrader om voor weinig geld veel kleurtjes aan te schaffen! De oogschaduw aanbrengen is even wennen en gaat het best met een kwast met haartjes. Je kan de oogschaduw ook als eyeliner gebruiken, zelf breng ik het dan nat aan zodat de kleur intenser is!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje HappyS, je bent er wel een thuis! Dankjewel voor je uitgebreide antwoorden, al was het niet allemaal voor mij bedoeld.



Ik begin langzaamaan steeds meer interesse te krijgen in al wat natuurlijk en biologisch is. Ik had onlangs (geen beauty, hihi) een allesreiniger van Ecover gekocht. Voelt goed geen chemisch spul te gebruiken. Maar raar eindelijk dat ik de vloer zo goed verzorg en mijn lichaam niet :s



Dus. Ik ben vanmorgen naar het kruidenwinkeltje hier in het diro geweest en zij liet mij de zonnemelk van Weleda zien. Losse fles dus wat je elke keer als je naar buiten gaat op moet smeren. Wil ik niet, niet in de winter iig, ik wil een creme waar alles in zit. Nu schijnt er van Zarqa en van Avera wel een creme met SPF te zijn. Ik moet nog googlen daarop, iemand ervaring met deze merken?
Alle reacties Link kopieren
Hey Lambamboe,



Leuk dit topic! Ikzelf ben ook sinds een tijdje overgestapt op natuurlijke producten (gebruik nu wel als dagcreme H2O en dat is niet geheel natuurlijk..kijken hoe het bevalt).



De producten die voor jou goed zijn liggen ook erg aan je huidtype, ikzelf heb een gevoelige huid met vette T-zone dus vandaar ook mijn keuze voor bepaalde producten. Maar wat ik je echt kan aanraden is een natuurlijke deo te gebruiken, via je oksels komt anders veel chemische zooi je bloed in wat mogelijk borstkanker kan veroorzaken (geruchten maar toch..)

Ik gebruik Weleda deospray de blauwe, erg lekker en effectief!



Verder gebruik ik als reining de amandelreinigingscreme van Weleda en die is heerlijk, lekker dik en zacht en ruikt heerlijk naar amandel en droogt niet uit. Daarna als nachtcreme de verzorgende amandelcreme ook van Weleda. Als dagcreme dus H2O.



Voor onder de douche heb ik een natuurlijke shampoo (weet merk niet meer) maar die ontvet niet goed dus staat nu beetje te staan..Voor na het douchen kan ik je echt van Traay de kokos bodybutter aanraden (heb hiervan ook de bodyscrub voor onder de douche, ook super!), heerlijk! Dik en romig en geen vette huid, lekker voor de winter ook! Moet je wel van kokos houden ;).

Verder vind ik de duindoornolie en bodylotion (erg luchtig daarom erg goed als het warm is, olie meer voor de winter) van Weleda heerlijk ruiken, krijg je echt een zachte huid van! Er staat nu nog een bodylotion van Martina Gebhart in de kast, die is nog ongeopend dus ben benieuwd, iemand met dat merk ervaring?



Maar idd Lavendula is goed, bestel ik vaak online en je krijgt veel proefjes en dingetjes als je iets besteld! Boven bepaald bedrag betaal je geen verzendkosten krijg je 5% korting!

Wat de spf vraag betreft ben ik ook nog geen creme met factor tegen gekomen, dit omdat het synthetisch is. Vaak zit er in natuurlijke cremes wel UV-bescherming maar dan op natuurlijke basis, dus geen factor. Eigenlijk zoek ik nog een goede natuurlijke foundation, heb nu minerale poeder van Essence, bevalt wel goed maar is geschikter voor een vettere huid, mijn huid wordt er droger van. Dus als iemand nog een goede, vrij dekkende, vloeibare foundation weet??



Verder tip, check of producten het BDIH-keurmerk hebben, dan zit er gegarandeerd geen zooi in. Op Lavendula zie je ook duidelijk welke merken dit wel en niet hebben. Zo was lang bericht...:)
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand een goed, natuurlijk vochtinbrengend masker?

Heb nu een masker van Living Nature maar die stinkt een beetje :(
Alle reacties Link kopieren
Niet mer Zarqa en Avera. Heb weleens de zonneproducten van Weleda gebruikt, maar die natuurlijke merken gebruiken vooral zinc oxide en titanium dioxide wat op je huid blijft zitten. Resultaat: een enorm plakkerig gezicht. Minerale make up raad ik wel aan, zit ook zonnebescherming in. Ik gebruik die van Laura Mercier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Metatron schreef op 11 november 2008 @ 22:49:

Ik ben fan van zo'n beetje alles van L'Occitane... vooral de honinglijn..Van Lush vind ik de zeep het lekkerste.

Van Weleda gebruik ik veel huidolien (amandel bijv en arnica massageolie). Dr. Hauchka heb ik niet zo veel ervaring mee maar schijnt ook goed te zijn...



L'Occitane lijkt mij ook goed, alleen zit geen winkel bij mij in de buurt! Kun je dat ergens online kopen?

Dr. Hauschka vind ik niet denderend, had een oogcreme en die irriteerde mijn ogen, veel etherische oliën zitten daarin, net als in Alqvimia (ook geprobeerd, erg lekker en duur! maar te irriterend voor mij). De oranjebloesem toner ervan is wel super lekker! En geschikt voor de gevoelige huid..(ja ik heb van alles wat zoals jullie wel merken , blijf maar schrijven omdat ik dit zo'n leuk topic vind!
Alle reacties Link kopieren
quote:curlygurly schreef op 12 november 2008 @ 20:55:

Kent iemand een goed, natuurlijk vochtinbrengend masker?

Heb nu een masker van Living Nature maar die stinkt een beetje :(Die verse maskers van Lush, of Dr Hauschka heeft ook vochtinbrengende. Kijk eens op makeupalley.com wat voor recensies ze krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Maakt mij verder niet uit maar L'occitane is ook niet natuurlijk hoor. Het is wel gebaseerd op planten etc maar bevat gewoon siliconen etc. Er zitten misschien wel natuurlijke producten tussen want steeds meer merken krijgen 100% natuurlijke product lijnen maar echt niet alles is natuurlijk! Bovendien is het erg duur.



Martine gebhart heeft goede producten, eenvoudig maar wel goed!



Let er ook op dat het BDIH kenmerk voor producten en niet voor merken geldt!! Het staat vaak achter een merk maar wil niet zeggen dat het gehele merk natuurlijk is maar dat het merk producten verkoopt met een BDIH keurmerk.



Wat maskers betreft, deze kan je vrij makkelijk zelf maken! En Lush verkoopt inderdaad ook fijne maskers alleen zijn deze vers en daardoor niet lang houdbaar. Zelf gebruik ik graag de maskers van Aubrey! Of een olie masker, honing, havermout etc. In de zomer als m'n huid wat vetter is maak ik maskers met Luvos heilaarde. Echt perfekt spul! Niet duur en droogt de huid niet uit maar reinigt deze wel! je kan de klei zelf mengen met water, (karne)melk, sap etc.
Alle reacties Link kopieren
Love shampoo & conditioner van Fushi voor droog haar en gevoelige huid!!! Prachtig haar, ruikt super, en eczeem veel minder geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er nu niets meer van!



Ik dacht dat ik zo goed bezig was met mijn Weladaatjes, en nu lees ik weer dat daar zoeel olien etc inzitten.



En wat betredt dat BDIH keurmerk. Ik heb op de site zitten kijken, maar kom niet verder dan een pagina vol icootjes van merken met kerumerk. Maar waar vind ik nu de waardering per product? Hoe weet ik nu of het product dat ik gebruik van Weleda wel volledig natuurlijk is?



En welke deo is volledig natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
Happy...



Hopelijk kun je mij eens advies geven??

Ik ben nl ook op zoek naar natuurprodukten. Zelf heb ik een lichte rosacea huid, het is zeer ongehydrateerd..met wat rimpeltjes..

Ik zag dat de produkten van Martine gebhart?? vrij goedkoop zijn.



En hoe zit het met neoderma produkten??



Modjoh
Alle reacties Link kopieren
http://www.lavendula.nl/shop.aspx



Op deze website kun je zien welke producten het BDIH keurmerk hebben en dus volledig natuurcosmetica zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:drietweeeneen schreef op 13 november 2008 @ 20:11:

Ik snap er nu niets meer van!



Ik dacht dat ik zo goed bezig was met mijn Weladaatjes, en nu lees ik weer dat daar zoeel olien etc inzitten. Veel natuurlijke producten bevatten oliën omdat die werkzame stoffen bevatten en soms conserverend werken.



Dat is niet slecht hoor! Alleen al er soms teveel etherische oliën zitten kan je daar soms op reageren maar dit verschilt per persoon. Ikzelf vond Alqvimia dus wat dat betreft te heftig (denk dat het daaraan lag).





En welke deo is volledig natuurlijk?De deo's van Weleda en ongetwijfeld zijn er meer merken. Zie de site lavendula. Als er BDIH bijstaat is het natuurlijk.[
Alle reacties Link kopieren
BDIH is één van de Europese keurmerken voor natuurlijke en biologische cosmetica. Het is hier nu een beetje overgenomen als dé standaard, maar er zijn er meer, zoals Ecocert en UK Soil Association. Die laatste is nog veel strenger in het beleid dan BDIH. En hoe streng wil je voor jezelf zijn? Ook BDIH staat synthetische stoffen in kleine hoeveelheden toe in producten als dat voor de houdbaarheid of bruikbaarheid nodig is.

En er is ook nog een verschil tussen natuurlijke en biologische producten. En inderdaad Happy S, het keurmerk hoeft niet per se voor alle producten van een merk te gelden. Goed lezen dus als je precies wilt weten wat je smeert.



Zelf ben ik een fan van www.shizo.nl Ze hebben merken die ik nog niet kende naar Nederland gehaald. Ik raakte toch al een beetje uitgekeken op Weleda. Mijn favorieten zijn nu Patyka (biologisch) en Circaroma (op basis van aromatherapie). Ik gebruik ook de lippenbalsem van Purepotions. Beste die ik ooit heb gehad. En alles helemaal natuurlijk. Wel redelijk aan de prijs, maar voor natuurlijke en zeker biologische ingrediënten betaal je nou eenmaal meer. I don't mind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven