Mode & Beauty alle pijlers

Overhangende oogleden: hoe ogen opmaken?

14-04-2009 02:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld maar toch.. Sinds een paar jaar heb ik behoorlijk overhangende oogleden, gevalletje van teveel vel.



Nu ben ik dol op make-up maar ben er niet handig mee. Omdat mijn oogleden zo hangen wil ik mijn ogen wat groter laten lijken. Nu zie ik er altijd uit alsof ik moe en sjacherijnig ben en daar baal ik best een beetje (veel) van. Oogschaduw aanbrengen is best een uitdaging omdat het soms 'verdwijnt' door het teveel aan vel (hangt tegen wimpers aan).



Heeft een van jullie nog handige tips hoe ik mijn ogen optisch toch groter kan laten lijken (buiten een ooglidcorrectie om ).



Many thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Witte glans/subtiele glitter oogschaduw. Door wit lijken je ogen frisser en helderder.
Alle reacties Link kopieren
Veel (vèèl) mascara!

Eerst afpoederen voor extra volume en houdbaarheid, vervolgens met de wimperkruller de wimpers omhoog krullen, dan met een mascarabase (Hema) een witte basislaag aanbrengen, en daaroverheen je gekleurde mascara. Lichte oogschaduw op je bewegende ooglid en wat donkerder oogschaduw tegen je arcadeboog aan (tegen dat botje boven je oog).

Instant ooglift!

Ik heb ook overhangende oogleden en maak zo al jaren mijn ogen op. Vind snijden te drastisch, dit is voor mij een prima middel. Succes!
Nee, bij mij was er ook geen eer aan te behalen. Het werkte gewoon niet; of ik me nu wel of niet opmaakte; ik zag er dood- en doodmoe uit. Ik heb ze dus wel laten liften en het was een fluitje van een cent en ben er nog iedere dag als ik voor de spiegel sta blij mee. Echt; elke morgen denk ik; 'he lekker fris koppie'. En het is toch alweer een jaar geleden.





'k zou het gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Overhangende oogleden

Kleur het gedeelte wat overhangt flink met een donkere tint oogschaduw. Hou het bewegende ooglid en de plek vlak onder de wenkbrauw licht van kleur. Een overhangend ooglid ‘hangt’ immers naar voren, en om dat optisch te verminderen, ‘duw’ je het overhangende gedeelte in feite naar achteren indien je een donkere tint gebruikt. Zo krijg je een 'liftend' effect. Zou je op je bewegend ooglid een donkere kleur oogschaduw aanbrengen en het overhangende gedeelte licht laten, dan accentueer je juist de overhangende oogleden en dat kan er vermoeid uitzien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ken dit probleem. Ik doe dus licht boven donker en dat vind ik het mooist staan. Behalve overhangende oogleden (ik heb niet eens een ooglid, bij wijze van spreken), heb ik ook heel diepliggende ogen en kleine ogen. Er valt gewoon geen eer aan te behalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeldel schreef op 14 april 2009 @ 08:25:

Ken dit probleem. Ik doe dus licht boven donker en dat vind ik het mooist staan. Als ik heel veel mascara of heel veel eye-liner op doe, heb ik geen ogen meer. Behalve overhangende oogleden (ik heb niet eens een ooglid, bij wijze van spreken), heb ik ook heel diepliggende ogen en kleine ogen. Er valt gewoon geen eer aan te behalen
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou ook niet zo snel voor snijden kiezen, maar in 't geval van hangende oogleden zou ik juist wél voor cosmetische chirurgie gaan.
Inderdaad Elninjoo, ik heb er heel lang over nagedacht (wel 10 jaar denk ik) en ik had het laten doen en wilde echt dat ik het 10 jaar eerder had laten doen. Het is zo'n dankbaar iets, je knapt er zo verschrikkelijk van op, en het stelt geen fluit voor.
Alle reacties Link kopieren
Je zicht verslechterd ook met hangende oogleden en vaak wordt het zelfs aangeraden en dus ook vergoed omdat he teen medische indicatie is.

Mijn moeder heeft het laten doen (medische indicatie) en ik ga het ook laten doen zodra ze gaan hangen, ben nu pas 32 en zit niet veel in de zon dus ik hoop dat het nog even opzich laat wachten.
Het wordt niet zo makkelijk meer vergoed hoor, en als ze het al vergoeden halen ze het hoognodige weg, niet voor de mooi maar voor het practische.

Mijn verzekering deed zo moeilijk dat ik het zelf maar betaald heb.
Alle reacties Link kopieren
mijn buurman is in amsterdam geholpen, zijn zicht was minder, en ze hebben en alles vergoed en hem een lekker ding gemaakt, erg mooi gedaan.



met makeup: witte glans op je oogbol gebied en een flinke arcadeboog met donkere oogschaduw.



zo:







als je oogleden dan te diep lijken voor je gevoel, dan kun je ook een harde lijn trekken met eyeliner omdat je daar dan de aandacht mee trekt vervaag je je overhangende oogleden look.







probeer ook je wenkbrauwen zo hoog mogelijk te epileren en zet in het midden net onder je wenkbrauw een wit puntje gloss, dat lift de boel wat op.
Dat wat jij op de foto laat zien, dat zie je helemaal niet eens meer als je oogleden flink overhangen. Wit op de oogbol valt weg onder het vel en de donkere schaduw valt weg in de plooi. Zoals je op de foto laat zien kan ik NU mijn ogen opmaken, maar voorheen viel dat allemaal helemaal weg. Eyeliner zag je ook niet; er viel een vel overheen.....
Alle reacties Link kopieren
dat ws een behoorlijk hanger dan Whop, ben jij zeker wel heel blij dat t weg is!!!!



Ja, ik kan moeilijk zien vanaf een afstand hoe "erg " het is.
Heel erg blij
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Dank jullie wel voor alle tips, ik ben er erg blij mee! Ik ga het in elk geval allemaal proberen en ik hoop echt dat ik er dan wat netter bij loop.



Geloof me, ik denk regelmatig aan het laten wegsnijden. Ik zie inderdaad ook slechter en mijn ogen zijn snel geirriteerd dus ik denk dat ik er wel baat bij zou hebben maar ja, ik ben als de dood dat het misgaat en ik er nog verlepter bijloop als wat ik nu doe. Allebei mijn ouders hadden ook dit probleem en zijn allebei geholpen maar bij mijn moeder is het niet echt mooi gedaan en zie je een behoorlijk litteken lopen.



Ik heb op internet lopen speuren (en ik zag dat er hier op het forum ook een topic is geopend over het weghalen van overhangende oogleden) maar je leest toch ook best wel over operaties die redelijk mislukt zijn en het is toch je gezicht waar ze in snijden. Dat bevreest me toch wel.



Ik heb goeie hoop met jullie tips en ik hoop echt dat ik met goede make-up nog een paar jaar voort kan.
Alle reacties Link kopieren
Yoerie, het gaat echter veel vaker goed dan niet , maar die hoor je niet.



ik heb zelf al heel wat mooie effecten gezien hoor, een litteken zien vind ik dan ook onbegrijpelijk, dat is echt niet nodig.



gewoon naar een goeie arts gaan, vragen hoe vaak ie de operatie al heeft gedaan en laat je uitleggen hoe ie hem uitvoert en laat je foto;s overhandigen etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sarah, ik snap het wel hoor dat je de goede uitkomsten niet hoort. Mijn moeder is door een algemeen plastisch chirurg in het ziekenhuis geholpen, toendertijd netjes vergoed door de verzekering.



Ik vind het zelf alleen vrij tricky om een goede arts te vinden. Op het internet vind je zo veel verschillende meningen over waar je naartoe zou moeten. Ikzelf had eerst aan een kliniek in Amsterdam (De Lairesse) gedacht maar daar las ik ineens ook rare dingen over.



Als ik genoeg moed heb verzameld dan laat ik me doorverwijzen en ga ik wel diverse artsen af voor info (goed idee over de foto's). Tot die tijd ga ik toch nog even verder knutselen mbv make-up.
Alle reacties Link kopieren
als je echt op zeker wilt gaan dan is de Bergmankliniek heel erg goed.



T Gooi in Bussum is ook goed,



dat zijn toch wel de twee toppers.



altijd iets duurder dan de rest, maar safe.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 14 april 2009 @ 09:07:

Inderdaad Elninjoo, ik heb er heel lang over nagedacht (wel 10 jaar denk ik) en ik had het laten doen en wilde echt dat ik het 10 jaar eerder had laten doen. Het is zo'n dankbaar iets, je knapt er zo verschrikkelijk van op, en het stelt geen fluit voor.

Waar heb jij het laten doen, Whopper?

Bang dat het mislukt, is ook een van de redenen dat ik het niet wil, namelijk. Goede ervaringen zijn altijd welkom!
quote:sarah2ndlife schreef op 14 april 2009 @ 18:01:

Yoerie, het gaat echter veel vaker goed dan niet , maar die hoor je niet.

Jawel; HIER HIER HIER!!!
quote:Quinty schreef op 15 april 2009 @ 08:18:

[...]



Waar heb jij het laten doen, Whopper?

Bang dat het mislukt, is ook een van de redenen dat ik het niet wil, namelijk. Goede ervaringen zijn altijd welkom!

Westeinde ziekenhuis in Den Haag, door de enige vrouwelijke chirurg daar. Ze opereert ook in Leidschendam en in een privekliniek in Den Haag, ook Westeinde genaamd volgens mij.



Geen moment bang geweest dat het zou mislukken.

Als je meer info wilt dan kun je me mailen, moet je even mijn vriendin worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook. Ik bedoel die overhangende oogleden. Als ik moe ben dan is het echt heel erg. Ondanks dat vind ik mijn ogen nog steeds het mooiste wat ik heb. Ik maak me toch heel anders op dan ik hier hoor. Ik gebruik juist donkere oogschaduw en doe dan alleen het boogje boven mijn oog. En dan met een potloodje een lijntje langs mijn wimpers onder, mascara erop en ik zie er dan stukken beter uit. Mijn ogen springen er dan wel uit. Maar ach..... ik heb wat andere dingen in mijn gezicht te verbergen, dus ondanks mijn hangende oogleden, vestig ik juist de aandacht op mijn ogen.



Je kijgt een ooglidcorrectie geloof ik pas vergoed als de oogleden tot over de pupil hangen. Als ik moe ben is dat bij mij dus al het geval. Dus ik geloof dat ik maar eens erg moe naar de huisarts ga......
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een met gratis zonneschermen. Ik gebruik mascara en een oogpotloodje. Geen oogschaduw, dat ziet er niet uit.



Ik heb al wat moed verzameld, maar nog niet voldoende. Ik hoor heel vaak dat het inderdaad een fluitje van een cent is.

En ik moet ook nog even sparen



Maar ik ga het zeker een keer laten doen. Nu kan ik het nog aardig verbergen met mascara, maar ik zal er toch eens aan moeten geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven