Mode & Beauty alle pijlers

Tips jurkjes bij voller lichaam

26-07-2014 12:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik was eergisteravond op een feestje en daar viel het mij opeens op hoe prachtigmooi sommige vrouwen gekleed zijn. Ook vollere of dikke vrouwen. Nu weet ik niet of het ook komt vanwege de uitstraling van sommige vrouwen dat ik er dan een beetje jaloers op kan worden, maargoed: ik kan jaloers zijn op vrouwen die zich zo mooi weten te kleden terwijl ze een maatje meer hebben. Ik kan dat dus niet, heb ik althans het gevoel. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.



Ik heb zelf ook een wat voller lichaam, want ik ben simpelweg steviger gebouwd: volle benen, brede heupen, breed lichaam. Ik eet gezond en ik beweeg, maar ik blijf uiteindelijk op hetzelfde gewicht. En ergens vind ik het ook prima dat ik wat voller ben. Ik ben zoals ik ben. Maar toch durf ik niet helemaal uit mijn comfortzone te stappen betreft kleding. Voornamelijk op feestjes of leuke gelegenheden. Ik blijf het houden bij simpele rokjes met een vaak wat lossere top om mijn buikje te 'verbergen', terwijl ik eigenlijk best eens een hele mooie jurk aan zou willen hebben. Strak, het liefst.



Ik draag ook altijd basic kleuren. En nu wil ik eigenlijk uit mijn comfortzone stappen. Leukere kleding, maar ook passend bij mijn figuur. Ik wil er niet uitzien als een rollade , maar gewoon eens een echt mooi classy jurkje. En hoewel ik erg van shoppen houd, weet ik eigenlijk niet echt raad met mijn lichaam als het aankomt op jurkjes op feestjes. Ik heb al snel het idee dat ik in herhaling val. Sterker nog: als ik foto's bekijk, is het zowat altijd hetzelfde.



Mijn vraag is dus: wie heeft er tips?! Wat voor jurkjes passen nou echt bij een voller figuur en hoe doen de vrouwen in hetzelfde schuitje dat?
het ligt maar helemaal aan je figuur, en als je rolletjes hebt moet je strak en fladderstofjes heel ver links laten liggen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een foto gezien een paar maanden geleden.



Hoe kom je erbij dat je voller bent?



Op die foto was je rete-slank!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens op het topic :inspiratie voor grote maten gekeken? Staan hele leuke tips tussen!
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Misschien wordt je wat minder vol wanner je wat minder drinkt.



Ik vind zelf een overslag/wikkeljurk jurk mooi bij het zandloper figuur dus oa:





This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2014 @ 12:42:

Ik heb een foto gezien een paar maanden geleden.



Hoe kom je erbij dat je voller bent?



Op die foto was je rete-slank!

o?

leg eens uit TO, over wat voor overgewicht hebben we het hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 juli 2014 @ 12:45:

[...]



o?

leg eens uit TO, over wat voor overgewicht hebben we het hier?Een sixpack bier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 juli 2014 @ 12:43:

Misschien wordt je wat minder vol wanner je wat minder drinkt.



Ik vind zelf een overslag/wikkeljurk jurk mooi bij het zandloper figuur dus oa:

[img]http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?. ... d=34637685[/img]



[img]http://demandware.edgesuite.net/sits_po ... jpg?sw=297[/img]

Ja. Maar ergens vind ik dit weer heel erg truttig en voor oudere vrouwen ofzo. Maar wel mooi.



PS. Mag ik je staffen met je irritante opmerkingen over alcohol en bier? Stop es.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe TO er uit ziet
Alle reacties Link kopieren
Viva - amber: ik wilde net de vraag stellen, waarom minder drinken? Ik denk das nieuw, als je teveel water drinkt krijg je opgezwollen benen.



Helaas viel het kwartje ;)
Geniet van elke dag!
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 12:54:

[...]



Ja. Maar ergens vind ik dit weer heel erg truttig en voor oudere vrouwen ofzo. Maar wel mooi.



PS. Mag ik je staffen met je irritante opmerkingen over alcohol en bier? Stop es.nee. wat nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:cello1987 schreef op 26 juli 2014 @ 12:43:

Heb je al eens op het topic :inspiratie voor grote maten gekeken? Staan hele leuke tips tussen!Neee, heb ik niet eens bij stilgestaan. Leuk, ik ga even het topic opzoeken..
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2014 @ 12:42:

Ik heb een foto gezien een paar maanden geleden.



Hoe kom je erbij dat je voller bent?



Op die foto was je rete-slank!Ik denk dat je je vergist. Ik ben overigens niet dik, maar ik ben echt vol. Een beetje mollig dus.
Ik heb je foto ook gezien, Funky. Je bent helemaal niet 'vol'.



Maar goed, bestel verschillende soorten jurkjes bij de wehkamp en kijk wat je goed staat.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen huisregel over irritant zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Welke maat heb je, Funky? En ben je een appel, peer, zandloper? Want dat scheelt ook nog eens enorm.



Verder, met goed omdergoed, eventueel corrigerend kun je veel maskeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat is vol? Ik zit tegen vol aan, vind ik. Met 42-44 bij 1,76m, bmi 26.



Duizenden leuke jurkjes. Van A-lijn tot koker.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 26 juli 2014 @ 13:16:

Welke maat heb je, Funky? En ben je een appel, peer, zandloper? Want dat scheelt ook nog eens enorm.



Verder, met goed omdergoed, eventueel corrigerend kun je veel maskeren.Ik zal even een (eerlijke ) foto uploaden van lichaam. Corrigerend ondergoed heb ik niet. Ik had wel eens een slank-makend basic hempje van de Hema, maar daar stikte ik zowat in.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je een zandloper: http://www.femmemagazine. ... gen-bij-zandloper-figuur/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem mezelf vol.



Maat 40 bij 1.68m. Bmi weet ik niet want ik heb geen weegschaal.

Dat haal jij denk ik niet Funky!



Maar goed, je vraagt om tips.



Om mijn rolletjes te verbergen draag ik graag Serendipity jurkjes van Dressesonly.nl maar die zijn voor jou misschien nog wat tuttig.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik kiezen voor drie mooie basic jurken. De vrouwen (ongeacht welke maat) die echt hun kleding mooi dragen, zijn gewoon heel bedreven in het 'afmaken' van een outfit. De jurken zelf zijn vaak heel basic. Maar door de juiste schoenen, leuke tas, accessoires is het heel wat.



Als je DE jurk koopt, kun je deze een paar keer aantrekken en dan heeft iedereen deze wel gezien. Met een basic kun je eindeloos variëren dus je haalt meer uit 1 outfit. Ik kijk altijd op sites hoe ze combineren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 26 juli 2014 @ 12:58:

Viva - amber: ik wilde net de vraag stellen, waarom minder drinken? Ik denk das nieuw, als je teveel water drinkt krijg je opgezwollen benen.



Helaas viel het kwartje ;)To had onder een andere nick gepost dat zij elke dag alcohol drink vanaf de ochtend. Alcohol heeft veel calorieeën. Van veel alcohol drinken kun je dik worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het punt is: ik draag eigenlijk al zoveel basic dat het gewoon niet meer leuk is. Ik heb vriendinnen die heel erg afwisseld zijn qua outfits en dat wil ik eigenlijk ook. Maar geen idee waar ik kan beginnen. Die Serependipityjurkjes kunnen inderdaad wel mooi staan denk ik!



Ik heb maat 38. Soms 36, maar qua broeken kan ik soms echt maat 40 hebben vanwege mijn benen + heupen, denk ik. Ik heb een peerfiguur denk ik. Ik draag dus eigenlijk altijd rokjes (of broekjes) de laatste tijd, maar altijd in standaard kleuren. Ik ben ook bang dat ik als ik opzichtige kleuren ga dragen, ik mijn lichaam nog meer benadruk. Hier even wat foto's van wat ik draag als het aankomt op rokjes:



Veelal wijd en hetzelfde dus. Ik haal de foto's wel weer weg, dus niet quoten aub.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje moeilijk te zien (je staat steeds een kwartslag gedraaid op de foto's). Maar het is volgens mij wel een stretchrok, niet wijd.



Ga anders met die vriendinnen shoppen, of bekijk eens hun garderobe. Welke basisstukken zij hebben.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als je vindt dat jouw onder lichaam te groot is voor je boven lichaam funky, zou ik zwarte kokerrokken dragen met een knallende blouse er op, rokje met peplum eventueel. Kleedt allemaal af, trekt de verhouding rechter en staat netjes, rode peeptoe's er bij en je valt gewoon op.



Foto's zijn wel wat te onduidelijk om je figuur te zien of te zien of je echt die vollere heupen hebt enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven