Mode & Beauty alle pijlers

Van geblondeerd haar naar natuurlijker kleur blond

28-07-2014 13:36 32 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
neeeeeeeeee joh 905
Ik ben zelf van een 10.38 naar een een mengkleur van 8.0 en 9.1.



Ik gebruik de professionele haarverf van Wella Koleston, die koop ik bij de kappergroothandel. Supersimpel, mengverhouding 1:1, ik gebruik 6% ontwikkelaar.



Het hangt natuurlijk wel af van je eigen natuurlijke haarkleur. Ik heb middenblond met veel roodpigment in mijn haar, daardoor wordt een blonde kleurbij mij snel wat oranjig. Vandaar de 9.1= as.



Als je dat niet hebt, moet je uitkijken voor een groenige uitslag. Dan moet je bv een 9.3 nemen= goud.



Maar het kan prima, ik wissel in het jaar ook nog weleens van kleur, iets donderder of iets lichter, gaat altijd prima. Wél professionele haarverf gebruiken en weten wat voor tonen je in je eigen haar hebt.
Zonder jouw huidige en je natuurlijke haarkleur, en je huidskleur te zien kan toch niemand hier iets zinnigs over zeggen? Heb jij roodpigmenten in je eigen haarkleur? Wat is voor jou natuurlijk, een gemêleerde kleur?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 10, l'Oreal Excellence. Heel mooi blond.

Mijn eigen kleur is asblond.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lekker naar de kapper gaan als ik jou was, het verschilt zo per persoon, dat is niet even aan de hand van een kort berichtje te bepalen.

Ik kleurde mijn haar ook altijd zelf blond en ben laatst een keer naar kapper geweest om het eens goed te laten doen; een wereld van verschil! Iedere euro waard
.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren
gewoon de uitgroei laten doen met highlights .

zo heb ik het gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar de kapper gaan! Hoe vaak mijn haar al groen is geweest van dit soort stunts haha.

Ik hen low lights laten zetten bij de kapper wat echt veel natuurlijk oogt en niet streperig.
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 28 juli 2014 @ 17:35:

Naar de kapper gaan! Hoe vaak mijn haar al groen is geweest van dit soort stunts haha.

Ik hen low lights laten zetten bij de kapper wat echt veel natuurlijk oogt en niet streperig.



Ik zit met hetzelfde wil het ook graag weer wat donkerder' maar wat voor kleur lowlights heb je er tussen laten zetten, een of twee tingen donkerder?

Ben met lowlights altijd bang dat het streperig wordt.
Ik vind high en lowlight altijd erg lelijk. Het wordt altijd vlekkerig en gestreept, ook als het goed is gedaan, en lelijke uitgroei die gelijk zichtbaar is.



Haar heeft van zichzelf voldoende schakeringen, het is simpelweg niet nodig, zeker niet bij blond. Even de zon erop en je hebt al zomera verschil.



Het lijkt mij trouwens dat ontwikkelaar van minder dan 6% de roodpigmenten niet voeldoende uit je haar kunnen trekken, lees dat je zelfs bruin haar heb. Ik zou daarom toch 6% gebruiken en dat is al laag want je hebt ook 9 en 12%.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Naar de kapper gaan want je kan niet zomaar op geblondeerd haar de goede kleur in 1x zetten.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Tip: ga naar een kapper waar ze Aveda producten gebruiken, op natuurlijke basis. Vraag daar naar 'Brond'; dat tussen lichtjes bruin en blond, prachtige natuurlijke blondkleur, richting zeeeer lichtbruin. Ze verven erg goed. Ik heb jaren lichtblond gehad, maar nog nooit zoveel complimenten gehad als nu
Alle reacties Link kopieren
Maar brond is toch juist een schakering van highlights en lowlights in bruin / blond. Bij bn ers zoas Lieke van Lexmond zie je dat ook altijd nl.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren en jaren mijn haar geblondeerd en het was nooit helemaal naar mijn zin. Ik wilde graag de heel lichte tint, maar zeker niet gelig/goudsig. Helaas werd het dat bij mij toch steeds wel. Alleen bij de heel dure kapper maakte men er iets naar mijn zin van, maar dat moest dus flink worden bijgehouden. Ik was dat vorig jaar helemaal zat. Ik heb toen een aantal centimeters laten uitgroeien zodat duidelijk werd wat tegenwoordig mijn eigen kleur is (bleek heel donkerblond te zijn, tegen bruin aan!) en toen het gekleurde stuk in die kleur laten verven. De kapster heeft dat uiterst vakkundig gedaan; ik was eerst bang dat ze te donker had geverfd, maar het zou nog een beetje oplichten na diverse keren wassen etc. Dat is gebeurd het was exact de kleur. Sindsdien ben ik van het bijwerken en kleuren af. Nu het zomer is zie ik wel dat het geverfde stuk - dat inmiddels zo'n 10 cm vanaf mijn kruin begint - iets anders opbleekt dan mijn natuurlijke kleur. Gelukkig is dat verschil niet heel abrupt en valt het niet heel erg op. Ik ben nog steeds een beetje bang dat het uiteindelijk heel licht of heel gelig gaat worden en dat het verschil dan weer te groot is, dan zal het er helaas af moeten.

Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen: uiteindelijk past je natuurlijk kleur, of iets dat er dicht bij komt, meestal het beste bij je qua kleur. Ik vind mijn huidige kleur een beetje saai, maar het staat me wel en ik ben heel blij van dat telkens weer bijwerken af te zijn. Nu maar hopen dat ik voorlopig nog niet grijs word, want dan begint dat weer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven