Mode & Beauty alle pijlers

Van rood haar, weer terugnaar bruin

23-04-2014 18:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft van oorsprong een middenbruine haar kleur.

In een bui heeft ze dat rood geverfd.

Nu na 2 mnd wil ze weer bruin.

Kun je dat er overheen doen?



Ze heeft lang haar, weet niet of dat wat uitmaakt.



Ene kapper zegt eerst ontkleuren.

De ander zegt dat dat niet hoeft.



Jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat het niet ontkleurd hoeft te worden, maar dat het wel lang duurt voordat er geen rood meer door het bruin heen schijnt



dus misschien is ontkleuren toch een goed plan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Knalrood? Of oranjerood?



Rood/oranje is een hardnekkige kleur en lastig over te verven, tenzij je het doet met een echt donkere kleur.



Hou er rekening mee dat het rood er nog wel een tijdje doorheen zal komen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van nature rood haar en ik kan het gewoon bruin verven. Ik zou een koele bruine kleur kiezen (dus geen bruin met veel roodpigmenten).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ontkleuren lijkt mij echt onzinnig tenzij zij voor blond gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee, het is simpel. Rood is een onderdeel van bruin dus het spectrum moet wat gecorrigeerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Niet ontkleuren.

Ga voor een asbruine kleuring.
Alle reacties Link kopieren
Niet ontkleuren daar gaat het alleen maar dood van.

Verven met een bruin zonder rood er in. Desnoods 2x.

Maar er zal (zeker met de zomer in aantocht) nog een tijd rood door heen komen
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Het is intensive red/intensief rood van garnier.

Lukt mij niet om plaatje te plakken viamobiel.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een vraag

Hoe weet ik wat bruin is zonder rood tinten er in?
Alle reacties Link kopieren
Een middenbruine verf nemen als er een 5 achter staat dus

5. 5 dan zit er rood in staat er een 7 achter dan is het mahonie.
Alle reacties Link kopieren
Thanx
Alle reacties Link kopieren
een asbruine kleurspoeling erover heen. Gebruik alsjeblieft geen pakjes van de drogist zonde voor het haar. En ook geen verf! alleen als je grijsdekking wilt.



ik zou je aanraden naar de kapperwinkel te gaan. Ik vind Wella een mooi product, vraag naar Wella colortouch (spoeling) en dan nummer 5.1 (5 is middenbruin de 1 is as).



De peroxide zou ik 1,9% Wella Color touch gebruiken en dan de spoeling er 2x 20 minuten inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor een spoeling kiezen dat was er zo weer uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 april 2014 @ 11:20:

Ik zou niet voor een spoeling kiezen dat was er zo weer uit.dat is dus niet waar..
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik ouderwetse info sourpuss.



Waarom adviseer je een spoeling? Wat is het voordeel in vergelijk met een verf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 april 2014 @ 11:24:

Misschien heb ik ouderwetse info sourpuss.



Waarom adviseer je een spoeling? Wat is het voordeel in vergelijk met een verf?



ja dat is tegenwoordig echt niet meer zo! maar is een veel voorkomende misvatting hoor. Komt ook omdat we steeds verder komen in de kleuring en steeds zachter voor het haar proberen te werken.



de belangrijkste verschillen met een spoeling in tegenstelling tot verf zijn dat een spoeling een veel mooiere glans heeft, verf maakt het haar na een tijd dof en het is zoveel slechter voor je haar.



Ik verf eigenlijk alleen nog als ik echt grijsdekking wil, een spoeling zal altijd iets transparant maar dat is juist mooi natuurlijk. De kleur met een spoeling is vaak zelfs nog dieper omdat een spoeling deels tussen de haarschubben zit en deels om de haar heen, een verf zit helemaal in de de haarschubben.



Ook 'stapelt' verf zich op als je verving over verving doet. Een spoeling bijna niet en daardoor kun je je kleur in de lengte van het haar mooi opfrissen. Als je dit met een verf doet zal de kleur steeds donkerder worden. Wat je wel eens ziet, zwarte punten en lichtere lengtes. Zo'n lelijk geverfd bossie
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je info sourpuss.



Als er een as bruine kleur over heengaat, wat voor kleur gaat het dan ong worden?

Kun je dat uitleggen?

Wordt het dan ong middenbruin?
Alle reacties Link kopieren
dat kan ik natuurlijk niet helemaal zeggen omdat ik het haar moet zien, het zal gewoon een midden bruine kleur worden zonder warmte. Al zal je wel snel weer een warme gloed zien over het bruin omdat rood een hele hardnekkige kleur is. Ik zou dan weer een spoeling eroverheen doen wanneer je de kleur te warm vindt worden. Maar dan 1x 20 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Oke thanx, we gaan het maar proberen
Alle reacties Link kopieren
Sourpuss maar is een spoeling niet gewoon een verdunde verf?

En een toner of een spoeling waar zit daar het verschil dan in?
Alle reacties Link kopieren
http://haircolor.wikia.co ... ,_R3_Light_Intense_Auburn



Deze haarkleur heeft ze ong.
Alle reacties Link kopieren
kan prima maar wordt tzt wel weer lichter door de rode ondergrond.

Ontkleuren? Dat doe je alleen om het lichter te maken!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw, verf gebruik je vaak 6% peroxide, bij spoeling kun je al werken met 1,9% en 3/4 %.



Een toner is gewoon verdunde verf of verdunde spoeling met heel weinig percentage peroxide. Om bijvoorbeeld een te warme gloed assiger te maken.
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ze makkelijk met spoeling overheen kleuren, maar idd de rode gloed zal wel steeds tevoorschijn komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven