Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Hmmz, dat gaat me echt niet passen. Voor borst heb ik echt 40-42 nodig. niets daarvoor in de aanbieding FD? of een mooie cirkelrok?
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*



Ik weet dat hij nep is, maar ik vind hem erg mooi. Alleen ben ik wel benieuwd wat voor 'stijl' het is én wat jullie er van vinden!





Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje Jill! Ik weet niet precies wat voor stijl het is maar ik zou "Fifties"/jaren'50 zeggen (FD?). Ik zelf heb ook zo'n jurkje, combineer hem met rode hakken en een rood vestje.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens FD op je nieuwe blog heb je allemaal van die kleine plaatjes staan waaronder een soort kleine top/lange bh. Snap je wat ik bedoel? *google is mijn beste vriend* Ha, ik bedoel een bustier! Weet jij hoe je dat kan combineren? Ik vind ze namelijk heel leuk, maar hoe en waarmee je dat combineert is mij een raadsel...
Alle reacties Link kopieren