Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Hmmz, dat gaat me echt niet passen. Voor borst heb ik echt 40-42 nodig. niets daarvoor in de aanbieding FD? of een mooie cirkelrok?
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*



Ik weet dat hij nep is, maar ik vind hem erg mooi. Alleen ben ik wel benieuwd wat voor 'stijl' het is én wat jullie er van vinden!





Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje Jill! Ik weet niet precies wat voor stijl het is maar ik zou "Fifties"/jaren'50 zeggen (FD?). Ik zelf heb ook zo'n jurkje, combineer hem met rode hakken en een rood vestje.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens FD op je nieuwe blog heb je allemaal van die kleine plaatjes staan waaronder een soort kleine top/lange bh. Snap je wat ik bedoel? *google is mijn beste vriend* Ha, ik bedoel een bustier! Weet jij hoe je dat kan combineren? Ik vind ze namelijk heel leuk, maar hoe en waarmee je dat combineert is mij een raadsel...
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt die 'bralet' met Aztec print? Die vind ik zelf het mooist met een hoge taille rok tot over de knie, of helemaal lang (kan dan ook een broek zijn). Als je het kan hebben iig, dan zie je dus een klein stukje middenrif bloot... maar als je het compenseert met een maxirok, stoerder vestje/jasje en bijv. wedges vind ik dat enorm gaaf staan!



(je kan trouwen die kleine plaatjes aanklikken voor groter beeld en de winkel waar het vandaan komt he...)



Leuk jurkje hierboven, zou het zelf inderdaad fiftie-ish afstylen hoewel het ook prima doorkan voor forties. Hangt er vanaf wat je ermee doet, wat je met je haar doet etc...
quote:jill92 schreef op 25 april 2012 @ 16:28:

*breekt even in*



Ik weet dat hij nep is, maar ik vind hem erg mooi. Alleen ben ik wel benieuwd wat voor 'stijl' het is én wat jullie er van vinden!





[afbeelding]Waar heb je dit jurkje vandaan?? Zooo leuk. Ik zoek zoiets maar kan t niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
uhum, eh, ja. Ik bedoelde bralet..
Alle reacties Link kopieren




















Alle reacties Link kopieren
Oke, laatste nog (*belooft plechtig dat ze nu stopt met plaatjes plakken en start met haar verslagen schrijve*)



Alle reacties Link kopieren
Vandaag een schattig rood jurkje gepast bij Bij Ons Vintage, maar helaas te groot... heb ook nog een roze Escada-jurk gespot.
Alle reacties Link kopieren
Welke breedte (plat gemeten) zou je passen kwa bovenlijf. Ik heb een lichtblauwe kanten fifties jurk in handen as we speak en moest aan je denken Ceci
Alle reacties Link kopieren
Oeh



Zal even meten. Het is geen meerekkende stof hé?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de breedte (plat gemeten) dan ongeveer 44cm moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Neen!



En dé groene trouwfeestjurk heb ik op Marktplaats gezet, heel vreemd... heb de jurk lang gehad.... altijd bewonderd... en nu één keer aan gehad op zo'n climax moment dat ik nu zoiets heb; laat iemand anders er blij mee zijn. Het was een geweldige ervaring die jurk te dragen, voelde me de hele avond fantastisch. het blauwe trouw-trouw jurkje houd ik wel, die mag mn dochter later hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat je je fantastisch in die jurk voelde snap ik wel... ik had hem ook met liefde van je overgenomen, wat is die prachtig.

Trouwjurkje bewaren idd, vooral ook vanwege de herinneringen. (en als referentiekader of ie later nog past _
Alle reacties Link kopieren
Ja he :P



Kanten jurk is de kleur blauw van mn trouwjurk met een beetje lila erdoorheen... heeel mooi. Oksel-oksel 52 en taille 40 max.
Alle reacties Link kopieren
Hmmz, ik ga mijn borstomvang nog eens meten. Zal rond de 100 cm zitten... Hoe duur?
Alle reacties Link kopieren
8000000 euro, nee weet nog niet.... net bepaald dat die naar de shop gaat.... ik zal eens een foto maken
Alle reacties Link kopieren
Graag want ik ben heel benieuwd! Hij klinkt prachtig iig, ik heb laatst een kanten jurk bij Laura Dols gezien en volgens mij had die dezelfde kleur en die was zoooo mooi



Ik moet alleen nog even wachten tot mijn geldschip binnen vaart (lees: nog 2,5 week.)
Alle reacties Link kopieren
Heb ff een foto via FB gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Kun je het linkje naar marktplaats hier zetten FD? Kan ik even koekeloeren..
Alle reacties Link kopieren
Linkje
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikki1973 schreef op 25 april 2012 @ 18:23:

[...]



Waar heb je dit jurkje vandaan?? Zooo leuk. Ik zoek zoiets maar kan t niet vinden.Bij de kringloop winkel... Maar 3 euro! Ze zijn hier een beetje maf met prijzen, gepilde H&M vestjes voor 5 euro en dan zo'n mooi jurkje voor maar 3. Heb hem snel mee gegrist
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn leuke koopjes jill. Ik vind hem ook erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven