Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
quote:fiftiesdarling schreef op 28 april 2012 @ 20:28:

Bernie is leuk, maar duur en de kwaliteit matigvind 150 euro voor een jurk ook veel te duur, maar de prints zijn geweldig.
Alle reacties Link kopieren
stom fd
Alle reacties Link kopieren
Ja gut dat mag dus niet, dus dan moet je een bloglovin aanmaken ofzo... sowieso een aanrader want dat houd alle updates bij van de blogs die je leuk vind, en je blijft anoniem + je hoeft er verder niks voor te doen...



De prints zijn idd leuk, maar ik vind ze veeeeeeel te duur! En dan neem ik de kwaliteit, exclusiviteit etc. mee..
Alle reacties Link kopieren
ik heb ze nooit in het echt gezien, dus kan er verder geen inschatting van maken.

maar als ik een jurk met zo'n soort print voor de helft zou kunnen vinden, ben ik blij
Alle reacties Link kopieren
Mjah..... sale :P
Alle reacties Link kopieren
grin, dat wordt wachten en duimen
Alle reacties Link kopieren
Of MP?
Alle reacties Link kopieren
Goed zoeken dr, dan vind je ze wel. Ik heb ook wel eens vergelijkbare jurken gezien op het waterlooplein of bij Episode.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha fd, ik geloof niet dat ik nou zo'n anonieme volger van je ben.
Alle reacties Link kopieren
Hm nah ja ik ben er nog steeds zurig over. Ik denk dat ik me voorlopig even afwezig houd, ander ga ik er elke keer over lopen zeuren en daar word ook niemand beter van. Zie jullie misschien later! X
Alle reacties Link kopieren
Hè, getverdemme... Wat flauw zeg. Probeer je wat leuks te doen, in een ieders interesse op deze draad, krijg je dat. I don't get it. Doe maar niet zuur worden, daar hebben schijnbaar al teveel mensen last van. :P
Alle reacties Link kopieren
Fifties Darling, niet weg gaan hoor! Ik vind je blog echt leuk om te volgen, bovendien ben je een waardevolle toevoeging aan het forum! Ik heb je blog al aan een aantal vriendinnen aangeraden die hem nu ook lezen. Laat je niet kisten door viva! Kun je niet gewoon aangeven *oeh, in codetaal oid* dat er een nieuwe blog komt?

x
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel begrijpelijk dat je een waarschuwing hebt gehad FD. Commerciële blogs mogen niet en aangezien je een webshopje gekoppeld hebt aan je blog is het commercieel in de ietwat schele ogen van Viva. jammer maar wel waar.

Neemt niet weg dat ik je blog leuk vind om te lezen, je schrijft altijd zo lekker vrolijk.

Dus blijf gewoon lekker hier en meld idd dat je wat hebt geschreven, zonder link. Niemand kan je immers verbieden om te vertellen wat je die dag allemaal gedaan hebt,
Alle reacties Link kopieren
Ik zal herformuleren; het is niet dat ik een waarschuwing voor doorlinken heb gehad. Ik mag niet meer mijn blog promoten. Er over praten, en zeggen dat ik updates plaats... blijft promoten. Ik zie oprecht niet in hoe ik het dan vorm moet geven. En dat wil ik eerlijk gezegd ook niet, ik ben een forummer met een blog... het hoort bij mij... ik verdien daar helemaal niks mee, ook niet met dat webshopje (ik verkoop misschien één keer per maand iets)... het kost me alleen maar geld én veel tijd. Ik promoot mijn blog omdat ik er trots op ben en het graag deel met andere mode liefhebbers; het is een passie, geen inkomstenbron. En alle blogposts volledig over gaan kalken is gekkenwerk.



Ik link constant naar van alles door, waaronder mijn eigen blog, maar ook naar 1001 andere dingen. Als daar geen ruimte voor is, dan betekent dat voor mij dat ik constant op mijn tellen moet letten en dat vind ik vermoeiend.



Als Viva het zo erg vind dat ik als actieve forummer af en toe via het forum bezoekers krijg.... jammer jammer jammer. En afgunstig; want niemand heeft er last. Dus als jullie mijn blog leuk vinden zullen jullie zelf een medium moeten vinden om het te volgen, die zijn er voldoende. Want hier kan ik er niet meer over spreken.
Vreemd FD, want dit gaat zijn doel zo volledig voorbij. Bovendien hebben zat andere mensen ook een blog en daar hoor je dan niets over.



Roep gewoon dat de adelaar weer is overgevlogen en dan weten wij genoeg hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Iris, het gaat er blijkbaar om dat FD haar blog commercieel is doordat er een webshop aan vast zit. En ook al verdient ze daar niks mee, shop is shop dus commercieel, dat snap ik dan nog wel.



Maar dat je niks mag melden over je blog FD, dat vind ik ronduit kinderachtig en mierenneukerij de liefde bedrijven met insectjes. Ik gebruik sowieso nooit een medium om een blog te volgen, eens in de zoveel tijd kijk ik een paar die ik leuk vind dus ik zie je updates dan toch wel.



Maar, als ik het goed begrijp mogen wij hier dus wel naar jouw blog linken maar jij zelf niet? (ik zie een leuke maas dan in deze viva wet ) Jouw blog past gewoon bij dit topic en als mensen dat niet willen lezen dan kijken ze er gewoon toch niet op???



Dus gewoon lekker blijven posten hier, zijn genoeg mensen die je graag lezen dus laat je niet wegjagen!
Hahaha goeie!



Zeg jongens, ik weet nog een hele leuke blog.....



(trouwens een recentelijke blog over vintage van Viva zelf verwijst ook naar de blog van FB. WTF????)
Alle reacties Link kopieren
grin, goed idee. ik zie het toch altijd op mijn facebook als fd weer een nieuwe blog heeft
Alle reacties Link kopieren
Gewoon elke dag ff het blog checken. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 19:14:

Howel ik niet zoveel heb met de uitdagende Burlesque/pin up-kant van Dita von Teese vind ik wel dat ze altijd erg mooi en vrouwelijk gekleed gaat. Daarom hierbij een hommage aan deze vintage queen:



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]

(in vintage Dior )





Die tweede foto daar " loopt " ze gewoon uit haar pumps. Die zijn toch veel te groot. Dat is ook een reden dat ik niet op pumps kan lopen, ik "slof" eruit. Zodra er een bandje over mijn wreef zit is het goed.



Hebben jullie daar geen last van?
quote:maylea schreef op 29 april 2012 @ 20:46:

[...]





Die tweede foto daar " loopt " ze gewoon uit haar pumps. Die zijn toch veel te groot. Dat is ook een reden dat ik niet op pumps kan lopen, ik "slof" eruit. Zodra er een bandje over mijn wreef zit is het goed.



Hebben jullie daar geen last van?



Haar pumps zijn zo hoog dat ze er op haar tenen in staat, daarom heeft ze ook helemaal geen grip meer op haar schoenen en valt ze er steeds uit.



Bij een hoge slingback pump heb ik hier zelf het meeste last van, daarom neem ik iets lagere hakken zodat ik wat horizontaler sta, want met een bandje over de wreef krijgt een vrouw snel worstenvoeten vind ik.
Ach jammer voor je FD. Ik had het een klein beetje verwacht, kwam vast dat er geen plaatjes geplakt konden worden dat viva het 'liet' gaan. Dat je niets met je webshop verdient kan viva niet weten eigenlijk. In jouw geval is het ook niet zo zwart/wit. En dat is jammer dat je dan een beetje de dupe bent van een algemene regel. Ik ken eigenlijk geen andere bloggers met een website, ja ceci maar die heeft 1x over gehad geloof ik. Misschien kom ik niet op de juiste topics, alleen jouw blog is degene die ik echt ken van het noemen en linken. Dat is misschien geen promoten maar info delen en een passie delen. Nou laat je niet kisten zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
dames er is een nieuwe hele leuke blog
Alle reacties Link kopieren
Jah, ik heb t al gelezen. Wat een leuke rok is dat zeg! Die kleuren staan je erg goed FD.



Ik kom net van de vlooienmarkt in Nijmegen Goffertpark. Druk! En alleen maar oude, niet leuke, meuk... Jullie nog leuke koninginnedag-koopjes gevonden?
Alle reacties Link kopieren
ik vond die rok ook al zo leuk.



hier ook niks. maarja, vrijmarkt in een nieuwbouw dorp met heel veel kleine kinderen, daar kun je ook niks van verwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven