Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer ben je vrouwelijk?

28-04-2012 21:58 432 berichten
Op bepaalde topics lees ik dat Nederlandse vrouwen er niet vrouwelijk uitzien en zich niet vrouwelijk gedragen.



Wat is dan vrouwelijk en hoe moet je je dan gedragen?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n discussie hebben we laatst ook al gehad als ik me niet vergis
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met een andere nick te kiezen:)
Alle reacties Link kopieren
Een vrouwelik uiterlijk: hakken en een rok of jurk.

Vrouwelijk gedragen : Lief, bescheiden, verzorgend, niet roken, niet vloeken en niet dronken worden.



Hele mooi vrouw: wind de mannen om haar vinger en kan zich veroorloven om kattig te zijn.




Alweer een ander nick
Als je mij bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 april 2012 @ 22:03:

Een vrouwelik uiterlijk: hakken en een rok of jurk.

Vrouwelijk gedragen : Lief, bescheiden, verzorgend, niet roken, niet vloeken en niet dronken worden. Ik moet me nodig laten ombouwen, want als dit vrouwelijk is, dan ben ik dat 100% niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 28 april 2012 @ 22:04:

[...]





Ik moet me nodig laten ombouwen, want als dit vrouwelijk is, dan ben ik dat 100% niet.Een echte Hollands vrouw ben je dus
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch zelf neem ik aan ook wel een idee van wanneer een vrouw er vrouwelijk uitziet? Anders kom je echt uit een ei.



Vrouwelijk: lang haar, borsten helpen ook wel mee , (beetje) make-up, hakken, getailleerde kleding, rokjes, jurkjes, mooi gesneden colbertje of blousje.
Dan ben ik dus niet vrouwelijk. Geen hakken, geen rokken en jurken. Vloeken gebeurd wel eens evenals boeren en bescheiden ben ik wanneer het uitkomt.



Wel vrouwelijk, lang haar, verzorgd, lief, hulpvaardig, verzorgend, uhmmm, uhmmm.



Dus een vrouw met een leuke broek, sneakers, haar in een sportieve knot is dus niet vrouwelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde een vrouwelijkere nick: qualleballerina of zo.....
Ik voldoe niet aan bovenstaande criteria, maar ben wel een flirt. Maakt dat mij dan toch vrouwelijk? Ik zou het niet weten, maar in feite boeit het mij ook niet. Ik heb een hekel aan stereotypen en seksisme.
Alle reacties Link kopieren
quote:smukje schreef op 28 april 2012 @ 22:08:

Ik bedoelde een vrouwelijkere nick: qualleballerina of zo.....
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 22:07:

Je hebt toch zelf neem ik aan ook wel een idee van wanneer een vrouw er vrouwelijk uitziet? Anders kom je echt uit een ei.



Vrouwelijk: lang haar, borsten helpen ook wel mee , (beetje) make-up, hakken, getailleerde kleding, rokjes, jurkjes, mooi gesneden colbertje of blousje.



Sportief geklede vrouwen zonder make up kunnen er toch ook vrouwelijk uitzien?

Bij sommige vrouwen ziet een jurk er gewoon niet uit, slaat als een varken op een tang, evenals make-up.
quote:smukje schreef op 28 april 2012 @ 22:08:

Ik bedoelde een vrouwelijkere nick: qualleballerina of zo.....Waar was jij toen ik je nodig had
Heb jij niet dat je op vakantie niet dat je precies kunt zien wie er uit Nederland komt? Vergeleken met Francaises, Italiaanse dames, Scandinaviers, om dan nog helemaal niet te spreken over dames uit het Oostblok?



Nederlandse vrouwen zijn vaak zo van 'een spijkerbroek is altijd goed', gemakkelijke schoenen, snel het haar opgestoken en alleen een lijntje om de ogen en wat mascara, in tegenstelling tot de meeste vrouwen van de nationaliteiten die ik net noemde, die er altijd prima verzorgd, tot in de puntjes uitzien, op mooie schoenen met een hakje, etc.
Een vrouwelijk uiterlijk is makkelijk: duidelijk zichtbare borsten, buik, heupen, billen in kleding die een man nooit zal dragen, dus in een strakke rok of jurk en met hoge hakken, maar losse vlodderige bloemetjesjurkjes en -rokjes vol met kantjes en lintjes worden ook als vrouwelijk gezien



Een vrouwelijk innerlijk is lastiger, maar dan kom je snel uit op bescheiden, rustig in het openbaar, dienstbaar, goed gehumeurd, zichzelf wegcijferend, goed met kinderen, bejaarden en dieren en opkijkend naar haar partner.



Hmmm, de Nederlandse vrouw voldoet hier niet erg aan (en ik ook niet ).
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 28 april 2012 @ 22:09:

[...]





Sportief geklede vrouwen zonder make up kunnen er toch ook vrouwelijk uitzien?

Bij sommige vrouwen ziet een jurk er gewoon niet uit, slaat als een varken op een tang, evenals make-up.Kleding kan je vrouwelijk maken, maar verder ligt het denk ik vooral aan je bouw, gezicht en haar. In sportieve kleding kun je er vrouwelijk uitzien, maar dan moet je wel een vrouwelijk gezicht hebben en een vrouwelijk uitziend lichaam. Bij mij op de sportschool traint een vrouw die soms vrijwel exact hetzelfde draagt als ik, maar ik zie er volgens mij wel vrouwelijk uit en zij absoluut niet. Ze heeft een heel hoekig lichaam en gezicht en heel kort haar. Vrouwelijk associeer ik meer met rondere vormen, een zachter gezicht en evt. lang haar.
In Frankrijk, tenminste waar wij altijd op vakantie gaan lopen de vrouwen er altijd onverzorgd, slecht gekleed bij. Misschien in de grote steden dat de vrouwen er beter bij lopen maar aan de oostkant is het net zo erg, nog erger dan bij ons.

Canarische eilanden, west-Canada, Mexico, idem dito.



Voor de rest weet ik het niet "-$
Alle reacties Link kopieren
Voor mij staat het ook voor ronde vormen. En in welke mate, maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij vrouwelijk is;



- Brede heupen (niet te breed)

- Volle kont en borsten

- Make-up

- Niet te kort haar

- Mooie volle lippen

- niet te volle wenkbrauwen

- Mooie strakke broek, jurk of rok

- hakken, pumps, ballerina's, elegante laarzen

- Elegant in doen en laten
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 22:14:

Een vrouwelijk uiterlijk is makkelijk: duidelijk zichtbare borsten, buik, heupen, billen in kleding die een man nooit zal dragen, dus in een strakke rok of jurk en met hoge hakken, maar losse vlodderige bloemetjesjurkjes en -rokjes vol met kantjes en lintjes worden ook als vrouwelijk gezien



Wel borsten, taille maar geen heupen en volle kont.



Een vrouwelijk innerlijk is lastiger, maar dan kom je snel uit op bescheiden, rustig in het openbaar, dienstbaar, goed gehumeurd, zichzelf wegcijferend, goed met kinderen, bejaarden en dieren en opkijkend naar haar partner.



Goh, precies zoals ik ben opgevoed



Hmmm, de Nederlandse vrouw voldoet hier niet erg aan (en ik ook niet ).
Waarom make-up?



Ik weet van veel mannen dat zij dat helemaal niet nodig vinden.
quote:lichtpuntjes schreef op 28 april 2012 @ 22:17:

- Elegant in doen en latenDit is voor mij de kern van vrouwelijkheid en ik zou willen dat ik dat op en top was.
quote:penelopeia schreef op 28 april 2012 @ 22:08:

Ik heb een hekel aan stereotypen en seksisme.



Ik ook. Vind het ook zo'n onzin. Vrouwen mogen niet vloeken, roken, dronken worden. Maar mannen natuurlijk wel! Brrr.



quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 22:14:

Een vrouwelijk uiterlijk is makkelijk: duidelijk zichtbare borsten, buik, heupen, billen in kleding die een man nooit zal dragen, dus in een strakke rok of jurk en met hoge hakken, maar losse vlodderige bloemetjesjurkjes en -rokjes vol met kantjes en lintjes worden ook als vrouwelijk gezien



Een vrouwelijk innerlijk is lastiger, maar dan kom je snel uit op bescheiden, rustig in het openbaar, dienstbaar, goed gehumeurd, zichzelf wegcijferend, goed met kinderen, bejaarden en dieren en opkijkend naar haar partner.



Hmmm, de Nederlandse vrouw voldoet hier niet erg aan (en ik ook niet ).





Rokjes met kantjes en lintjes? Ik moet er niet aan denken. Om over losse flodderige bloemetjesjurken nog maar te zwijgen Verder ben ik een regelrechte ramp met kinderen, mezelf wegcijferen is ook niet mijn allersterkste kant en van het woord 'dienstbaar' krijg ik jeuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven