Mode & Beauty alle pijlers

Wat vinden Nederlandse vrouwen van kroeshaar?

26-02-2011 15:41 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het zo jammer dat zo weinig donkere vrouwen hun natuurlijke haar dragen. Je ziet ze allemaal met weave, pruiken, gerelaxed, of extensions.



Ik draag mijn haar dus gewoon natuurlijk en benieuwd wat jullie mening hierover is. Kroeshaar wordt over het algemeen niet aantrekkelijk gevonden. Vooral door donkere mannen, krijg zovaak de opmerking waarom ik het niet laat stijlen.





Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het natuurlijk dragen mooier. Vind het mooier en past vaak zo goed bij de persoon. Waarom dat mooie haar zo glad stylen
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kroeshaar heel mooi! Als het goed geknipt is, geeft het vrouwen vaak een krachtige uitstraling, vind ik.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Juist mooi! Ik ben een blanke vrouw, Nederlandse ouders en heb ook kroeshaar/ veel krullen. Geen idee waar het vandaan komt.



Ik heb wel een stijltang maar de meeste mensen vinden het juist mooier als ik er niks mee doe.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker zo laten! Ik vind dat een afrokapsel zorgt voor pit in je outfit. Ik vind het veel mooier dan die vele vrouwen met pruiken, weaves en gestyled haar. Ik snap dat ze eens wat anders willen, maar ik vind het niet mooier en het ziet er vaak onnatuurlijk uit.
Alle reacties Link kopieren
zoals het hierboven afgebeeld staat vind ik het niet mooi, lijkt net alsof ze zo uit bed komt.

een vriendin van mij heeft het ook niet laten relaxen en dus gewoon een kroeskoppie, maar wel mooi in model geknipt en goed verzorgd en gestyled en ik vind het geweldig staan,en tot nu toe heeft ze er alleen maar complimenten over gekregen.

dus het ligt er heel erg aan of je het leuk in model brengt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens! Ik weet niet waarom donkere vrouwen hun haar niet natuurlijk dragen (in Amerika is dat ook zo'n enorm probleem geloof ik hè?) maar ik vind kroeshaar heel mooi! (Mits het netjes verzorgd is... Maar dat vind ik met alle haren zo).



En dat kindje op het plaatje... Schattiger kan toch bijna niet! Ik heb op mijn werk (kinderopvang) inderdaad meerdere kindjes gehad van anderhalf (2) jaar met ingevlochte nepharen... die kinderen hadden dan een enorme lange, zware bos ''haar''... vind ik het toch raar uit zien!
Alle reacties Link kopieren
Zoals op foto 2 heb ik het ook. I like it.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een goede afro erg mooi, maar ik vind twist-outs en vlechtwerk en andere dingen die je, zonder chemisch je haar te verpesten, kunt doen met kroeshaar ook leuk.



Maar goed, ik verf mijn haren als Nederlandse vrouw blonder dan mijn natuurlijke kleur. Dat is ook allemaal nep natuurlijk. En er zijn genoeg Nederlandse vrouwen die hun haar bewerken met de stijltang of er juist een permanent of krullen inzetten en zo hun haar veranderen. Het is jouw haar en je mag er mee doen wat jij mooi vindt toch?
Ik vind kroeshaar helemaal geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even heel kort (onverwachts bezoek) lees vanavond alles door en dan kan ik uitgebreid reageren.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kroes heel mooi maar ook heel bewerkelijk. De foto in openingspost: coupe ravage. Dat lukt hier ook wel

Zoon wilde een grote afro, maar nu het doorkammen lastiger wordt wil 'ie er helemaal niks meer mee. En loopt dus straal voor lul als ik hem niet achter de vodden zit omdat het allemaal in elkaar trekt. Misschien dat daar de allergie voor kroes van donkere mensen vandaan komt: je ziet het zo snel als er niet veel zorg aan wordt besteed.

*is nog steeds op zoek naar het ideale kapsel voor een kroeskind, dus*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ontzettend mooi, zou zo willen ruilen. Ik heb zelf supersteil haar waar weinig mee te beginnen is. Ik föhn me een ongeluk om er iets van volume in te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het schitterend, heel gaaf. Als ik iemand zie lopen met zo'n bos haar, dan draai ik nog even een keer om zodat ik het nog 'ns kan zien



Persoonlijk vind ik het echt heel lelijk als kroeshaar gestijld is - stijl haar moet soepel vallen, gestijld kroeshaar valt niet soepel en 'danst niet in de wind'
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik wilde juist een permanentje, zodat ik een blonde kroeskop zou hebben. Maar dat mocht niet van mijn mama.. hahaha. Ik vind het nog steeds prachtig en vele malen leuker dan gestijld haar.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Chris Rock heeft hier een ontzettend goede documentaire over gemaakt, genaamd Good hair.

Gaat over alle chemische middelen en dure haarstukjes en de gekte die daarover is in Amerika. Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kroeshaar helemaal gaaf! Ik zou als ik het had, zeker naturel laten...
Alle reacties Link kopieren
@Sunkissed:vind je stelling generaliserend en iets achterhaald. Lang niet alle donkere vrouwen stijlen hun haar tegenwoordig. The natural look is juist erg in de afgelopen jaren. Zoveel vrouwen dragen dreads,twists, afro, etc. en er zijn er die hun haar straighten en what ever. Overigens stijlen en blonderen veel Nederlandse vrouwen hun haar, daar hoor je dan nooit over dat zij niet van hun haar houden.
Alle reacties Link kopieren
je valt denk ik wel meer op met een afro of erg kort haar dan met een westers chemisch gestijld kapsel.



Hier trouwens een blog over kroeshaar die ik weleens lees (waarom? geen idee, maar ze boeit me en ik heb geen kroeshaar.....) http://www.moptopmaven.blogspot.com/
Alle reacties Link kopieren
?
Alle reacties Link kopieren
?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft kroeshaar. Heel mooi maar het kost veel tijd.



Meestal vlecht ik het of doe ik staartjes. Invlechten lukt me jammer genoeg niet. Ik laat het niet los want dat ziet er al snel onverzorgd uit.



Ik vraag me af of er iets is wat ik in het haar kan doen waardoor het wel mooi staat. Als het haar nat is heeft ze wel mooie krullen maar zodra het droog en uitgekamd is niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij heeft ook een afro. Staat hem zo tof. Bij mannen vind ik het eigenlijk ook heel gaaf.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, zag vanmorgen bij de supermarkt een donkere vrouw en die had haar haren steil gemaakt. Dacht direct 'wat jammer!' (was ook niet mooi gesteild) Vind kroesend haar juist mooi als het kort is en goed verzorgd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven