Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 10:50.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Mode & Beauty
  4. Welke haarkleur zal ik nemen?

Dit onderwerp heeft 16 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-01-2010 18:23.

[ Welke haarkleur zal ik nemen? ]

Ga naar een onderdeel

1. Ik ben van mijzelf donkerblond, maar heb mn eigen haarkleur al zeker 15 jaar niet gezien. Ik zet altijd highlights met kappersblondeer.
    Nu is pas mn haar geknipt en vh blonde is weinig over. Nu heb ik een soort van goudblonde naar rood neigende haarkleur. Dit staat mij absoluut niet want ik heb een koele huidskleur.
    Ik zou het eigenlijk weer een keer iets donkerder hebben. Alleen als ik een pakje bij de drogist haal dan wordt zelfs de lichtste kleur bijna zwart. Dan lijk ik zo wit als een lijk en 10 jaar ouder.

Dus wat zal ik doen? Welke koele kleur kan ik erover heen zetten zonder dat het te donker wordt?

Thanx

1. ga naar de kapper en laat je adviseren!

2. Kijk uit met het kleuren van het overgebleven geblondeerde haar! Dat moet eerst voorgepigmenteerd worden, voordat er een donkerdere kleur overheen kan. Ik zou in dit geval niet zelf met een pakje aan de gang gaan!

3. Toch is je natuurlijke kleur wel de kleur die je het beste staat, je bent het alleen niet meer gewend denk ik.
    Maar i.i.g. ga naar een goede kapper.

4. Tenzij je groen leuk vindt...

5. Dating_vrouw
    Afbeelding van Dating_vrouw
    17-01-2010, 16:32

Kiezen moet je zelf, maar er zijn sites waarop de kleuren staan.
    Zelf heb ik 7.3 en dat is goudblond. Dat zit tussen blond en donker in.

Saai, saai, maar ik vind het een neutrale kleur die past.
    Afhankelijk van het merk zijn er kleurboeken. Mijn kapper heeft die boeken van het door hem gekochte merk verf.
    En ja, die geeft het beste advies.

EDIT: Die sites vallen tegen. Ik zou inderdaad bij de kapper langs gaan en die weet wat een kleur bij jouw haar doet. Het ligt er ook aan hoe droog het is geworden van de blondeer. De kapper ziet dat waarschijnlijk wel.
    De mijne wel, maar ik kom er ook al zeker 10 jaar.

Dating_vrouw wijzigde dit bericht op 17-01-2010 16:44 met 27%

6. Dating_vrouw
    Afbeelding van Dating_vrouw
    17-01-2010, 16:35

O ja, roodharigen zijn van nature vaak bleek qua huidskleur.
    Niks mis mee, vind ik.

7. Ik heb gedroomd dat ik blond geperoxideerd werd en ik vond het verschrikkelijk :'-(

Vroegah heb ik naast gemixt blond, bruin en zwart, zelfs paars gehad, maar experimenteren word je ook weleens zat.
    Het was tijdelijk heel leuk om een afwijkende kleur te hebben, maar onnatuurlijke kleuren geven snel af na het wassen en er blijft een rare kleur als je het niet opnieuw gaat verven.

Viva naar de knoppen.

8. quote:
    Dating_vrouw schreef op 17 januari 2010 @ 16:35:
    O ja, roodharigen zijn van nature vaak bleek qua huidskleur.
    Niks mis mee, vind ik.
    Rood kan heel mooi zijn, alleen zijn er veel vrouwen die harder worden van rode haarverf. Natuurlijk rood is toch anders dan uit een tube.

Viva naar de knoppen.

9. Bedankt voor de reacties!
    Ik ben gewend om mn haar altijd zelf te verven. Maar ik denk dat ik maar naar de kapper ga voor advies.
    Ik heb iig geen zin meer in blonde plukken in mn haar. Zou het graag meer mijn eigen haarkleur willen hebben. Ik denk ook dat het mij het beste zal staan. Vriendinnen zeggen ook dat ik wat donkerder moet, maar het is zo´n verschil met blond he!
    Twijfels, twijfels...

10. Ik ben ook donker/as blond van mezelf en in de zomer bleekt m'n haar tot lichtblond. Van LÓreal gebruik ik de Excellence Creme no. 10. Dat is een mooie, niet te lichte natuurlijke blondkleur.

11. Op pakjes haarverf staan meestal 2 cijfers, bij. 6.3.
    Haarkleuren worden ingedeeld in kleurhoogtes, het eerste cijfer dat op de verpakking vermeld staat. Daarbij is 1 de donkerste en 9 de lichtste. Hieraan kun je zien hoe donker de kleur uit zal vallen. Donkerblond zal kleurhoogte 5 zijn. Kies dus een kleur die met 4 of 5 begint, dan zal het niet te donker uitvallen.
    Overigens wordt het na een paar keer wassen altijd iets lichter.

12. Een vriendin had mij geadviseerd om het middenasblond 7.01 te verven. Dat zou dan ook het gelige opheffen.
    Maar met nr.7 wordt het dus lichter?
    Ik ga sowieso naar de kapper voor een knipbeurt en laat mij goed adviseren over de kleur.

13. sorry, ik heb het verkeerd gezegd. Je zou inderdaad 5 of hoger moeten nemen. Kleurhoogte 7 vind ik een goede keuze, dan word het lichter.

14. Bedankt hoor Amarna!
    Ik ga morgen naar de kapper en zij gaat samen met mij opzoek naar de juiste kleur. We gaan ff goed ih kleurenboek kijken. Met de juiste
    cijfercode ;-) ga ik naar een kapperswinkeltje.

15. Ik zou het gewoon uit laten groeien hoe lang het ook duurt, dit omdat ikzelf v. mijn lichtblonde haar af wil! (ben donkerblond al la Jennifer Aniston)
    En omdat dit het beste voor je haar is. Je eigen haarkleur schijnt het mooitste te zijn bij je teint of ogen en ik denk ook dat dit zo is (uitzondering daargelaten).
    Ik zou wel higlights nemen maar dit moet je staan.

16. Ik was vd zomer al een heel eind met mn uitgroei. Maar ik kon het niet laten om weer met blondeer id weer te gaan. Ik heb nu zo iets van verven is beter dan het weer te blonderen of highlights.