Mode & Beauty alle pijlers

Welke huidverzorging? Wie heeft goede ervaringen?

27-09-2012 21:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw merk huidverzorging. Ik gebruik momenteel Dermalogica, maar dit wordt me echt te duur!

Hebben jullie tips? Met welk merk zijn jullie tevreden?



Voor de info: Ik heb een gemengde huid, sommige plekken droog en de Tzone vettig. Mijn huid is trekkerig na wassen. Ik heb (sinds nieuwe anticonceptie :-S ) op mijn kin last van acne (vooral onderhuids).



Groetejs!
Alle reacties Link kopieren
Neem gewoon iets simpels dat niet op dieren is getest. Etos of Hema ofzo. Goedkoop en effectief.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben zelf helemaal verslaafd aan hydra zen van Lancome.

Maar die is ook al best prijzig helaas 50 ml ongeveer 47,00 euro
Alle reacties Link kopieren
P-cl-e creme van biodermal. Is ideaal voor gemengde huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet zo belangrijk is welk merk je er op smeert, als je maar een goed stappenprogramma volgt m.b.t. schoonmaken en vet houden. Ik gebruik ook nog een serum en voor de doordeweekse dagen gebruik ik BB cream ipv dure foundation.
Alle reacties Link kopieren
Bodyshop! hele goede producten, ik heb een gevoelige huid en heb een speciale lijn daarvoor. Maar ze hebben veel verschillende betaalbare lijnen.

Ik ben fan.
Alle reacties Link kopieren
mijn huid is inderdaad ook erg gevoelig, vandaar dat ik niet voor de etos/hema-optie ga. Ik ga van het weekend even langs de bodyshop en kijk even of ik die P-cl-e creme kan uitproberen bij de drogist!



Alvast bedankt voor de eerste tips! Meedere zijn nog van harte welkom! Ik heb graag opties
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad wel voor professionele producten gaan, er zijn ook professionele producten die goedkoper zjin dan Dermalogica, bijvoorbeeld bij de schoonheiddspecalist of goede drogist te koop..

Zelf gebruik ik Dr van de hoog, goed merk niet al te duur.. Gewoon bij de etos te koop, en zit geen onnodige rot zooi in!!



Producten zoals nivea, e.d is echt het slechtste wat er is, zit ontzettend veel alcoholtroep in, en droogt je huid alleen maar meer uit..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Wished-!





Heeft iemand ervaring met Vichy of met Eucerin?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb vichy al eens gehad, niet zo 'n hele goede ervaringen mee, ook erg duur! En vind dat het weinig verbeteringen laat zien, Eucerin daarin tegen ook.. Zelf nooit gebruikt, maar 2 goede vriendinnen van me gebruikten het..

Ik vind Dr. van de hoog gewoon zo fijn, is qua prijs gewoon lekker betaalbaar, en je merkt echt dat je huid lekker soepel is, niet meer zo droog.. Heeerlijk spul! en dat voor weinig geld hoor.



Dr van de hoog:

Ik heb een Reinigingsmelk , Tonic en Nachtmaskertje , en dan doe ik 1x in de week een echt masker.. Ik geloof dat ik dan iets van 35/40 euro niet betalen, en met de reinigingsmelk, masker en tonic doe ik ongeveer 7,8 weken.. En ik reinig iedere ochtend en avond!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over de amandellijn van weleda. Die is speciaal voor de gevoelige huid en ze hebben ook een dag/nachtcreme speciaal voor de gemengde huid, dus niet te vet ivm acne.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een gevoelige huid en reageer gauw op een product

Gebruikte voordien wel creme van Cliniqie maar sinds ik Louis Widmer creme gebruik wil ik geen andere meer. Scheelt me ook nogeens de helft en doet niet voor Cliniqie onder.

Te koop bij de Etos en DA.
Louis Widmer. Wordt geadviseerd door dermatologen in het UMCG en wordt in Duitsland vergoed door dr ziektekostenverzekering bij een probleemhuid.
Alle reacties Link kopieren
Hier het 3 stappenplan van clinique, werkt echt super!
Alle reacties Link kopieren
ik vind Nivea Soft heel goed, Labello. Al mijn leeftijdsgenoten hebben rimpels, maar ikke niet. Dus het moet wel goed spul zijn.



Op de droge gebieden kan je wat uierzalf of -creme smeren, alleen als je daar sneller puistjes ontwikkelt zou ik dat laatste niet doen. Heb je geen er geen last van als poriën wat meer bedekt worden, dan is dat ideaal tegen een droge huid. Oorspronkelijk voor koeien bedoeld, is de Bogena Uierzalf heel populair geworden voor eigen gebruik door mensen.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Zelf zweer ik bij vichy :D ik heb zelf ook een gemende huid en had tot een jaar geleden erg last van acne op mijn kin. wat erg goed werkte bij was vichy normaderm facewash ('s ochtends onder de douche) en normaderm nachtcreme. Daarbij ook een milk + lotion ('s avonds) voor de gevoelige huid en overdag aqualia thermal met uv bescherming. Het is redelijk pijzig facewash bijv. ¤20,- maar ik heb er dan ook een half jaar mee gedaan en met mijn dagcreme zelfs een jaar (!)



ze zeggen trouwens dat als je het op je kin heb het te maken heeft met je darmen, dus gezond eten (rood fruit bevat veel anti oxidanten) en probiotica heeft mij erg geholpen. ze zeggen niet voor niks schoonheid zit van binnen!



ik hoop dat je er wat aan heb. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg te spreken over Decubal

Betaalbaar en werkt erg fijn. Vorig jaar had ik ontzettend last van een droge huid. Ik heb toen een tijdje de Decubal intensief crème gesmeerd en sindsdien geen last meer van die droge huid. Verder heb ik de gezichtsreiniger (een foam) en de hoofdhuid kuur.



De producten kosten rond de 7-10 euro. Te koop bij o.a. de Tuinen en de DA
Ik gebruik al jaren dode zeezout crème. Een geweldig product, ik gebruik het voor gezichtverzorging. Maar ook om pukketjes en huidirritatie tegen te gaan na het ontharen.



Ik heb geen last (meer) van pukkeltjes / meeteters, mijn huid is zacht, niet vet of droog meer en bovenal er zit geen parfum in.



Ik gebruik 2 potten per jaar, kosten 12,50 per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb denk ik het zelfde huidtype als jou. Mijn ervaring tot nu toe is dat er geen creme is die voorziet in beide verschillende behoeftes (namelijk de drogere en de vette huid). Daarom gebruik ik twee verschillende cremes. Voor het vettere gedeelte van mijn huid gebruik ik Pure Focus van Lancome. Dat is echt een super fijne fluide die niet vet voelt en echt goed matteert. Dit is tot nu toe de enige creme die voor mij echt doet wat ie moet doen. Voor het wat drogere gedeelte gebruik ik een goedekope creme die lekker hydrateert.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!!!

Ik gebruik de dagcreme van de Aldi, fijn spul. Heb hiervoor veel andere geprobeerd maar deze bevalt erg goed!

Groetjes
Vichy of La Roche Posay, bevalt heel erg goed. Eucerin is ook goed alternatief bij gevoelige huid.
hier ook een trekkerige huid na het douchen en vaak last van onderhuidse ontstekingen.

ik heb werkelijk alles geprobeerd,van heel duur tot goedkoop.

vichy verergerde bij mij alles zo erg,daarzit echt te veel parfum in ik kreeg bultjes en uitslag over mijn hele gezicht,als je vichy googeld dan lees je dat heel veel mensen er heel slecht op reageren.

wat bij mij echt heel goed heeft gewerkt is de zachte lotion van ici paris huismerk 8 euro voor een grote fles.

daarbij ben ik met pcle fluide van biodermal gaan smeren,na ongeveer 3 weken was ik volledig pukkelvrij. ik heb een gevoelige droge huid,maar jij zou op je droge plekken de pcle creme kunnen smeren en op je t zone de fluide van pcle. ze zijn vaak in de aanbieding bij de da of kruidvat en etos. ik haal ze zelf op de zwarte markt in beverwijk dan ben ik 10 euro kwijt voor de fluide en 12 voor de grote tube.
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort gebruik ik de reiningingsmelk en dagcrème van Diadermine high tolerance. Deze producten zijn zonder parabenen, siliconen en parfum. Erg mild dus...en goedkoop.

Verder nog een crème van earth-line.

Hoe zachter je de huid behandeld, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de reiniging en de hope in a yar van philisophy, had het ooit meegenomen uit new york en is sinds kort ook bij de ici paris te koop. Krijg er echt een mooie huid van en ik heb zelfde soort huid als jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel Dermalogica via ebay, geen nep hoor! Ik kijk altijd of de verkopers 99% betrouwbaarheid hebben of meer. Hiermee spaar ik vele euro's uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven