Mode & Beauty alle pijlers

Winterschoenen.. hoe moeilijk kan het zijn?

21-09-2014 09:54 84 berichten
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar winterschoenen. Ik slaag alleen iedere keer niet. Ik wil er niet al teveel geld aangeven max. 125 euro. Vind ik al duur zat. Maar ik ben best wel kieskeurig dus als ik via google wat zie heb ik weer iets duurzaams uitgekozen van een of andere hiker shop en kostten die schoenen al gauw 300 euro..



Ik heb vrij stevige kuiten, meestal krijg ik alles wel aan, maar nu ik afgelopen jaar iets ben aangekomen vind ik het net worstenbenen.. Geen gezicht!!



Ik wil korte enkellaarsjes die ook leuk zijn onder een jurk. Het liefst niet zwart , want dat draag ik al best veel. Ik heb maat 36, en het voordeel daarvan is dat sommige merken dat ook als kindermaat verkopen. Dus ik heb best wat keus.. Hetgeen wat het dan alleen weer lastig maakt, is dat ik wel schoenen wil die niet alleen mooi zijn, maar die ook geschikt zijn om een beetje mee te wandelen. Daarnaast bij voorkeur ook nog is van binnen gevoerd met wol oid, want mijn tenen hebben het heel snel, heel koud! Toch nog een heel eisenpakket... Zou ik daarom niet slagen?



Ik heb deze gepast, maar die vond ik niet staan in combinatie met mijn benen.

http://voorwinden.xcdn.nl ... /vda-8330.31.101130-b.jpg



Deze wil ik gaan passen als ik ze bij een winkel kan vinden en anders maar bestellen. Schijnt een jongensschoen te zijn, maar dat maakt mij allemaal niet zo uit. Maar meer input is welkom:

http://www.shoehoo.nl/img ... /laarsje%20met%20gesp.jpg
Wil je nou twee paar? Een paar van die hiker-dingen en iets dat onder een jurk kan?
En-en is geen optie. Dat is geen gezicht.
quote:Suze02 schreef op 21 september 2014 @ 09:56:

En-en is geen optie. Dat is geen gezicht.Ik vind zoiets als dat laatste paar prima onder een simpel jurkje kunnen. Gewoon een basic jurkje. Voor nettere jurkjes heb ik andere mooi schoenen. Maar dat hoef ik toch niet aan naar werk.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Art schoenen. Die hebben ook enkellaarzen (ik heb ze in het zwart) en ze lopen als pantoffels. Elnaturalista kan ook.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh oke, ik vind dat laatste paar echt niet kunnen onder een jurk dus dan heb je aan mij niks. Sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 21 september 2014 @ 09:54:





http://voorwinden.xcdn.nl ... /vda-8330.31.101130-b.jpg



Als dit de mode voor deze winter wordt, heb ik het makkelijk. Dit lijkt veel op mijn werk laarzen die ik draag als ik een bouwplaats op moet.



Zeker niet geschikt voor onder een jurkje, ook geen casual jurkje.

Kom op zeg, we zijn toch geen boeren.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn inderdaad mijn vaders werklaarzen



Serieus, ik denk dat je eisenpakket veel te hoog is. Als je stevige kuiten hebt vind ik deze modellen bijzonder onflatteus, je legt de focus op het dikste deel van je been. Dus of wat hoger of lager staat veel beter. Om het nog lastiger te maken
Ik heb vrij kleine voeten, dus bij mij zijn zelfs dat soort schoenen nog klein. Dat lompe model komt bij mij niet zo naar voren. Daarnaast hoef ik op werk ook niet als moeders mooiste rond te lopen. En vind ik zelf alsnog dat mooier dan bijv. uggs.
Maar oké jullie vinden dat niks, helemaal prima! Misschien slaag ik daarom ook niet. Maar hebben jullie nog creatieve ideeën? Want ik kom er echt niet uit.
Die schoenen onder een jurkje? Nee... koop twee paar schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Kan wel hoor een stoere schoen onder een jurkje .



Het maakt alleen je benen korter en dikker. IK zou kiezen voor een lange laars evt 2de hands.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je dikke enkels/kuiten hebt dan krijg je in enkelaarsjes altijd worstenpootjes. Dan is deze modetrend gewoon niet zo voor je geschikt.



Wil je toch een enkellaarsje dan zal je moeten accepteren dat je benen er dik in lijken.



Bovendien een laarsje wat en gevoerd is en comfortabel loopt en mooi is onder een jurkje is niet te vinden.

Ga voor 2 paar.
Alle reacties Link kopieren
http://www.snipe-shop.de/ ... s/popup_images/A94825.jpg
quote:viva-amber schreef op 21 september 2014 @ 10:18:

Kan wel hoor een stoere schoen onder een jurkje .



Het maakt alleen je benen korter en dikker. IK zou kiezen voor een lange laars evt 2de hands.



Ja ik zelf vind het ook wel kunnen. Ik ben ook wel een beetje van het stoere, maar zo te horen loop je dan enorm voor lul



Een lange laars zou ook wel kunnen.. zou ik ze alleen wat wijder moeten laten maken.



lastig lastig lastig!
Kom ik net deze tegen.. blog uit 2011.. dus die ga ik niet meer vinden he?



http://www.todaysbeauty.n ... ts-way-some-cute-booties/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kuiten waar de implantaten van Schwarzenegger niet aan kunnen tippen. Het is een kwestie van veel passen. Ik koop mijn laarzen vaak 2de hands in Amsterdam Noord op de markt van de IJhallen staan in één van de loodse achter altijd 2 stands met leer veel tassen en schoenen. Ik slaag daar altijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op omoda, daar hebben ze veel keuze.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook kiezen voor een wollen inlegzool in je schoenen, dat helpt tegen koude tenen.

Dan heb je ineens veel meer keus.



Ik heb wat stoerdere laarzen, die lijken op wat jij zoekt. (3 jaar geleden, Dolcis) Ook gevoerd, met synthetisch. Meestal is die voering van synthetisch spul, ik heb maar weinig met echte wol gevoerde schoenen gezien.
Alle reacties Link kopieren
Die wollen inlegzolen kreeg ik op de markt ook als tip mee. Je kunt ook zelf een stuk wol op maat knippen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goede tips! 2ehands ben ik hier nog niet geslaagd, maar dat is wel om te onthouden viva-amber! Woon in Rdam, dus ik kijk eerst of ik hier slaag.



Die wollen inlegzool is nu echt een momentje.. dat ik daar nog niet aan heb gedacht!!



En heb zojuist om omeda een leuk paar gezien die ik overweeg.
Alle reacties Link kopieren
Korte enkellaarsjes + dikke kuiten + onder een jurk = een no go.

Kies of (veter) laarsjes met een klein hakje, of een laars met een bredere schacht tot de knie of draag korte (stoere) enkellaarsjes onder een broek.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst bij de Schoenenreus. Is normaal gesproken niet mijn winkel, maar moest er nu toch even zijn, dus meteen maar even gekeken. Stond helemaal vol met korte laarsjes, waarvan je het 2e paar voor de helft van de prijs kreeg. Heb meteen maar even 2 paar gekocht.
quote:Suze02 schreef op 21 september 2014 @ 10:03:

Oh oke, ik vind dat laatste paar echt niet kunnen onder een jurk dus dan heb je aan mij niks. Sorry Tuurlijk kan dat wel. Onder een soepjurk
Alle reacties Link kopieren
Waarom zulke lompe modellen onder een jurkje willen dragen? Al heb je kleine voeten, vind het dan nog geen gezicht. Ja leuk met jeans, maar niet dit model. Zeker in combi met stevige benen/kuiten. Je hebt geen slanke benen en enkels dus je kiest juist voor schoenen die je benen langer en slanker laten lijken ipv nog lomper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven