Mode & Beauty alle pijlers

Zara slechte kwaliteit?

31-12-2012 09:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat Zare betere kwaliteiit was dan H&M, maar nu heb ik een t-shirt en een broek daar gekocht en daar vallen de gaten in! T-shirt heb ik aantal weken terug al teruggebracht na 2 weken. Maar nu is mijn nieuwe broek ook aan alle kanten gescheurd. Ik doe er niets raars mee, ik was niet heet, hij is niet te klein en ik heb hem pas 6 weken

Is Zara zo slecht?
Those who mind do not matter, those who matter do not mind
Ik kom regelmatig bij Zara en eigenlijk nooit problemen gehad...
Ja, ik vind Zara ook flut, het is echt niet beter dan H&M (maar dat verwachtte ik ook niet). Ik heb er een jas voor mijn dochter gekocht, een soort donzig manteltje, ziet er lief uit, maar het 'dons' verspreidt zich heel lelijk over de jas, er zit geen model meer in
Dat heb ik dus de laatste tijd bij Zalando. Resp. Een truitje van G-star, Morgan en Vila waarbij de naden scheurden na 1x wassen.
Ik vind de maten van Zara deprimerend.

Ik kom er dus werkelijk waar nooit.

Daarbij komt dat het mijn stijl absoluut niet is.

Ik kom graag bij COS.

Prachtige kleding.

Betere kwaliteit dan H&M ookal hoort het wel gewoon bij H&M.
Het ligt eraan wat je koopt. Mijn twee spijkerbroeken mijn wijde pijpen zijn geweldig. De bruine en zwarte van katoen waren na de tweede wasbeurt al weg.
Flutkwaliteit.

Ik koop er nooit meer iets. Let er maar eens op, de naden zijn vaak enkel gestikt in plaats van dubbel. Daarom scheurt het vaak binnen no time uit.
quote:Natonco schreef op 31 december 2012 @ 09:32:

Het ligt eraan wat je koopt. Mijn twee spijkerbroeken mijn wijde pijpen zijn geweldig. De bruine en zwarte van katoen waren na de tweede wasbeurt al weg.Ja deze isook een zwarte katoenen. Ga er ook maar niet meer heen..
Those who mind do not matter, those who matter do not mind
Ik heb 1 spijkerbroek gehad van Zara waar ik wel dag en nacht in kon lopen, zo fijn zat die. Verder idd beetje flut. Dunne stofjes, vaak valt het een beetje raar en slijt snel.

Ik ben overgestapt op Scotch & Soda. Net als Jack, we zijn nu zo'n eng matchend stel .
Grappig, ik kan me ook niet goed voorstellen dat iemand Zara als kwaliteitskleding zou kunnen zien het is er altijd druk, mensen staan te trekken aan kleding, het is er een t*ringzooi, met kleding die op de grond valt etc. Of heb ik nou een te negatief beeld van de Zara? Lol

Ik vind het zelfs nog een graadje erger dan de H&M!
quote:fanvanagathachristie schreef op 31 december 2012 @ 09:30:

Dat heb ik dus de laatste tijd bij Zalando. Resp. Een truitje van G-star, Morgan en Vila waarbij de naden scheurden na 1x wassen.Ik heb het idee dat dat komt door de prijsstijging van de grondstoffen. In plaats van de kleding duurder te maken, gebruiken de fabrikanten mindere kwaliteit, in de hoop dat mensen dat minder merken dan een prijsstijging. Merk het ook bij bijna alle kleding, dat de stoffen dunner zijn (Vero Moda, Esprit, H&M maar ook de echt dure merken). Dat je er bij aankoop al doorheen kunt kijken. Ik koop het dan trouwens niet. Ik betaal liever wat meer voor een shirt dat meerdere seizoenen mee kan, dan minder voor iets wat na twee keer wassen al uit elkaar valt, of waar ik dan nog weer iets onder moet dragen vanwege doorschijnen. Ben je uiteindelijk net zo duur uit.
quote:Lebowski schreef op 31 december 2012 @ 09:41:

Grappig, ik kan me ook niet goed voorstellen dat iemand Zara als kwaliteitskleding zou kunnen zien het is er altijd druk, mensen staan te trekken aan kleding, het is er een t*ringzooi, met kleding die op de grond valt etc. Of heb ik nou een te negatief beeld van de Zara? Lol

Ik vind het zelfs nog een graadje erger dan de H&M!Ik vind het personeel hier in Rotterdam echt verschrikkelijk. Van die arrogante rotkoppen. Er kan geen vriendelijk lachje vanaf. Ik vermoed dat de baas ze daarop selecteert, want ze zijn allemaal hetzelfde. Nee, die hele winkel staat me niet aan.
Ik heb 3 jassen van de Zara, 2 zomer en 1 winterjas. Allemaal van goede kwaliteit. Zelf de winterjas die ik heel vaak draag, is na 3 jaar nog steeds goed
Hangt er inderdaad vanaf wat je koopt. Ik heb er een paar dunne coltruitjes van en die zijn prima, ook een keer een vest gekocht wat jaren mee kon. Maar ook wel wat dingetjes gehad die na 2-3 wassen niet meer goed zijn.

Ik ben er al jaren over uit dat duurdere kleding niet altijd beter is dan goedkoop. Zo kocht ik jaren geleden eens een truitje van CK in de opruiming. Heel duur maar was toen 70% korting. Was ook na 1x wassen niks meer van over.
Hmm heb wel eens wat van zara zijden blousjes vind ik wel mooi van ze en schoenen maar verder koop ik er niet veel. IK kijk overal wel wat ik leuk vind ook bij primark je moet gewoon een beetje geluk hebben denk ik want met dure merken kunnen je kleren ook snel kapot zijn ook meegemaakt.
Nou ja als je niet heet was, weet ik ook niet waar het aan ligt.

quote:closednote schreef op 31 december 2012 @ 10:04:

Ik ben er al jaren over uit dat duurdere kleding niet altijd beter is dan goedkoop. Zo kocht ik jaren geleden eens een truitje van CK in de opruiming. Heel duur maar was toen 70% korting. Was ook na 1x wassen niks meer van over.Oh grappig, ik ben ook jaren geleden gestopt met CK kopen omdat overal snel gaatjes in kwamen. Is het uberhaupt nog te koop eigenlijk? Mijn ervaring met Zara is ook wisselend, maarja, ik vind er wel altijd veel leuks voor weinig. Mijn halve kledingkast is van Esprit, daar is nou nog nooit iets van stukgegaan namelijk. Oh, één keertje een legging nadat ik door puppies ben besprongen en die mocht ik nog terugbrengen ook.
Lorem Ipsum
Wisselend, heb een vestje van H&M na 2 jaar nog prima van kwaliteit en zelfde geld voor sommige kleding van Zara. Ik koop daar sowieso niet iets met de intentie dat het jaren goed blijft en daar betaal je ook naar.
Dat komt omdat CK ook gewoon een flutmerk is qua kleding en je alleen voor het label betaald. Zara is overigens net als HM ook verschrikkelijke kwaliteit. Na een keer een truitje wassen zag je niet meer wat de voor of achterkant was en was hij helemaal gelubberd. De rafels vallen al in de kleding door er alleen maar naar te kijken.
In de winkel hangt soms de kleding al kapot aan de rekken. Knopen eraf of scheur erin. Je betaald best veel voor flut kwaliteit.
Ik ben eigenlijk heel tevreden van zowel Zara als H&M, heb er veel broeken, tshirts en jassen van, en die gaan al jaren mee.

Natuurlijk is het geen superkwaliteit, maar daar betaal je ook niet voor.
Volgens mij verschilt het heel erg. Ik heb een colbertje dat na een paar jaar en zelfs regelmatig in de wasmachine nog steeds prachtig is, maar ook een trui die ik na 1 keer wassen alleen nog maar thuis draag omdat hij er niet meer uitziet. Bij H&M heb ik dat ook, veel is zo weg, maar ik heb bijvoorbeeld een zwart truitje dat ik al 14 (!) jaar zeer regelmatig draag.

Helaas zeggen duurdere merken ook niet alles. Mijn best prijzige G-starbroek was vorig jaar al na een half jaar kapot en dure truitjes houden het ook niet altijd even lang vol.
Ik had een zwarte broek van de zara, na een keer dragen de was in, de broek werd helemaal grauw en blauwig, erg lelijk...
Ik heb toch redelijk wat betaald voor een broek die ik 12 dagen heb gedragen, heb het ff uitgerekend. Dat vind ik slecht. Ik ga wel terug met de broek vandaag. Hoef nie eens geld terug, maar vraag me af wat ze zeggen..
Ook geen liefhebber. Dezelfde flutkwaliteit als de HenM maar dan overgoten met een raar soort snobistische saus.

Bovendien heb ik altijd de angstdroom dat als iemand ooit op het idee komt een sigaret in de Zara aan te steken, de hele boel in 2 minuten tijd tot op de grond toe zou affikken, zoveel synthetica is er opgepropt op die paar vierkante meter...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven