Mode & Beauty alle pijlers

Zelf ripped jeans maken

17-04-2014 18:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zie veel mooie plaatjes van diy ripped jeans, zoals hier: http://maikonagao.blogspo ... d-jeans-tutorial.html?m=1



Maar een echt goed beschrijving (meer dan men nemen een rasp/scheermes) kom ik niet. Wellicht heeft iemand hier weleens zo'n broek gemaakt? Ik vind het zonde om er 1 te kopen als ik nog veel oude broeken in de kast heb:)
Alle reacties Link kopieren
YouTube? Pinterest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het overigens weleens gedaan met schuurpapier en een scheermesje
Is toch hartstikke duidelijk.



Je hebt tig oude broeken in de kast. Je begint bij 1 exemplaar en wanneer het niet bevalt ga je door tot je tevreden bent.



Of vind je dit kansloos?



Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gebruikt er stoeptegels voor, werkt uitstekend.
http://www.myscrambledsty ... diy-distressed-jeans.html



Stappenplan. Volgens mij is deze vrij duidelijk.
quote:troelalaaaatje schreef op 17 april 2014 @ 19:29:

Is toch hartstikke duidelijk.



Je hebt tig oude broeken in de kast. Je begint bij 1 exemplaar en wanneer het niet bevalt ga je door tot je tevreden bent.



Of vind je dit kansloos?



?
Alle reacties Link kopieren
Op je knieën achter een autootje aankruipen is inderdaad bijzónder effectief.
Alle reacties Link kopieren
Heel lang geleden (20 jaar of zo) deden wij dit ook.



Scheuren op strategische plaatsen:



Zet het tornmesje op de juiste plek in de jeans en scheur iets korter dan wat het eindresultaat moet zijn. Trek met vingers het gat verder open en pluk de verticale weefdraden weg.



Sleetse plekken, net niet door:



Plaats een tennisbal (of iets anders dat hard genoeg is maar toch rond) in de jeans ter hoogte van de gewenste plek. Schuur met een puimsteen flink heen en weer tot voldoende 'sleetsheid'.



Bij dikke jeans: ipv van puimsteen een scheermes pakken (liefst een oud mesje, met drie of meer mesjes en zo'n beschermende 'grill' voor de mesjes). Met het scheermes korte, snelle bewegingen maken (horizontaal, anders eindig je met een scheur).



Als dit niet lukt: neefje van vijf is een expert.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dat deed ik vroegah ook, met een scheermesje de stof van je broek scheren.



En natuurlijk niet als je hem aan hebt,
Ik heb pas zelf ripped jeans gemaakt. Je gaat als volgt te werk:



Voor vale 'net niet helemaal doorgesleten' plekken:



Stap 1: leg een houtje of iets anders hards in je broek op de plek waar je de plek wil hebben.



Stap 2: ga met een schuurpapiertje of een keukenrasp over de stof heen.



Voor echte rips:



Stap 1: knip met een schaar 2 horizontale scheuren in je broek, doe dit vlak onder elkaar met ong. Een centimeter ertussen.



Stap 2: pluk met een pincet de verticale draden eruit maar laat de horizontale zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 17 april 2014 @ 19:18:

Ik heb het overigens weleens gedaan met schuurpapier en een scheermesje Pinterest al gekeken, en daar staan idd heel veel plaatjes met schuurpapier en een scheermes, maar dan? ;) Dank je voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 17 april 2014 @ 19:29:

Is toch hartstikke duidelijk.



Je hebt tig oude broeken in de kast. Je begint bij 1 exemplaar en wanneer het niet bevalt ga je door tot je tevreden bent.



Of vind je dit kansloos?



Ik vind het niet kunnen dat je op de man speelt om iets uit een ander topic. Ik ga je daarom staffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lay123 schreef op 17 april 2014 @ 19:37:

http://www.myscrambledsty ... diy-distressed-jeans.html



Stappenplan. Volgens mij is deze vrij duidelijk.Dank je wel!! Dit komt inderdaad in de buurt, ik wil alleen ook echt van die overdwarse gaten haha ;) (ja hoe zeg je dat nou)
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 17 april 2014 @ 19:49:

Heel lang geleden (20 jaar of zo) deden wij dit ook.



Scheuren op strategische plaatsen:



Zet het tornmesje op de juiste plek in de jeans en scheur iets korter dan wat het eindresultaat moet zijn. Trek met vingers het gat verder open en pluk de verticale weefdraden weg.



Sleetse plekken, net niet door:



Plaats een tennisbal (of iets anders dat hard genoeg is maar toch rond) in de jeans ter hoogte van de gewenste plek. Schuur met een puimsteen flink heen en weer tot voldoende 'sleetsheid'.



Bij dikke jeans: ipv van puimsteen een scheermes pakken (liefst een oud mesje, met drie of meer mesjes en zo'n beschermende 'grill' voor de mesjes). Met het scheermes korte, snelle bewegingen maken (horizontaal, anders eindig je met een scheur).



Als dit niet lukt: neefje van vijf is een expert.

Oeeh dit ga ik eens proberen zo, ik denk een combinatie van beide

Ik zal wel eerst even oefenen op de broeken van mijn man haha

Dank je wel voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 17 april 2014 @ 20:03:

Ik heb pas zelf ripped jeans gemaakt. Je gaat als volgt te werk:



Voor vale 'net niet helemaal doorgesleten' plekken:



Stap 1: leg een houtje of iets anders hards in je broek op de plek waar je de plek wil hebben.



Stap 2: ga met een schuurpapiertje of een keukenrasp over de stof heen.



Voor echte rips:



Stap 1: knip met een schaar 2 horizontale scheuren in je broek, doe dit vlak onder elkaar met ong. Een centimeter ertussen.



Stap 2: pluk met een pincet de verticale draden eruit maar laat de horizontale zitten.Dank je voor je reactie (andere ook natuurlijk). Maar met het eruit halen van de verticale draden, bedoel je dan dat ze in het midden doorgehaal moeten worden, of haal je ze zeg maar aan het begin en einde door? (hoop dat dit duidelijk is haha).
quote:masque schreef op 17 april 2014 @ 20:52:

[...]



Ik vind het niet kunnen dat je op de man speelt om iets uit een ander topic. Ik ga je daarom staffen.



Vreemd dat jij invult wat ik doe.

Zucht, succes gewenst!
Nee, als je die 2 scheuren onder elkaar geknipt hebt dan kun je met een pincet dus de verticale draadjes tussen de horizontale uithalen, deze draadjes zitten dan 'los' tussen de 2 horizontale scheuren in, het enige wat ze nog vasthoudt is de horizontale weefdraden, maar daar trek je ze dus tussenuit.



Zo heb je een scheur waar nog wel wat horizontale draden zitten, ziet er erg gaaf uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 17 april 2014 @ 21:01:

[...]





Vreemd dat jij invult wat ik doe.

Zucht, succes gewenst!Zou jij mij AUB willen blokkeren en niet meer op mij willen reageren? Dan doe ik hetzelfde bij jou, ik vind je zeer onsympatiek en dat vind ik jammer op een discussie forum. Sowiezo gaf je zelf aan om deviniteliej klaar te zijn met mij, wees dat dan ook..
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 17 april 2014 @ 21:04:

Nee, als je die 2 scheuren onder elkaar geknipt hebt dan kun je met een pincet dus de verticale draadjes tussen de horizontale uithalen, deze draadjes zitten dan 'los' tussen de 2 horizontale scheuren in, het enige wat ze nog vasthoudt is de horizontale weefdraden, maar daar trek je ze dus tussenuit.



Zo heb je een scheur waar nog wel wat horizontale draden zitten, ziet er erg gaaf uit!Ahhn zo!! Haha ik ben echt een nerd op dit gebied! Ik ga morgen eens aan de slag en zal laten weten of het wat geworden is Dank je wel!
Masque,

Ik heb gereageerd op je Toppic. Dat lijkt me heel normaal op een forum.



Ik blokkeer overigens niemand. Ik heb er geen probleem mee om topics van jou tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 17 april 2014 @ 21:11:

Masque,

Ik heb gereageerd op je Toppic. Dat lijkt me heel normaal op een forum.



Ik blokkeer overigens niemand. Ik heb er geen probleem mee om topics van jou tegen te komen.



Kansloos dit...

quote:masque schreef op 17 april 2014 @ 21:14:

[...]





Kansloos dit...

Ik vind het niet kunnen dat je iets op de vrouw speelt uit een ander Toppic en uit dit Toppic. Zwaar onsympathiek hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op vrijdag 18 april 2014 07:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Zelf ripped jeans maken"" class="messagelink">masque schreef op 17 april 2014 @ 21:14</a>:</b>

[...]





Kansloos dit...

</div></blockquote>Ik vind het niet kunnen dat je iets op de vrouw speelt uit een ander Toppic en uit dit Toppic. Zwaar onsympathiek hoor. Toppic?? Wat is dat?? Je wordt ook steeds kanslozer..
Ik vind een volwassen vrouw met halve gaten in haar broek ook vrij kansloos om eerlijk te zijn. Maar goed, dat ben ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven