Mode & Beauty alle pijlers

Zwemmen en lang haar

23-04-2014 22:25 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeforummers. Ik heb sinds een tijdje echt lang haar. Voordeel ervan; het is heel dik en mooi nadat er conditioner en creme inzit. Nadeel het is dik en wordt een soort blanke afro als ik het gewoon laat drogen (Wat ook nog eens uren duurt).



Nu ben ik dol op zwemmen maar als ik alleen al denk aan het kloten met mijn haar na afloop ontneemt me dat spontaan de zin. Met korter haar was dat gewoon met de handdoek er over heen rammen en klaar, maar nu? Hoe doen jullie, als langharige vrouwen, dat?

Hoe doe jij dat

Totaal aantal stemmen: 17

Een badmuts met een leuk eendenmotief (24%)
als een idioot rechtop zwemmen en bommetjes van pubers incas (6%)
een föhn mee (12%)
Te lang wrijvend in een kleedhokje staan (6%)
voor lul lopend met een afro naar huis (24%)
een propellerpetje op zetten Geen stemmen
geen van de bovenstaande maar.... (29%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar geen last van. Kan mijn haar gewoon aan de lucht laten drogen en dan zit het goed maar ik zou als ik jou was me er niet zo druk om maken en linea recta naar huis na het zwemmen om je haar te doen
Alle reacties Link kopieren
Een propellerpetje op zetten.....
Alle reacties Link kopieren
Een knot bovenop je hoofd maken! En niet kopje onder gaan ;)
Met een vlecht kan het niet in de knoop komen.

Knot kan ook.

Of na de tijd wassen en goed droogknijpen met een handdoek.
Alle reacties Link kopieren
Knot bovenop mijn hoofd
Haar met zwemmen los en als ik klaar ben mijn haar in een handdoek rollen. Of een muts gebruiken, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een knot op het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heeeeel lang haar gehad en met zwemmen draaide ik dat op een knot. En na het zwemmen uitspoelen, vlokje haarcrème erin en klaar. Aan de lucht laten drogen.



Nu is mijn haar middellang en doe ik hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik Google nu en mijn haar is nog steeds lang. Nu 15 cm onder mijn schouder. Middellang is op de schouder...
Alle reacties Link kopieren
haha, die knot.... als man....? Samurai?

https://s.yimg.com/ea/img ... jared_19d9585-19d958r.jpg
Alle reacties Link kopieren
Is deurkruk een man dan? Na ja. Dan zou ik nog steeds voor de knot gaan, maar dan in een knoedel.
Oh blijkbaar heb ik ook een verkeerd beeld van lang haar. Tot de schouders vind ik kort.
ik zwem altijd met een badmuts. Heb geen lang haar, maar dat maakt niet uit
Een badmuts op doen, ze hebben ze zelfs nog met margrietjes



babmutsen
die zitten heel vervelend want die margrietjes steken met hun achterkantjes in je hoofd. Als je dan tegen de badrand aanzwemt ben je niet blij
Als je tegen de badrand aanzwemt ben je sowieso niet blij.
Alle reacties Link kopieren
Haar los tijdens het zwemmen, daarna in zo'n speciaal handdoekje voor je haar waar een klein elastiekje aan zit om de gedraaide handdoek in vast te maken (regelmatig bij bl*kker te koop voor 1euro per stuk). Dan drupt je natte haar niet tijdens het afdrogen. Dan thuis meteen fohnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem met een vlecht, na het zwemmen uitspoelen in de douche ruimte. Dan in kleedhokje gelijk een handdoek erom wikkelen. als ik verder afgedroogd en aangekleed ben, gaat de handdoek er af, wat anti klit spray erin, en dan wriemel ik het in een knotje. Thuis zie ik wel weer verder!
quote:annelaure schreef op 23 april 2014 @ 23:08:

Als je tegen de badrand aanzwemt ben je sowieso niet blij.ja dat is ook wel waar
ik zie gewoon niks met zwemmen. Als ik mijn bril ophoud dan verlies ik hem steeds met duiken
Alle reacties Link kopieren
Haha een knot kan wonderen doen! Ik spreek uit eigen ervaring.
'You have to meet a few wrong ones, before you can appreciate the right one'
maar dat gaat toch los zitten? Of houden jullie je haar boven water? Hoe kan je dan zwemmen?
Invlechten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lang haar, ik borstel mijn haren voor het zwemmen goed door, spoel het dan met water (dan neemt het haar later de chloor of zout minder goed op), doe het in een staart of knot en laat het de rest van de dag daarin zitten. Aan het einde van de dag haal ik het uit de knot/staart, doe er wat anti klit in en laat het opdrogen.

Ik heb wel de luxe dat mijn haar praktisch altijd mooi zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven